Menu

Idealny punkt

26 lutego 2018 - Informacje

Profesjonalny tenisista, Billie Jean King, powiedział: “Tenis to idealne połączenie brutalnych działań rozgrywających się w atmosferze całkowitego spokoju.” Gracz musi być szybki na nogach, myśleć szybko, ale także być taktyczny i robić więcej niż tylko reagować do piłki. Podczas gdy obserwatorzy mogą widzieć tylko salwę, dwoje graczy walczy o dominację i zmiażdżenie przeciwnika.

Sweet Spot, zaprojektowany przez Dominika Michaela H. i opublikowany przez Medieval Lords, będzie podobno składał się z 40 kart zwrotnych, 20 kart serwisowych, 40 kart taktycznych, 4 kart wyników, 4 kart pomocy dla graczy, 6 kart awatarów i 5 małych kart drewniane kostki. Ponieważ jest to recenzja wcześniej wydanej gry, nie mogę komentować jakości komponentu gry. Ilustracje są wybitne, chwytając emocjonalną, a czasem brutalną grę, gdy piłka tenisowa jest uderzana w tę iz powrotem z rosnącą dzikością.

Konfiguracja gry

Uwaga: Opisany tutaj opis dotyczy rozgrywki singli (2 graczy). Zobacz “Wariant gry” dla gry podwójnej (4 graczy).

Aby skonfigurować grę, najpierw oddziel i przetasuj karty zwrotu, usługi i taktyki na swoje własne talie. Umieść każdą talię zakrytą w rzędzie. Są to talie ciągnące na czas trwania gry.

Po drugie, niech każdy z graczy wybierze kartę Awatarów lub losowo je rozdaje. Wybrana (lub rozdana) karta Awatara jest umieszczona przed graczem, stroną Specjalnej Mocy skierowaną do góry i gotową. Zwróć wszystkie awatary nieużywane z powrotem do pudełka gry.

Po trzecie, każdy gracz bierze 1 kostkę i umieszcza ją na miejscu wartości “10” karty Awatara na torze wytrzymałości.

Po czwarte, uporządkuj i umieść karty wyników, aby wartości liczbowe prawidłowo wspięły się i opadły wzdłuż pojedynczej ciągłej ścieżki. Umieść kostkę na jednej stronie.

Po piąte, obie strony zgadzają się lub rzucają monetą, aby określić, który gracz będzie pierwszy służył. Gracz, który jest wybrany jest nazywany “Serwerem” na czas trwania rundy i musi grać w karty serwisowe.

To wszystko do ustawienia gry. Zaczynajmy…

Szybki przegląd Trybunału

Sweet Spot jest całkowicie obsługiwany kartami. Zrozumienie, jak działają karty, jest niezbędne do gry. Tutaj zestawiono różne karty i ważne koncepcje gry.

Wytrzymałość

Wytrzymałość jest walutą w grze. Im mocniej gracz kołysze się lub porusza po boisku, tym więcej wytrzymałości będzie kosztować. Wytrzymałość jest śledzona na karcie Avatar gracza. Karty kosztują wytrzymałość do gry. Jeśli gracz nie może zapłacić za kartę (z powodu zmniejszenia Wytrzymałości powodującego mniej niż pozostała Wytrzymałość), karta nie może być odtworzona. W związku z tym im więcej wytrzymałości ma gracz, tym więcej posiada opcji.

Karta Awatara

Awatary to zawodnicy tenisa, których gracze kontrolują podczas gry. Każda karta Awatara ma ścieżkę Wytrzymałości i Moc Specjalną. Specjalne Moce mogą być używane tylko raz na mecz.

sweetspot-avatar

Karty serwisowe

Karty usług są używane przez gracza, który jest wyznaczonym serwerem do rundy. Karta ma ustaloną wartość Ball, reprezentującą kontrolę, jaką gracz ma nad początkowym swingiem. Jeśli gracz nie może zagrać karty serwisowej, aby rozpocząć rajd punktowy, popełnia podwójną winę i natychmiast traci aktualny rajd. Następnie dobierają 2 karty serwisowe.

Karty zwrotu

Karty zwrotu skupiają się na trafieniu piłki z powrotem do przeciwnika; jednak odtwarzanie karty Zwrot jest zawsze opcjonalne. Gracz może, jeśli wierzy w to, że ma najlepsze interesy taktyczne i strategiczne, nie może zagrać karty Zwrotu. Spowoduje to zdobycie punktu przez przeciwnika, ale gracz zapisuje kartę Zwrotu w procesie. Podobnie, jeśli gracz nie może zagrać karty Zwrotu, punkt jest zdobywany przez przeciwnika.

sweetspot-return

Karty Taktyki

Karty taktyki to hazard. Przywiązują się do innych kart i zwiększają wyniki. Co może, ale nie musi działać na korzyść gracza. Pomimo tego, że karta taktyki nie została w pełni ujawniona, dopóki przeciwnik nie ma możliwości zareagowania na nią, jedno jest pewne: karty taktyczne są zmieniaczami gry.

sweetspot-tactic

Ukryte karty

Są to specjalne karty, które są zagrywane do dołu, więc przeciwnik gracza ich nie widzi. Wciąż jednak są odtwarzane jak karty Return i Tactic, a nawet wyglądają tak samo, z wyjątkiem specjalnej ikony, która identyfikuje je jako ukryte (sylwetka gracza). Gdy przeciwnik zagrywa kartę Zwrot, ukryta karta zostaje ujawniona i rozwiązana.

Zaczynać!

Sweet Spot jest rozgrywany w rundach, w sumie 3 rundy na mecz. Każda runda składa się z kilku rajdów, w których gracze na zmianę uderzają piłkę w obie strony. Rajd zawsze kończy się przyznaniem punktu jednemu z dwóch graczy. Podsumowanie gry tutaj.

Krok 1: Usługa!

Gracz, który działa jako serwer losuje 2 karty serwisowe, 2 karty taktyczne i 6 kart zwrotnych. Gracz Odbiorcy losuje 2 karty Taktyki i 8 Kart Zwrotnych.

Serwer teraz odtwarza 1 kartę serwisową. Wartość liczbowa na karcie określa początkowe miejsce kostki na ścieżce.

Krok 2: Wróć!

Odbiornik może teraz odtwarzać kartę Zwrot, jeśli chce. Karta Zwrot ma wartość liczbową, która modyfikuje pozycję kostki na ścieżce.

Krok 3: Powrót i cześć

Po początkowej usłudze, jedynymi kartami, które mogą być odtwarzane, są karty Zwrotne i Taktyczne dla obu graczy. Gra jest kontynuowana, gdy kostka jest pchana i ciągnięta, dopóki gracz nie uderzy piłki poza boisko lub nie zostanie zdobyty punkt.

Krok 5: Zakończenie rajdu

Rajd kończy się, gdy jeden z graczy zdobędzie punkt. Niektóre karty można grać po wiecu i obaj gracze mogą odrzucić karty przed rozpoczęciem kolejnego rajdu. Przed rozpoczęciem kolejnego rajdu gracze otrzymują po 10 kart.

Zakończenie rundy

Po zdobyciu tak wielu punktów runda dobiega końca. Każdy gracz odzyskuje 4 punkty wytrzymałości i może wybrać 2 karty, aby przejść do następnej rundy gry. Nowa runda rozpoczyna się po losowaniu kart na podstawie roli (serwer lub odbiorca).

Kończenie meczu

Gra kończy się po 3 rundach gry. Gracz, który wygrał najwięcej rund, wygrywa grę.

Wariant gry

Sweet Spot może być rozgrywany jako gra podwójna, co oznacza, że ​​maksymalnie 4 graczy może cieszyć się grą za jednym razem, z 2 drużynami złożonymi z 2 graczy. Gra jest bardzo podobna z kilkoma wyjątkami. Na przykład, zespoły mogą decydować o tym, kto ma służyć, a gracze muszą na zmianę zwracać piłkę.

The Child Geeks uwielbiały grę w obie strony od samego początku. Według jednego z Child Geek: “To jest jak gra w jedno-upping siebie. To bardzo przypomina grę w tenisa, ale nie w tym sensie, że wymachuję prawdziwą rakietą. “Inny Child Geek powiedział:” To, co lubię najbardziej w tej grze, to próba nie tylko zwrócenia piłki, ale także zwrócenia jej w pewien sposób że twój przeciwnik nie może ci go odesłać. “The Child Geeks byli zaskoczeni, jak bardzo myśleli, że muszą włożyć w swoje zakręty i zawsze wyglądali na zadowolonych z siebie, kiedy tak mocno uderzyli piłkę w przeciwnika, że ​​nie mogła tego zrobić. zwrócony. Cytując mojego najstarszego syna, “TO JEST MÓJ DOM!”, Do którego musiałem mu przypomnieć, że to rzeczywiście był jego dom, ale zapłaciłem hipotekę. On stonował to później. Jednym z aspektów gry, która nigdy się nie opuściła, była ogólna radość dzieci-maniaków, co spowodowało pełne poparcie młodszych graczy.

finalword-parentgeeksThe Parent Geeks, podobnie jak ja, byli bardzo zadowoleni z poziomu gry, szybkości gry i intensywności gry. Według jednego z rodziców Geek: “Szybka gra, która ma o wiele więcej rzeczy, niż początkowo sądziłem. Naprawdę mi się to podoba. “Tam, gdzie świeciła gra, najjaśniejsza była gra, w której rodzice grali podwójnie z rówieśnikami lub z dziećmi. Jak to określił Parent Geek, “Doubles jest drogą do zrobienia. Zdolność do współpracy z kimś jest świetną zabawą i możesz wymyślić naprawdę ciekawe kombinacje, nawzajem się nawzajem. “Jedynym aspektem gry, nad którym nie dbali rodzice, były niektóre zasady, które były nieco niejednoznaczne, aby pomóc w określeniu prawidłowego postępowania z niektórymi kartami i punktami zapisu. Jednak żadna z nich nie była tak trudna do przemyślenia, a gry nigdy nie zostały wstrzymane. Po odstawieniu ostatniej piłki wszyscy nadrzędni geekowie głosowali za zatwierdzeniem Sweet Spot.

finalword-gamergeeksGamer Geeks byli zaskoczeni i zachwyceni tym, jak szybko gra była grana, a poziom taktycznych i strategicznych pomysłów, jakimi się zajmowali, grał ich przeciwników. Według jednego z graczy Gamer Geek: “Teraz to gra w tenisa. Czasami możesz tylko zwrócić piłkę z powodu pozycjonowania, a innym razem umieścić piłkę tam, gdzie chcesz, albo ustawiając się na kolejny wielki cios lub próbując wyważyć przeciwnika. Ta gra ma to wszystko. “Kolejny Gamer Geek powiedział:” To jedna z lepszych gier sportowych, w które grałem od dłuższego czasu. Czuje się szybko, szaleńczo i energicznie. “Gaming Geeks uznał mecz singli za zabawny, ale naprawdę dobrze się bawił także w deblu. Podobnie jak Parent Geeks, lubili grać z partnerem, aby umożliwić im tworzenie kombinacji i odgrywanie kart. Kiedy gry się skończyły, wszyscy Gamer Geeks zgodzili się, że Sweet Spot naprawdę osiągnęło cel i była to gra, którą chętnie zagrałaby jako grający na swoim elitarnym stole do gier.

finalword-fathergeek Byłem pewien, że Sweet Spot poczuje się jak Tug-O-War, ale bardzo się ucieszyłem, gdy odkryłem, że nic takiego nie było. To, co się czuje, jest czymś podobnym do buhajów strzelających do snajpera. Gra jest trafnie zatytułowana. Naprawdę istnieje “słodki punkt”, do którego dążą gracze, dostosowując wartość kulki w górę iw dół, aż znajdą się dokładnie tam, gdzie chcą. Ten sam rodzaj gry znajduje się w prawdziwej grze w tenisa, w której gracze stale poruszają się w pozycji dla potężnego backhandu lub trzaskającego forhendu.

Po jednorazowym graniu szybko zorientujesz się, że Sweet Spot jest grą subtelnej manipulacji, zarządzania zasobami i wyczucia czasu krakingu. Każda karta kosztuje trochę wytrzymałości, a gracz musi poświęcić swój czas, aby znaleźć otwarcie. Zmusza to gracza, aby nadal wykorzystywał swoją wytrzymałość, gdy naprawdę tego nie chce. Kilkakrotnie straciłem punkt, ponieważ nie byłem w stanie znaleźć otwarcia, w którym mój przeciwnik po prostu wymanewrował mnie. Innym razem znalazłem “słodki punkt” prawie od razu i pozwoliłem mojemu przeciwnikowi na to z moim najmocniejszym (i kosztownym kosztem) strzałem.

Być może jednak najlepsze jest to, że gra bierze pod uwagę krótki okres odpoczynku między seriami, pozwalając każdemu Avatarowi odpocząć przez krótki czas. Gra nie jest resetowana w żaden sposób. Jest to raczej kontynuacja poprzedniego seta, ale teraz obaj gracze wiedzą trochę więcej o swoim przeciwniku, jego stylu gry i możliwych taktykach. Jest to świetna zabawa, dziwnie przypomina pojedynek i stawia przed tobą krytyczne myśli od pierwszej do ostatniej chwili.

Jeśli lubisz tenis, z pewnością poczujesz się jak w domu dzięki Sweet Spot. Nawet jeśli nie wiesz nic o tenisie, szybko zrozumiesz podstawy i wskoczysz do gry z zaufaniem mistrza. Sweet Spot jest szybka i zabawna, obgryzająca i frustrująca, taktyczna i strategiczna, a przede wszystkim satysfakcjonująca. Spróbuj tej gry.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.