Menu

Galactic Coliseum

26 lutego 2018 - Informacje

Przestępstwa i kary są teraz okazją do wielkich ocen i rozrywki dla mas. Zostałeś oskarżony o popełnienie przestępstwa, a jedynym zdaniem jest czas w Koloseum. Musisz walczyć lub umrzeć. Wygraj, a przetrwasz kolejny dzień. Stracić i stać się jeszcze jedną statystyką. Nigdy nie będziesz wolny, ale możesz teraz umrzeć na własnych warunkach. W pewnym sensie jest to rodzaj wolności, której wielu nigdy nie będzie mieć.

Galactic Coliseum, zaprojektowane przez Jeffa Lai i opublikowane przez KEJI Inc, będzie podobno składać się z 1 planszy do gry, 2 mat Barrack, 1 maty Nexus, 4 mat Gladiatora, 4 figurek Gladiator, 46 miniatur Enemy, 12 klejnotów Siphon, 12 sztuk złota kostki, 60 płytek portalu (15 na kolor gracza), 45 kostek mocy (w 5 różnych kolorach, 9 na kolor), 35 żetonów Beta, 16 żetonów alfa, 28 kart zdolności gladiatorów, 10 kart z koloseum, 1 pad z punktowania i 1 kart odrzuconych torba. Niewłączony jest długopis lub ołówek do zapisywania wartości na tablicy wyników. Ponieważ jest to recenzja wcześniej wydanej gry, nie mogę komentować jakości komponentu gry.

Przygotuj Koloseum!

Aby ustawić grę, najpierw umieść planszę na środku obszaru gry i w zasięgu wszystkich graczy. Umieść żeton Beta zakryty we wszystkich 35 “strefach” (duże miejsca na planszy). Żadne żetony nie są miejscami na “Strefie startowej” znajdującej się na 1. etapie koloseum.

galactic-gameboardSecond, połóż 1 żeton alfa stroną zakrytą na wierzchu wszystkich żetonów Beta w 11 strefach znajdujących się na Etapie 4 Koloseum.

Po trzecie, wybierz 1 kartę Coliseum lub przetasuj i losowo wybierz jedną. Karta Koloseum określa początkową lokalizację Złotych Kostek i wszystkich pozostałych żetonów Alfa. Umieść żetony Alfa i Złote, a następnie odrzuć kartę Koloseum.

Po czwarte, każdy z graczy powinien wybrać matę Gladiator i dopasować figurki Gladiatora, biorąc odpowiednie karty umiejętności gladiatora lub losowo przydzielić każdemu graczowi 1 Gladiatora.

Po piąte, umieść wszystkie kostki mocy w worku odrzucania i połącz je razem. Narysuj 3 kostki na kolorowe miejsce na planszy Nexusa. Kontynuuj rysowanie kostek, dopóki nie pozostanie więcej kostek w worku. Umieść worek Discard z boku obszaru gry.

Po szóste, rozdaj każdemu graczowi liczbę płytek Gladiatora na podstawie liczby graczy w grze. Te kafelki są teraz na macie Gladiatora gracza. Pozostałe niewykorzystane płytki Gladiatora są zwracane do pudełka gry.

Po siódme, umieść matę Koszary na jednej stronie obszaru gry, a następnie umieść miniatury Wroga na pasujących polach. Oddziel wrogów na 4 odrębne grupy.

Galactic-barracksEighth, kazdy gracz wybiera miejsce, a nastepnie umieszcza swoje miniatury Gladiatora w jednym z pustych miejsc w “Strefie startowej”.

Po dziewiąte, każdy gracz powinien potasować swoje karty umiejętności gladiatora, a następnie losować 5, pozostawiając wyciągnięte karty niewidoczne dla gracza przeciwnika przez cały czas, aż do momentu zagrania. Umieść te karty zakryte i po jednej stronie maty Gladiatora gracza. Te karty będą wchodziły w grę do 4. etapu. Następnie gracz wybiera 3 pozostałe karty, aby zachować do natychmiastowego użycia i odrzuca resztę.

To wszystko do ustawienia gry. Czas sprawdzić swoją moc i zdolność przetrwania.

Wejdź do Koloseum …

Koloseum Galaktyczne rozgrywa się etapami i obrotami. Tutaj podsumowuje się etap i pojedyncza tura.

Na początku każdego etapu

W grze jest łącznie 4 etapy. Każdy etap zwiększa liczbę miejsc w Koloseum, wrogów do walki i pole manewru. Na początku gry Gladiatorzy są dość wyrównani (można nawet powiedzieć, że mają wyraźną przewagę) nad Koloseum Wrogowie. W trakcie gry przewaga szybko zniknie.

Krok 1: Wybierz opcję Rozpocznij grę

Losowo wybierz, kto pierwszy obejrzy scenę.

Krok 2: Odsłoń wrogów

Odwróć wszystkie żetony Beta odkryte w bieżącym Etapie. Umieść 1 miniaturkę Wroga na żeton pasujący do żetonu Beta i typu. Jeśli token Beta ma na sobie słowo “Brak”, usuń go z gry.

Na turnie gracza

Teraz, gdy etap jest ustawiony, gracz musi przetrwać. Kolejka gracza składa się z 3 możliwych akcji, ale w każdej turze można wykonać tylko jedną akcję.

Opcja 1: Uzupełnienie

Gracz może zabrać 1 zestaw 3 kostek z Nexusa, dodając je do własnej maty Gladiator. Kostki te są dodawane do puli kostek gracza i mogą być używane, gdy gracz lubi na następnych i kolejnych turach.

Opcja 2: Poruszaj się i atakuj

Gracz może przenieść się do sąsiedniej (ale nie ukośnej) przestrzeni obok swojej miniatury Gladiatora, ale zrobienie tego będzie kosztować ich 1 Klejnot Mocy dowolnego koloru. Odrzucone klejnoty Power są umieszczane w worku Discard. Gracze mogą poruszać się w przestrzeniach zajmowanych przez Wroga i miniatury przeciwnika, ale ruch musi być opłacony w całości.

Walkę wykonuje się, odrzucając kilka klejnotów Mocy, które pasują do koloru i punktów wytrzymałości wroga. Zielony wróg z 3 punktami życia, na przykład, wymagałby od gracza użycia 3 zielonych kostek mocy. Jeśli przeciwnik jest szary, gracz może użyć dowolnego koloru, który mu się podoba, ale wszystkie kostki mocy muszą być tego samego koloru.

atak galaktyczny

Jeśli w danej przestrzeni znajduje się wiele wrogich figurek, gracz może zaatakować tylko wtedy, gdy ma możliwość wykorzenienia wszystkich wrogów, którzy go aktualnie okupują.

Po tym jak gracz wyczyści przestrzeń wrogów, może się do niej przenieść. Wszelkie złote kostki i miniaturki wroga, które go zajmowały, są przechowywane jako trofea. Następnie gracz umieszcza 1 płytkę portalu na tej strefie, informując, że ją zgłosili. Jeśli miejsce jest już puste, ale nie ma kafelka portalu, gracz może odebrać je za darmo.

Wreszcie, gracz może poruszać się i atakować wiele razy podczas swojej tury, jeśli ma kostki mocy, aby zapłacić za akcje. Oznacza to, że gracz może się poruszać, atakować, a następnie ruszać ponownie lub atakować 3 razy, a następnie przenosić się na inne pole.

Opcja 3: Syfon, ruch i atak

Jest to prawie identyczne z opcją działania 2, z wyjątkiem tego, że gracz używa 1 z dostępnych klejnotów Siphon, aby ukraść maksymalnie 2 kostki mocy przeciwnikowi. Skradzione Kostki Mocy muszą być tego samego koloru i tylko 1 Klejnot Saphonu może być użyty na turę. Po użyciu klej Siphon jest odrzucany na matę Nexus.

Następnie gracz może poruszać się i atakować, jeśli chce.

Odkryj nowy etap

Gdy tylko 1 zestaw kostek mocy pozostanie na macie Nexusa, ujawniony zostanie nowy Etap. Nowe kostki władzy są miejscami na pustych przestrzeniach Nexusa, 1 kamień Siphona jest przydzielany każdemu graczowi (podczas Etapu 1, 2 i 3), a nowe wrodzone miniatury odradzają się, odwracając nad nimi zakryte żetony Alfa i Beta.

Ostateczna bitwa

Po rozpoczęciu etapu 4 gracze mogą zamienić swoje wrogie trofea na 1 kostkę mocy tego samego koloru. Jeśli miniaturka Wroga jest szara, gracz może użyć jej do reprezentowania dowolnego koloru kostki mocy. Karty zdolności gladiatora, które zostały zablokowane podczas gry, również wchodzą w grę.

trofeum galaktyczne

A zwycięzcą jest…

Gra końcowa jest uruchamiana, gdy gracz wyczerpał wszystkie swoje żetony Mocy, umieszczając je na planszy. Obecna runda zostaje zakończona, dając graczom ostatnią szansę na przekroczenie limitów.

Zwycięstwo ustala się, zdobywając punkty Kill (w oparciu o siłę wroga) i punkty bonusowe. Punkty bonusowe są zdobywane przez graczy, którzy mają najwięcej alfa, beta, złotych kostek i połączeń płytek portalu. Tablica wyników dołączona do gry pomoże graczom w śledzeniu wyników.

wynik galaktyczny

Gracz z najwyższą sumą punktów wygrywa grę. Wszyscy inni tracą Gladiatora na brudną śmierć.

The Child Geeks bardzo spodobało się to, że od samego początku byli na miejscu kierowcy. Ponieważ gra wykorzystuje zasoby do poruszania się i ataku, Child Geeks zawsze jest nowy, co może i nie może zrobić. Ponadto wiedzieli także, do czego zdolni byli ich przeciwnicy, ponieważ wszystkie Kostki Mocy są widoczne przez cały czas. Według jednego z Child Geek: “Najlepsza część tej gry polega na zabijaniu łańcuchów. Uwielbiam się ruszać, zabijać, przenosić i zabijać. Mnóstwo punktów! “Termin” zabójstwo łańcucha “nigdy nie był użyty w grze, ale został ukuty przez Child Geeks po tym, jak jeden z nich zebrał praktycznie każdą kostkę mocy w grze, praktycznie wyczyścił planszę. To było epickie. Inny “Child Geek” powiedział: “Nie wydaje mi się, żeby w grze było wiele walk, ale lubię to, że nie muszę się martwić, że kości rujnują moje pomysły.” Brak szczęścia oznaczał, że Geek Dzieci wiedział o wyniku ich możliwe działania, zanim jeszcze je zabrali, uwalniając ich od niepokoju i upoważniając ich do działania. Kiedy gry się skończyły, Child Geeks zagłosowali za przyjęciem Galactic Coliseum.

finalword_parentgeek The Parent Geeks również polubili grę, zwłaszcza, że ​​nie musieli atakować ani być atakowani przez swoje dzieci. Według jednego z rodziców, “nie mam nic przeciwko grze walki w najmniejszym stopniu, ale nigdy nie lubię atakować moich dzieci w grze. Czuje się źle. Nie w tym przypadku. Ta gra jest bardziej wyścigowa niż cokolwiek innego. A jeśli ukradnę zabójstwo przed moim synem, nie czuję się źle. Cóż, czuję się źle, ale w dobry sposób. “Inny rodzic Geek powiedział:” Uważam, że gra jest bardzo łatwa w matematyce, ale nie jest to trudna matematyka, która powoduje spowolnienie gry. Bardzo podoba mi się tempo gry i szybkość rozstrzygnięć. Moją jedyną skargą jest kradzież kostek, ponieważ kostki są wszystkim w tej grze. “Jedynym innym aspektem gry, który nie interesowali się główni geekowie, były karty zdolności gladiatora, które wydawały się bardziej przypominać niż główny składnik. Wielu z Rodziców Geek miało wrażenie, że można grać bez nich, ale nadal byli i byli zadowoleni. Kiedy gry się skończyły, Rodzice Geekowie głosowali za zatwierdzeniem Galaktycznego Koloseum.

finalword_gamergeekGamer Geeks nie uważał Galactic Coliseum za grę walki w najmniejszym stopniu. Podczas gdy bardzo podobało im się to, że szczęście nie wchodziło w grę, nie mogli sobie wyobrazić gry walki bez ryzyka. A ponieważ Galactic Coliseum nie ma ryzyka, byli zakłopotani. Według jednego z graczy Gamer Geek: “To dziwna gra. Wizualnie jest to gra walki z miniaturami i ruchem siatki, ale rzeczywistego aspektu walki nie ma. Zasadniczo płacę za usuwanie wrogów. Nie atakuję ich, nie męczę ich, nie robię niczego poza przekazaniem kostek. To nie jest walka. To jest handel. “Ale niektórzy z Gajków Gajków odnaleźli ten rodzaj odświeżania walki. Według jednego z graczy Gamer Geek: “Podoba mi się, jak gra koncentruje się bardziej na budowaniu rozmachu i przyjmowaniu kolejek od innych graczy, zamiast skupiać się na losach rzutu kostkami. Cieszę się również, jak szybko gra się gra. “Kiedy głosy były już w grze, Gamer Geeks przekazał Galactic Coliseum mieszane głosowanie aprobaty.

finalword-fathergeekGalactic Coliseum jest bardzo napędzane zasobami. Nie ma szczęścia, chyba że policzysz kartę umiejętności Gladiatora jako “szczęście” na początku gry. Wszystko inne jest całkowicie w rękach gracza, co jest zarówno dobre, jak i złe. Dobra w tym sensie, że gracz ma pełną kontrolę nad tym, co chce robić i kiedy. Mogą wydawać swoje zasoby w wybrany przez siebie sposób i znają wynik ich użycia, zanim jeszcze zastanowią się nad ich wydaniem. To znacznie wzmacnia gracza i zmusza go do rozważenia najlepszej możliwej i produktywnej drogi do zwycięstwa.

Z drugiej strony, z tak dużą ilością na ramionach gracza, niewiele oferuje się w zakresie wsparcia. Będzie kilka tur, w których gracz może zrobić niewiele, ale zbierać kostki mocy, co niekoniecznie jest złą rzeczą, ale powoduje podniecenie poziomu gry. Wielu graczy zauważyło, że Galactic Coliseum bardziej przypominało grę matematyczną niż grę walki. Porównywuję to do bardziej gry Euro, ja sam. Nie ma prawdziwej walki, ale może być wiele konfliktów. Przeważnie jednak konflikt jest w umyśle gracza, gdy próbują ustalić, jakie jest najlepsze podejście do zwycięstwa i jak najlepiej wykorzystać swoją kolej.

Interakcja gracza jest minimalna, ale obecna. Kamienie syfonu są uciążliwe, ale nigdy więcej niż podrażnienie. Być może stanowią najlepszy możliwy przykład “graczy atakujących graczy”, ponieważ sabotują oni możliwe akcje. Wszystko inne opiera się na interakcji z planszą gry i ściganiu się w określonych miejscach, aby odebrać nagrody. Ponieważ Gladiator gracza nigdy nie zostanie zraniony, a wynik “bitwy” jest zawsze jasny, zanim się jeszcze zacznie, ogólna rozgrywka sprowadza się do logicznego i krytycznego myślenia zamiast podejmowania ryzyka. Co nie znaczy, że gracze nie mogą podejmować bardzo złych decyzji, ale te ujawniają się dopiero po fakcie ze względu na perfekcyjną wizję 20/20, którą można ocenić z perspektywy czasu.

Ogólnie rzecz biorąc, uznałem Galactic Coliseum za takie sobie. Nie czułem się zbytnio podekscytowany, ale cieszyłem się, że sprawiło, że pomyślałem i zastanowiłem się nad przyszłymi ruchami. Brak szczęścia jest zawsze czymś dobrym, ale w tym przypadku brak losowych rezultatów sprawił, że gra sprawiła, że ​​poczuła więcej zmartwień niż potrzeba. Ekscytacja fikcyjnego machania mieczem laserowym zostaje zastąpiona przez przesuwanie kostek. Nie w moim rodzaju, ale z pewnością spodobało się wielu naszym graczom. Jeśli lubisz gry, w których wynik jest oparty na logicznym myśleniu, krytycznej analizie i produktywnej grze, zagraj w Galactic Coliseum. To, czego brakuje w działaniu, to więcej niż rekompensata w zarządzaniu zasobami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.