Menu

Hope City

26 lutego 2018 - Informacje

Amerykański ekonomista, Alan Greenspan, powiedział: “Korupcja, malwersacje, oszustwo, wszystkie te cechy istnieją wszędzie. Jest to niestety sposób funkcjonowania ludzkiej natury, czy nam się to podoba, czy nie. To, co odnoszą sukcesy, to ograniczyć do minimum. Nikt nigdy nie wyeliminował żadnej z tych rzeczy. “Zbrodnia i chaos są zawsze u naszych drzwi. Struktura społeczeństwa jest tylko tak silna, jak ludzie, którzy pracują nad jej naprawieniem. Ale nawet najsilniejsi mogą upaść. To, co nigdy nie jest stracone, to nadzieja i nadzieja czyni to wszystko możliwym.

Miasto nadziei, zaprojektowane przez Roberta Mattox i opublikowane przez Dux Nova, będzie podobno składać się z 1 planszy do gry, 8 kości, 1 woreczka na obywatela, 6 plansz mieszkańców, 5 miast, 5 czarnych miast, 8 miotaczy Punk, 2 duże Punk meeples, 6 Meeples graczy, 70 kart celu, 2 żetony znaczników, 20 żetonów korupcji, 30 żetonów zasobów, 3 żetony nadziei, 18 żetonów talentów, 1 arkusz podsumowania, 1 miniaturę pomnika feniksa i 1 kartę pomnika feniksa. Ponieważ jest to recenzja wcześniej wydanej gry, nie mogę komentować jakości komponentu gry.

Słońce wschodzi nad miastem

Aby ustawić grę, najpierw umieść planszę na środku obszaru gry i w zasięgu wszystkich graczy.

Po drugie, niech każdy z graczy wybierze planszę Obywateli lub losowo je rozdaje. “Burmistrz” musi być domyślnie użyty podczas każdej gry. Umieść wszystkie plansze Citizen nieużywane po jednej stronie planszy. Te nieaktywne plansze Citizen mogą być użyte później w grze. Odwróć tablice Obywateli, aby nieskażona strona była odkryta. Daj każdemu graczowi 2 tokeny Talentów.

Po trzecie, umieść 3 zasoby każdego koloru i żetony zniszczenia w worku płacy obywatelskiej. Daj każdemu graczowi 1 losowy żeton z torby.

Po czwarte, umieść 1 zasób każdego koloru i 1 żeton nadziei w centrum handlowym znajdującym się na planszy.

Po piąte, połóż 1 kartę Chaosu zakryte na “T” na torze przyszłości znajdującym się na planszy.

Po szóste, umieść żółty token znacznika na rozszerzeniu biznesowym “Poziom 0” i znacznik na ścieżce “Rok 1” znaleziony na planszy.

Po siódme, umieść karty Celów u góry planszy i umieść karty Major Objective (te, które kosztują 5 lub więcej zasobów) w osobnym stosie z pierwszą odkrytą kartą.

Po ósme, umieść 1 Punk meeple na Politics i 1 Punk meeple na ekonomicznych polach znajdujących się na planszy.

Po dziewiąte, umieść na planszy 5 kart Nadzieja i 9 kart Chaosu. Umieść kafelki City Site / Urban Blight, kartę Phoenix Monument (z miniaturą), dodatkowe żetony, kości i punki na jednej stronie planszy.

To wszystko do ustawienia gry. Określ, kto pierwszy pójdzie (zawsze Burmistrz) i zacznij budować lub niszczyć miasto.

Grzech miasta

Hope City gra się w rundach i turach. Typowa runda i tura graczy są tutaj zestawione.

Na początku każdej rundy (uważanej za “Rok”) do gry wchodzi nowa karta Chaosu. Jeśli na planszy nie ma żadnych punków, zostaną umieszczone 2. Jeśli występuje tylko 1 Punk, dodaje się tylko 1 dodatkowy Punk.

Przełom gracza (zawsze rozpoczynający się od Burmistrza) składa się z 9 kolejnych kroków.

Krok 1: Weź pensję dla mieszkańców

Jeden żeton jest losowany losowo z torby Obywatelska płaca.

Krok 2: Handel

Gracz może teraz wymienić 1 żeton zasobów znajdujący się w Centrum Handlowym. Ten krok jest opcjonalny.

Krok 3: Przenieś

Gracz może przejść do określonej przestrzeni miejskiej na planszy. Ponownie ten krok jest opcjonalny.

Krok 4: Zmierz się z tymi brudnymi punkami

Jeśli na planszy znajdują się jakieś Punk Meeples, gracz może spróbować sobie z nimi poradzić.

Krok 5: Wybierz cel

Gracz wybiera kartę celu, która pasuje do przestrzeni miejskiej, w której się aktualnie znajduje. Będzie to stos Celów kart, ścieżka Przyszłości lub stos porażek.

Krok 6: Zapłać

Gracz musi zapłacić koszt karty celu, a następnie podjąć próbę spełnienia określonych warunków zapisanych na karcie. Jeśli karta nie zostanie opłacona w całości (ponieważ gracz nie może zapłacić lub nie zdecyduje się na jej dokonanie), karta zostaje umieszczona na torze przyszłości.

Krok 7: Osiągnięcie!

Jeśli gracz może osiągnąć swój cel i spełnić warunki, bierze 1 kartę Nadziei, która pasuje do obiektywnego koloru.

Krok 8: Rozwiąż problem

Sukces został rozwiązany lub możliwe niepowodzenie. Karty celu określają, co należy zrobić.

Krok 9: Umieszczenie karty

Karta jest teraz umieszczona na stosie sukcesów lub porażek na planszy.

Po zakończeniu rundy i po tym, jak wszyscy gracze wykonali turę, karty Chaosu zostają rozstrzygnięte, a torba Obywatelska Wage jest zarażona 1 żetonem Zniekształcenia dla każdego gracza Punk na planszy.

Breaking Bad

Każdy gracz zaczyna od Obywatela, który chce postępować właściwie i jest pełen optymizmu. Głupcy. To nie potrwa długo. Podczas gry gracze będą zbierać tokeny Korupcji. Jeśli gracz zbiera wystarczająco dużo, ich plansza obywatela zmienia się z “dobry” na “uszkodzony”. W kategoriach gry, obywatel zmienia się z zasobu na szkodliwy blok drogowy. Ich obecność pomaga zatopić miasto głębiej w rozpacz. Dobra wiadomość jest taka, że ​​odkupienie jest możliwe.

Każda postać zmieni się po odwróceniu. To od graczy zależy, jak najlepiej wykorzystać nowe “talenty” ich skorumpowanego stanu. Pamiętaj, że każda postać, bez względu na to, jak źle się łamią, zawsze może zostać przywrócona do sprawiedliwości. Odkupienie może być tylko kilka odsunięć.

Cele spotkania

Głównym celem gry jest osiągnięcie celów. Podczas gdy punki są zagrożeniem, że czasami są tolerowane, a więcej razy spłaszczane, prawdziwym celem powinno być wypełnianie celów, aby miasto mogło się rozwijać i prosperować. Cele należą do kategorii Polityka, Ekonomia, Społeczeństwo, Technologia i Środowisko. Każdy Cel ma “koszt”, który należy zapłacić. Rozważ to inwestycję w projekt. Po sfinansowaniu projektu Cel ma warunek, który musi zostać spełniony, zanim sam Cel zostanie ukończony. Na przykład, finansowanie parku jest wspaniałe, ale musisz upewnić się, że nie ma tam punków, aby zrujnować dzień dzieci.

hopecity-obj

Nadzieja i chaos

Karty nadziei są potężnym dobrodziejstwem dla graczy. Poprawiają warunki, a nawet wzmacniają efekty niektórych celów, czyniąc proste projekty dużymi renowacjami dla Miasta. Po przeciwnej stronie są karty Chaosu, które udaremniają wszelkie próby podniesienia miasta i jego obywateli ponad brud i zbrodnię.

hopcity-hope

Niepewna przyszłość

Ścieżka Future to potężne narzędzie planowania dla graczy. Pozwala im na umieszczanie projektów na przyszłość, których nie można ukończyć z powodu braku zasobów. Zamiast tracić szansę zagrania karty, umieszczenie jej na torze przyszłości oznacza, że ​​można ją wykorzystać w późniejszym czasie. Ale przyszłość nie jest nieograniczona. Jeśli utwór “Przyszłość” stanie się zbyt pełny, projekty zaczną spadać, a możliwości zostaną utracone.

Powstanie Feniksa

Pomnik Feniksa jest symbolem dla wszystkich obywateli, że każdy może wznieść się ponad próby i udręki życia. Pod względem gry służy jako bonus, który zwiększa szanse graczy na wygraną, ale sam bonus jest oparty na momencie zbudowania pomnika. W związku z tym budowanie pomnika późno w grze zapewnia dużą liczbę bonusów, ale niektóre mogą być zbyt późne, aby przynieść jakiekolwiek korzyści. Zbyt wczesne zbudowanie pomnika da graczom właściwy impuls we właściwym kierunku, ale nie będzie to długo trwało.

hopecity-pheonix

Wygrywanie lub przegrywanie miasta

Gracze mają 7 rund (7 lat), aby wygrać grę. Jeśli umieści 3 lub więcej kart Miejsc na planszy, wypełniając Cele i usuwając Punki, wygrywa. City Sites mogą zostać utracone, więc gracze będą musieli chronić to, co usiłowali zbudować. Gracze mogą również wygrać, jeśli umieścili 5 Miejsc, a Mobster i Drug Dealer nie są w grze.

Z drugiej strony gracze przegrywają pod koniec 7. roku, jeśli nie osiągną celu zwycięstwa. Gra zostaje automatycznie utracona, jeśli miasto ma 5 Miejskich Diabelstw, wszystkie plansze Obywateli są uszkodzone lub wszystkie karty Celów z 1 kategorii znajdują się na stosie porażek.

Aby dowiedzieć się więcej o Hope City, zobacz stronę Facebook wydawcy gry.
Ostatnie słowo

finalword_childgeekThe Child Geeks najbardziej lubianą grą była walka z Punkami. Według jednego z Child Geek: “Jeśli podzielisz swoich graczy na wojowników i zbrojarzy, gra jest całkiem łatwa. Jedna grupa koncentruje się na zwalczaniu przestępczości, podczas gdy inne pracują nad poprawą miasta. Zawsze chcę walczyć z tą zbrodnią i kopać jakiś punk! “. Inny Geek powiedział:” Podoba mi się, jak widać, że miasto powoli wpada w tarapaty. To pomaga ci zdecydować, w którym miejscu możesz umieścić swoją energię w ratowaniu pewnych części obszaru. “Drugą najbardziej ulubioną rzeczą była korupcja ich postaci. Okazało się, że dziwnie interesujące okazało się “złe”, a potem bardzo się podobało, kiedy okazało się “dobre”. Kiedy gry się skończyły, niezależnie od tego, czy miasto zostało uratowane, czy nie, Geek Dzieci zagłosował za zatwierdzeniem Miasta Nadziei.

The Parent Geeks również dobrze się bawili. Zwłaszcza jeśli bawią się z rówieśnikami, ale fajnie się bawią grając z rodziną. Według jednego z rodziców Geek: “To jest fajna gra kooperacyjna. Bardzo podoba mi się, jak musisz podejmować ryzyko, ale nagrody są jasne. To sprawia, że ​​podejmowanie decyzji jest łatwiejsze, ale niekoniecznie oczywiste. “Kolejny rodzic Geek powiedział:” Myślę, że podoba mi się to, jak postacie zmieniają się w złych ludzi. Podejmij zbyt duże ryzyko, walcz za dużo zbrodni, a to, co próbujesz pokrzyżować, może cię pochłonąć. Coś w tym stylu patrzącego na cytat z Otchłani, napisany przez Batmana. “Właściwie to Friedrich Wilhelm Nietzsche, ale Batman też to powiedział. Po prostu nie pierwotnie. Żaden z nadrzędnych geeków nie znalazł żadnych błędów w grze i bardzo dobrze się bawił. Nie mieli problemu z głosowaniem, by zatwierdzić Hope City.

finalword_gamergeek The Gamer Geeks, będący elitarnymi postaciami, byli dość trudni w Hope City. Chociaż nie znaleźli żadnych błędów w grze, nie byli zbyt zadowoleni z poziomu trudności lub przepływu gry. Według jednego z graczy Gamer Geek: “Ta gra wydaje mi się trochę niezgrabna i nieporadna. Zbyt wiele kroków w turze gracza. Wolałbym, aby gra była bardziej uproszczona, więc nie trwało to zbyt długo. Wydaje mi się, że pozostaje na stole trochę zbyt długo, jak obecnie. “Kolejny Gamer Geek powiedział:” Myślę, że gra jest w porządku, ale nie świetna. Po pewnym czasie czuje się powtarzalnie, mimo że ryzyko jest zawsze inne. Nie mogę tego położyć na palcu, ale w tym wszystkim jest identyczność, tylko mnie nuci. Niekoniecznie jest to nudne, ale szybko tracę zainteresowanie. “Aby być jasnym, Gamer Geeks nie napotkało żadnych poważnych problemów, ale wszyscy zgodzili się, że gra jest daleka od ich oczekiwań. Jako takie, Gamer Geeks zostały rozdarte. Niektórzy głosowali za zatwierdzeniem, podczas gdy inni nie mogli pominąć niektórych błędów. Końcowym rezultatem było mieszane głosowanie zatwierdzające.

finalword-fathergeekJak większość gier ze spółdzielni, Hope City ma graczy do zarządzania zagrożeniem. W tym przypadku zagrożeniem jest korupcja i chaos. Ale są też obawy subtelne i jeszcze większe zagrożenie dla graczy, a to jest ambicja. Nic nie powstrzymuje gracza przed próbami zmierzenia się z dużymi celami w nadziei na duże uderzenie. Problem polega na tym, że jeśli nie uda im się osiągnąć i spełnić wymagań, ich próba wysadzi ich w twarz. Gracz, który stara się czynić dobro, może wysłać grę do szkodliwego ogonka, z którego odzyskanie może nie być możliwe. Naprawdę podobało mi się to, ponieważ podejmował każdą decyzję, którą gracze próbowali w dużym stopniu połączyć z ryzykiem w porównaniu do nagrody. Czy próbuję posprzątać park w nadziei, że zrobię małą różnicę, czy też podejmę walkę na ulice i stanę w obliczu Pułków na ich własnym terenie? Oba przyniosą mi korzyści, ale które mogę zaryzykować? Niepowodzenie jest zawsze możliwe, podobnie jak uszkodzenie. Jedynym pytaniem, na które trzeba odpowiedzieć, jest “ile jestem gotów stracić?”

Innym aspektem gry, który bardzo mi się podobał, jest “łamanie” obywateli. To był czysty zwrot w grze, który przypomniał graczom, że są podatni na zepsucie i zbrodnię, z którą walczą. To dodało kolejny poziom ryzyka, a jedyną nagrodą jest ciągła skuteczność w grze. Jeśli Obywatel gracza obrócił się w korupcję, przeszedł z cennego zasobu do szkodliwego zła, które zraniło postęp. Jednak ani razu nie spowolniło to gry i sprawiło, że trudność i nagroda stały się jeszcze większe. Rzeczywiście, gra stała się ciekawsza, im gorzej gracze byli, tym bardziej, że musieli teraz nie tylko walczyć o uratowanie Miasta, ale także o uratowanie swoich partnerów.

W miarę gier spółdzielczych Hope City jest zabawne, choć niekoniecznie powtarzalne. Jest wystarczająco dużo do rozważenia i wystarczających zmian w grze, aby gracze mogli skupić się na swoich planach i tworzyć nowe plany. Wyniki są zawsze takie same, co oznacza, że ​​ścieżki mogą nieco się przesunąć, ale końcowe wyniki są zawsze znane. Sposób, w jaki gracze radzą sobie z przypadkowymi zagrożeniami, nigdy się nie zmieni, ale kolejność, w jakiej muszą się nimi zająć, z całą pewnością. Postaraj się uratować miasto, gdy pozwoli na to czas.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.