Menu

Cultists and Cthulhu

26 lutego 2018 - Informacje

Ludzie głupio wierzą, że potrafią przywoływać starożytnych bogów i przywiązywać ich do swojej woli. Ta myśl jest szalona! Na szczęście szaleństwo jest głównym składnikiem większości kultów. Brzmi źle, ale kult ma niesamowite zalety i wyróżnia się 401 tys. Szkoda, że ​​nikt nigdy nie ma szansy z nich skorzystać. Większość z nich jest zjedzona lub gorsza. Tak, są gorsze rzeczy niż zjedzenie żywcem.

Kultystów i Cthulhu, zaprojektowanych przez Williama Siningera i wydanych przez Prolific Games, składa się z 94 kart Kultystów, 35 kart Rytualnych, 25 żetonów i 7 standardowych sześciokątnych kości. Karty są tak grube i trwałe jak standardowa karta do gry. Liczniki wykonane są z pół-grubego kartonu. Artysta, Steven Robbins, wykonał świetną robotę, uchwycając powagę Starych w bardzo komiczny sposób, czyniąc każdą kartę łatwą do śmiechu.

Przygotuj się na rytuał!

Aby ustawić grę, najpierw oddzielić karty Kultystów od kart rytuałów, aby utworzyć talię kart Kultystów i talię kart rytuałów. Potasuj oba talie i umieść je zakryte w środku pola gry.

Po drugie, rozdaj każdemu graczowi 3 karty Kultystów zakryte.

Po trzecie, umieść kostki i żetony na jednej stronie i tam, gdzie można je łatwo dosięgnąć.

To wszystko do ustawienia gry. Czas przywołać Starzy!

Iä Hastur Cf’ayak’vulgtmm, Vugtlagln Vulgtmm!

Kultyści i Cthulhu gra się na zmianę. Tutaj podsumowano turę gracza.

Krok 1: Narysuj kartę rytualną

Jeśli gracz nie ma przed sobą karty rytuału, teraz dobiera ją z talii rytualnej i kładzie przed nią odkrytą. Jeśli mają kartę rytualną, ten krok jest pomijany.

rytuał candc

Krok 2: Narysuj kartę Kultystki

Gracz dobiera 1 kartę Kultystów z talii Kultystów, dodając ją do swojej ręki.

Krok 3: Zagraj w jedną kartę

Gracz wybiera teraz 1 kartę z ręki do zagrania. Karty pozostaną w grze lub zostaną rozwiązane i odrzucone. Typy kart dzielą się na cztery ogólne kategorie

Kultysta

Kultyści zapewniają kostki do ukończenia rytuałów. Mają różne stopnie mocy i prestiżu, co przekłada się na 1 lub więcej kości. Kultyści również mają bardzo krótką żywotność i zwykle zwariowali.

Poświęcać się

Ofiary są darami dla Starszych Bogów i najprawdopodobniej spotka ich straszliwy los. Podobnie jak kultyści, ofiary dodają kości do rzutu rytualnego gracza. W przeciwieństwie do kultystów, którzy się trzymają, ofiary mogą być użyte tylko raz, aby otrzymać bonus do kości.

candc-ofiary

Książki

Starożytne grobowce wiedzy (i nieczytelne rantowanie) zapewniają premię do kości, ale tylko wtedy, gdy gracz ma co najmniej 1 Kultystę w grze, aby go przeczytać. Podobnie jak Ofiara, można ich użyć tylko raz.

książka candc

Negatywy (i wszystko inne)

Negatywne karty reprezentują wszystkie rzeczy, które mogą pójść nie tak ze starożytnymi rytuałami i ogólnymi niebezpieczeństwami związanymi z byciem częścią szalonego kultu. Negatywy zmniejszają liczbę kości, które można wyrzucać. Ponadto istnieją karty, które kradną inne karty i utrudniają życie graczom. Wszystko to sprawia przyjemność, dopóki ktoś nie zostanie pochłonięty przez bezimienny horror.

candc-neg

Krok 4: Rzuć na rytuał

Jeśli gracz ma w grze Kultystę lub Ofiarę, może wykonać Rzut Rytualny. Liczba sześciostronnych rzuconych kości jest określana przez karty Kultystów i Ofiarowania w grze.

Wszystkie kości są rzucane w tym samym czasie. Każdy rzut kości, który daje “4”, “5” lub “6”, oznacza, że ​​gracz otrzymuje 1 żeton rytuału, który jest umieszczony na karcie rytuału. Każdy rzut kości, który daje “3”, uważany jest za porażkę, co powoduje, że graczowi nie przyznano żadnych tokenów rytualnych.

Jeśli wynikowy rzut pokazuje mniej niż 3 “1’s” i “2’s”, liczą się tylko jako porażki bez kolejnej kary w taki sam sposób, jak rzucanie “3”. Jednakże, jeśli wynikowy rzut pokazuje 4 lub więcej “1’s” i “2’s”, jeden z kultystów gracza oszaleje. Gracz musi odrzucić 1 wybranego przez siebie Kultystę. Jeśli gracz nie ma kultystów, efekt zostanie zignorowany.

To kończy turę gracza.

Ukończenie rytuałów i wygrana w grze

Kiedy gracz zebrał wystarczającą liczbę tokenów rytualnych, aby ukończyć kartę rytuału, usuwa żetony rytuałów i zdobywa kartę rytuału, zachowując ją w osobnym stosie punktacji. Stos punktacji gracza powinien być widoczny dla wszystkich przeciwników przez cały czas.

Gra trwa tak długo, aż każdy gracz zdobędzie 21 lub więcej punktów w swojej turze. Gra kończy się, a gracz, który zdobędzie zdobyte punkty, wygrywa grę.

The Child Geeks, którzy wiedzieli o Cthulhu, śmiali się z tych wszystkich niemądrych referencji w grze. Ci, którzy nie śmiali się po tym dowcipie, zostali im wyjaśnieni. Żaden z Dzieciątków nie miał problemu z nauką i korzystaniem z gry. Według jednego z Child Geek: “Gra może być dość frustrująca, ale to tylko część gry. Można nawet powiedzieć, że doprowadza cię to do szału. “Och, widzę, co tam robił. Inny Child Geek powiedział: “Podoba mi się ta gra, ponieważ jest zabawna. Nie podoba mi się to, gdy wszystkie Rytuały odejdą, zwłaszcza gdy prawie skończyłem z moim, ale uwielbiam bawić się z innymi graczami. “Cultists i Cthulhu okazali się zabawną grą z szybką grą i satysfakcjonującym zakończeniem . Pod wieloma względami gra jest jak wyścig, a Dziecięce Geki z przyjemnością go prowadzą. Kiedy wszystkie głosy były w grze, Geek Dzieci głosował za zatwierdzeniem gry.

finalword_parentgeek The Parent Geeks uznał grę za humorystyczną i zaśmiał się jeszcze bardziej, gdy nie-gamerowi geeki zadawali głupie pytania typu: “Kim jest postać Cthulhu?” i “Dlaczego kultyści ciągle się jedzą?” Och, nie-gracze, jesteście tacy zwariowany. Poważnie jednak brak wiedzy Lovecraftian nic nie znaczy w grze. Gracz nie musi być uczonym lub oddanym czytelnikiem dzieła Lovecrafta. Wszystko, co konieczne, to poczucie humoru i umiejętność radzenia sobie z głębokim rozczarowaniem. Jak to ujął Parent Geek: “Nic nie jest gorsze od rytuału, który został ci odebrany, kiedy już skończysz z nim.” W grze jest dużo dźgania w plecy i rozrabiania, co oznacza, że ​​ci, którzy nie lubią najlepszych wyglądów gdzie indziej, aby cieszyć się grą. W tym przypadku wszyscy Rodziców Geek byli beztroską osobą, która nie traktowała życia zbyt poważnie. W wyniku tego Rodzice Geekowie zatwierdzili grę.

finalword_gamergeek The Gamer Geeks nie byli zadowoleni. Według jednego z graczy Gamer Geek: “Wstań. Graliśmy w tę grę wcześniej lub taką grę. Wtedy mi się to nie podobało i na pewno nie podoba mi się to teraz. “Kolejny Gamer Geek powiedział:” Gra jest zbyt przypadkowa, zbyt chaotyczna i zbyt płytka, by mogła mi się przydać. Wolałbym zagrać w Slapa Jacka. “Ale nie wszyscy Gracze Gamera odczuwali negatywnie w stosunku do gry. Według jednego z graczy Gamer Geek: “Motyw gry i gra idą w parze. Chaos i zamieszanie są znakami towarowymi Cthulhu i jego pokroju. Wydaje mi się, że gra dobrze się komunikuje i wprowadza ją do gry. “Niestety, pozytywy gry były silnie przeważane przez negatywy, w wyniku czego Gamer Geeks odrzuciło to.

finalword-fathergeekCultists and Cthulhu to retuszowana wersja Flapjacks i Sasquatches. Moim zdaniem, Kultyści i Chthulhu to lepsza gra od poprzednika. Nie ze względu na zmiany mechaniki gry (nie ma ich wcale), ale dlatego, że temat jest bardziej znany graczom i maniakom. W kartach jest dużo ciekawostek o geekach i maniakach, co sprawia, że ​​gra jest bardziej zachęcająca i ukierunkowana. Podczas gdy motyw nie robi nic w grze, tworzy ciepłą i przyjazną atmosferę. Ponieważ gracze zbliżają się do czegoś, z czym są zaznajomieni i lubią o nich mówić, gra od razu cieszy się wyższym poziomem akceptacji.

Jeśli chodzi o grę, Kultyści i Cthulhu są dość bezpośredni. Nigdy nie ma powodu, aby nie próbować rzucać, a jedyny poziom prawdziwego rozmyślania, jaki zrobi gracz, opiera się na kartach, które mają w ręce. Większość pytań sprowadza się do zastanowienia, czy karta powinna zostać zagrana teraz czy przetrzymana na później. I o to chodzi. Poza tym najbardziej skomplikowaną rzeczą, którą gracz będzie musiał pokonać w grze, jest rosnąca wściekłość, którą odczuwają wobec swoich przeciwników. Gracze powinni spodziewać się, że zostaną spopularyzowani i będą mieli wiele negatywnych skutków. Dla tych, którzy traktują sprawy zbyt poważnie lub osobiście, Kultyści i Cthulhu z pewnością podniosą ciśnienie krwi.

Dla wszystkich innych, myślę, że gra będzie przyjemna. Nie jest to ćwiczenie bezmyślne, ale ilość wysiłku, jaki gracz musi zapewnić, by się dobrze bawić, jest dość mała. Dzięki temu gra jest lekka, akcja szybka, a śmiech jest obfity. Ogólnie rzecz biorąc, przyjemna gra rodzinna i taka, która z pewnością polubi ciebie. Zwłaszcza jeśli jesteś fanem Lovecrafta.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.