Menu

Hobbit

13 lipca 2018 - Informacje

Hobbit to lekka gra typu “przesuń i przenieś” z prostą, warunkową metodą “powodzenia lub niepowodzenia”. Istnieje bardzo mało interakcji z innymi graczami, co ogranicza grę do niewiele więcej niż wyścig do mety.

Ustawiać

Przed rozpoczęciem gry każdy gracz bierze kartę śledzenia, która rejestruje całkowitą liczbę klejnotów i punktów przygód gracza (omówionych poniżej). Każdy gracz zaczyna z 1 klejnotem, który reprezentuje początkową fortunę gracza. Punkty przygód są ustawione na “zero”.

Planszę umieszcza się pośrodku obszaru gry, a dwie talie, talię Przygód i talię Gandolfa, są rozdzielane, tasowane i umieszczane na planszy. Samotna góra znajduje się na środku planszy, a Smaug jest przymocowany do góry. Na górze znajduje się również wiele klejnotów reprezentujących skarbiec Smauga.

Na koniec, każdy gracz bierze kawałki i umieszcza je na obszarze startowym oznaczonym jako “Bag-End, Under-Hill”. Gra jest już gotowa do gry.
Klejnoty i punkty przygód

Klejnoty uzyskuje się w grze podróżując po Śródziemiu. Gracz będzie miał możliwość lądowania na powierzchniach, które automatycznie dostarczą klejnot lub zaoferują szansę na próbę ukrycia klejnotu od Smauga. Klejnoty można również zdobyć i stracić innym graczom za pomocą bardzo małej ilości kart Przygód. Opcjonalnie gracz może wydać klejnoty, aby otrzymać prezent od Gandolfa.

Punkty przygód uzyskuje się tylko po pomyślnym ukończeniu określonego warunku na karcie Przygody. Karty Przygód mogą zapewnić od 1 do 3 punktów przygody. Punkty przygód mogą zostać utracone przez niepowodzenie określonego warunku na karcie Przygody.

Klejnoty i punkty przygodowe są używane podczas gry, aby zapewnić graczowi premię do swoich rzutów, gdy próbują ukraść lub zaatakować Smauga. Łączna liczba zebranych klejnotów i punktów przygód jest sumowana. Gracz rzuca kością 20-stronną i próbuje rzucić mniejszą lub równą całkowitą liczbą klejnotów i punktów przygód. Dlatego najlepszym interesem gracza jest zebranie jak największej liczby punktów przygody i klejnotów, aby zmniejszyć ryzyko niepowodzenia rzutu.

Karty Przygód i Prezenty Gandolfa

A może wolisz zagrać w Dixit?

Karty Przygód są rysowane tylko wtedy, gdy gracz ląduje na polu przygody. Karty określają, jakie działania musi podjąć gracz, a także warunkowe oświadczenie o automatycznym sukcesie. Karty Przygód mogą wymagać od gracza zapamiętania krótkiego wiersza lub poproszenia go o odpowiedź na zagadkę. Warunki sukcesu i porażki są zawsze wymienione, podobnie jak nagrody i kary. W większości przypadków gracz może zdecydować, czy przetestować swoje szczęście, aby określić, czy odniósł sukces, czy też nie. Dokonuje się tego, grając odpowiednikiem “Rock / Scissors / Paper” za pomocą pokrętła.

Karty upominków Gandolfa są dostępne w czterech różnych kategoriach. Są to Czary Gandolfa, Pomocne przedmioty, Broń i Przyjaciele. Te karty są uzyskiwane przez lądowanie na określonej przestrzeni na planszy i opłacane przez handel w jednym z klejnotów gracza. Prezenty są niezbędne do spełnienia określonych kryteriów automatycznego sukcesu kart Przygód, ale są również niezbędne do zakończenia gry. Niektóre prezenty mają na sobie symbol Smau, który wskazuje, że jest to niezbędny przedmiot do walki z Smaugiem. Gracz musi mieć co najmniej jeden z tych prezentów z symbolem Smauga, zanim będzie mógł zaatakować Smauga w Lonely Mountain.

Ruch

Na początku tury gracza rzuca 2 sześciostronnymi kośćmi. Łączna liczba spacji, które mogą przesuwać, to suma obu kości lub wartość jednej z dwóch kości. Daje to graczowi trzy możliwe wartości do wyboru przed wykonaniem ruchu. Na przykład, jeśli wartości rzucone kostkami to “3” i “6”, mogą przesuwać 3 spacje, 6 spacji lub 9 spacji.

Ruch zatrzymuje się automatycznie za każdym razem, gdy gracz wyląduje na bezpiecznej przystani, lub ich ruch wyniesie ich poza przestrzeń bezpiecznego schronienia. Podczas gdy ta przestrzeń chwilowo zatrzymuje ich postęp, nagradza ich klejnotem i umiejętnością zamiany jednego z ich prezentów od Gandolfa.

Na planszy znajdują się dwie spacje, które zapewniają graczowi skrót. Gracz musi jednak mieć odpowiedni przedmiot pomocny, zanim będzie mógł z nich korzystać.

Wygrywając grę

Gra kończy się, gdy ostatni klejnot zostanie usunięty z hordy skarbów Smauga. Wszyscy gracze liczą całkowitą liczbę punktów przygody i klejnotów. Każdy gracz, który odniósł sukces, zaatakował Smauga w Lonely Mountain, został nagrodzony i dodatkowo +5 punktów przygód. Gracz z największą sumą wygrywa grę.

Sprawdź gry planszowe w promocji: https://dzotczi.pl/promocje

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.