Menu

Alien Artifacts

15 lipca 2019 - Informacje

Eksploruj, rozszerzaj, wykorzystuj, eksterminuj, są to cztery elementy gry 4X. Eksploracja, ekspansja, eksploatacja, eksterminacja. 4U, coś takiego? Zazwyczaj gry tego typu są długie. Godziny zabawy. Portal Games próbuje zmiażdżyć to samo uczucie w ciągu sześćdziesięciu minut. Czy to się udało?

W Alien Artifacts, autorstwa Violi Kijowskiej i Marcina Seniora Ropki, jesteś pewnymi ludźmi. Każdy naród ma specjalną własność i ostateczny warunek gry, w którym mogą zdobywać punkty. To nie jedyny sposób, ale inne sposoby zbierania punktów pojawią się później.

Każdy człowiek, każdy gracz, skupia się na trzech obszarach. Rozwijanie technologii, poszerzanie floty kosmicznej i odkrywanie planet. Osiągasz to dzięki pomyślnemu wdrożeniu zasobów, które masz do dyspozycji.

Każdą rundę rozpoczynasz trzema kartami na ręce, a każda karta pokazuje liczbę zasobów na górze i na dole. Dokładnie od jednego do trzech surowców po każdej stronie. Surowce po każdej stronie są innego rodzaju, a każdy rodzaj surowca jest częścią określonej promocji. Oprócz złota możesz użyć tego jako jokera. W swojej turze możesz zagrać dwie karty zasobów, ten limit można podnieść później. Wybierasz zasób i zamieniasz swoje karty na bok tego zasobu. Załóżmy, że masz w ręku niebieskie dwa i dwa niebieskie. Wtedy możesz, ponieważ możesz użyć tylko dwóch, dwóch jednego lub dwóch i jednego zakładu, w sumie dwóch lub trzech niebieskich zasobów, których możesz użyć w tej turze.

Co możesz zrobić Przede wszystkim ważne jest, aby wiedzieć, że w swojej kolejce możesz zrobić tylko jedną rzecz, wykonać akcję. Musisz także wiedzieć, że masz trzy rodzaje kart. Możesz kupić te karty za pięć pieniędzy, to będzie twoja promocja na tę turę. Masz statki, technologie i planety. Najpierw musisz kupić kartę ze stosu typu karty, którą chcesz. Po kolei możesz rozwinąć tę kartę, zbudować ją, jakkolwiek chcesz to nazwać. Wręczasz wiele zasobów, więc grasz dwie karty z zasobami należącymi do typu karty, a następnie możesz przesunąć tę kartę z lewej strony planszy gracza na prawo od planszy gracza. Aktywne są tylko karty znajdujące się po prawej stronie planszy, a im więcej kart danego typu posiadasz, tym droższe staje się zdobycie tego typu karty po prawej stronie planszy.

W momencie opracowania karty masz wybór. Karta ma dwie strony. Ciemna i lekka strona. Strona Opertional i Logistic, jak oficjalnie nazywa się. Na przykład, możesz zbudować statek, aby podnieść limit swojej karty zasobów, a następnie możesz zagrać więcej kart dla określonej akcji lub zbudować go do ataku. Więcej o tym później.

Możesz użyć karty technologii jako funkcji specjalnej lub jako końcowej karty wyników. Możesz także zająć planetę na dwa sposoby. Możesz uzyskać zniżkę na rozwój niektórych rodzajów kart lub w rezultacie możesz otrzymać dodatkowe karty towarów, ale być może także kilka punktów.

Trzeba to zobaczyć w ten sposób, karty logistyczne dają ci premię lub funkcję, karty po stronie operacyjnej również ci coś dają, ale premia za punkty jest nieco bardziej niepewna, być może będziesz musiał mieć szczęście lub ciężej pracować.

Istnieją cztery inne akcje, które możesz wykonać na swojej kolejce. Możesz zwrócić towary za pieniądze, abyś mógł kupić nowe bilety. Możesz aktywować wszystkie swoje planety operacyjne dla pięciu zielonych towarów. Następnie dobierasz kartę towaru, umieszczasz ją pod planetą do późniejszego wykorzystania, a jeśli symbol na karcie jest również taki sam jak symbol na planecie, otrzymujesz punkt.

Możesz także przekazać pięć niebieskich towarów, aby aktywować wszystkie technologie operacyjne. Są to końcowe warunki gry, ale podejmując tę ​​akcję, możesz także zdobywać punkty podczas gry, jeśli spełnisz ustalony warunek, nawet jeśli jest to nieco mniej niż na koniec gry. Na przykład otrzymujesz punkty, jeśli zdobyłeś x różnych planet.

Wreszcie, przekazując pięć czerwonych towarów, możesz aktywować wszystkie swoje statki operacyjne. W ten sposób atakujesz Obcych lub innego gracza. Jeśli zdecydujesz się zaatakować innego gracza, gracz może zagrać plan obrony, jeśli taki posiada, w przeciwnym razie użyje ogólnego planu obrony. Jeśli zaatakujesz kosmitów, walczysz przeciwko karcie kosmitów, która jest otwarta na stole. W obu przypadkach dobierasz kartę towarów i spoglądasz na jej wartość, dodając do niej możliwą siłę bojową statku, z którym atakujesz, i masz całkowitą siłę ataku. Ta moc odpowiada pewnemu wynikowi znajdującemu się na karcie kosmity lub karcie obrony. Przy niskich wartościach wynik jest często mniejszy niż przy wysokich wartościach, jak możesz zrozumieć. Czasami tracisz statek, czasami dostajesz punkty lub pieniądze, ale może najlepiej, jeśli otrzymasz kartę Artefaktu Obcych jako bonus. Karty te są przeznaczone do jednorazowego użytku, ale generalnie są bardzo potężne.

Czasem wyjdzie lepiej niż następny, ale zazwyczaj jest to spowodowane momentem, w którym karta została nabyta, niż siłą samej karty.

Pod koniec swojej tury wyciągasz do ręki jeszcze trzy karty towarów. Stos dobierania towarów jest także zegarem gry. W zależności od liczby graczy, którzy biorą udział, możesz przejść przez ten stos x razy przed zakończeniem gry.

Masz nadzieję, że zgromadziłeś punkty w trakcie gry, na przykład atakując obcych lub spełniając wymagania kart technologicznych.

Na koniec dostajesz punkt za każdą kartę, którą masz po prawej stronie planszy gracza, patrzysz na to, jakie warunki gry końcowej spotkałeś na swoich kartach technologicznych, a twoi ludzie również mają swój własny stan końcowy, w którym możesz zdobywać punkty. Dodaj wszystkie punkty razem, a ten z największą liczbą punktów wygrywa.

Cóż, doszedłem do wniosku, że Alien Artifacts to bardzo fajna gra karciana. Zakręty są błyskawiczne. Twoja tura właśnie się skończyła i znowu jest twoja kolej. Oczywiście, w twojej pierwszej grze skanowanie zajmie trochę czasu, może zajrzyj do linii tu i tam, ale potem przelecisz przez grę.

Następnie pojawia się pytanie, czy naprawdę jest to klasyczna gra 4X, a ja po prostu nie mogę na to odpowiedzieć. Nie znam się na tym gatunku gier. Ogólnie rzecz biorąc, trwają zbyt długo na mój gust, o wiele za długo. Mogę odpowiedzieć na pytanie, czy naprawdę mam pomysł, że pracuję nad czterema X-ami, a potem odpowiedź brzmi: nie, nie prawdziwe. Naprawdę się rozszerzam. Tak, może mój rząd kart. Ale moje kosmiczne imperium? Naprawdę nie czuję tego. nie Wykorzystywanie, nie, eksterminacja, nawet nie, i odkrywanie dziwnych planet, nie do końca. Nigdy nie myślałem o „spojrzeniu na budowanie obcej cywilizacji”, ale wcale nie było to konieczne. Sama gra jest wystarczająco dobra bez spektaklu 4X. Widzę to także bardziej jako silną grę karcianą niż wersja rozbudowanej gry 4x.

W artefaktach obcych wygrywa gracz z najlepszym planem. Chociaż są w tym pewne elementy szczęścia, często widać, że gracz, który ma odpowiednią kombinację technologii i innych kart, jest w najlepszej pozycji na końcu. Technologie są bardzo ważne. Jeśli masz dobrą kombinację technologii, które dają Ci korzystne funkcje w trakcie gry, to mogą ci dać dużo, ale niezbędne są również technologie operacyjne, które posiadają ostateczne warunki gry.

Szczęście polega głównie na zdobywaniu punktów poprzez karty operacyjne. Podczas ataku musisz dobrać kartę towarów, która określa podstawową siłę ataku. Podczas punktowania kart technologii operacyjnej podczas gry, również dobierasz kartę i jeśli ma ten sam symbol co sama technologia, możesz otrzymać punkty. To samo dotyczy planet operacyjnych. Tylko wtedy, gdy jedna z wylosowanych kart zawiera symbol, który jest również na planecie, masz szansę na zdobycie punktów. Możesz być trochę zaniepokojony kartami, które rysujesz, ale z drugiej strony wszyscy się tym przejmują.

Przy okazji, jeśli inny gracz ma szczęście z atakowaniem, może to oznaczać, że nie masz szczęścia. Jednym z bonusów udanego ataku przeciwnika może być to, że możesz umieścić żeton na karcie tego przeciwnika, która dezaktywuje właściwość tej karty. Jeśli masz taki żeton na jednej ze swoich kart, możesz go zdobyć przekazując towary. Za każde dwa towary koloru karty, na której się znajduje, możesz wziąć z niego chip. Możesz także całkowicie zignorować to, ponieważ za każdym razem, gdy chcesz użyć tej funkcji, możesz zapłacić monetą. To ostatnie sprawia, że ​​ten element gry jest denerwujący, ale nie musi być powodem do irytujących doświadczeń z grą.

Sam nie lubię atakować natychmiast, gdy coś budujesz, ale w artefaktach obcych jest to tak samo denerwujące, ale z pewnością nie do pokonania.

Zauważysz, że jeśli grasz w grę, w której ludzie nie atakują się nawzajem, gra natychmiast staje się nieco niekompletna, jeśli chodzi o kombinacje, które możesz wykonać. Możesz po prostu zrobić znacznie więcej dzięki specjalnym funkcjom i rabatom, które masz. Gra musi również atakować się nawzajem. Nie ciągle, ale przynajmniej trochę, rozdawanie trochę dokuczania raz na jakiś czas jest częścią tego, myślę, że gra działa dobrze.

Czasami trudno jest określić, kto powinien logicznie atakować. Ze względu na końcowe warunki gry twoich technologii i twoich ludzi, nie zawsze jest jasne, kto za tym stoi. Możliwe, że wydaje się, że ktoś dobrze się bawi, ponieważ zdobywa wiele punktów podczas gry, ale inny gracz po cichu robi dużo lepiej, aby spełnić wszystkie rodzaje ostatecznych warunków gry. Nie zawsze zdajesz sobie z tego sprawę, więc atak może być nieco bardziej niesprawiedliwy, nieco bardziej przypadkowy. Jeśli grasz z dwoma graczami, oczywiście nie ma to miejsca. Atakujesz mnie i atakuję cię. Ponadto możesz lepiej monitorować się nawzajem.

Szczęśliwy element to także coś, co lubię w grze. Nie możesz tego zrobić, wkładać kart ze stroną operacyjną do góry, a wtedy nie będzie ci przeszkadzać szczęśliwy element, ale faktem jest, że możesz zdobyć wiele punktów lub ładne karty artefaktów obcych, jeśli to zrobisz. Tak, to może być tak, że nie możesz niczego z tego wyciągnąć, ale jeśli masz szczęście, to naprawdę coś na to dostajesz. To także ekscytująca część tej części gry.

Alien Artifacts, choć nie pochodzi od tego samego projektanta, jest porównywany w sieci na całym świecie z innymi grami z Portal Games, takimi jak 51st State i Imperial Settlers. Grałem tylko w Imperial Settlers i rozumiem samo porównanie. Inni w mojej grupie gier również mieli to uczucie. Podoba mi się ta gra lepiej niż Imperial Settlers. Alien Artifacts wydaje się nieco bardziej opływowy, a temat bardziej do mnie przemawia.

Ostateczny wniosek jest taki, że ta gra dokładnie pasuje do mojej ulicy. Jest to miła strategiczna gra karciana, w której grasz szybko, gdzie możesz skupić się na różnych ścieżkach do zwycięstwa i masz własnych ludzi, którzy dają ci nieco inną pozycję wyjściową i skupienie. Po prostu cieszę się. Gorąco polecam.

https://dogin.pl/
http://www.angelofdeath.pl/
http://www.grykubusia.pl/
http://www.faberfaber.pl/
http://kzpr.pl/
http://podrozetv.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.