Menu

Frantic

26 lutego 2018 - Informacje

Amerykańska piosenkarka, autorka tekstów i muzyk Mary Chapin Carpenter powiedziała: “To dość szalony świat, w którym żyjemy.” Rzeczywiście tak jest. Trzeba energii, aby zwolnić i poczuć róże, które są przede wszystkim zacierają się z naszego widzenia peryferyjnego. Ale bycie szalonym nie zawsze jest złe. Jest to pęd do napędzania się i osiągania celów przed terminem. W tej grze karty, w które grasz, będą szybkie i wściekłe. Głównie wściekły.

Frantic, zaprojektowany przez Fabiana Engeler, Pascala Fricka, Pierre’a Lippuner’a, Stefana Weisskopfa i opublikowany przez Rule Factory, składa się ze 125 kart do gry i 20 kart wydarzeń. Karty są tak grube i trwałe jak standardowa karta do gry.

Uwaga: Ta gra zawiera niewielką liczbę kart, które wyświetlają silny dorosły język, reprodukcję i alkohol. Te karty można usunąć z gry bez naruszania gry lub równowagi. Dzięki temu łatwo dopasujesz się i stworzysz odpowiednie wrażenia z gry dla Child Geeks i zbyt wrażliwych dorosłych.

Pierwsze Frantic

Frantic gra się w rundach i turach, bez ustalonej liczby rund na mecz.

Aby rozpocząć rundę, oddziel karty Wydarzeń od pozostałych kart. Potasuj pozostałe karty i rozdaj 7 (domyślnie – gracze mogą zdecydować, aby rozdać więcej lub mniej) każdemu z graczy, zakryte. Umieść pozostałe karty zakryte, aby utworzyć talię drawów. Odwróć pierwszą kartę z talii i umieść ją obok niej, tworząc pierwszą kartę na stosie kart odrzuconych. Na koniec, potasuj karty Wydarzeń i umieść je zakryte obok talii, aby utworzyć talię Wydarzeń.

Rozgrywka rozpoczyna się od pierwszego gracza w sekwencji kolejności kolejno albo z karty do losowania, albo z karty z ręki na stos kart odrzuconych.

Narysuj jedną kartę

Jeśli gracz wybierze kartę, dobiera najwyższą kartę z talii i dodaje ją do swojej ręki. Jeśli możliwe jest odtworzenie narysowanej karty na stosie kart odrzuconych, gracz może to zrobić teraz.

Zagraj w kartę

W grze jest kilka różnych rodzajów kart. W zależności od tego, która karta jest odkryta na stosie kart odrzuconych, można do niej zagrać dowolną lub żadną z kart w ręce gracza. Każdy z rodzajów kart jest tutaj podsumowany.

Karty liczbowe

Karty liczbowe mają wartości liczbowe od 1 do 9. Gracz zawsze może odegrać liczbę 1 na pasujący numer. Dostępne są również 4 różne kolory, które można odtwarzać w dopasowanym kolorze (żółty, zielony, czerwony i niebieski). Jedynym wyjątkiem jest czarna karta Numer. Te karty można grać tylko na tym samym numerze, a nigdy na innej czarnej karcie Numer. Ponadto, grając czarną kartą numeru wyzwalasz kartę Wydarzenia.

szaleńcze numery

Karty specjalne

Karty specjalne są bezbarwne (można je odtworzyć na dowolnej kolorowej karcie) lub mają określony kolor, który musi zostać dopasowany przed rozegraniem. Karty specjalne wywołują efekt, który natychmiast ma miejsce i musi zostać rozwiązany przed rozpoczęciem gry. Przykłady obejmują “Równość”, która zmusza przeciwnika do wyrównania do odpowiedniej liczby kart w ręce gracza i popularnego “Fuck You”, który blokuje kartę w grze, która musi zostać użyta do momentu zwolnienia karty Specjalnej.

Karty wydarzeń

Karty wydarzeń są rysowane za każdym razem, gdy odtwarzana jest karta w czarnym kolorze. Najpotężniejsza karta Wydarzenia jest rysowana i rozwiązywana. Wydarzenia obejmują “Trzęsienie ziemi”, które zmusza graczy do podania aktualnej ręki przeciwnikowi po prawej stronie i “Doomsday”, który automatycznie kończy grę i daje wszystkim graczom 50 dodatkowych punktów.

szaleńcza karta zdarzeń

Kończenie rundy, wygrywanie gry

Runda kończy się, gdy gracz wyrzuci ostatnią kartę w ręce lub stertę dobiegnie końca. Ze względu na wydarzenia, możliwe jest, że 2 lub więcej graczy zakończy grę jednocześnie.

Gracze liczą teraz całkowitą liczbę kart wciąż w ręku, otrzymujących różną liczbę punktów na typ karty. Ta liczba jest rejestrowana w rundzie i dodawana do poprzednich rund. Rozpoczyna się nowa runda.

Gra kończy się, gdy gracz zdobędzie liczbę punktów równą lub wyższą niż ustalony wynik. Ten gracz kończy grę. Gracz z najmniejszą ilością punktów wygrywa grę. Krawaty pękają w walce na pięści.

Aby dowiedzieć się więcej o Frantic, odwiedź stronę internetową gry.
Ostatnie słowo

finalword_childgeek The Child Geeks zaczęli polubić grę, ale potem zaczęli dzielić się na dwa obozy. Jeden z obozów uważał, że gra jest pełna zabawy i szaleńczych zagrań kart (wszyscy wspólnie zgodzili się, że nazwa została trafnie nazwana). Najbardziej cieszyły ich losowe wydarzenia i specjalne karty, które trzymały wszystkich na palcach. Nawet gracz, któremu zostało tylko kilka kart, nie miał większych szans na wygraną niż biedny dzieciak, który miał garść. Według jednego z dzieci, Geek: “Ta gra jest bardzo podobna do Uno, ale ma też rzeczy, które ciągle zmieniają grę, a nie tylko karty. Baw się dobrze! “Drugi obóz nie lubił gry z tych samych powodów, które inni lubili. Według jednego z takich Child Geek: “Gra trwa zbyt długo lub jest za krótka, może się zdarzyć wiele rzeczy, które utrudniają grę, a ja nie mogę tego znieść, gdy dostanę karę w grze i nie mogę tego uniknąć!” Gry się skończyły, głos Child Geek został podzielony na sam środek.

finalword_parentgeek The Parent Geeks uznał grę za zdrową mieszankę frustracji i zabawy, śmiejąc się przez pewien czas i wiwatując na innych. Żaden z nadrzędnych geeków nie był zadowolony z karty “Pieprzyć Cię” i kilku innych kart, które okazały się albo nieodpowiednie, albo nieuprzejme. Okazało się, że nie stanowi to problemu, ponieważ te karty zostały łatwo usunięte, a gra nie ucierpiała na tym. Według jednego z rodziców: “Nie rozumiem, dlaczego trzeba przeklinać w grze, ale podoba mi się, że mogę po prostu usunąć, a nawet wyrzucić kartę i nadal grać w tę grę.” Inny rodzic Geek powiedział: “Gra jest Szybko, ale pozwala ci myśleć. Czasem wydawało mi się to dziwnie wolne, ale myślę, że jest to bardziej związane z brakiem postępów lub poczuciem presji w grze, aby osiągnąć zwycięstwo. “The Parent Geek ma rację. Gracze przegrywają i zdobywają karty stale w grze. Czasami może się wydawać, że za każdym krokiem do przodu gracz robi dwa kroki w tył. Kiedy głosowano, nadrzędni geekowie nie znaleźli żadnych prawdziwych błędów we Frantic, których nie mogli łatwo skorygować, co skutkowało głosowaniem zatwierdzającym.

The Gamer Geeks nie byli pod wrażeniem Frantic. Według jednego z graczy Gamer Geek: “Gra nie ma żadnej prawdziwej oryginalności, jest wyraźnie zbudowana na idei Uno i Fluxx i nie daje wrażenia gry, która jest satysfakcjonująca. Daję temu jeden rzut. “Kolejny Gamer Geek powiedział:” Zawsze smutno jest grać w grę, która nie ma oryginalności lub jest po prostu zbiorem różnych pomysłów, które już miały miejsce. “The Gamer Geeks nie mógł znaleźć niczego źle z grą inną niż oni po prostu nie dbają o to. Zauważyli też, że gra wydawała się działać jako “zły chłopiec” z kartą “Fuck You” i różnymi innymi kartami, ale próba spadła płasko. Jak to ujął Gamer Geek: “To nie jest bardzo złe. To po prostu złe. “Żaden z Ginger Geeks nie uznał Frantic za grę, w której szczególnie się podobają i głosowali za jej odrzuceniem.

finalword-fathergeek Efekty kart są bardzo zróżnicowane, oferując graczom wiele różnych sposobów na zmianę tej gry na swoją kolej. Chociaż gra zawsze porusza się w różnych kierunkach, to powoduje również chaos, a czasem zamieszanie. Dzięki nieustannie zmieniającej się grze i subtelnym modyfikacjom tego, co karty mogą lub nie mogą robić w swojej turze, gra nabiera własnego życia. Proste ćwiczenie dopasowywania kolorów i liczb nie jest już proste. To spowodowało, że nasze Dziecięce Geekki trochę żałowały i ostatecznie doprowadziły ich do kochania lub wielkiej niechęci do Frantic. Głównie ze względu na to, że nic naprawdę nie jest stabilne ani przewidywalne. Dla Rodziców Geek okazało się to zabawne. The Gamer Geeks, w swojej elitarnej mądrości, widzieli całą grę jako niewiele więcej niż dziwaczne potomstwo Uno i Fluxx. Dwie gry, z którymi czują się raczej namiętnie.

Największym problemem w tej grze jest brak tekstu karty, który wyjaśnia, w jaki sposób karta jest używana. W sumie 30 różnych kart, które zmieniają grę, żaden z nich nie opisuje “jak” wpływają na grę. Gracz musi zapoznać się z zasadami gry za każdym razem, gdy chce się dowiedzieć o karcie lub kartach w ręku. Spowodowało to spowolnienie gry, dopóki gracze nie zapamiętali kart, ale zawsze wydawało się to dużym błędem. Jeśli masz zamiar grać tylko z kartami, trzymaj graczy patrząc na karty. Nie zmuszaj ich, by zwracali uwagę na arkusz reguł, który ciągle jest podawany wokół stołu jak gorący ziemniak.

Jeśli chodzi o mnie, gra jest zabawna i niezapomniana. Robi to, co trzeba, aby zrobić bardzo dobrze, a następnie siada na półce, zbierając kurz. Nie chodzi o to, że gra jest zła, jest po prostu zbyt uproszczona. Narysuj kartę (lub nie), a następnie zagraj kartę (lub nie). Znowu i znowu, dopóki nie masz żadnych kart do gry. Istnieje wiele gier karcianych, które mają ten sam cel i bardzo trudno zapamiętać ich nazwiska.

Pozostaje nam więc gra, która nie jest zła, ale nie będzie na szczycie listy. To dobra zabawa z odpowiednią grupą i można ją łatwo zmodyfikować, jeśli niektóre karty zostaną uznane za nieodpowiednie. Podczas gdy gra jest prosta, spełnienie tego celu może być ćwiczeniem cierpliwości i frustracji. Wypróbuj tę grę, jeśli podoba Ci się to, co przeczytałeś, ale nie sądzę, że musisz być szalony.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.