Menu

Bez honoru wśród złodziei

26 lutego 2018 - Informacje

Żeby było jasne, nie uważasz siebie za “złego człowieka”. Przeciwnie, uważacie siebie za utalentowanego artystę. Masz niesamowity talent, by odzyskać to, co inni zazdrośnie strzegą … a potem sprzedają to … dla ogromnego zysku. Niektórzy nazywają cię złodziejem, ale wolisz określenie “przedsiębiorca”. Oczywiście masz konkurencję, ale jeśli chodzi o duży wynik, nawet wrogowie stają się najlepszymi przyjaciółmi. Na razie…

“Honor Among Thieves”, zaprojektowany przez Adama A. Wattsa i opublikowany przez Carpe Omnis Games, będzie podobno składał się z 35 kart postaci, 96 kart Schematu, 33 kart obrony, 18 kart ukrytych agend, 12 kart skarbów, 5 kart referencyjnych, 13 maty celowe, 1 mata więzienna / cmentarna, 30 monet miedzianych, 20 srebrnych monet, 15 złotych monet i 2 kości sztyletu (niestandardowe kości sześciokątne). Ponieważ jest to recenzja wcześniej wydanej gry, nie mogę komentować jakości komponentu gry. Ilustracje przedstawiają różne sceny kradzieży i grabieży w mieście fantasy, w towarzystwie złodziei z kapturem i dobrze uzbrojonych strażników.

Z przyjaciółmi lubi to …

Honor Among Thieves nie jest spowodowany rosnącą potrzebą współpracy z osobami, które nie dbają o dobro gracza. Jednak w jakim stopniu gracz musi pracować z innymi, komunikuje się w pewnym stopniu z kartami w grze. Każdy typ karty jest tutaj podsumowany.

Karty postaci

Karty postaci reprezentują “talent”, który gracz zatrudnił, aby pomóc w wykonaniu zadań. Osoby te niosą ze sobą Umiejętności, które są wykorzystywane do wyciągania ataków, specjalne Umiejętności, które dają im przewagę i ich opłatę za pomoc.

nohonor-char

Karty Schematu

Karty schematu reprezentują sieć wsparcia, informacje i szczegóły dotyczące przyszłych zadań. Karty te pomagają graczowi, gdy znajdują się w ciasnym miejscu, zapewniając bonusy umiejętności i inne niezbędne ulepszenia, aby po prostu uciec łupem.

schemat nohonor

Karty celów

Karty celów reprezentują przedmiot, który ma zostać skradziony. Obejmuje to, ile będzie warta, gdy zostanie ono ogrodzone, wraz z ryzykiem, które musi zostać podjęte (i ewentualnie poniesione), aby je uzyskać. Znajomość celu pomaga graczowi określić, czy pracę można wykonać tylko za pomocą swojej załogi postaci lub pomocy z zewnątrz, a partnerstwo z przeciwnikiem będzie konieczne.

nohonor-objective

Karty Obrony

Karty obrony reprezentują strażników, pułapki i różne inne przeszkody, które się zatrzymują, to złodzieje, którzy złapią cel i uciekną w ciemność. Im trudniejsze są środki defensywne, tym więcej pieniędzy gracz może uzyskać za cel. Jeśli uda się uniknąć kart Obrony (lub w niektórych wypadkach rozładowania), gracz otrzymuje nie tylko kartę Celu, ale znacznie więcej monet za ich kłopoty. Ryzyko naprawdę daje graczowi nagrodę w tej grze.

nohonor-defense

Karty skarbów

Karty skarbów reprezentują małe rzeczy znalezione podczas próby zdobycia celu. Są to dodatkowe przedmioty, bonusy za lepkie palce gracza, które wyskakują w drodze przez okno.

skarb-nohonor

Ukryte karty agendy

Karty ukrytych agend przedstawiają tajne plany gracza. Są one utrzymywane w tajemnicy przez cały czas trwania gry i ujawniane tylko w momencie zakończenia gry. Będą przyznawać graczowi dodatkowe punkty, jeśli uda im się ukończyć swój ukryty program.

program “nohonor”

Złodzieje w nocy

Aby ustawić grę, najpierw potasuj karty Ukrytych agend i rozdaj każdemu z graczy 3, zakryte. Gracze przeglądają swoje karty i decydują, które z nich mają zostać zachowane, odrzucając 1 ukrytą kartę agendy, której nie będą używali zakryte na stosie. Utrzymane karty są Ukrytymi Agendami gracza na czas trwania gry i powinny pozostać ukryte przed przeciwnikami aż do końca gry.

Po drugie, weź karty Celów i podziel je według wartości etapu (etapy 1, 2 i 3). Potasuj każdy etap, a następnie losowo odrzuć 2 Obiektyw 1 Cele i 2 karty Celu 2, utrzymując odrzucone karty Celów ukryte i zakryte. Następnie umieść pozostałe karty Celów w stosie, ze stopniem 1 na górze, etapem 2 na środku i stopniem 3 na dole. Narysuj pierwsze 2 karty celu i połóż je odkryte na środku pola gry.

Po trzecie, potasuj karty Obrony i umieść 1 odkrytą kartę za każde miejsce na karty Celu. Dodaj niezbędne monety zgodnie z poleceniami kart Defence do maty Celive.

Po czwarte, umieść maty więzienia / cmentarza obok celu, z odkrytą stroną “Honor Among Thieves”.

Po szóste, daj każdemu graczowi 6 monet, a następnie potasuj talię postaci. Rozdaj 2 karty postaci na gracza odkrytego nad Celem, aby utworzyć pulę Wynajmujących.

Po siódme, zdecyduj, kto pierwszy, a następnie kolejność po kolei, niech każdy gracz wybierze odkrytą kartę Postaci i zapłaci jej cenę, aby dodać kartę do ręki gracza (określanej jako “załoga” gracza). Gdy ostatni gracz wybierze swoją kartę Postaci, wykonają ją ponownie, a kolejność odwraca się, gdy pierwszy gracz zajedzie ostatni raz za drugim razem. Jedyną różnicą między pierwszym a drugim przejściem jest to, że gracze nie płacą kosztów rekrutacji za drugą kartę postaci. Po wybraniu karty postaci zostaje ona odkryta przed graczem będącym właścicielem.

Po ósme, narysuj kolejne 5 kart postaci, aby utworzyć drugą pulę oczekujących. Następnie narysuj 3 karty postaci i umieść je w przestrzeni “Jail” na macie Jail / Graveyard. Wszystkie monety nadal trzymane przez graczy należy do nich.

Po dziewiąte, potasuj karty Schematu i rozdaj każdemu z graczy 4. Te trafiają do ręki gracza i powinny pozostać ukryte, dopóki nie zostaną poinstruowane, aby je odsłonić.

To wszystko do ustawienia gry. Czas zarobić trochę pieniędzy i zadać ciosy.

Honor Versus Greed

No Honor Among Thieves jest rozgrywany na zmianę bez zadanej liczby zwojów na mecz. Tutaj podsumowano turę gracza.

Krok 1: Odrzuć

Jeśli gracz ma więcej niż 7 kart Scheme na początku swojej tury, musi odrzucić do maksymalnie 7 kart.

Krok 2: Wykonaj 3 akcje

Gracz może teraz wykonać 3 akcje w dowolnej kolejności. Po wykonaniu 3 akcji, tura gracza dobiega końca. Dostępne akcje do wyboru są następujące.

Heist

Akcja “Podejmij” pozwala graczowi na próbę wzięcia celu lub złamania Znaków z “Więzienia”. Heist jest dość zaangażowany i może zawierać wielu innych graczy. Następujące kroki są podejmowane po zainicjowaniu akcji o napadach.

Negocjuj i planuj z innymi przeciwnikami, obiecując różne kwoty płatności za ich pomoc. Jest to konieczne tylko wtedy, gdy gracz nie myśli, że może zrobić to sam.
Wyślij załogę postaci, przeciwdziałając kartom Obrony za pomocą kolektywnych Umiejętności i zdolności załogi. Heist odnosi sukces, jeśli karty Obrony zostaną ominięte.
Komplikacje mogą, ale nie muszą wystąpić, jeśli gracze będą chcieli (sabotaż) za pomocą kart Scheme, wysyłając postacie do więzienia, a nawet na cmentarz.
Ustal, czy działanie typu “Podejrzanie” zakończyło się powodzeniem.
Ustal, czy którykolwiek z graczy zaangażowanych w akcję “Podejrzanie” zdradził innych.
Podaj wypłatę (niektórzy gracze otrzymają mniej lub więcej niż zgodzili się na podstawie możliwej zdrady).

Rekrut

Akcja Rekrut pozwala graczowi na zdobywanie nowych talentów, w tym ich w swojej załodze. Gracz płaci koszty i bierze kartę postaci z puli wynajmu. Gracz może mieć maksymalnie 4 postacie w swojej ekipie.

Praca wymagająca chodzenia

Akcja Legwork pozwala graczowi dobrać tyle kart Schematu, ile potrzeba, aby wypełnić swoją rękę do maksymalnej dozwolonej liczby kart.

Logistyka

Akcja Logistic pozwala graczowi zagrać tyle kart “Logistycznych”, ile chcą.

Odpoczynek

Akcja Rest pozwala graczowi odświeżyć karty postaci, które zostały użyte w Heist, dzięki czemu są znów dostępne.

Polowanie na głowę

Akcja Headhunting usuwa aktualnie dostępne karty Postaci z puli Wynajmujących, umieszczając je na dole talii postaci, a następnie losuje 5 nowych kart postaci.

Wymieniać się

Akcja wymiany pozwala graczowi wymieniać karty z przeciwnikami.

Akcja swobodna: postacie ogniste, wykorzystanie zdolności postaci i monety handlowe

Jako wolną akcję gracz może strzelać (odrzucać) postacie, używać zdolności postaci (jeśli dotyczy) i wymieniać monety.

Zdrada i honor

Karty postaci mają określone umiejętności, które będą dostępne tylko wtedy, gdy gra będzie miała zły przebieg. Na początku każdej gry zawarty jest niesprawiedliwy sojusz pomiędzy wszystkimi graczami. To tylko kwestia czasu, dopóki chciwość nie wpłynie na kogoś lepszego i zdradzą swoich kolegów złodziei za przynętę bogactwa. Kiedy tak się dzieje, karta Jail / Graveyard jest odwracana, aby pokazać wszystkim graczom, że nikt nie może być zaufany, ponieważ doszło do zdrady. Co nie powinno nikogo dziwić.

Ale teraz gracze mają dodatkowy problem. Gra może się zakończyć, jeśli gracze nie współpracują ze sobą w pewnym stopniu. Jeśli nadejdzie zbyt wielu złodziei, a przestępczość stanie się nieosiągalna, straż miejska zaatakuje i zakończy grę. W związku z tym gracze będą musieli dalej współpracować i obserwować ich plecy.

Przejście na emeryturę

Gra kończy się w tej samej turze, co w przypadku, gdy Cel 3 jest skutecznie zrabowany. Wszyscy gracze ujawniają teraz swoje Ukryte Agendy i rozwiązują je, zbierając monety w razie potrzeby. Następnie wszyscy gracze liczą swoje monety i ogłaszają swoją sumę. Gracz z największą liczbą monet wygrywa!

Jednak wszyscy gracze przegrywają grę, jeśli w grze jest mniej niż 6 kart postaci (nie wliczając w to tych z puli Wynajmujących, więzienia i cmentarza). Stan wojenny zostaje ogłoszony, a Miejski Strażnik prowadzi wojnę ze złodziejami, wygrywając w tym procesie.

Aby dowiedzieć się więcej o No Honor Among Thieves, odwiedź witrynę wydawcy gry lub odwiedź kampanię Kickstarter.
Ostatnie słowo

finalword-childgeeksThe Child Geeks miał trochę nauki, gdy przyszło do gry. Jest wiele akcji i chcieli wskoczyć prosto w napad. Szybko zorientowali się, że przygotowanie jest kluczowe, a współpraca z innymi przeciwnikami może ułatwić sprawę, ale niekoniecznie lepiej. Według jednego z dzieciaków Geek: “Nie mogę wykonać tej pracy samodzielnie i wiem, że mogłem, gdybym otrzymał pomoc, ale nie chcę dzielić się łupem”. Inny Geek z podnieceniem powiedział: “Jeśli chcesz aby uzyskać pomoc, musisz przygotować się na udostępnienie znalezionych informacji lub złamać kod złodziei, aby go zatrzymać. To trudne wezwanie do zrobienia, chyba że jest dużo bogatych rzeczy! “Honor wśród złodziei nigdy nie trwał więcej niż około 3 tur, dopóki nie było zdrady 2 lub więcej młodych mistrzów Gildii w tym samym czasie. Co było zabawne. Kiedy wszystkie prace zostały wykonane i wszystkie monety zostały wyliczone, The Child Geeks wszyscy zgodzili się, że No Honor Among Thieves to świetna zabawa.

finalword-parentgeeksThe Parent Geeks również dobrze się bawiło, znajdując meta-grę polegającą na subtelnym manipulowaniu i oszukiwaniu innych, aby być trudnym i bardzo rozrywkowym. Jak to ujął Parent Geek: “Wygląd na twarzy innego gracza, gdy zdradzisz go po udanej napadzie, jest zabawny! To tak, jakbym wziął ich szczeniaka. “Inny rodzic Geek powiedział:” Wiele się nauczyłem o innych ludziach podczas grania w tę grę. Na przykład, mój chłopak jest bardzo dobry w doprowadzeniu mnie do tego, że przyda mi się tylko po to, by ukraść mi wszystko. Zapamiętam to. “Pomijając ewentualne problemy z relacjami,” Bez honoru wśród złodziei “nauczyłem wszystkich nadrzędnych geeków dwóch ważnych lekcji. Po pierwsze, kooperacja jest konieczna, aby ukraść łupy. Po drugie, do tej pory musisz tylko współpracować. Kiedy gry się skończyły, wszyscy nadrzędni geekowie głosowali za przyjęciem “Bez honoru wśród złodziei”.

finalword-gamergeeksGamer Geeks lubił wiele aspektów gry. Konkretnie, blefowanie, negocjacje, ryzyko kontra nagroda, a czasem nie tak subtelne dźgnięcie w plecy. Co najważniejsze, podobało im się, że gra ciągle się zmienia, siła się zmienia, a sojusze rozpadają się równie szybko, jak zostały stworzone. Według jednego z graczy Gamer Geek: “To jest dokładnie ta gra, w którą uwielbiam grać. Nie wystarczy poznać zasady gry. Musisz zainwestować dużo czasu w innych graczy, dowiedzieć się, co ich motywuje, a następnie użyć ich do gry przeciwko nim. “Kolejny Gamer Geek powiedział:” Sprytna gra. Podoba mi się to, jak gracze łączą się przez grube i cienkie, ale nigdy nie zmuszają graczy do wspólnej pracy, jeśli naprawdę tego nie chcą. “Jedynym aspektem gry, który nie zadali sobie Gamerowi Geeksowi, było to, że mogli opiera się na kartach, które mieli w ręku. Gdyby nie mieli kart do akcji lub reakcji, nie mogliby zrobić tego, co chcieli. Chociaż to ich denerwowało, nie było to przełomowe, ponieważ zawsze istniały sposoby na załatwianie spraw. Kiedy gry się skończyły, Gamer Geeks zatwierdził No Honor Among Thieves.

Kiedy gra się zaczyna, jest całkiem prosta. Wszyscy wiedzą, że mogą wykonywać pracę samodzielnie, ale ryzyko niepowodzenia jest dramatycznie zmniejszone, jeśli otrzymają pomoc. Problemy zaczynają się, gdy ilość zdobytych łupów nie wystarczy. Niektórzy gracze mogą mieć wrażenie, że są wykorzystywani lub wierzą, że ich partnerzy biznesowi nie są wystarczająco silni, aby powstrzymać ich przed przejęciem kontroli. Tutaj gra przechodzi od trudnego do skomplikowanego. Po zerwaniu traktatów wszystko idzie, ale gracze nadal muszą współpracować. Jest pewne, że nastąpi dźgnięcie w plecy, nawet jeśli uważasz, że jesteś na naprawdę dobrych warunkach. To sprawia, że ​​zaufanie i współpraca są trudne, ale jest to absolutnie konieczne, ponieważ żaden z graczy nie jest wystarczająco silny, aby samodzielnie rozwiązywać zadania bez realnej możliwej porażki. Efektem końcowym jest gra, która rozpoczyna się od napięcia i tylko staje się bardziej napięta, ponieważ trwa.

Jeśli 120 minut czasu gry zabrzmi długo, zrozum, że negocjowanie umów, rozwiązanie dźgnięcia w plecy zajmuje trochę czasu, a następnie spędź około 10 minut, rozmawiając z podnieceniem na temat ostatniej pracy, którą wykonali gracze. To gra towarzyska, pełna dyskusji, negocjacji i ciężkiego blefowania. To wymaga czasu i jest to główny powód, dla którego No Honor Among Thieves jest tak długi, jak jest. Rzeczywista rozdzielczość tury gracza jest dość szybka, aż do momentu, gdy wezmą Heist. Potem sprawy zwalniają, gracze się skupiają, a wszyscy dobrze się bawią obserwując, jak kapar się rozwija.

Byłem bardzo zadowolony z braku honoru wśród złodziei. Miał kilka elementów gry, które zawsze mi się podobały. Konkretnie, blefowanie i negocjacje. Uważam, że takie gry są wielopoziomowe, z grą na samym szczycie i grą meta graczy, którzy próbują się nawzajem zrobić poniżej. To bardzo satysfakcjonujące.

Honor? Raczej nie. Zdrada? Oczywiście, ale tylko do pewnego punktu. Jeśli nie ma w nim zysku, mądrzy gracze nie mają kłopotów. W końcu gracze muszą współpracować w grze, ale to nie znaczy, że muszą to lubić. Spróbuj tej gry, gdy pozwala na to czas. Będziesz musiał zgadywać każdego przeciwnika, rozpaczliwie szukając oznak motywu i sprytnie ukrywając swój własny plan wśród zamieszania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.