Menu

Commies!

24 lutego 2018 - Informacje

Przegląd

Amerykański wydawca, filantrop i dyplomata Walter Annenberg powiedział: “Największą potęgą nie jest siła pieniądza, ale siła polityczna”. W tej grze masz władzę, ale musisz się nią dzielić. To nie wystarczy. Z pomocą innych osób możesz mieć wszystko, ale nie jesteś jedyny z dużymi ambicjami. Musisz współpracować z innymi, aby osiągnąć swoje cele, jednocześnie pomagając innym uzyskać ich cele, do pewnego stopnia …

Commies !, zaprojektowany przez Stephena DeBaun i opublikowany przez Trip West Games, będzie podobno składał się z 2 kart Frakcji, 7 kart identyfikacyjnych Party, 28 kart Leader, 42 kart Mocy, 4 kart Stanu i 70 żetonów Supportera. Ponieważ jest to recenzja ponownie opublikowanej gry, nie mogę komentować jakości komponentu gry. Ale powiem to … Artysta Adam Bain wykonał fantastyczną pracę z układem kart, dostarczając tego, co wyglądałoby na autentyczne plakaty propagandowe propagandowej partii politycznej z łatwymi do odczytania ikonami. Rozbudził wyobraźnię naszych graczy i kazał im patrzeć na karty, podziwiając szczegóły i komentując to, co widzieli. Biorąc to pod uwagę, istnieje kilka obrazów propagandowych, które są rażąco antyamerykańskie, co jest historycznie poprawne, ale może nie być twoją filiżanką herbaty.

Niech żyje impreza!

Aby skonfigurować grę, najpierw każdy z graczy musi wybrać drużynę, a następnie umieścić odpowiednią kartę identyfikacyjną i kartę dowódcy, umieszczając przed graczem kartę identyfikacyjną ze strony, aby wszyscy mogli ją zobaczyć.

Po drugie, weź jedną kartę lidera od każdego gracza, przetasuj i rozdaj je w kolejności od lewej do prawej. Ten wiersz jest określany jako “Tableau strony”.

Po trzecie, powyżej Party Tableau, po lewej stronie umieść kartę frakcyjną “Bolszewików” (reprezentującą większość) i umieść kartę frakcji “mieńszewików” (reprezentującą mniejszość) po prawej stronie. Strzałki są zawarte na kartach frakcji, aby pomóc określić, na jakim końcu Party Tableau karty powinny znajdować się w kierunku, w którym karty Lidera będą się poruszać w Party Tableau.

Po czwarte, skonstruuj talię mocy za pomocą kart mocy. Numer znajduje się w prawym dolnym rogu kart Mocy. Używaj tylko kart Mocy, które mają liczbę równą lub mniejszą niż całkowita liczba graczy w grze. Wszystkie pozostałe karty lidera i karty mocy w grze są pomieszane i rozdane. Dodaj wszystkie pozostałe karty dowódców z każdego gracza, potasuj wszystkie karty i rozdaj graczom zakryte.

Po piąte, daj każdemu z graczy 10 żetonów Wspierających, umieszczając te, które pozostają na boku obszaru gry. Ten stos jest określany jako “Skarbiec”.

To wszystko do ustawienia gry. Zdecyduj kto pójdzie pierwszy i zacznij.

Równowaga sił

Komicy! jest odtwarzany w “Wykresach”. Każda działka składa się z 5 rund gry. Podsumowano pojedynczy wykres.

Krok 1: Ante Up, towarzyszu!

Każdy gracz musi umieścić 1 żeton Supportera w “Skarbiec”. Jest to, tematycznie rzecz biorąc, zbiór podatków. Jeśli dowolny gracz nie może zapłacić, gra się kończy.

Krok 2: Zagraj w karty

Gracze przyglądają się teraz swojej ręce i wybierają 1 kartę, aby zagrać przed nią zakryty. Zagrane karty są zbierane i tasowane.

Krok 3: Tajemnica państwa

Jedna z zagranych kart jest losowo wybierana i umieszczana zakrytą obok Tablicy Przyjęć. Te tajne tajemnice są gromadzone w “stosie tajemnic”.

Krok 4: Odkrycie pozostałych kart

Pozostałe zagrane karty są teraz odkrywane po kolei i rozpatrywane pojedynczo.

Karty mocy

Karty mocy są umieszczane poniżej Tablicy Party. Wszystkie karty Party z “Pięściami” anulują taką samą liczbę kart Party z “Bootami” i odwrotnie. Wszystkie karty, które się anulują, są odrzucane.

Karty liderów są dodawane do pasujących kolorowych liderów w Party Tableau. Jeśli gracz ma taki, gracz, który był właścicielem tej karty, musi umieścić żeton Wspierającego na stosie kart Dowódców. Pozycja stosu kart Liderów jest następnie przesuwana w Party Tableau, przesuwając się w lewo lub w prawo, ze stosem kart Liderów z większą ilością żetonów, które zawsze są bardziej potężne niż te stosy z mniejszą ilością żetonów. Jeśli stos kart Leader ma więcej żetonów Supportera niż stos kart Leader po jego lewej stronie, przesuwa się w lewo i kontynuuje to, dopóki nie będzie miał mniejszej ilości kart Leader po lewej stronie lub jest umieszczony w lewym położeniu najbardziej w Tablicy Stron. Podobnie, ten sam stos kart Liderów przesunie się w prawo, jeśli ma mniej żetonów Wspierających niż stos kart Liderów po swojej prawej stronie. W ten sposób karty Liderów zmieniają swoją pozycję, przesuwając się między ekstremami “bolszewików” i “mieńszewików”.

Krok 5: Zakończenie rundy i rozpoczęcie nowego

To kończy rundę, której jest w sumie 5 w polu. Powtórz kroki od 2 do 4 pięć razy.

Każdy gracz powinien mieć w ręku jeszcze 4 karty, które nie zostały wykorzystane do końca piątej i ostatniej rundy. Gracze trzymają te karty w swoich rękach i tylko tasują i ponownie rozdają karty, które zostały zagrane podczas fabuły! W ten sposób gracze mogą trzymać karty w swoich rękach, aby móc je później wykorzystać, jeśli uznają, że leży to w ich najlepszym interesie.

Krok 6: Odkryj sekrety i wypłać

Po rozwiązaniu piątej rundy odłóż karty ze stosu Sekretów. Jeśli całkowita liczba “Pięści” przewyższa całkowitą liczbę “Bootów”, gracze, którzy są uważani za “Menchevików”, wygrywają żetony Wspierających, które są im przyznawane z żetonów Przywódców przegrywających w Tablicy Przyjęcia. Jeśli całkowita liczba “butów” przewyższa całkowitą liczbę “pięści”, gracze, którzy są uważani za “bolszewików” wygrywają, a następnie otrzymują zapłatę od przegranych przeciwników.

Działki w działkach

Po zakończeniu wypłaty działka kończy się i rozpoczyna się nowa fabuła. Party Tableau pozostaje niezmienne. Wszystkie karty Przywództwa, z wyjątkiem jednego, są zbierane i tasowane. W ten sposób Lider każdego gracza pozostaje w swojej pozycji i przenosi się do następnego wątku.

Moc dla ludzi (lub tylko dla ciebie)

Koniec gry jest uruchamiany, gdy gracz nie ma żetonów Supportera na początku nowej Fabuły i nie może zapłacić podatków. Wyrzucenie żetonów kibiców podczas fabuły (to znaczy, że gracz był w stanie zapłacić podatki podczas rozpoczęcia gry) nie powoduje zakończenia gry, ponieważ gracz może wygrać żetony Supportera, będąc członkiem zwycięska partia na końcu fabuły.

Zwycięstwo trafia do dwóch najlepszych graczy z największą ilością żetonów Supportera na kartach liderów w grze 4 i 5-osobowej oraz do trzech najlepszych graczy w grze od 6 do 7 graczy. Pamiętaj, że komicy! bawi się ideą systemu pseudo-parlamentarnego. To znaczy, moc leży w rękach zwycięskiej partii. W tym przypadku tworzone są koalicje z graczami, którzy wspierają się nawzajem, mając nadzieję na osiągnięcie zwycięstwa poprzez nieco wzajemne środki do pomyślnego zakończenia. W ten sposób gracze są zobowiązani do pomocy swoim przeciwnikom, ale tylko do pewnego punktu. Pomóżcie za dużo, a gracz może uznać, że ich entuzjastyczny rówieśnik nagle staje się ich przywódcą rządzącym. Krótko mówiąc, jest to hazard.

Aby dowiedzieć się więcej o Commies !, odwiedź kampanię Kickstarter.
Ostatnie słowo

The Child Geeks nauczyli się grać w tę grę, ale nie wszyscy z nich naprawdę zrozumieli grę. Konkretnie, aspekt gry wymagał odrobiny blefowania poprzez pół-kooperacyjne negocjacje. Możesz tylko zdobyć władzę (i wygrać grę), jeśli pracujesz z innymi, ale nie możesz sprawić wrażenia nikomu, a reszta grupy sprzeciwi się tobie. Nie możesz być postrzegany jako chytry, jeśli chodzi o lojalność, ponieważ nikt nie będzie ci ufał. Według młodszego Child Geek: “Rozumiem, jak grać, ale nie mam pojęcia, jak wygrać. Wszystko się zmienia, ale ja naprawdę nie wiem jak ani dlaczego. “Kolejny Child Geek powiedział:” Jedyną częścią gry, która mi się nie podoba, jest to, jak mało kontroli nad kartami. “Ale te stwierdzenia nie zostały znalezione kiedy zbieraliśmy komentarze od starszych maniaków dziecięcych. Nie tylko bardziej doświadczeni i starsi Geekowie bawili się dobrze, ale także zrozumieli meta-grę graną przy stole. Jak to ujął Child Geek: “Najlepszą częścią tej gry jest oszukiwanie innych, którzy myślą, że masz ich po plecach!”. Kiedy wszystkie recenzje były w grze, komej! otrzymaliśmy mieszane poparcie od naszych młodszych graczy.

Z kolei Rodzice-Geekowie dobrze się bawili. Znaleźli komików! jest nie tylko interesującą grą typu “give-and-take”, ale także bardzo zabawnym ćwiczeniem w blefowaniu. Według jednego z rodziców, “Geek” to gra towarzyska, którą bym zagrał, nawet gdyby nie była na imprezie. Bardzo podoba mi się to, jak szybko gra i jak, jako zawodnik, zawsze jestem w grze. “Czas przestoju w grze jest mniej lub bardziej związany z redystrybucją kart i ogólnym oczyszczeniem między działkami. Poza tym gracze stale angażują się w grę, biernie obserwując i knując, lub aktywnie podejmując działania promujące ich program. Jak to ujął Parent Geek, “taka gra wymaga zwrócenia uwagi nie tylko na karty na stole, ale także na graczy przy stole. Musisz ich zaangażować i zachęcić do angażowania się, lub będziesz miał bardzo trudny czas na wygraną. “Wszyscy Rodzice Geeks zagłosowali za zatwierdzeniem komików!

The Gamer Geeks również dobrze się bawili, znajdując komików! być zabawną mieszanką blefowania, negocjacji i zarządzania rękami. Według jednego z graczy Gamer Geek: “Podoba mi się to. Z początku zasady były nieco trudne do zrozumienia, ale zaraz po rozpoczęciu gry wszystko klika. “Kolejny Gamer Geek powiedział:” Myślałem, że będę zmęczony ciągłym przesuwaniem kart, ale to nie jest takie straszne . To naprawdę bardzo satysfakcjonujące przenoszenie twoich stosów kart, obserwując równowagę zmiany siły przed tobą. “Gajkowi Gajkowie również polubili element licytacji, gdy poruszali żetony, śledząc, kto ma najwyższą moc w grupie. Jak to ujął Gamer Geek: “Jest to bardzo łatwy sposób wizualnego zademonstrowania wszystkim, którzy muszą zostać zdjęci.” Wszyscy Gamerowi Geeksowie zatwierdzili komików!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.