Menu

Bigfootses

25 lutego 2018 - Informacje

Legenda o Bigfoot jest stara. Z całego świata można znaleźć opowieści o ludziach, którzy wędrują do dużego, przypominającego człowieka stworzenia z włosami i zamiłowaniem do szybkiego znikania bez śladu. Są tacy, którzy poświęcili swoje życie na znalezienie tego nieuchwytnego stworzenia. Niezależnie od tego, czy chodzi o sławę, fortunę, czy po prostu ciekawostkę, przyłącz się teraz do polowania na Bigfoot!

Bigfootses, zaprojektowane przez Wilbur Massie i opublikowane przez Bigfoot Games, składa się z 5 standardowych sześciostronnych kości, 10 kart zawodów, 75 kart Woods, kart 75 Thingies i 6 kart pomocy gracza. Karty są tak grube i trwałe jak standardowa karta do gry. Ilustracje artysty Jamie Sale są bardzo kreskówkowe i pełne humoru.

Konfiguracja gry

Aby rozpocząć rozgrywkę, najpierw potasuj karty Zawodów, Thingies i Woods w różne stosy. Umieść każdy stos kart zakrytą, aby utworzyć trzy różne talie drawów. Umieść te talie drawów na środku pola gry. Pozostaw miejsce na stosy kart odrzuconych.

Po drugie, każdy z graczy powinien wylosować 1 kartę Zawodu z talii losowania Zawodów. Gracze powinni przechowywać te karty w tajemnicy.

Po trzecie, każdy gracz powinien dobrać 5 kart Przedmiotów z talii Losowań. Są to początkowe wyposażenie gracza i przepisy, które pomogą mu w polowaniu na wielkie konie!

Po czwarte, każdy z graczy bierze jedną sześciościenną kostkę.

To wszystko do ustawienia gry. Określ, kto będzie pierwszym graczem i zacznij.

Polowanie to (duża) stopa!

Bigfootses gra się na zmianę. W swojej turze mogą wykonać jedną z pięciu różnych akcji. Każde możliwe działanie podsumowano tutaj.

Opcja 1: Zasięg (Go Exploring in the Woods)

Ta opcja akcji pozwala graczowi odkrywać lasy, w których można znaleźć (prawdopodobnie) wielkie stawy. Gracz losuje 1 kartę Wood z talii Wood draw i kładzie ją odkrytą przed sobą. To, co gracz znajdzie, określa, co robi dalej.

Jeśli narysowana karta jest wielka, gracz może spróbować ją przechwycić. Celem gry jest zebranie jak największej liczby bigfootów. Kiedy je znajdziesz, gracz próbuje je przechwycić, rzucając sześciostronną kostką, która spowoduje, że wartość liczbowa będzie większa lub równa “nieuchwytności” Bigfoota (gracze zawsze przegrywają, jeśli rzucają “1”). Gracz otrzymuje premię +1 do swojej rolki za każdą zdobytą wcześniej Wielką Stopę. Sprzęt i przedmioty mogą również dodać bonus. Jeśli gracz zdobędzie wielką stopę, jest trzymany odkrytą przed nimi w miejscu zwanym “zagrodzie” gracza (wielkie stopnie w zagrodzie dodadzą bonusy do kolejnych prób przechwycenia). Całkowite punkty zwycięstwa gracza również wzrastają.

Na nieszczęście dla gracza próbującego złapać bigfoota, ich przeciwnicy mogą utrudnić grę, grając w karty z ręki, które zwiększają nieuchwytność wyniku bigfoota. Jeśli gracz nie złapie wielkiego stopu, zostaje odrzucony.

Jeśli wylosowana karta spowoduje bitwę, karta zostaje rozstrzygnięta w taki sam sposób, jak próba uchwycenia dużej stopy, ale nie jest przechwytywana duża stopa. W rzeczywistości, każdy wcześniej zdobyta wielka stopa zapewnia zero premii do walki. Wszystko, co może zrobić gracz, to używać sprzętu i mieć nadzieję na najlepsze. Wygrywają bitwę, jeśli rzucą wartość kości z modyfikatorami, które są wyższe lub równe wartości docelowej do pokonania. Jeśli gracz przegrywa, traci także część wyposażenia. Jeśli wygrywają, otrzymują nowe karty.

Jeśli na wyciągniętej karcie pojawi się stwór będący jedną częścią wielkiej stopy i jedną częścią “normalnego zwierzęcia”, gracz spróbuje ją złapać. Jeśli tak, umieszczają pokonanych bigfootów w swoich zagrodach i prawdopodobnie zbierają więcej kart. Jeśli przegrywają, tracą także sprzęt.

Jeśli na wyciągniętej karcie pojawi się wiedźma (tak, czarownice żyją w lesie), karta “Czarownice” Woodsa jest odkryta i oprócz talii drawów. Efekty czarownicy są teraz w grze, dopóki nie zostanie narysowana kolejna karta “Witch” Woods i zastąpi ją. W grze może uczestniczyć tylko jedna czarownica.

W przypadku wyczerpania talii do ciągnięcia Woods, wszystkie odrzucone wielkie stawy są zbierane i układane odkryte. Przez cały czas trwania gry gracz może podjąć próbę uchwycenia dowolnego z odkrytych wielkimi stopami, które im się podobają.

Opcja 2: Przejdź do pracy (skorzystaj z treningu)

Ta opcja akcji pozwala graczowi wykorzystać specjalną zdolność karty Zawodu. O ile nie zaznaczono inaczej, umiejętność Zawodowca Zawodnika może być wykorzystana tylko raz na turę i tylko wtedy, gdy gracz ma siedem lub więcej punktów zwycięstwa.

Opcja 3: Pogłębij się (zdobądź lepszy sprzęt)

Ta opcja akcji pozwala graczowi dobrać kilka kart Przedmiotów z talii Losowań. Liczba kart, które można narysować, zależy od całkowitej liczby punktów zwycięstwa gracza. Na przykład, jeśli gracz ma od 0 do 2 punktów zwycięstwa, dobiera 3 karty Przedmiotów, ale jeśli ma od 7 do 9 punktów zwycięstwa, może wylosować brak. Jeśli talię drawów Thingies jest wyczerpane, potasuj stos kart odrzuconych, aby utworzyć nową talię drawów.

Opcja 4: Uzupełnij elementy (przepakuj swój sprzęt)

Ta opcja akcji pozwala graczowi odrzucić tyle kart Przedmiotów, ile zechcą, a następnie wyciągnąć tę samą liczbę z powrotem do ich ręki.

Działanie Opcja 5: Przeszkolenie (Naucz się nowej umiejętności)

Ta opcja akcji pozwala graczowi odrzucić swoją kartę Zawodu i narysować nową kartę Zawodu, aby ją zastąpić. Gracz może także odrzucić zdobytą wcześniej dużą stopę, aby wybrać dowolną kartę Zawodnika, która nie została jeszcze narysowana, przeglądając talię drawów Zawodów zamiast losować losowo.

Darmowe akcje

Gracz może zagrać jedną kartę “Przedmioty” z ręki za darmo podczas swojej tury, przed lub po wybranej akcji. Gracz nigdy nie może mieć więcej niż trzech elementów wyposażenia w grze na raz (inne karty zmieniają całkowitą liczbę możliwych). Kiedy gracz ma maksymalną pojemność, musi wyrzucić kartę sprzętu, która jest aktualnie w grze, zanim wyda nową.

Sprzęt jest albo bronią, albo gadżetem. Broń pomaga w walce, ale tylko jeden rodzaj broni może być w grze na raz. Gadżety i przedmioty pomogą graczowi w inny sposób, zgodnie z opisem na karcie.

Zakończenie twojej tury

Po tym, jak gracz wykonał swoje działanie i zagrał kartę wyposażenia (która zawsze jest opcjonalna), musi odrzucić swój całkowity rozmiar ręki do 5 kart. Ten limit wielkości strony nie obejmuje karty Zawodnika gracza. Ten limit wielkości dłoni jest egzekwowany tylko pod koniec tury gracza. Gracz nie jest ograniczony do całkowitej liczby kart w ręku, podczas gdy oni wykonują swoją turę.

To kończy turę gracza. Kolejny gracz w sekwencji kolejności zakrętów teraz wykonuje swoją turę, wybierając jedną z dostępnych akcji wymienionych powyżej.

Wygrywając grę

Gra kończy się, gdy tylko jeden gracz zdobędzie wszystkie niezbędne punkty zwycięstwa na koniec swojej tury. Całkowita liczba jest zależna od całkowitej liczby graczy. Na przykład 10 punktów zwycięstwa jest koniecznych dla gry od 2 do 4 graczy, ale w grze dla 6 graczy potrzebne jest tylko 7 punktów zwycięstwa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.