Menu

Cauldron: Bubble and Boil

25 lutego 2018 - Informacje

Napar czarownicy jest pełen nieprzyjemnych rzeczy. Oczy traszki, żabie palce i od czasu do czasu brudne skarpety do ćwiczeń. Chociaż składniki pozostawiają wiele odruchów, efekt końcowy jest zawsze cudowny. Mikstury, które sprawią, że zakochasz się, śmiercionośne trucizny, a nawet płyn, który sprawi, że staniesz się niewidzialny. W tej grze będziesz próbował udoskonalić swoje umiejętności mikstur i rzucić czar lub dwa po drodze.

Cauldron: Bubble and Boil, zaprojektowany przez Roberta Bootha i opublikowany przez Magic Circle Games, będzie podobno składał się z 1 tablicy wyników, 8 znaczników gracza (2 na gracza), 4 kotłów (rzeczywistych miniaturowych kotłów), 4 kart Diablerie, 76 kart , 30 żetonów Cronów, 30 żetonów Korupcji, 32 Zielone kostki, 32 Pomarańczowe kostki, 32 Czerwone kostki i 32 Żółte kostki. Ponieważ jest to recenzja wcześniej wydanej gry, nie mogę komentować jakości komponentu gry. Będę jednak komentować mini kotły. Oni są niesamowici.

Godny podziwu…

Let’s Get This Cauldron Bubbling …

Aby skonfigurować grę, najpierw każdy z graczy powinien wybrać kolor znacznika gracza i dać każdemu z graczy ścieżkę Diablerie. Jedna kostka zostaje umieszczona na torze punktu zwycięstwa znajdującego się na karcie Diablerie.

Po drugie, zmniejsz całkowitą liczbę kostek w grze, określając liczbę graczy. Im więcej graczy w grze, tym więcej kostek jest używanych. Umieść nieużywane kostki z powrotem w polu gry. Zorganizuj kostki w grze według koloru i na osobne stosy. Nazywa się to “pulą zasobów”.

Po trzecie, daj każdemu graczowi jeden kocioł i 1 sześcian każdego zasobu. Te zasoby są umieszczane wewnątrz kadzi gracza. Od tego momentu gracze mogą dłużej patrzeć na zawartość swojego kotła aż do końca gry.

Po czwarte, potasuj karty i rozdaj każdemu graczowi pięć, zakryte. Umieść pozostałe karty zakryte i po jednej stronie obszaru gry. To jest talię drawów. Zostaw miejsce na stos kart odrzuconych.

Po piąte, umieść żetony Cron i korupcji obok puli zasobów.

To wszystko do konfiguracji gry. Określ, kto będzie pierwszym graczem i zacznij.

Sztuka kuchni kotłów

Cauldron: Bubble and Boil to przede wszystkim karta, w której każda karta może być używana na kilka różnych sposobów. Sposób ich użycia zależy w dużym stopniu od tego, jakie są obecne obiekty gracza i od ogólnej strategii. Podsumowanie anatomii karty.

Najdłuższa część karty identyfikuje kolor i liczbę kostek zasobów dostarczanych przez kartę, jeśli jest używana jako część “ogrodu” gracza. W tym przykładzie karta udostępnia dwie zielone kostki zasobów.
Środkowa część karty identyfikuje “hex” (czary), które można rzucić na przeciwnika. Uwzględniono nazwę heksu, koszt i jego efekt. W tym przykładzie sześciokąt “Demoniczny syfon” zwiększy wartość utworu Diablerie gracza i zmusi go do zniszczenia jednego ogrodu, zapewniając graczowi możliwość zdobycia karty innego gracza.
Dolna część karty identyfikuje “przepis”, który można utworzyć za pomocą wskazanych zasobów. W tym przykładzie “Nalot terroru” wymaga jednego żółtego, jednego czerwonego i dwóch zielonych zasobów, co da 9 punktów zwycięstwa.

Eye of Newman, Toe of Todd …

Cauldron: Bubble and Boil gra się w rundach i turach. Tutaj podsumowano turę gracza.

Uwaga: Graczowi NIGDY NIGDY nie można patrzeć w kociołku ani na kocioł przeciwnika! Najlepiej pamiętaj, co włożyłeś, ludzie …

Sześcikuj gracza

Gracz dopasowuje swój Diablerie (oznaczony czaszką) o +1 za każdy heks, który chce rzucić. Diablerie mierzy chrupanie gracza w mrocznej sztuce, które może, ale nie musi, wrócić i ugryźć go w zarodek na końcu gry.

Każdy dodatkowy heks rzucony przez gracza kosztuje 1 dysk Korupcji, który jest określony przez całkowitą liczbę heksów rzuconych przez gracza w tej turze. Wykorzystana karta określa całkowity koszt i nie ma limitu liczby heksów, które gracz może obsadzić. Dyski zniszczenia trafiają do kotła gracza i niszczą kostki zasobów.

Każda kostka pobrana z kotła jest zawsze pobierana losowo, co oznacza, że ​​gracz ślepo je ściąga (bez rzucania okiem!). Gdy gracz rzuci hex, karta zostanie odrzucona.

Zbierz ogród

Weź jedną kostkę z każdej karty aktualnie w “ogrodzie” gracza. Ogród jest zestawem kart (dwóch lub więcej), które zapewniają ten sam kolor zasobu (lub dziki). Jeśli “ogród” zostanie zredukowany do tylko jednej karty (na przykład za pomocą heksów), karta zostanie odrzucona.

Jeśli gracz zbierze wszystkie kostki na swoich kartach, gracz odrzuca karty ogrodowe i otrzymuje jeden żeton Crone (który jest warty punktów zwycięstwa na koniec gry). Żetony Cronów znajdują się NASTĘPNIE W Kocioł gracza. Nie w środku.

Zasadź ogród

Gracz dodaje do swojego zestawu kart, które składają się na ich “ogród”. Karty z pasującymi zasobami są uważane za jeden ogród, niezależnie od liczby kart w nim. Prawidłowa liczba i kolor kostek zasobów są następnie umieszczane na kartach.

Gracz jest ograniczony do tylko dwóch ogrodów naraz. Jeśli gracz chce zasadzić nowy ogród, a dwa są już w grze, muszą zniszczyć wcześniej zrobiony ogród, aby zrobić miejsce. Zniszczone ogrody nie zdobywają punktów gracza ani nie zapewniają zasobów i kosztują gracza jeden żeton Cronki, jeśli wcześniej go zdobyli. Ogrody zniszczone przez heksy nie kosztują gracza żetonu Cronów (ponieważ są niszczone przez przeciwnika, a nie przez wybór).

Zaktualizuj swoją książkę kucharską

Gracz może opcjonalnie umieścić jedną kartę receptury, którą chce wykonać pod swoim kociołkiem, zakryty. Wszystkie karty pod kocioł gracza są nazywane “książką kucharską” gracza. Po zagraniu karty w książkę kucharską gracza, NIE MOŻE być ona badana przez gracza aż do końca gry.

Jedynym ograniczeniem jest tutaj liczba heksów, które gracz rzucił podczas swojej tury. Jeśli rzucają więcej niż jedną turą, NIE MOGĄ nagrać swojej siódmej receptury, jeśli spowodowałoby to koniec gry. Jeśli gra została już uruchomiona, gracz nie ma żadnych ograniczeń.

Odrzuć i narysuj

Gracz może opcjonalnie odrzucić dowolną liczbę kart, które lubią z ręki, a następnie wycofać do pięciu kart w sumie. Jeśli gracz ma już pięć kart w ręce, wtedy dobiera tylko jedną kartę.

To kończy turę gracza.

Mój Kocioł Runneth ponad …

Gra końcowa jest uruchamiana, jeśli kiedykolwiek spełniony jest jeden lub więcej z poniższych warunków:

Gracz dodaje swoją siódmą recepturę
Gdy dwa stosy kostek zasobów zostaną wyczerpane z puli zasobów
Ostatni żeton Crone w grze bierze się z zapasów
Ostatni żeton korupcji jest odtwarzany z zapasów
Jeden lub więcej graczy osiąga szczyt swojej ścieżki Diablerie na swojej karcie Diablerie

Runda kończy się normalnie, zapewniając wszystkim graczom taką samą liczbę obrotów podczas gry. Pod koniec rundy wszystkie ogrody i zasoby, które wciąż są w grze, są odrzucane.

Gracze teraz oceniają swoje indywidualne obszary gry w następujący sposób. Użyj tablicy wyników, aby śledzić zdobyte punkty zwycięstwa:

Każda ranga na torze Diablerie jest warta 1 punkt zwycięstwa
Gracz z najwyższym wynikiem utworu Diablerie otrzymuje 5 punktów zwycięstwa
Gracz z najniższym wynikiem na torze Diablerie otrzymuje 10 punktów zwycięstwa
Gracz otrzymuje 3 punkty zwycięstwa za każdy żeton Crone, który posiada
Gracz z największą liczbą żetonów Korupcji otrzymuje 5 punktów zwycięstwa
Gracz z najmniejszą liczbą żetonów Korupcji otrzymuje 10 punktów zwycięstwa
Gracz z największą ilością zasobów otrzymuje 5 punktów zwycięstwa za każdy zasób

A teraz możesz wykupić mikstury na jeszcze więcej punktów zwycięstwa!

Dla każdego przepisu mikstur, który gracz ma, teraz biorą niezbędne zasoby i umieszczają je na karcie. Każda karta i sześcian może być użyty tylko raz. Każdy dysk Korupcji usuwa 1 kostkę zasobów z kotła. Należy je odstawić przed zaparzeniem. Po przydzieleniu wszystkich dostępnych zasobów, zdobądź punkty zwycięstwa za ukończone warzenia, dodając wyniki do wcześniej zdobytych punktów zwycięstwa gracza.

Gracz z największą liczbą punktów zwycięstwa wygrywa!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.