Menu

Dungeon Busters

25 lutego 2018 - Informacje

Chciwość jest silnym motywatorem. Grupa poszukiwaczy przygód dobrowolnie zapuszcza się do niebezpiecznego lochu, by zdobyć skarb. Potwory są obfite, ale prawdziwym zagrożeniem nie jest to, co czai się w ciemności. Uważnie obserwuj swoich przyjaciół, ponieważ mogą stanowić prawdziwe niebezpieczeństwo.

Dungeon Busters, zaprojektowany przez Tomohiro Enoki i wydany przez Mayday Games, składa się z 35 kart bitew (7 kart na gracza), 15 kart dungeon, 45 tokenów Gem (15 na typ), 1 karty spoils i 1 żeton lidera. Karty są tak grube i wytrzymałe, jak standardowa karta do gry, a żetony są wykonane z grubej tektury. Ilustracje Osamu Inoue, Yasuhito Kimury, Jana Saße i Tori Hasegawy to kolorowe połączenie zabawnych fantazji i stylizowanych postaci w stylu Chibi.

Podróż do Lochu

Aby ustawić grę, najpierw daj każdemu graczowi wszystkie karty bitewne jednego konkretnego poszukiwacza przygód. Istnieje pięć różnych typów do wyboru, ale nie ma znaczenia w grze, co wybiera gracz. To jest czysto preferencja gracza. W zależności od liczby graczy w grze jedna lub więcej kart zostanie usuniętych z gry. Wszyscy gracze powinni wziąć swoje karty w ręce, ukrywając swoje wartości przed przeciwnikami. Umieść wszystkie karty bitwy, które nie zostały wybrane z powrotem w polu gry.

Po drugie, daj każdemu graczowi 3 żetony z klejnotami, po jednym z każdego koloru. Są one umieszczone przed graczem. To jest początkowy stos łupów gracza. Wszystkie pozostałe tokeny są umieszczane na stosie obok obszaru gry. To jest Bank.

Po trzecie, oddziel karty Lochu na trzy różne stosy, wykorzystując wartość liczbową na odwrocie kart Lochu jako prowadnicę (odpowiednio I, II i III). Potasuj każdy stos kart Lochu osobno. Wyjmij losowo jedną kartę “Lochy”, umieszczając ją z powrotem w polu gry i uważając, aby nikomu nie pokazać karty. Umieść stosy kart “Dungeon” “I”, “II” i “III” zakrytymi w rzędzie na środku pola gry. Są to talie do ciągnięcia w Dungeon.

Po czwarte, umieść kartę Łupów obok talii do losowania Lochów.

To wszystko do ustawienia gry. Określ, kto będzie pierwszym graczem i daj mu żeton Lidera. Czas rozerwać ten loch szeroko otwarty!

Bustin ‘Makes Me Feel Good! *

Dungeon Busters rozgrywany jest w rundach. Typowa runda gry została tutaj podsumowana.

Krok 1: Odsłoń spotkanie

Obecny Przywódca (gracz z żetonem Lidera) losuje najwyższą kartę Lochu na najniższym poziomie (I, II i III). Karta Lochu jest odkryta, aby wszyscy gracze mogli ją zobaczyć. Karta Lochów wyświetli siłę potwora (Punkty życia) i jego skarb (Łup), który spadnie, jeśli zostanie pokonany.

Krok 2: Zagraj w kartę

Każdy gracz patrzy teraz na karty znajdujące się w ich rękach i wybiera jedną kartę bitwy, umieszczając ją przed nią twarzą w dół. Gracze powinni poświęcić chwilę na zastanowienie się nad tym, jakie karty zostały zagrane przez innych graczy oraz punkty życia potwora, który ma zostać pokonany przed wybraniem karty.

Krok 3: Odkryj!

Lider krzyczy “Bust It!” (Lub cokolwiek, na co gracze się zgadzają), a wszyscy gracze jednocześnie odkrywają swoją zagrywaną kartę, kładąc ją odkrytą. Lider niż dodaje wszystkie wartości liczbowe razem z kart graczy, pomijając wartości liczbowe z kart, które mają duplikaty. Na przykład, jeśli gra się “2”, “2”, “3” i “5”, łączna wartość wynosiłaby “8”, ponieważ dwa “2” są ignorowane.

Krok 4: Określ wynik

Jeśli całkowita wartość rozegranych kart (minus te, które nie zostały policzone) jest równa lub wyższa od wartości Punktów zdrowia karty Podziemi, gracze z powodzeniem pokonali spotkanie potworów jako zespół. Gracz z najniższą wartościową kartą bitewną w grze zbiera łupy odnotowane w pierwszej skrzyni na karcie Lochy z banku. Następnie drugi najniższy bierze następne łupy i tak dalej. Jeśli dwóch lub więcej graczy zagrało najniższe karty (nawet jeśli zostali pominięci podczas liczenia), muszą podzielić łupy.

Następnie wszyscy gracze, którzy przyczynili się do bitwy, mogą zebrać jeden token Gem od karty Spoils, zaczynając od gracza, który zagrał najniższą kartę. Następnie, w kolejności zgodnej z zegarem, inni gracze biorą również jeden znacznik Gem. Jedź dalej, aż zostaną zebrane wszystkie tokeny Gem. Jeśli na karcie Łupów nie ma żadnych żetonów Klejnotów, żadne nie są brane. Jeśli jednak karta bitwy gracza została zignorowana podczas liczenia, nie bierze znacznika Gem.

Jeśli całkowita wartość rozegranych kart jest mniejsza niż wartość Punktu Zdrowia karty Lochu, gracze przegrywają spotkanie. Żaden gracz nie zbiera żadnych Łupów. Gracz, który zagrał najniższą wartość kart bitewnych, zostaje ukarany za bycie wuss i musi pobrać ze swojego osobistego łupu największą liczbę żetonów jednego koloru, umieszczając żetony klejnotów na karcie Łupów. W przypadku remisu wszyscy gracze, którzy zagrają najniższą kartę bitewną, muszą zapłacić karę.

Krok 5: Gotowy na następne spotkanie

Wszyscy gracze biorą swoją zagrywaną kartę bitewną na rundę i układają ją odkrytą na stosie obok stosu łupów, zapewniając, że wszystkie wartości kart bitewnych mogą być łatwo widoczne.

Jeśli gracze z powodzeniem pokonali kartę Lochu, gracz, który zagrał kartę o najwyższej wartości, otrzymuje żeton Lidera i kartę Przegranego Lochu, która jest umieszczona zakrytą i trzymana w stosie przed graczem.

Jeśli gracze nie odniosą sukcesu, żeton przywództwa pozostaje pod opieką obecnego gracza, który kontroluje go, a karta Lochy zostaje zwrócona do pudełka gry.

Gra rozpoczyna się od kroku 1 opisanego powyżej.

Going Deeper

Jeśli ostatnia karta w talii kart z talii Lochów zostanie napotkana i rozstrzygnięta, wszyscy gracze podejmą zagrane karty bitewne i oddadzą je do ręki. Jedna karta z nowej talii losowania Dungeon jest wybierana losowo i odrzucana bez pokazywania któregokolwiek z graczy.

Kończenie Lochu

Po wyjawieniu ostatniej karty Lochu w talii “III” Dungeon, napotkaniu i rozwiązaniu gra dobiega końca. Wszyscy gracze teraz obliczyć swoje punkty, używając zebranych tokenów Gem w stos łupów.

1 punkt za token Gem
3 punkty za każdy kompletny zestaw kolorów (gdzie “zestaw” to trzy klejnoty, po jednym z każdego koloru)
3 punkty za posiadanie większości żetonów danego koloru

Gracz z największą liczbą punktów wygrywa grę! Jeśli jest remis, gracz, który zebrał karty Must Dungeon, wygrywa grę.

Wariant gry

The Dungeon Busters Power Pack to niewielki zestaw kart dodawanych do kart bitewnych gracza. Karta Mocy może być użyta tylko raz na mecz, a w przeciwieństwie do innych kart bitewnych, jest unikalna dla wybranego poszukiwacza przygód gracza. Każda karta Mocy (z jednym wyjątkiem) ma siłę “2” przy obliczaniu całkowitej siły karty gracza w stosunku do karty Lochu.

The Child Geeks uwielbiał grafikę gry i szybko wprowadził stan umysłu niezbędny do grania w tę grę. To znaczy, przestali sobie ufać. Jest to gra częściowo kooperacyjna, co oznacza, że ​​potrzebujesz sukcesu przeciwnika, ale tylko do pewnego punktu. Mając tylko jednego zwycięzcę i wielu przegranych, jednostki muszą wspierać się nawzajem, a jednocześnie rozwijać własne interesy. To nie zaginęło w Geekach Dzieciątka. One Child Geek powiedział: “Podoba mi się, jak łatwa jest nauka gry i jak szybko można wejść do akcji. Podoba mi się również, jak grasz technicznie przeciwko innym graczom. Sprawia, że ​​potwory wydają się mniej groźne. “Inny Child Geek powiedział:” Nie lubię być oszukany, ale uwielbiam go, gdy oszukuję wszystkich innych! “Gra miała swoje wzloty i upadki, ale w końcu Dziecięce Geki wszyscy głosowali za zatwierdzeniem Pogromców Lochu.

The Parent Geeks uwielbiał Dungeon Busters jako narzędzie do gry, dzięki czemu stał się szybką i łatwą rozrywką przy rodzinnym stole gier. Według jednego z rodziców: “Gra jest dość prosta i łatwo mi było się uczyć i uczyć. Zauważyłem, że to wielki hit mojej rodziny, ale zawsze wydawało się to irytować kilku graczy. “Kolejny rodzic Geek powiedział:” Jest to gra pół-kooperacyjna, co oznacza, że ​​wszyscy tak naprawdę szukają tylko siebie w koniec. To dobrze pasowało do moich grup, ponieważ wszyscy są przyzwyczajeni do rywalizacji w grach. “The Parent Geeks odkryli, że Dungeon Busters odnosi sukcesy w swoich rodzinach i ich rówieśnikach, zauważając, że różnice wieku między graczami tak naprawdę nie to wielka różnica, jeśli chodzi o grę. W związku z tym nadrzędni geekowie głosowali za zatwierdzeniem gry.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.