Menu

Domek na drzewie

24 lutego 2018 - Informacje
Domek na drzewie

Przegląd

Urodzony w Niemczech fizyk teoretyczny i ojciec teorii względności, Albert Einstein, powiedział: “Prawdziwym znakiem inteligencji nie jest wiedza, ale wyobraźnia”. Pamiętam, jak biegałem po domu z moimi braćmi w epickich grach, w których budowaliśmy wielkie forteki z poduszek. a później wspinał się po drzewach, tworząc zamki na niebie. W tej grze gracze mogą wygiąć mięśnie wyobraźni, aby stworzyć epicki domek na drzewie, ale upewnij się, że zachowujesz pozory porządku i równowagi.

Best Treehouse Ever, zaprojektowany przez Scotta Almesa i wydany przez Green Couch Games, składa się z 72 kart Treehouse Room, 4 kart drzewek startowych, 8 żetonów Graczy, 3 kart wyników, 6 kart wyników, 4 kart Zmieniacza Gry i 6 kart premii. Karty są tak grube i trwałe jak standardowa karta do gry. Artysta Adam P. McIver uchwycił twórczą wyobraźnię, która pochodzi od umysłów dzieci z kolorowymi i kapryśnymi cechami, co sprawia, że ​​każda karta jest przyjemna. Dzieło przypomina mi komiks Calvina i Hobbesa Billa Wattersona, przynosząc uśmiech na moją inaczej stoicką twarz.

Chodźmy na zewnątrz i graj!

Aby skonfigurować grę, najpierw daj każdemu graczowi kartę Drzewo początkowe i dwa żetony Graczy w tym samym kolorze. Jeden token będzie znacznikiem punktowania, a drugi będzie znacznikiem salda. Więcej o nich za chwilę. Wszystkie karty początkowego drzewa i niewykorzystane żetony powinny zostać zwrócone do pudełka gry.

Po drugie, każdy z graczy powinien umieścić przed sobą kartę drzewa początkowego z ich znacznikiem bilansu na środku koła znajdującym się na dole karty drzewa początkowego. Drzewo jest w idealnej równowadze.

Po trzecie, umieść karty Scoringtrack na jednej stronie obszaru gry, a każdy gracz umieść obok niego znaczniki punktowania.

Po czwarte, weź karty z nagrodami i karty Zmieniacza gier i połóż je odkryte na środku pola gry.

Po piąte, potasuj karty Domek na drzewie i połóż je zakryte na środku pola gry. To jest ciąg do losowania na Pokład Treehouse na czas trwania gry.

To wszystko do ustawienia gry. Zbudujmy najlepszy domek na drzewie na świecie!

Drzewo Fortów (dozwolone nietoperze!)

Najlepiej Treehouse Ever rozgrywany jest w rundach i skręca w sumie trzy rundy. Każda runda w grze reprezentuje jeden tydzień aktywności, dając graczom mniej niż miesiąc, aby stworzyć coś wyjątkowego (lub około 30 minut czasu rzeczywistego). Pojedyncza runda rozgrywki podzielona jest na trzy określone fazy, które są tutaj streszczone.

Faza pierwsza: jaka jest umowa?

Każdy gracz otrzymuje 6 kart Domek na drzewie. Gracz powinien patrzeć na swoje karty, ale trzymać je w ukryciu przed przeciwnikami. Najważniejszą cechą karty pokojowej jest kolorowe pudełko. Służy to określeniu, gdzie gracz może i nie może budować na swoim domku na drzewie. Drugą najważniejszą funkcją jest ikona. Na przykład, poniżej umieszczona na czerwono karta Pokoju ma ikonę koszykówki, oznaczającą konkretny typ pokoju. Ikony te są używane tylko w przypadku gry z kartami bonusowymi, ale mają także tę zaletę, że zapewniają osobom niewidomym w kolorze możliwość dopasowania kolorów kart za pomocą ikon jako przewodnika.

Po przejrzeniu swojej ręki, każdy gracz wybiera jedną kartę Domek na drzewie i kładzie ją przed sobą zakryte. Po tym, jak wszyscy gracze umieścili wybraną kartę, wszystkie karty zostaną ujawnione jednocześnie.

Domek na drzewie gracza jest zbudowany przy użyciu kart Domek na drzewie, po jednej karcie na raz, poprzez dodanie ich do karty początkowego drzewa gracza, a następnie budowanie i opuszczanie. Są oczywiście zasady, jak zbudować najlepszy domek na drzewie.

Każda karta Domek na drzewie musi być “obsługiwana” przez dwie inne karty Domek na drzewie pod nią, z jednym wyjątkiem są te Karty Domek na Drzewie, które są umieszczone na skrajnych lewych i prawych krawędziach rzędu, które wymagają tylko jednej karty Pokoju na Drzewie do wsparcia to. Pomyśl o tym tak, jakby budować piramidę w odwrotnej kolejności, z kartą Początkowe drzewo będącą szczytem piramidy, ale w tym przypadku jest to podstawa. Korzystając z tych reguł, gracz może umieścić tylko dwie karty Domek na drzewie na karcie drzewa początkowego, a następnie trzy karty Domek na drzewie, a następnie cztery itd., Przy czym każdy poziom zawiera dokładnie jedną kartę Treehouse Room niż poprzednia. Karty na domek na drzewie po lewej i prawej stronie są rozpatrywane na “krawędzi”.
Domek na drzewie Karty w tym samym kolorze muszą się dotykać. Pierwszą instancję koloru można zbudować w dowolnym miejscu, w którym gracz lubi (przy użyciu zasad budowania), ale każda następna karta Treehouse Room, która ma taki sam kolor poprzednio odtwarzanej karty Domek na drzewie musi być umieszczona tak, aby dotykała pasującego koloru. Oznacza to, że gracze muszą zgrupować podobne kolorowe karty Domek na drzewie. Oznacza to również, że gracz, który nie zwraca uwagi na swoje karty, może przypadkowo przestać tworzyć dodatkowe karty Treehouse Room na swoim drzewie.
Gracz nie może zbudować więcej niż w sumie pięć poziomów na swojej karcie drzewa startowego. Oznacza to, że nie licząc karty Drzewo początkowe, gracz nie może zagrać więcej niż 20 kart Domek na drzewie.
Karty Domek na drzewie można grać tylko z boku drzewka gracza, na którym można przenosić urządzenie do bilansowania (na karcie drzewa początkowego). Gdy gracz się rozbudowuje, musi także zastanowić się, jak się buduje. Jeśli po lewej stronie karty drzewka gracza jest więcej kart, znacznik bilansu jest przesunięty do lewej pozycji równowagi i na odwrót, jeśli po prawej stronie jest więcej kart. Jeśli znacznik salda gracza znajduje się obecnie po lewej stronie, gracz musi zbudować w prawo, aby przywrócić równowagę do swojego drzewa. Karty na domek na drzewie zbudowane na linii środkowej nie mają wpływu na ogólny bilans. To znaczy, nie przesuwa znacznika bilansu.

Gracz może opcjonalnie wybrać opcję nieotrzymania karty, którą wybrał, co stanie się, jeśli karty, które mają do dyspozycji, nie będą w danej chwili działać z budową z drzewa. Karty te, raz ujawnione, są odrzucane zamiast dodawania ich do struktury na drzewie.

Po odłożeniu (lub odrzuceniu) odkrytej karty Domek na drzewie, wszystkie karty pozostawione w ręce gracza są przekazywane do dołu przeciwnikowi po lewej stronie gracza. Gracze mają teraz nową rękę z kartami, ale mniej kart do wyboru. Ta faza gry trwa, dopóki gracze nie będą mieli szansy na wybranie i zagrywanie pięciu kart, pozostawiając jedną kartę w rozdaniu, która nie zostanie wybrana w tej rundzie.

Faza trzecia: ocena twojego dzieła sztuki

Po zagraniu wszystkich kart z wyjątkiem jednej, gracze zdobywają teraz swoje domki na drzewie. Najstarszy gracz w pierwszej rundzie wybiera jedną z dostępnych kart Zmieniacza Gry. Gracz z największą liczbą punktów wybierze pierwszą kartę Zmieniacza Gry we wszystkich kolejnych rundach. Następnie kolejna osoba z kolejnością kolejności wybiera kartę Zmieniarka gier i tak dalej, aż wszyscy gracze wybiorą kartę z gry.

Karty Zmieniacza Gry zmieniają domyślne zasady karty Skoring. Domyślnie każda karta Pokoju danego koloru daje graczowi jeden punkt.

Karta Game Changer zwiększy domyślną wartość punktu do dwóch lub zmniejszy domyślną wartość do zera. Są one umieszczone na kartach wyników. Liczba użytych i zagranych kart do gry zależy od liczby graczy w grze.

W odwrotnej kolejności (co oznacza, że ​​ostatni gracz, który wybrał kartę Zmieniarka Gier idzie pierwszy), każdy gracz umieszcza swoją kartę Zmieniacza Gry na karcie Punktowania, na której nie ma już karty Zmieniacza Gry.

Każdy gracz otrzymuje teraz swoją domek na drzewie za pomocą kart punktowania (z modyfikatorami Game Changer). Wyniki są śledzone przez przesunięcie znaczników punktowania na kartach Scoretrack.

To kończy rundę.

Następna runda i zakończenie gry

Druga i trzecia runda gry są rozgrywane dokładnie tak, jak w pierwszej, z nowymi kartami Domek na drzewie, które są rozdawane każdemu graczowi do wyboru. Wszystkie karty Zmieniacza Gry są usuwane i odkładane na bok po zakończeniu następnej rundy.

Po zakończeniu trzeciej i ostatniej rundy gry i zdobyciu punktów w normalnym trybie, każdy z graczy określa, kto ma większość określonego koloru. Jeśli gracz ma więcej kart Domek na Drzewie o określonym kolorze zbudowanym (tj. “W grze”) niż ich przeciwnicy, zbiera kartę Punktowania dla tego koloru pokoju, dodając ją do całkowitego wyniku.

Gracz z największą liczbą punktów wygrywa grę. Więzy są łamane, określając, którzy gracze mają najwięcej określonego koloru, w porównaniu z drugim najbardziej i tak dalej, aż remis zostanie przerwany.

Warianty gry

Podczas gry z trzema lub dwoma graczami reguły punktacji i zmiany domyślnych reguł punktacji są nieco inne. Rozgrywka sama w sobie jest w dużej mierze taka sama, jak opisano powyżej dla gry czteroosobowej.

Jeśli grasz z młodszymi lub niedoświadczonymi maniakami, rozważ usunięcie z gry kart do gry. Zamiast tego, niech każdy gracz wybierze jedną kartę Punktowania na koniec rundy. Wybrane karty punktujące są następnie używane do określenia punktów zdobytych dla wszystkich graczy, przy czym dowolne karty z ocenami nie są ignorowane.

Z drugiej strony, jeśli grasz z doświadczonymi maniakami i szukasz większego wyzwania, przedstaw karty bonusowe. Każdy gracz otrzymuje na początku gry kartę premii zakrytą. Karty bonusowe dają graczom dodatkowe punkty bonusowe, jeśli mogą one dopasować konfigurację ikony zaznaczoną na karcie bonusowej przed końcem gry.

Finalne Słowo

The Child Geeks świetnie się bawiły w tę grę, zarówno grając, jak i dyskutując, w jaki sposób zbudują “idealny domek na drzewie”. W rzeczywistości, kilka z “Child Geeks” zostało zainspirowanych, by znaleźć papier i kolory, aby zaprojektować własny domek na drzewie. Według jednego z dzieci, Geek: “Gra jest łatwa do zrozumienia i łatwa do grania, ale musisz zwracać uwagę na to, ile masz kart o różnych kolorach, jeśli chcesz wygrać.” Gra jest łatwa do nauczenia i bardzo swobodna, gdy chodzi o grę, ale jak wspomniał Child Geek, naprawdę musisz zwrócić uwagę na swoje karty w swoim domku na drzewie. Musisz także zwracać baczną uwagę na to, co twoi przeciwnicy budują. Nie zaginęło to w przypadku jednego z naszych starszych Geek-dzieci, który powiedział: “Ważne jest to, co budujesz, ale ważniejsze, co twoi wrogowie budują.” Nie uważam, że “wróg” jest tutaj właściwym terminem, ale kwestia jest dobrze zrobiony. Kiedy zbudowano wszystkie domki na drzewie, Dziecięce Geki głosowały za zatwierdzeniem gry.

The Parent Geeks uznało Best Treehouse Ever za lekką, swobodną i co najważniejsze, zabawę zarówno z rówieśnikami, jak iz rodziną. Według jednego z rodziców: “Gra jest szybka do skonfigurowania i pozostaje na stole wystarczająco długo, by być zabawną i rozrywkową. To świetna mieszanka strategii i zestawu do kolekcjonowania, z ciekawym elementem wizualnym, który sprawia, że ​​zawsze chcę sprawdzać domki innych ludzi, aby zobaczyć, jakie cuda zbudowali. “Inny rodzic Geek powiedział:” Łatwa gra dla dzieci, ale skomplikowana i głęboka wystarczy, aby zaangażować dorosłych. Świetna mieszanka zestawu do kolekcjonowania, kreślenia i kreatywności! “Rodzice Geeks woleli używać kart bonusowych podczas zabawy z dorosłymi, ale zawsze grali w podstawową grę z rodziną. Zasadniczy czy nie, The Parent Geeks wszyscy zgodzili się, że Best Treehouse Ever była najlepszą grą, w jaką grali w ciągu ostatnich kilku tygodni, nadając jej aprobatę.

The Gamer Geeks uznał Best Treehouse Ever za dobrze zaprojektowane i zabawne, ale nie tak głębokie, jak by sobie życzyły. Jak to ujął Gamer Geek: “Gra jest świetna, ale jest dla mnie zbyt swobodna. Zrobiłbym to jako wypełniacz, z rodziną i przyjaciółmi w mgnieniu oka, ale nie wiem, czy mógłbym ją poprzeć jako elitarną grę. “Ten komentarz zaczął się od debaty (jako że Gamerowi geeks są zdecydowani ) w odniesieniu do definicji “elitist”. Inny Gamer Geek zastosował inne podejście i powiedział: “Uważam się za elitarnego i wielkiego fana gier planszowych. Grałem w gry, których wypełnienie zajmuje wiele dni, z grubymi podręcznikami do gier i grami, które trwają mniej niż pięć minut, z zasadami zapisanymi na odwrocie karty do gry. We wszystkich przypadkach znajduję gry, które sprawiają, że jestem godny gra, a ta gra jest warta mojego czasu. “Kiedy wszystkie głosy zostały policzone, Gamer Geeks dał Best Treehouse Ever mieszane poparcie.

Większość graczy, z którymi rozmawiałem, zgadza się, że Best Treehouse Ever jest uproszczoną ponowną implementacją Alhambry: The Card Game i przez to Alhambra. Wszystkie trzy gry używają kolorowego rozmieszczenia składników gry (karty lub kafelki) z rysowaniem kart i ustawianiem zbierania mechaniki gry. To, co wyróżnia Best Treehouse Ever, to łatwość gry. Jest usprawniony bez nadmiernego uproszczenia. Dzięki temu gra jest bardziej dostępna, a koncepcja gry bardziej konkretna, ponieważ gracz może łatwo wizualnie połączyć się z tym, co buduje. “Gra ma sens” – powiedział mi jeden z graczy, dzięki czemu gra jest jeszcze łatwiejsza do uchwycenia.

Bardzo podoba mi się gra i zgadzam się ze wszystkimi naszymi grupami. Best Treehouse Ever jest przyczynowy, ale niekoniecznie lekki. Jest strategiczny, ale nie jest zbyt głęboki. Zapewnia doskonałą równowagę, dzięki której gra jest przystępna i przyjemna, a jednocześnie pełna wyzwań i satysfakcji. Grałem w nią zarówno jako elektorka gier komputerowych, jak i jako zwykłą grę, by bawić przyjaciół przy filiżance kawy. W każdej sytuacji, w którą grałem, było to przyjemne.

Wypróbuj Best Treehouse Ever, gdy tylko pozwoli na to czas. Choć gra z pewnością nie jest najlepszą grą, jaką kiedykolwiek stworzono, to prawdziwa przyjemność z grania. I w końcu myślę, że to jest najważniejsze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.