Menu

Biotix

25 lutego 2018 - Informacje

Denis Diderot, francuski filozof, krytyk sztuki i pisarz powiedział: “Istnieją trzy główne sposoby zdobywania wiedzy … obserwacja natury, refleksji i eksperymentów. Obserwacja zbiera fakty; odbicie łączy je; eksperymentacja weryfikuje wynik tej kombinacji. “W tej grze gracze będą mieszać i dopasowywać różne meeples, aby stworzyć dużą wygraną lub wielki wybuch.

Biotix, zaprojektowany przez Zachary’ego Huffa i wydany przez Smirk & Dagger Games, składa się z 1 pudełka Bio-Containment, 1 worka z próbkami, 40 tabletek Biotix (w 6 różnych kolorach), 1 tokena Timera, 5 kart Petriego i 3 cech Biotix karty. W zestawie znajduje się arkusz naklejek i instrukcja naklejenia naklejek na meszki Biotix. Jednak nie trzeba naklejać naklejek na meeples. Nie jest dołączony do gry, ale niezbędny do gry, jest długopisem lub ołówkiem i papierem do zapisywania wyników zawodników.

Przygotowanie laboratorium

Aby ustawić grę, najpierw daj każdemu graczowi 1 kartę Petriego. Strona użytej karty zależy od liczby graczy w grze.

Po drugie, umieść wszystkie niebieskie miseczki Biotix w kolorze niebieskim, czerwonym, zielonym, fioletowym i żółtym w torebce z próbkami.

Po trzecie, ustal, który gracz pójdzie pierwszy i da mu token Timera. Jest on umieszczony na karcie Petriego Dish gracza.

Po czwarte, w razie potrzeby umieść karty charakterystyczne Biotix (tylko dla odniesienia gracza).

To wszystko do ustawienia gry. Eksperymentujmy!

Bio Commandos

Biotix jest rozgrywany w rundach i przechodzi w sumie 3 rundy gry. Tutaj podsumowano turę gracza.

Krok 1: Narysuj Meeples

Pierwszą rzeczą, którą gracz robi, jest losowanie 2 losowych biosixów i bez patrzenia.

Krok 2: Umieść Biotix

Gracz ma teraz do wyboru dwie opcje dla każdego z narysowanych mew Biotix. W dowolnej kolejności, którą lubią, muszą albo umieścić mebelki Biotix na swojej karcie Petriego w przestrzeni, która pasuje do tego samego koloru, co meeple Biotix, które umieszczają, albo mogą przekazać miotacz Biotix innemu graczowi, który musi natychmiast umieścić go na swoim Szalka Petriego.

Za każdym razem, gdy umieszcza się Meeple Biotix, gracze sprawdzają, czy istnieje “reakcja biologiczna”. Bio-reakcje występują, gdy określona liczba kolorowych miseczek Biotix jest umieszczona na karcie Petriego. Działanie do rozwiązania zależy od mebla Biotix, które wywołało reakcję biologiczną.

Uwaga: Kiedy Meeple z Biotix jest “kosza”, jest odkładany na bok i jest tymczasowo poza grą. Nie jest ponownie umieszczany w torebce ze wzorem. Pudełko Bio-Containment można wykorzystać do zbierania zniszczonych miseczek Biotix.

Migratory – wyzwala, gdy na karcie Petri Dish są 3 lub więcej niebieskich mrówek Biotix, zmuszając gracza, aby dał 1 niebieski biotix meeple do przeciwnika i wyrzucił pozostałe niebieskie myszy Biotix na swoją kartę Petriego.
Atrakcyjne – uruchamia, gdy na karcie Petriego są 3 lub więcej czerwonych maczków Biotix, zmuszając gracza do wyrzucenia wszystkich swoich czerwonych myśliwców Bitoxi i zabrania dwóch przeciwników Biotix od jednego przeciwnika.
Odrażające – uruchamia, gdy na karcie Petriego są 3 lub więcej zielonych mew Biotix, zmuszając gracza do wyrzucenia wszystkich swoich zielonych mew Biotix plus jeden dodatkowy mebel Biotix na swojej karcie Petriego.
Magnetic – wyzwala, gdy na karcie Petri Dish znajdują się 3 lub więcej fioletowych miseczek Biotix, co zmusza wszystkich graczy do wyrzucenia fioletowych myśliwców Biotix w grze.
Explosive – wyzwala, gdy na karcie Petri Dish znajdują się 2 lub więcej żółtych mrówek Biotix, zmuszając gracza do wyrzucenia żółtych mew Biotix i oddania 3 biotixów meeple do wybranego przez siebie przeciwnika.

Za każdym razem, gdy wywoływana jest reakcja biologiczna, najpierw należy ją rozwiązać, co może spowodować kolejną reakcję biologiczną. Kiedy nie ma więcej reakcji biologicznych do rozwiązania, gracz może kontynuować swoją turę.

Krok 3: Śledź czas

Ten krok jest wykonywany tylko wtedy, gdy aktualny gracz ma token czasowy. Jeśli tak, przesuwają token o jedną spację w dół, odliczając. Gdy żeton zegara dojdzie do końca odliczania, zostanie umieszczony w worku ze próbkami.

To kończy turę gracza. Torebka z przykładami jest przekazywana do następnego gracza, który wykonuje swoją turę zaczynając od kroku 1 opisanego powyżej.

Czas i paradoksy

Po pobraniu tokena Timer z worka na próbki uruchamia on koniec dnia. Każdy wątek Biotix narysowany za pomocą tokena Timer jest niszczony. Token Timera jest ponownie umieszczony na ścieżce Timera znalezionej na karcie Petriego Dish gracza.

Gracze porównują teraz “wartość wewnętrzną” meeplesów Biotix na swojej karcie Petriego. Po zapisaniu wszystkich wyników na dany dzień (koniec rundy), każdy z graczy wybiera 2 mewki Biotix, aby je zachować i zniszczyć. Następnie wszystkie zdeponowane myśliwce Biotix są umieszczane z powrotem w torbie z próbkami. Następna runda rozpoczyna się od gracza, który ma obecnie żeton zegara na swojej karcie Petriego.

Jeśli po zakończeniu drugiej rundy gracz ma 20 lub więcej punktów za liderem, może spróbować nadrobić odgadywanie koloru mebla Biotix i liczby pomiędzy 1 a 3. Jest to zapisane i ukryte pod płytką Petriego gracza karta. Jest to określane w grze jako “Paradoks Eureka”, który jest później rozwiązywany pod koniec gry.

Zakończenie eksperymentu

Pod koniec trzeciego dnia (trzecia runda) każdy z graczy osiąga swój wynik normalnie, a następnie dodaje wyniki wszystkich trzech rund razem, aby określić ostateczny wynik. Jeśli gracz brał udział w Paradoksie Eureka, teraz pokazuje kartkę swoim przeciwnikom i zbiera punkty bonusowe, jeśli mają dokładnie taki sam numer i kolor biotixów na swojej karcie Petriego. Gracz z największą liczbą punktów wygrywa grę.

Wariant gry

Jeśli gracze ci polubią, mogą wprowadzić czarne miseczki Biotix do swojej torby z próbkami. Czarne myśliwce Biotix są wyjątkowo agresywne. Kiedy gracz dobierze jednego, może go zatrzymać lub oddać przeciwnikowi. Przeciwnik (lub gracz) następnie zamienia (zamienia) jedną z ich istniejących Meeples Biotix na czarną, która teraz naśladuje kolorową meandrę Biotix, którą zastępuje. Należy zauważyć, że każdy czarny meeple Biotix, który gracz ma na swojej karcie Petriego, zmniejsza liczbę punktów gracza o -2. Jeśli jednak gracz nie ma nic oprócz czarnych mew Biotix, każda ocena +5 punktów!

Aby dowiedzieć się więcej o Biotix, odwiedź stronę internetową gry.
Ostatnie słowo

W większości przypadków Geek dziecięcy zwykle nie jest podekscytowany lub nie lubi gier, które mają wysoki stopień interakcji z użytkownikiem. Biotix polega na skunkowaniu innych graczy poprzez sprytne gry na własną kartę lub wyrzucanie mepli na kartę przeciwnika. Tym, co uratowało grę przed poo-poo’em od Child Geeksa, była przypadkowość, która pochodzi od ciągłego wysuwania biotixa meeple z worka ze próbkami. Zapewniło to, że gracze mogli tylko reagować na to, co narysowali, zamiast celowo atakować konkretnego przeciwnika. Według jednego z Child Geek: “Lubię grę, tak myślę. Nie podoba mi się to, gdy ludzie wkładają śmieci na moją kartę, ale podoba mi się, jak szybko gra. “Innym dzieckiem Geek powiedział:” Lubię to. Ma wystarczająco dużo interakcji z graczem, aby być zabawnym i wystarczająco skutecznym, aby mnie zadowolić. “Kiedy wszyscy maniacy dziecięcy zostali załatani w laboratorium, głosowali za zatwierdzeniem Biotix.

The Parent Geeks byli fanami interakcji z graczem, ale nie tak dużą w przypadkowości. Według jednego z rodziców: “Naprawdę podobało mi się, jak można grać z kartami innych przeciwników i zmusić ich do gry. Nie podobało mi się to, że zawsze rysowałem ludzi w ciemnościach, nie mogąc robić tego, co chciałem robić. “Kolejny rodzic Geek powiedział:” Zgrabna mała gra. Trochę światła czasami i trochę przypadkowo, ale myślę, że świetnie sprawdza się w rodzinie i przyjaciołach jako zwyczajna gra. “Ciągle i na oślep ciągłe losowanie meepoli wydawało się drażnić Rodziców Geeków . To jednak nie powinno sugerować, że Parent Geeks byli niezadowoleni z Biotix. Postanowili w pełni poprzeć grę w końcu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.