Menu

Abyss

22 lutego 2020 - Informacje

W Otchłani, osadzonej w głębokim oceanie, próbujesz wpływać na różnych Lordów z pomocą sojuszników lub pomocników. Ci pomocnicy pomagają ci robić interesy z Lordami, a Lordowie pomagają ci sprawdzić właściwe lokalizacje. Pod koniec gry wygrywasz, mając odpowiednią kombinację lokalizacji, władców i pomocników.

Każdy gracz rozpoczyna grę z perłą w skorupce. Perły są metodą płatności w grze. Plansza jest podzielona na trzy: Deep Ocean, Council, a na dole są Lordowie na dworze.

Narzędzia to karty, które mają określony kolor i na tej karcie znajduje się numer. Możesz zdobyć je poprzez wsparcie Rady lub przeszukując Głębiny. Potrzebujesz tych pomocy, aby zdobyć karty Lorda. Lord ma nagrodę, jest wart wiele punktów, czasami ma wiele kluczy, a większość Lordów ma specjalny atrybut.

Na początku gry na planszy jest sześciu Lordów. Reszta planszy jest pusta.

Z kolei możesz zapłacić perłę za jednego Lorda, aby ukończyć sąd, jeśli zawiera on mniej niż sześciu Lordów. Ponadto musisz wykonać jedną z następujących trzech czynności; możesz odkryć głębiny, możesz wziąć stos kart pomocy tego samego koloru z rady lub kupić lorda.

Otchłań 12

Decydując się na eksplorację Głębokości, musisz losować karty ze stosu kart pomocy i za każdym razem, gdy je dobierasz, musisz zaoferować je innym graczom. W kolejności graczy gracze mogą, ale nie muszą, kupić tę kartę. Tak to wygląda z każdą wylosowaną kartą. Za pierwszą kartę zakupioną w twojej turze ten gracz musi dać ci perłę, za dwie pozostałe perły itd. I tak dalej. Gracz może kupić tylko jedną kartę na turę, ale nie jest to konieczne.

Jeśli nikt nie jest zainteresowany kartą, możesz zdecydować się wziąć ją za darmo. Twoja kolej się kończy. Jest pięć miejsc do układania kart. Jeśli nie chcesz samej karty, po prostu kontynuuj losowanie kart, ale zdecydowanie powinieneś wziąć ostatnią kartę, dostaniesz perłę jako bonus.

Otchłań9

Możesz ciągnąć potwora. Musisz wtedy wybrać; zamierzasz go pokonać czy zignorować? Jeśli zrobisz to pierwszy, otrzymasz bonus, w zależności od żetonu potwora na odpowiednim torze, a twoja tura się kończy. Jeśli zrobisz to drugie, żeton potwora zostanie przesunięty w dół o jedno miejsce na torze, premia dla następnego potwora stała się bardziej atrakcyjna i możesz nadal dobierać karty. Dzięki bonusom musisz myśleć o perłach, kluczach lub żetonach potworów. Są to żetony, które są warte wielu punktów.

Po tym, jak zabrałeś kartę lub walczyłeś z potworem, twoja tura się kończy, a wszystkie karty, które zostały kupione lub spakowane przez przeciwników lub przez ciebie, nie są umieszczane twarzą w twarz, kolor po kolorze. Jeśli poprosisz o wsparcie Rady, jedną z czynności, które możesz wykonać, możesz wziąć jeden ze stosów koloru.

Otchłań222

Wreszcie masz możliwość zakupu Lorda. W lewym dolnym rogu karty Lorda znajdziesz liczbę i jeden lub więcej bąbelków z dzwonkiem w kolorze pomocnika. Wyobraź sobie, że chcesz kupić Lorda z trzema dzwonami, jeden z nich jest czerwony, a poniżej jest cyfra 12. Oznacza to, że możesz kupić tego Lorda, płacąc trzema różnymi rodzajami kart pomocy, z których co najmniej jedna musi być czerwona . Łączna wartość wszystkich pomocy musi wynosić co najmniej dwanaście. Chociaż, jeśli całkowita wartość jest mniejsza niż dwanaście, różnicę można uzupełnić perłami. Musisz użyć dokładnie trzech różnych typów.
Abyss6
Abyss5

Możesz wtedy postawić Pana przed sobą. Dodatkowo możesz postawić przed sobą najniższą pomoc. Tak więc, jeśli zapłaciłeś czerwoną trójką, dwoma zielonymi pomocnikami dwóch i niebieską piątką, możesz umieścić przed sobą jedną z dwóch zielonych kart.

Niektórzy Lordowie mają specjalną funkcję, która jest aktywowana raz i natychmiast lub mają funkcję, która daje ci coś dodatkowego w trakcie gry.

Otchłań 8

Czasami znajdziesz również klucz na karcie Lorda. Po zebraniu trzech kluczy musisz zdobyć lokalizację i zakryć właściwości użytych Lordów. Nie możesz już używać tych właściwości. Lokalizacje mają nawet specjalne warunki punktacji w grze końcowej. Na przykład, dostajesz x punktów za każdego żółtego pomocnika, który masz przed sobą, lub dostajesz dwa razy więcej punktów niż Lord z najniższą ilością punktów.

Otchłań 7

Kiedy kupujesz Lorda, rząd Lordów nie jest uzupełniany. Dzieje się tak tylko wtedy, gdy czterech z sześciu Lordów zostało zakupionych. Gracz, który kupi czwartego Lorda, otrzymuje dwie perły jako bonus.

Gra kończy się, gdy gracz kupi siódmego Lorda lub gdy boisko wymaga uzupełnienia, a stos Lorda jest wyczerpany. Każdy gracz, oprócz tego, który spowodował koniec, ma swoją turę jeszcze raz, a następnie każdy może położyć na stole swoją najniższą kartę pomocy dowolnego rodzaju.

Następnie wszyscy otrzymują punkty za swoje lokalizacje, Lordów i żetony potworów. Dodatkowo dodajesz razem kartę pomocy wysokości każdego typu i dodajesz ją do innych punktów. Gracz z największą liczbą punktów wygrywa.
Recenzja

Zacznę od stwierdzenia, że ​​uważam, że ilustracje na kartach wyglądają świetnie. Są trochę po ciemnej stronie, z pewnością pod względem atmosfery, ale cóż, ciepło i światło słoneczne rzadko cieszą się na dnie oceanu. Więc pasuje do tego ciemności. Uważam to za bardzo klimatyczne, bardzo tajemnicze. Plansza nie wygląda specjalnie, ilustracje tam są głównie funkcjonalne. Jednak pudełko znów jest na topie. Za każdym razem, gdy ktoś widzi to pudełko w moim domu, zawsze pyta się, co to za pudełko, znak, że ilustracja robi to, na co ma zwrócić uwagę.

Sama gra ma bardzo proste mechanizmy. Zaczyna się powoli, ponieważ zaczynasz bez kart w ręce i tylko z jedną perłą, więc gracz rozpoczynający zacznie eksplorować głębiny, a gracz drugi prawdopodobnie też. Ponadto niewielu graczy może kupić bilety na początku, ponieważ wciąż mają do dyspozycji niewiele pereł.

Tylko jeden, a to oznacza, że ​​ponieważ karty stają się droższe po tym, jak więcej osób chce je kupić, a ludzie nie mają takiej ilości pereł, staje się to trudne. Zmienia się to tylko wtedy, gdy więcej pereł dostanie się do systemu, przez Lordów, przez premie potworów lub premię za zabranie ostatniej karty z głębin.

Od momentu, w którym każdy zdobył kilka kart i ma jeszcze kilka pereł w swoim pudełku, gra nabiera rozpędu.

Otchłań nie jest ciężką ani trudną grą. Możesz właściwie zrobić tylko jedną z trzech rzeczy na turę, a wybory, których musisz dokonać, nie są strasznie trudne. Możesz wymyślić fajne kombinacje z Lordami, które możesz kupić, a także musisz dokładnie przemyśleć, jakich kart pomocy używasz do zakupu takiego Lorda. Są warte punkty na końcu gry, więc nie chcesz mieć tylko niskich kart. Bardzo ważne jest również wybranie właściwej lokalizacji, ale często sprowadza się do wybrania tej, która pasuje do pomocników lub Lordów, których już masz, zamiast wybierać lokalizację, a następnie obchodzić strategię myśleć.

Najciekawszym elementem w grze jest równowaga, którą musisz znaleźć między kupowaniem Lordów i odpowiadającymi im funkcjami specjalnymi, a lokalizacją, którą musisz zdobyć po zebraniu trzech kluczy. Kupując lorda, musisz dokładnie przemyśleć. Byłoby wstyd, gdybyś właśnie kupił lorda, który dajesz każdemu z pereł, lub który powoduje, że twoi przeciwnicy płacą więcej kart za lorda, i musisz pokryć tego samego lorda kafelkiem lokalizacji, ponieważ masz trzy zebrałem klucze. Albo musieliście kupić tego Pana celowo, aby inni oczywiście nie mogli go kupić. Funkcja specjalna vs. punkty bonusowe na końcu gry, fajny pomysł.

Gra po prostu dobrze się gra. Zawsze możesz zrobić coś fajnego. Istnieje kilka kart, którymi możesz przeszkadzać drugiej, ale dzięki temu, jeśli tak się stanie, nie musisz rzucać swoją strategią i szansami na wygraną w koszu. To nie jest twardy chłopiec, ale nie jest tak, że punkty są po prostu do wzięcia, naprawdę trzeba się trochę zastanowić, ale na fajnym poziomie gry rodzinnej. Zrelaksuj się i zagraj w grę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.