Menu

Inspiracja

25 lutego 2018 - Informacje

Sztuka opowiadania historii istnieje od bardzo, bardzo dawna. Już w czasach, gdy ludzkość nadal żyła w jaskiniach i była ścigana przez wielkie koty. Nie musimy już ukrywać się w krzakach i czają się w cieniu, aby uniknąć kielichów, ale nadal opowiadamy historie zarówno dla rozrywki, jak i edukacji. W tej grze rywalizujesz z innymi, aby opowiedzieć najlepszą historię. Zwycięzcą jest ten, który najlepiej zna swoją publiczność.

Inspiracja, zaprojektowana i opubliko- wana przez Owen Camber i Crystal Banks, będzie podobno obejmować 60 kart Art, 32 karty tematyczne, 1 30-sekundowy czasomierz piaskowy i 15 żetonów punktów. Ponieważ jest to recenzja wcześniej wydanej gry, nie mogę komentować jakości komponentu gry. Grafika w grze jest ciemna. Pomyśl o czaszkach, nawiedzających obrazach i śladach przemocy tematycznie dostarczanych z wykorzystaniem motywów science fiction, fantasy i horroru. Nie ma nic zbyt graficznego ani strasznie nieprzyjaznego dla dzieci, ale gra jest zdecydowanie ponura.

Konfiguracja gry

Aby skonfigurować grę, najpierw przetasuj karty Sztuki i karty Przedmiotów na osobne talie.

Po drugie, rozdaj każdemu graczowi 5 kart sztuki i 3 karty przedmiotów, zakryte. Gracze powinni trzymać swoje karty w ukryciu do momentu zagrania. Połóż talię rysunków i tematów zakryte i po jednej stronie obszaru gry. Umieść żetony punktów na stosie obok talii wyciągów.

To wszystko do ustawienia gry. Czas zakręcić opowieściami.

Opowiedz mi historię

Inspiracje są rozgrywane w rundach i turach. W każdej rundzie jest zawsze jeden “sędzia”, ​​który oceni historie innych graczy. Gracz, który wykonuje swoją turę, opowiadając historię podczas rundy, jest nazywany “aktywnym graczem”. Runda gry rozgrywana jest tutaj.

Krok 1: Wybierz karty sztuki

Pierwszą rzeczą, jaką robi aktywny gracz, jest wybranie 2 kart sztuki z ręki i umieszczenie ich odkrytymi w środku obszaru gry, aby wszyscy gracze mogli je łatwo zobaczyć.

Przykładowe karty sztuki

Kolejny gracz w sekwencji kolejności skrętów (bezpośrednio po lewej stronie aktywnego gracza) wybiera teraz 1 kartę sztuki i 1 kartę przedmiotów z ręki. Są one układane odkryte obok odkrytych kart gracza aktywnego. Jedynym wyjątkiem od tej reguły jest to, że następnym graczem w sekwencji kolejności tur jest sędzia. W takim przypadku następny gracz (pomijając sędziego) przekazuje karty.

Przykładowe karty przedmiotów

Używane karty sztuki i przedmiotu są zbiorczo określane jako “karty historii”. Teraz powinny być widoczne 3 karty Art i 1 Karta Przedmiotu dla wszystkich graczy.

Krok 2: Czas na historię

Sędzia na rundę mówi “idź”, a aktywny gracz ma teraz 30 sekund na opowiedzenie zabawnej historii, która wykorzystuje odkryte karty sztuki i przedmiotów. Aktywny gracz musi się zatrzymać, jak tylko sędzia tak mówi, niezależnie od tego, gdzie są w swojej historii.

Karty Story są następnie umieszczane na stosie i przekazywane sędziemu, który może wykorzystać je jako odniesienie w dalszej części rundy.

Krok 3: Powtórz

Kroki 1 i 2 są teraz powtarzane dla następnego gracza w sekwencji kolejności, zawsze przeskakując przez sędziego. Powtórz kroki 1 i 2, aż wszyscy, oprócz sędziego, opowiedzą jakąś historię.

Krok 4: Sądząc

Sędzia decyduje teraz, która z opowiadań jest “najlepsza”. Ponieważ ustalenie najlepszej historii jest wysoce subiektywne, istnieje kilka zasad, które należy rozważyć, aby zawęzić wybór danej opowieści.

Opowiadania powinny opierać się na kartach Tematów
Historie muszą używać kart sztuki jako pewnego rodzaju elementu historii

Innymi słowy, “najlepsza” historia powinna być najbardziej rozrywkowa, najciekawsza i ta, która korzysta z kart.

Po tym, jak sędzia rozpatrzy wszystkie historie, wybierze tę, która ich zdaniem jest najlepsza, i da tokenowi 1 punktowy gawędziarz.

Krok 5: Oczyszczanie

To kończy rundę. Wszystkie karty są zbierane i ponownie tasowane, a każdy z nich otrzymuje nowe karty. Gracz bezpośrednio na lewo od poprzedniego sędziego staje się teraz nowym sędzią. Sędzia może wybrać pierwszego aktywnego gracza i rozpocząć nową rundę, gdy będzie gotowy.

Wygrywając grę

Gra trwa tak, jak opisano powyżej, dopóki jeden gracz nie otrzyma 3 żetonów Punktów. Ten gracz jest zwycięzcą tej gry.

Aby dowiedzieć się więcej na temat Inspiracji, odwiedź witrynę gry lub kampanię Kickstarter.
Ostatnie słowo

The Child Geek podjął wyzwanie tworzenia zabawnych i zabawnych historii, a także słuchania opowieści swoich rówieśników. Żaden z Dzieciątków nie wydawał się dopasowywać swoich opowieści do konkretnego sędziego, wolał raczej opowiedzieć historię, która według nich była najbardziej zabawna. Według jednego z Child Geek, “Najbardziej podoba mi się gra, to umiejętność wykorzystania wyobraźni do wygrania gry.” Historie wahały się od przerażających opowieści o potworach do fantastycznych przygód. We wszystkich przypadkach było oczywiste, że Child Geeks bawili się i gra. Jak to ujął Child Geek: “Najlepszą częścią tej gry jest granie. Kogo to obchodzi, jeśli wygrasz, czy nie? “Kiedy wszystkie historie zostały powiedziane, Child Geeks zagłosowali za zatwierdzeniem gry.

The Parent Geeks byli tak samo kreatywni jak ich dzieci, ale dostosowywali swoje historie do sędziego. To naprawdę świetny ruch, ponieważ to sędzia decyduje, który gawędziarz otrzyma żeton punktu. Opowiadając swoją historię w taki sposób, aby odwołać się do sędziego, odróżniają się od innych opowieści, czyniąc ich bardziej osobistymi i godnymi zapamiętania. Według jednego z rodziców: “Istnieją dwie sztuczki do tej gry. Pierwszym jest opowiadanie dobrej historii. Druga, i myślę, że ważniejsza, to opowiadanie, które sędzia polubi. “Wszyscy nadrzędni geekowie zgodzili się, że Inspiracja zainspirowała ich nie tylko do kreatywności, ale i podstępności. Efektem końcowym była gra, którą zgodzili się wszyscy rodzice Rodzice.

The Gamer Geeks bardzo nie lubili Inspiracji. Według jednego z graczy Gamer Geek: “W tej grze nie ma niczego inspirującego. W rzeczywistości chciałbym zasugerować, że [twórcy gry] zrobili tylko inne pomysły na grę. “Kolejny Gamer Geek powiedział:” Wolałbym odegrać grę z dala od gry i zabawy. Uważam, że ta gra jest zarówno zabawna, jak i łatwa do nauczenia, ale nie jestem nią zachwycona. To tylko kolejna wersja tych samych gier, w które grałem. “Gaming Geeksowie zgodzili się, że zasady i gra w Inspiration są w porządku, ale żaden z nich nie wierzył, że Inspiracja była grą, która była zbyt wyjątkowa, interesująca lub warta swojej wartości. czas.

Projektanci gier z łatwością przyznają, że Inspiration jest miłosnym dzieckiem Dixit i Once Upon a Time, dwie gry fabularne, które grają w podobny sposób, grają nieco inaczej. Tam, gdzie jedna gra pozwala graczom odgadnąć, kto jest autorem opowieści, a także inne zadania, które gracze muszą wziąć udział w opowiadaniu historii, Inspiracja bierze obie koncepcje i łączy je w jedno. Rezultatem jest gra, która jest najlepsza z obu światów, ale także wydaje się zbyt znajoma do punktu, w którym gracze, którzy znają zarówno Dixit, jak i Once Upon a Time, odkryli, że Inspiracja jest zgrają. Dla graczy, którzy nie byli zaznajomieni ani z Dixit, ani Once Upon a Time, zwiastują Inspirację jako “przełomową”. Wszystko zależy od osobistego doświadczenia w grach.

Jeśli chodzi o mnie, nie znalazłem żadnej winy z Inspiracją. Nie przeszkadza mi to, gdy gra bierze różne koncepcje z innych gier, aby stworzyć coś nowego. Problem polega na tym, że nic z Inspiracji nie jest nowe. To tylko kolejna gra opowiadania z mojego punktu widzenia, która nie wprowadza nic wyjątkowego do stołu do gier, ale pamiętaj, że grałem w wiele gier fabularnych. Ważnym aspektem, na którym należy się skupić, jest to, że sama gra jest dobrze zaprojektowana i zabawna. Jeśli nie grałeś wcześniej w grę z opowiadaniem lub nie jesteś do nich dobrze zaznajomiony, Inspiracja byłaby dobrą grą do grania z Twoimi grupami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.