Menu

H.I.D.E.

24 lutego 2018 - Informacje
H.I.D.E.

Przegląd

Świat szpiegostwa to zacienione miejsce, w którym tajemnice są lepsze niż złoto. To także świat ekstremalnej konkurencji, ale nie takiej, o jakiej kiedykolwiek słyszałeś. Każdy agent ma nadzieję zostać najlepszym szpiegiem, ale jest to gra, w której najlepsi z najlepszych są również najbardziej widoczni. I jak powie ci każdy standardowy przewodnik po szpiegach, widzialny agent jest martwym agentem. Staraj się być największym szpiegiem, ale rób to w cieniu.

UKRYĆ. (skrót do Hidden Identity Dice Espionage), zaprojektowany przez Keewoong Kim, składa się z 1 planszy misji, 5 kart Secret Hideout, 5 ekranów gracza, 1 kości do gry w kości, 32 kości misji (8 niestandardowych sześciostronnych kości w czterech różnych kolorach) , 16 kart Intel, 28 kart Rank, 1 Karta bezpieczeństwa, 8 kart Gadget i 1 karta gracza rozpoczynającego. Jakość komponentu gry jest doskonała. Karty są tak grube i trwałe jak standardowa karta do gry, a deski są bardzo trwałe. Kostki są plastikowe i czują się lekko lekkie, ale działają dobrze, z ikonami na każdym grawerowanym, a nie tylko nadrukiem.

Przygotowanie do misji

Aby skonfigurować grę, najpierw umieść wszystkie kostki w torbie do gry w kości.

Po drugie, weź planszę misji i umieść ją na środku pola gry.

Po trzecie, weź karty Intel i przetasuj je. Umieść karty Intel zakryte obok planszy misji. To jest platforma do losowania Intela na czas trwania gry.

Po czwarte, daj każdemu graczowi planszę Secret Hideout i ekran gracza. Zwróć uwagę, że ekran odtwarzacza musi być skonstruowany. Po ukończeniu zapewnia graczowi miejsce do ukrycia swoich kości w małym pudełkowym obszarze, który tylko widzą, i na górnym obszarze, na którym umieszczają kości, które chcą widzieć przeciwnicy. Ekran gracza i plansza misji są umieszczone bezpośrednio przed graczem, a ekran gracza znajduje się na planszy misji w specjalnym wyznaczonym obszarze.

Po piąte, weź karty rang i daj każdemu graczowi jedno miejsce przed nimi. Ta karta wskazuje aktualną pozycję globalną Szpiega gracza wśród wszystkich innych szpiegów. Gracze układają swoją kartę rangi w wyznaczonym obszarze znajdującym się na planszy misji. Umieść pozostałe karty rangi obok talii do losowania Intela.

Po szóste, połóż karty Bezpieczeństwa i karty Gadget na jednej stronie planszy misji.

To wszystko do ustawienia gry. Określ, kto będzie pierwszym graczem i daj mu kartę gracza rozpoczynającego.

Gry szpiegowskie

UKRYĆ. rozgrywany jest w trzech rundach, a każda runda jest dalej podzielona na fazy i turnieje. Rundę gry podsumowano tutaj.

Faza pierwsza: Wybierz swoją misję

Gracz z kartą gracza rozpoczynającego (określany jako “gracz rozpoczynający”) bierze wszystkie karty gadżetowe, tasuje je i rozdaje po jednym graczom. Gracze umieszczają swoją kartę Gadżet odkrytą na swojej planszy Secret Hideout. Karty Gadget nie są aktywne podczas tej fazy rundy, ale najprawdopodobniej wpłyną na gracza później w tej samej rundzie, pomagając im podjąć ważne decyzje.

Gracz rozpoczynający losuje następnie kartę Intel dla każdej lokalizacji misji na planszy misji, kładąc karty odkryte. Jeśli karta Intela znajduje się już w polu, nowa karta Misji jest nad nią umieszczona, ale wartości wszystkich kart w polu powinny pozostać widoczne dla graczy.

Jeśli grasz tylko z dwoma lub trzema graczami, gracz rozpoczynający losuje losową figurkę misji z worka i rzuca nią. Zwinięta wartość wskazuje miejsce, w którym karta bezpieczeństwa powinna zostać umieszczona na planszy misji (ikona “pistolet” jest dzika, co pozwala startującemu graczowi wybrać wybraną przez siebie lokalizację). Karta bezpieczeństwa zasadniczo “blokuje” tę lokalizację, uniemożliwiając graczom podjęcie działań w tej rundzie. Umieść zwiniętą misję w worku.

Ostatnia akcja fazy polega na tym, aby każdy gracz losował jedną losową Kość Misji. Gracze powinni trzymać kość, którą wylosowali, w tajemnicy, umieszczając ją bezpośrednio pod osłoną ekranu gracza. Gdy kostka jest bezpiecznie niewidoczna, gracz wybiera ikonę, która pasuje do Miejsca na planszy misji, do której chce trafić, zapewniając, że ikona na górze kości pasuje do tej samej ikony wybranej przez siebie lokalizacji. Każda ikona może zostać wybrana z wyjątkiem ikony “pistolet” lub ikony aktualnie zablokowanej przez kartę bezpieczeństwa. Po wybraniu ikony gracz nie może już zmieniać ikony kości. Jest to specjalna kość misji określana jako “tożsamość” gracza.

Faza druga: Spróbuj swojej misji

Gracz rozpoczynający rundę losowo losuje jedną kość misji z worka dla każdego gracza w grze, który nie ma szpiega na cel zabójstwa, i jeszcze jednego. Kości wylosowane są dodawane do kości, które nie zostały wybrane przez innych graczy podczas gry, dodając do ogólnej całkowitej liczby kości. Łączna liczba kości, które gracz losuje, zostaje zmniejszona. Gracz rozpoczynający rzuca wszystkimi kostkami, które mają do dyspozycji i układa wyrzucone wartości z przodu, aby wszyscy przeciwnicy mogli zobaczyć ikony. To jest puli graczy.

Rozpoczynając od gracza rozpoczynającego i kontynuując kolejność kolejności tur, każdy gracz wybierze jedną kostkę z puli graczy i wykona jedną z poniższych czynności. Zwróć uwagę, że wyrzucone wartości kości nigdy nie powinny być zmieniane:

Jeśli wybrana kostka nie ma tego samego koloru lub ikony co tożsamość gracza, może być umieszczona przed ekranem odtwarzacza gracza. Każda kostka z ikoną “pistoletu” może być umieszczona przed ekranem Gracza, niezależnie od tożsamości gracza. Kości umieszczone przed ekranem gracza służą do wykonywania misji i zbierania kart Intel, ale należy zachować ostrożność. Im więcej umieścisz, tym łatwiej będzie określić tożsamość gracza poprzez proces eliminacji.
Jeśli wybrana kostka jest zgodna z kolorem lub ikoną tożsamości gracza, musi być umieszczona na górze ekranu Gracza. Jeśli wybrana kostka ma ten sam kolor co Identyfikator gracza i pokazuje ikonę “pistolet”, ikona może zostać zmieniona na dowolną wartość, zanim zostanie umieszczona. Jeśli wybrana kostka nie pasuje do koloru Tożsamości gracza, ikona “pistolet” musi zostać zmieniona tak, aby pasowała do ikony Tożsamości gracza. Gracze powinni zachować szczególną ostrożność, umieszczając w tym miejscu kości, ponieważ ujawniają wiele o sobie, co może doprowadzić do zamordowania ich szpiega.

Jeśli gracz umieścił kostkę na górze ekranu gracza, ujawnił tylko tyle, by zrobić z nich cel, ale w ten sposób może również celować w przeciwnika. Gracz może teraz wskazać jednego przeciwnika i odgadnąć kolor i ikonę kostki tożsamości, używając informacji, które widzą z kości wybranych przez przeciwnika.

Jeśli przypuszczenie jest prawidłowe, przeciwnik ujawnia swoją Tożsamość i jest poza rundą (nie grą), ponieważ ich szpieg został ciężko ranny. Następnie gracz bierze karty rangi przeciwnika, umieszczając je na swoim stosie Intela. Gracz dodaje także jedną kartę rangi z talii, dodając ją do swojego stosu rang.
Jeśli przypuszczenie jest nieprawidłowe, przeciwnik informuje ich, że są marnym szpiegiem i nie podejmuje żadnych dalszych działań.

W każdej chwili podczas rundy gracz może użyć swojej karty gadżetu, aby zmienić ikonę kości pozostającej w puli graczy na wybraną przez siebie ikonę lub dodać dodatkowe kości życia podczas strzelaniny. Po użyciu karty Gadget zostaje ona zwrócona na stos nieużywanych kart gadżetów.

Po tym, jak każdy gracz wybrał jedną kostkę z puli kości graczy (lub wyeliminował swojego szpiega w rundzie), torba z kostką jest przekazywana kolejnemu graczowi w sekwencji kolejności tur, która wciąż ma swojego szpiega w rundzie gry. Faza jest następnie powtarzana. To trwa, dopóki wszyscy gracze z aktywnymi szpiegami nie będą mieli szansy na rzucenie kostką.

Faza trzecia: ukończenie misji

Wszyscy gracze, którzy nadal mają szpiegów spoza szpitala (tj. Uniknęli morderstwa podczas poprzedniej fazy) i mają co najmniej jedną osobę umierającą na ekranie Gracza, jednocześnie ujawniają swoją Tożsamość. Wszystkie kości umieszczone przed ekranem gracza są zwracane do torby z kostkami. Wszystkie misje są teraz rozwiązywane, zaczynając od “Misji kosmicznego wahadłowca” po lewej i dalej po prawej.

Jeśli lokalizacja misji była kierowana tylko przez jednego gracza, ten gracz bierze wszystkie karty Intel pod tą lokalizacją i dodaje je zakryte do swojego stosu Intela. Następnie losują jedną kartę rangi, dodając ją do swojego stosu rang.
Jeśli lokalizacja misji była celem dwóch lub więcej graczy, jest strzelanina …

Podczas strzelaniny, każdy z zaangażowanych graczy (tych wszystkich, którzy celują w to samo miejsce) bierze kostki umieszczone na ekranie Gracza w ręce. Są to kości życia gracza. Pamiętaj, że gracze mogą używać swojej karty Gadżet do dodawania kości życia w tym momencie, ale tylko wtedy, gdy karta gadżetu ma ikonę pasującą do miejsca, w którym rozgrywana jest rozgrywka. W ujęciu tematycznym szpieg gracza został przygotowany. Dodaną kością życia losowo losuje się z torby z kostkami i dodaje do całkowitej kości życia gracza.

Wszyscy gracze w rzutach rzutują teraz swoimi kośćmi.

Gracz, który rzuca najwięcej “pistoletowych” ikon, wygrywa strzelankę i bierze wszystkie karty Intel pod tą lokalizacją i dodaje je zakryte do stosu Intela. Następnie losują jedną kartę rangi, dodając ją do swojego stosu rang.
Jeśli jest remis, tylko ci gracze, którzy rzucili remis, wykonują ponownie. Trwa to dopóki nie zostanie tylko jeden zwycięzca.

Mistrz szpiegów

Gra natychmiast kończy się, jeśli spełniony jest jeden z dwóch warunków:

Pierwszy gracz, który zdobędzie swoją kartę piątej rangi, wygrywa!
Pod koniec trzeciej i ostatniej rundy gracze dodają wartości zdobytych kart Intel z udanych misji i prób zabójstwa. Wartość kart rangi nie jest dodawana. Gracz z największą sumą wygrywa.

Warianty gry

Jeśli tylko dwóch graczy jest dostępnych, każdy z graczy przejmie rolę dwóch agentów. Ci agenci grają jako drużyna, ale zachowują swoje własne karty rang. Wszystkie karty Intel liczą się do zwycięstwa drużyny. Konfiguracja i odtwarzanie gry różni się nieco od wcześniej opisanej gry.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.