Menu

Dumpster Diver

26 lutego 2018 - Informacje

Zawsze będą inni, którzy dostrzegą błysk złota w zmatowionym szkle, błysk diamentów w pękniętym lustrze i bogatą historię w starym pękniętym regale. Ci kolekcjonerzy przeszukują oczywistość i widzą prawdziwą wartość obiektów, których inni nigdy nie dostrzegają. Jesteś taką osobą i niedawno znalazłeś “Mother Load” śmieci, które można zamienić na twardą gotówkę. Jedyną sztuczką jest najpierw to zrobić.

Dumpster Diver, zaprojektowany przez Briana Shottona i opublikowany przez MegaCon Games, będzie podobno składał się z 1 planszy Victory Point, 1 żetonu gracza, 4 znaczników gracza, 74 kart i 40 żetonów pieniędzy (w wartościach 1, 3, 5 i 10). Ponieważ jest to wstępnie wydana wersja gry, nie mogę komentować jakości komponentu gry.

Kosz jednego człowieka …

Aby ustawić grę, najpierw umieść kartę Zwycięstwa na jednej stronie obszaru gry. Uważam, że najlepiej jest przypisać zadanie śledzenia wyników jednemu graczowi, aby gra była płynniejsza.

dumpsterdiver-board

Po drugie, rozdaj każdemu graczowi 5 żetonów pieniędzy (o łącznej wartości 5) i odłóż resztę na jedną stronę obszaru gry. Ponownie, najlepiej jest przypisać gracza, który będzie odpowiedzialny za te bity gry. Nazwij ich “bankierem”.

Po trzecie, rozdaj każdemu graczowi 1 znacznik gracza i pasującą kartę ochrony. Umieść karty ochrony i znaczniki graczy nieużywane w polu gry. Umieść znaczniki gracza w grze w miejscu “0” znalezionym na planszy punktu zwycięstwa.

ochrona dumpsterdiver

Po czwarte, potasuj karty “10 VP” i narysuj 1. Umieść wyciągniętą kartę “10 VP” obok planszy Punkt Zwycięstwa, odkrytą. Umieść pozostałe karty “10 VP” z powrotem w polu gry.

Po piąte, potasuj pozostałe karty (dalej “Treasure”), aby utworzyć talię do Treasure. Umieść talię Treasure draw na środku obszaru gry.

Po szóste, narysuj 4 najlepsze karty z talii ekwipunku Skarbów i połóż je zakryte obok, aby utworzyć stos kosza.

Określ, kto pierwszy podejdzie, daj mu znacznik gracza rozpoczynającego i zacznij.

Jest skarb innego człowieka

Dumpster Diver jest rozgrywany w rundach i turach. Każda runda jest podzielona na fazy, w których gracze wykonują kolejno ruchy w innej kolejności. Rundę gry podsumowano tutaj.

Uwaga: Z wyjątkiem pierwszej rundy, w której losowanie gracza rozpoczynającego jest przypadkowe, znacznik gracza rozpoczynającego jest przyznawany graczowi z najmniejszą liczbą punktów zwycięstwa. Krawaty są podzielone na ile pieniędzy gracze mają.

Faza 1: Remis

Zaczynając od gracza rozpoczynającego, każdy gracz losuje 1 kartę z talii Skarbów, dodając ją do swojej ręki. Kontynuuje to kolejność w kolejności do momentu, aż każdy gracz dobierze w sumie 4 karty.

Faza 2: Chroń

W tym samym czasie każdy gracz wybiera jedną z 4 kart, które zwrócił, aby chronić. Ta karta jest umieszczona zakrytą pod swoją kartą ochrony. Chronione karty powrócą do ręki gracza w dalszej części rundy, ale na razie są niedostępne dla wszystkich przeciwników.

Faza 3: Sprzedaż

W tym samym czasie każdy gracz wybiera 1 z 3 pozostałych kart do rozdania. Ta karta jest odkryta przed graczem. Następnie gracz określa cenę swojej karty i wskazuje, za co można ją kupić, grając taką samą ilość żetonów pieniędzy na karcie, która ma zostać sprzedana. Całkowita wartość pieniężna wskazuje cenę sprzedaży.

Faza 4: Kup

Zaczynając od gracza rozpoczynającego, każdy gracz decyduje się kupić kartę skarbów. Po Graczu rozpoczynającym, gracz z najmniejszą liczbą Punktów Zwycięstwa idzie dalej, i tak dalej, aż gracz z największą liczbą Punktów Zwycięstwa, który nie odszedł, otrzymuje turę do kupienia.

Płatność jest przyznawana graczowi, który jest właścicielem karty, a zakupiona karta zostaje umieszczona pod kartą ochrony gracza. W żadnym momencie gracz nie musi kupować karty przeciwnika. Mogą zdecydować się przejść, jeśli tak zdecydują.

Jeśli karta zostanie zakupiona, pieniądze na niej (wskazujące cenę) i pieniądze podane są przez gracza. Jeśli jednak nikt nie kupi karty Treasure, gracz MUSI ją kupić. Żetony Pieniądze trafiają do Banku, a karta Skarbu jest umieszczana pod kartą ochrony gracza.

Faza 5: Nurkowanie

Dwie pozostałe karty w ręce gracza reprezentują różne pojemniki na śmieci znajdujące się w mieście. Zaczynając od Startującego Gracza i kontynuując zgodnie z ruchem wskazówek zegara, każdy gracz losuje 1 kartę Skarbów z ręki innego przeciwnika. Wylosowana karta zostaje umieszczona pod kartą ochrony gracza.

Kiedy ostatni gracz dobierze swoją pierwszą kartę, remisuje ponownie. Następnie kolejność kolejności jest odwrotna, przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, aż pierwszy gracz, który dobierze kartę, jest teraz ostatnim graczem, który narysuje kartę.

Gracz może narysować kartę, gdy jej kosz na śmieci jest pusty (nie mają kart). Jeśli żaden z pozostałych graczy nie trzyma kart, gracz musi wybrać 1 ze swoich kart.

Podczas drugiej i kolejnych rund gracze mogą dobrać 1 kartę ze stosu śmieci, dodając ją do swojej karty ochrony.

Faza 6: Zagraj

Zaczynając od gracza z największą liczbą punktów zwycięstwa, wszyscy gracze biorą teraz karty, które były chronione i próbują zagrać jak najwięcej zestawów i kolekcji do stołu. Zdobądź punkty zwycięstwa, gdy są zarabiane.

Zestaw: dowolna liczba pasujących kart
Kolekcja: dowolna liczba niezgodnych kart

kolekcja-dumpstersdiver-set

Każdy nowy zestaw i zbiór musi składać się z co najmniej 3 kart.

Gracze mogą grać z zestawu i kolekcji przeciwnika, które były wcześniej grane, ale zanim to zrobią, muszą zagrać w swój własny komplet lub kolekcję.

Różne gry w karty i typy kart określają różne wartości Punktów Zwycięstwa. Dopalacze można grać, aby zwiększyć punkty, a także pieniądze.

Gracze nie muszą grać w karty, jeśli nie chcą.

Faza 7: Pieniądze

Wszelkie karty pozostawione w ręce gracza po poprzedniej fazie przyznają graczowi żetony pieniędzy. Całkowita podana kwota zależy od wartości karty. Następnie karty układane są zakryte w stosie śmieci.

Faza 8: Odśwież

Skarb zostaje przetasowany i ponownie umieszczony na środku stołu. Następnie stos Śmieci jest luźno tasowany i utrzymywany bardziej jako “zbieranina” niż prawdziwa talia.

Rozpoczyna się nowa runda.

Koniec szlaku

Runda finałowa jest uruchamiana, gdy gracz dobierze ostatnią kartę z talii do Treasure. Runda jest zakończona jak zwykle. Pod koniec rundy punkty końcowe są punktowane.

Punkty Zwycięstwa są przyznawane za dowolne żetony Pieniądze, które może posiadać gracz (1 PZ za każde 3 $)
Bonusowe punkty zwycięstwa są przyznawane za zestawy i kolekcje (zestaw 8 lub więcej kart zarabia 10 VP, ukończona kolekcja zarabia 5 VP)

dumpsterdiver-score

Zwycięzcą gry jest gracz z największą liczbą punktów zwycięstwa.

Aby dowiedzieć się więcej o Dumpster Diver, odwiedź witrynę wydawcy gry lub odwiedź kampanię Kickstarter.

Ostatnie słowo

finalword_childgeek The Child Geeks lubili prawie każdy aspekt gry, ale nie zdołali uchwycić ogólnego poziomu kontroli, jaki mieli podczas każdej fazy. Co nie oznacza, że ​​nie grali mądrze. Przeciwnie, grali z oczywistym poczuciem obojętności między jedną fazą a drugą. Jak to ujął Child Geek: “Każda tura jest okazją, aby zdobyć więcej kart do gry. Po prostu szukam właściwych kolorów “. Sugerowałoby to, że Child Geeks właśnie szukają” następnej akcji “, zamiast oglądać grę jako serię taktycznych ruchów. Ale tak nie jest. Według jednego z Child Geek: “W trakcie gry masz coraz więcej szans na zbudowanie tego, co zrobiłeś w ostatniej turze. Jeśli budujesz inteligentne, zbierasz mądre i grasz mądre, zawsze wygrywasz. “Było więc kilka dzieci-maniaków, którzy widzieli grę w szerszym kontekście, niż sugerowałby to ich styl gry. Bez względu na to, wszystkie Child Geeks bardzo podobały się tej grze i nagrodziły Dumpster Diver swoją pełną aprobatę.

finalword_parentgeek The Parent Geeks zobaczył grę za to, co było, a także natychmiast rozpoznał ją jako pochodną Rummy, ale nie w negatywny sposób. Według jednego z rodziców, Geek, “Wiedząc, że jest jak Remik, pomogło mi nauczyć się grać i jestem prawie pewien, że pozwolono na to innym graczom.” Najbardziej interesującym aspektem gry dla Rodziców Geek była sprzedaż faza. Podobało im się, że gracz może sprzedać dużo kart, jeśli sądzą, że przyniesie to korzyść innemu graczowi, nie wyrządzając przy tym ich szans na wygraną. Jak to ujął Parent Geek: “Jeśli wiesz, że gracze chcą określonej karty, możesz poprosić o wysoką cenę. Zwykle płacą, bo to tylko punkty na końcu. Ale więcej pieniędzy oznacza więcej opcji. Jedynym aspektem gry, który nie lubił Rodziców Geeków, był zrujnowany stos Śmieci. Ciągle chcieli go “wyczyścić”, mimo że mówiłem im – wielokrotnie – “Przestań dotykać stosu śmieci; to ma być bałagan “. Dla nie-graczy było to prawie świętokradcze! Ale wszyscy przeszli przez to i głosowali, aby w pełni zatwierdzić Dumpster Diver.

Gamer Geeks uznał także Dumpster Diver za grę w Remika, ale nie obchodziło to zbytnio. Według jednego z graczy Gamer Geek, “Remik jest świetną grą i jeszcze nie grałem w grę typu Remik. Nie podobało mi się.” Ciesz się grą, którą zrobili, ale nie większość. Jeden z graczy powiedział: “Gra jest w porządku, ale czuje się nieco zadzwoniona, jeśli wiesz o co mi chodzi. Działa i działa dobrze, ale nie czuje się świeżo i nie wie. Sądzę, że grałem zbyt wiele gier. “Dla innych, Dumpster Diver było dużo zabawy. Pewien entuzjastyczny Gamer Geek powiedział: “Wspaniała gra, pełna rozważnych sztuk, krytycznego myślenia i głębi. Mogłabym zagrać w tę grę i dobrze się bawić. “Niestety nie wszyscy grali tak samo. W rezultacie Dumpster Diver otrzymał mieszaną recenzję od Gamer Geeks.

finalword-fathergeek Grałem w wiele gier typu Remik, a Dumpster Diver nie różni się niczym od mas. Cel jest taki sam, ale metoda uzyskiwania celu jest zawsze nieco inna. W tym przypadku gracze są kartami “bankowymi” do późniejszego wykorzystania, przy malejącym poziomie kontroli nad tym, jakie karty są przechowywane. Bardzo mi się to podobało, ponieważ pozwoliło to graczom na sformułowanie strategii i subtelne przesunięcie ich taktyki w trakcie gry. Spodziewasz się jednej karty, ale dostałeś inną? Nie ma problemu! Będą możliwości wykorzystania błędów i wykorzystania szczęśliwych wypadków.

Gra jest płynna i gra szybko. Żadna z naszych grup nigdy nie poczuła się spieszona lub sfrustrowana z powodu długości lub szybkości rund gry. W rzeczywistości myślę, że tempo, w jakim gra się gra, działa w kierunku tematu gry. Pośpiech, chwytanie śmieci, które mogą, ale nie muszą być wartościowe, jest szaleńczym biznesem, ale nie tak bardzo, że gracze nie mają czasu na zastanowienie się nad tym, co robią. Chodzi o skorzystanie z możliwości, które mogą, ale nie muszą. Czasami może to być mylące, ale w trakcie gry nie ma czegoś takiego jak “zła karta”.

Ale jest punkt malejących zysków. Nie możesz grać w tę grę na ślepo, a ty na pewno nie możesz przespać się z tego. Czasami trzeba się nad tym zastanowić, co zaskakujące, a innym razem oczywisty wybór jest tak oczywisty, że nie można się oderwać od drugiego zgadywania. Przez cały czas punkty zdobyte przez graczy są wyraźnie widoczne, a kwota, którą należy zdobyć, aby utrzymać się lub utrzymać przewagę, znajduje się tuż przed tobą. Wiesz, jak trudno jest naciskać i kiedy cofać przepustnicę. Gra daje graczowi wiele informacji i wiele okazji. Końcowym rezultatem jest bardzo satysfakcjonująca gra. Spróbuj, kiedy pozwoli na to czas.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.