Menu

Dastardly Dirigibles

25 lutego 2018 - Informacje

Największy inżynier sterowiec w historii odchodzi na emeryturę. Zanim opuści publiczną uwagę i będzie cieszył się resztą swoich lat w samotności, musi wymienić następcę. Jesteś wybitnym inżynierem sterowca, ale poparcie największego inżyniera na świecie zapewni ci miejsce w historii. Teraz musisz tylko udowodnić swoją wartość i pokonać konkurencję.

Dastardly Dirigibles, zaprojektowana przez Justina De Witt i wydana przez Fireside Games, składa się z 5 kart Przewodników, 63 kart Sternika (9 różnych kolorów, siedem części sterowca na kolor) i 12 kart specjalnych. Karty są tak grube i trwałe jak standardowa karta do gry. Arkusz prowadzący wykonany jest z papieru błyszczącego. Nie jest dołączony do gry, ale konieczny do gry, jest długopisem lub ołówkiem i kartką papieru, aby śledzić wyniki graczy.

Przygotowanie do budowy

Aby skonfigurować grę, najpierw daj każdemu z graczy arkusz Przewodnika. Są one umieszczone przed każdym graczem i widoczne dla wszystkich przy stole. Umieść wszystkie arkusze przewodnika, których nie używasz z powrotem w polu gry.

Po drugie, potasuj wszystkie karty i zbierz 5 do każdego gracza, zakryte.

Po trzecie, weź pozostałe karty i umieść je zakryte w stosie na środku obszaru gry, aby utworzyć talię drawów. Zostaw miejsce na stos kart odrzuconych.

Po czwarte, każdy z graczy powinien wylosować jedną kartę z talii i umieścić ją odkrytą w rzędzie. Ten wiersz jest określany jako “Emporium”.

To wszystko dla konfiguracji gry. Gracz, który narysował kawałek sterowca, który jest najbliżej nosa sterowca (z przodu), jest pierwszym graczem.

Koła zębate, gałki i elementy specjalne

W grze są dwa typy kart. Są to części sterowe i karty specjalne. Można je znaleźć w Emporium i początkowo w ręku gracza. Zrozumienie, w jaki sposób każdy typ karty jest używany, ma kluczowe znaczenie dla zwycięstwa. Każdy typ jest tutaj podsumowany.

Części sterowca

Istnieje siedem różnych kart części sterowych, z których każda reprezentuje główną część sterowca, którą gracze próbują zbudować. Jest w sumie dziewięć kombinezonów, w których każdy kolor odpowiada określonemu kompilatorowi sterowca, ale każda karta części sterowca jest wymienna i może być używana w różnych kombinacjach.

Karty części sterowych od przodu do tyłu obejmują:

Czubek nosa
Podnieś silnik
Gondola Front
Tylna gondola
Napęd silnika
Podnieś silnik
Ogon

Dziewięć kolorów przedstawia się następująco:

Łańcuch
Koło zębate
Okulary ochronne
Klawisz
Wkręt
Cylinder
Klucz

Istnieje również “dziki” garnitur, który nie jest uważany za kombinezon sam w sobie, ale może reprezentować dowolny z pozostałych dziewięciu kolorów.

Karty specjalne

Karty specjalne wprowadzają nowe efekty i tymczasowo dają graczowi przewagę. Są one grane od ręki gracza na stos kart odrzuconych po ich rozpatrzeniu. Każda karta Specjalna może pomóc graczowi, ale nie jest tak potężna, aby dać graczowi znaczną przewagę. Pomyśl o nich bardziej jak o nieznacznych wzrostach prędkości w wyścigu. Pomogą one graczowi wyprzedzić, ale nie mogą pomóc graczowi utrzymywać przewagi przez czas nieokreślony.

Składanie sterowców

Dastardly Dirigibles rozgrywany jest w 3 rundach z dowolną liczbą tur. Tutaj podsumowuje się turę gracza podczas pojedynczej rundy gry.

Krok 1: Wyciągaj karty

Pierwszą rzeczą, jaką gracz robi, jest losowanie kart z talii lub z Emporium, aby przywrócić swój rozmiar ręki do nie więcej niż pięciu kart. Jeśli gracz wybierze z Emporium, nowa karta zostanie pobrana z talii remisów, aby zastąpić kartę Emporium. Jeśli gracz ma już pięć lub więcej kart, pomija ten krok.

Krok 2: Wykonaj maksymalnie trzy akcje

Gracz może teraz wykonać maksymalnie 3 akcje w dowolnej kolejności i może powtórzyć to samo działanie, jeśli tak zdecydują. Działania są następujące:

Zagraj w 1 sterowcu lub specjalnej karcie

Gracz może zagrać 1 kartę Część sterowca lub 1 kartę specjalną z ręki. Jeśli gracz zagra kartę specjalną, zostanie rozstrzygnięty, a następnie odrzucony. Granie w karty ze sterowcami jest nieco bardziej skomplikowane.

Każda karta części sterowca reprezentuje 1 z 7 możliwych części składających się na cały sterowiec. Gracze używają arkusza Przewodnika, aby pomóc im śledzić, jakie części zbudowali i jakie części muszą jeszcze zdobyć. Sterowca nie musi być budowany przy użyciu jednego koloru lub przy użyciu określonych elementów sterowca w określonej kolejności

Gracze zagrywają swoje karty części sterowca na swoim Przewodniku. Jeśli miejsce jest puste, karta pozostaje. Jeśli w kosmosie jest już część sterowca, to poprzednio zagrany zostaje odrzucony, a nowy zajmuje jego miejsce.

Gdy tylko gracz zagra kartę Część sterowca, wszyscy przeciwnicy gracza muszą zagrać odpowiednią kartę Partii lotniczej do swojego arkusza Przewodnika, ale nie musi to być ten sam kolor. Przeciwnicy mogą zdecydować, który kombinezon karty sterowej będą chcieli zagrać, jeśli mają więcej niż 1, ale muszą zagrać przynajmniej jedną, jeśli ją posiadają. Może to spowodować usunięcie wcześniej granych kart z elementami sterowca. Jeśli przeciwnik nie ma pasującej karty części sterowca, nie robi nic.

Odrzuć 1 kartę

Gracz może wybrać jedną kartę w ręce i odłożyć ją na stos kart odrzuconych. To nie jest to samo, co w przypadku specjalnej karty do działania. Gracz nie losuje nowej karty, aby zastąpić tę, którą odrzucili.

Zamień 1 kartę z Emporium

Gracz bierze jedną kartę w Emporium i dodaje ją do swojej ręki. Następnie gracz bierze dowolną inną kartę w ręce i umieszcza ją w Emporium.

Wymień Emporium

Gracz bierze wszystkie karty w Emporium i odrzuca je. Następnie gracz losuje po jednej karcie na gracza, aby utworzyć nowe Emporium.

Przechodzić

Gracz zawsze może przejść, co skończy się jego kolej, niezależnie od tego, ile akcji zostało zrobionych.

Zakończenie rundy i zdobywanie punktów

Runda kończy się, gdy tylko jeden gracz ukończy swój statek powietrzny, grając w 7 kart Czarterów, wypełniając ich Przewodnik. Gracze obliczają teraz swój wynik na rundę, określając, który kolor mają najwięcej, i zdobywając 2 punkty za każdą kartę w tym kolorze. Na przykład, jeśli gracz miał 3 Gogle jako swój najczęściej grany kombinezon, uzyskałby 6 punktów. Jeśli do określenia, który kolor jest zliczany, używana jest karta wieloznaczna, zapewnia ona tylko 1 punkt, a nie 2.

Gracze mogą również spróbować zdobyć “Muddle”, który jest kompletnym sterowcem wykonanym z dokładnie jednego koloru (lub siedmiu różnych kolorów). Jeśli gracz może stworzyć taki sterowiec, zdobędzie 20 punktów, ale nie otrzyma żadnych specjalnych punktów bonusowych.

Każdy gracz, który ma niekompletny sterowiec, otrzymuje 1 punkt za każdą wykorzystaną kartę.

Punkty bonusowe są następnie punktowane (dla wszystkich oprócz tych, którzy zdobywają Muddle).

+2 punkty przyznane graczowi, który pierwszy ukończył swój sterowiec i zakończył rundę
+1 punkt dla każdego gracza, który również ukończył swój sterowiec podczas rundy
Jeśli gracz ma w ręce “Złoty dynamotor”, gdy runda się kończy, zyskuje dodatkowy +1 punkt

Nazwaliśmy to “Złotym Zniczem”.

Nowa runda i zakończenie gry

Nowa runda zaczyna się teraz, jeśli do tej pory rozegrano tylko 1 lub 2 rundy. Utworzenie nowej rundy jest dokładnie takie, jak po raz pierwszy. Po zakończeniu rundy punkty są ponownie punktowane.

Po zakończeniu trzeciej rundy gracze sumują wszystkie swoje punkty ze wszystkich trzech rund. Gracz z największą liczbą punktów wygrywa grę.

Aby dowiedzieć się więcej o Dastardly Dirigibles, odwiedź stronę internetową gry.
Ostatnie słowo

The Child Geeks szybko złapali i zaczęli pracować nad budowaniem sterowców. Specjalne karty zostały użyte dokładnie, a subtelny sposób gry sprawia, że ​​wszyscy zmierzający do celu końcowego nie stracili nawet najmłodszych graczy. Według jednego z takich Child Geek: “Za każdym razem, gdy grasz rolę, wszyscy inni również odgrywają rolę. Oznacza to, że granie partii na swoją kolej nie jest zawsze dobrą rzeczą. “Z pewnością nie, jeśli próbujesz zdobyć Muddle lub pracujesz nad indywidualnymi kombinezonami. Jednak to było bardzo dobre dla wszystkich Geek-dzieci. Jak to ujął Child Geek: “Gra chce, abyś posunął się naprzód i pomaga, pozwalając ci grać w karty poza kolejnością. Musisz tylko upewnić się, że nie przeładujesz swoich kart i nie skrzywdzisz swojego statku powietrznego. “Mimo że gra chce, abyś posunął się naprzód, to pomoże ci za pewną cenę. Cenę, dodam, że Geek dla Dzieci był szczęśliwy, by zapłacić. Wszystkie Geek-Dzieci głosowały za zatwierdzeniem Dastardly Dirigibles.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.