Menu

Karacterz

25 lutego 2018 - Informacje

Francuski pedagog, historyk i założyciel Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego, Pierre de Coubertin, powiedział: “Ważną rzeczą w życiu nie jest zwycięstwo, lecz walka; nie pokonało się, ale dobrze walczyło. “Dla tych, którzy poświęcili się nauce formy sztuki walki lub doskonaleniu użycia broni, ostatecznym celem jest wykorzystanie umiejętności, których się nauczyli, do wysokiego stopnia doskonałości . W tej grze będziesz budował swojego własnego wojownika i dąży do doskonalenia sztuki wojennej.

Karacterz, zaprojektowany i samodzielnie opublikowany przez Matt Hall, składa się z 6 podstawowych kart, 16 “fioletowych kart”, 36 magicznych kart, 36 kart zwinności, 36 kart fizycznych, 36 kart wsparcia i 12 kart klasy. Niezawarte w grze, ale niezbędne do grania, to jakaś metoda śledzenia pojedynczych obrażeń. Gra oferuje 77 unikalnych grafik z karty od 63 artystów z 23 krajów. Choć imponujące, ilustracje nadają grze niesymetryczną wizualną prezentację. Niektóre dzieła sztuki wyglądają jak japońskie anime, podczas gdy inne są bardziej tradycyjne.

Konfiguracja gry

Aby skonfigurować grę, najpierw oddziel każdą kartę na osobny stos, używając znaków i słów na plecach. Po zakończeniu będzie siedem stosów kart (Core, Class, Magic, Agility, Physical, Support i reszta, które są powszechnie określane jako “Purple cards”).

Po drugie, układaj stosy kart Rdzenia i Klasy odkryte. Z kart Purpurowych odłóż karty Fazy 1, Fazy 2 i Karty Symbolu / Wymagań Klasowych. Te karty są przeznaczone do odniesienia.

Po trzecie, potasuj stosy kart magii, zwinności, fizyczności i wsparcia. Potasuj do każdego stosu jedną fioletową kartę “Half / Full Block”, “Boost” i “Attack”. Po przetasowaniu umieść każdy stos zakryty, aby utworzyć indywidualne talie do ciągnięcia.

Po czwarte, każdy gracz powinien wybrać jedną kartę rdzenia losowo lub z wyboru. Wszystkie wybrane karty podstawowe nie są ponownie umieszczane w pudełku.

Po piąte, użyj żetonów, kości lub innego małego przedmiotu, aby śledzić obrażenia dla każdego gracza. Te składniki gry nie są uwzględniane.

To wszystko do ustawienia gry. Określ, kto pierwszy i zacznie.

O kartach

Każda z kart w grze ma specjalny cel. Są one tutaj streszczone.

Podstawowe karty

Karty podstawowe reprezentują pierwszy blok konstrukcyjny, na którym zbudowana jest każda postać. W tym przypadku płeć postaci (mężczyzna lub kobieta). Ponadto karta Core daje graczowi premię w obszarach Magii, Zręczności lub Fizycznych.

Karty klasowe

Karty klas reprezentują obszar unikatowej nauki i dyscypliny, którą postać podjęła jako dzieło życia. Zajęcia te są dostrojone do Magii, Umiejętności i Fizycznego, dzięki czemu można je łatwo dopasować lub połączyć z kartami Rdzenia.

Magiczne karty

Magiczne karty przedstawiają mistyczne i nadprzyrodzone zdolności i bronie, z których mogą korzystać bohaterowie w walce.

Karty Zręczności

Karty zręcznościowe skupiają się na precyzji i czasie, dzięki czemu postacie łatwiej trafiają przeciwnika i unikają ataków.

Karty fizyczne

Karty fizyczne są podobne do kart Zręczności, ale bardziej skupiają się na użyciu broni, pozwalając postaciom na zadawanie potężnych ciosów lub blokowanie silnych ataków.

Karty wsparcia

Karty wsparcia obejmują magiczne mikstury i obszary nauki, a także bonusy do umiejętności fizycznych, zwinności i magii postaci.

Fioletowe karty

Karty te służą zarówno do odniesienia, jak i działań, pozwalając graczowi ogłaszać swoje ataki i blokady.

Do bitwy!

Karacterz rozgrywany jest w fazach, turach i rundach. Każda faza jest tutaj podsumowana.

Faza pierwsza: Karacter Kreation

Podczas tej fazy gry gracze “tworzą” swoje postacie, przypisując bonusy i zwiększając swoje podstawowe statystyki za pomocą kart. Gracze w zasadzie wyposażają swoje postacie w magię, zwiększanie sprawności, umiejętności wsparcia i fizyczne korzyści.

Rysuj karty

Każdy gracz dobiera do czterech kart z talii losowania Fizycznego, Magicznego i Zwinności. Oznacza to, że gracz może dobrać wszystkie cztery karty z jednej talii lub podzielić swoje losowania pomiędzy trzy różne talie drawów, według własnego uznania.

Wykonaj polecenia karty

Każdy gracz wykonuje teraz następujące akcje na podstawie pobranych przez siebie kart.

Wyposażenie: zagraj karty walczące bez obrażeń twarzą do góry, aby uzyskać wymienione bonusy (kilka ograniczeń dotyczy ilości kart i typów może być wyposażonych)
Kompilacja: zagraj odkrytymi kartami w stos, aby utworzyć talię walki (używaną podczas fazy drugiej gry)
Odrzuć: Odrzuć dowolną liczbę kart i wybierz taką samą liczbę z talii Wsparcia
Hold: Trzymaj karty drawów w ręce i nie graj ich aż do końca gry

Powtórz i wykonaj

Powtórz polecenia Execute Card i kontynuuj losowanie aż do wyczerpania się talii kart

Faza druga: WALCZ!

Druga faza gry sprawdza, jak dobrze każdy z graczy zbudował swoją postać, biorąc pod uwagę karty, które pobrał. Walka już się pojawia.

Ataki automatyczne

Wszyscy gracze dobierają cztery karty ze swojej talii walki (stworzonej podczas Fazy Pierwszej) i natychmiast rozwiązują wszelkie “automatyczne” umiejętności.

Cel

Wszyscy gracze zagrywają teraz kartę jako swoją akcję na swoją turę. Wybierają również cel (gracz przeciwnika). Akcje obejmują atakowanie lub blokowanie.

Zagraj w Boosts

Niektóre karty pozwalają graczowi na tymczasowe wzmocnienie, połowę lub pełne wzmocnienie. Można je teraz odtwarzać odkryte przed graczem.

Atak

Walka już się pojawia.

Combat Attack: Zagraj w kartę walki z ręki i zadaje znaną liczbę obrażeń i statystyki ataku
Half Attack: Kiedy postać jest wyczerpana, może wykonać tylko połowę normalnych obrażeń (zaokrąglona w dół)
Full Attack: Pełny atak z pełnymi bonusami i obrażeniami (można go również wykorzystać w combo)

Porównaj i oblicz

Gracze teraz rozwiązują swoją walkę i odpowiednio zadają obrażenia.

Powtarzaj Walkę

Walka jest teraz powtarzana, dopóki wszyscy gracze nie wyczerpią swoich postaci, grając we wszystkie swoje karty.

Nowa runda i koniec gry

Nowa runda rozpoczyna się po zakończeniu drugiej fazy. Gra kończy się, gdy wszyscy gracze zagrywają swoje karty Walki.

Zwycięzcą gry jest gracz, który ma najmniejszą ilość obrażeń.

The Child Geeks bardzo podobało się koncepcji gry i jak łatwo było stworzyć, zmiksować, dopasować i uformować swoją postać w bohatera (lub złoczyńcę), którego chcieli. Cytując jeden Child Geek: “Bardzo podoba mi się, jak łatwy jest system gry. Mając tylko cztery różne obszary, na których możesz się skupić, możesz się świetnie bawić tworząc niepowtarzalnych bohaterów, nie czując się jak trzeba ciężko pracować. “Kolejny Child Geek powiedział:” Gra jest łatwa, ale trochę za długa, aby zakończyć . Żałuję, że nie chodziło tylko o trzy rundy walki. “Długość gry sprawiła, że ​​wielu z naszych Geek-dzieci, zwłaszcza młodsi, nie ukończyło kompletnej gry podczas jednej sesji. Na szczęście Karacterz łatwo jest przerwać i zrobić sobie przerwę, pozwalając młodszym Geekom dzieci na ukończenie gier przez dwa lub więcej dni. Kiedy gry się skończyły, Dziecięce Geki podały Karacterzowi dwa kciuki w górę.

The Parent Geeks lubili grać w gry z Child Geeks i byli wdzięczni, że gra była łatwa do odłożenia na przerwę. Według jednego z rodziców Geek: “Mam wystarczająco dużo czasu, aby moje dzieci były zajęte przez 30 minut. Gra, która trwa dwie godziny do końca, jest po prostu wykluczona, ale ta gra jest łatwa do zatrzymania i ponownego uruchomienia. “Ale z rówieśnikami Karacterz nie spakował tego samego uderzenia. Jak to ujął Parent Geek: “Gra jest OK przez pierwsze 30 minut, a potem zaczyna być naprawdę powtarzalna. A jeśli nie masz odpowiednich kart, po prostu uderza Cię pięścią w twarz, co sprawia, że ​​staje się mało interesująca i niezbyt zabawna. “Rzadko gracze mieli karty, które nie przynosiły im korzyści, ale warto zauważyć, że tak dobrze gra gracz walcz w oparciu o to, jak gracz ustawia swoje postacie. Złe tworzenie postaci spowoduje słabą walkę. Kiedy nadszedł czas na głosowanie, Rodzicowi Geeksi dali Karacterzowi mieszane poparcie.

Gamerowi Geeksowi spodobała się koncepcja gry i to wszystko. Okazało się, że gra jest zbyt długa, aby zapewnić to, co zapewnia i zbyt powtarzalna. Według jednego z graczy Gamer Geek: “Gra szybko się starzeje i masz wrażenie, że wykonujesz te same czynności w kółko, ale z nowymi kartami. Nie miałem wrażenia, że ​​gra ma dużą głębię i skupia się wyłącznie na liczbach. “Kolejny Gamer Geek powiedział:” Gra jest zbyt cholernie długa. O wiele dłużej niż to konieczne i to jest główny problem. Nie przyciąga ona twoich zainteresowań wystarczająco mocno, ani nie utrzymuj go wystarczająco długo. “Nie trzeba dodawać, że kiedy nadszedł czas na głosowanie, Gamer Geeks odrzucił Karacterz, uznając, że jest to gra, której nie chcieliby zagrać.

Największy upadek w grach (a ja twierdzę, że tylko upadek) to czas, aby go zagrać. Przy średnim czasie gry wynoszącym około 120 minut (i typowej grze trwającej 150 lub więcej minut), Karacterz przedłużył swoje powitanie i zaczął przeciągać. Zostało to zauważone przez wszystkie trzy nasze grupy, ale tylko Gamer Geeks uznał, że jest to niewybaczalna wada. The Parent Geeks i Child Geeks czuli, że nie są w stanie grać w pełną grę, ale nie liczą tego jako błędu w grze. To znaczy, brak czasu z ich strony nie negatywnie odbija się na grze jako całości.

Jeśli chodzi o grę, może czuć się powtarzalnie, gdy masz ponad godzinę. Gra próbuje to zmniejszyć, oferując graczom wiele losowych kart do sprawdzenia i wykorzystania. To dobrze, ale nie, jeśli dużo grałeś w tę grę. Ponieważ karty nigdy się nie zmieniają, wszystko, co pozostaje, sprawia, że ​​gracze zgadują, w jakiej kolejności karty są podawane. Nawet wtedy gra (i słusznie) daje graczom dużą kontrolę nad tym, co zrobić z kartami. Gracz, który jest zaznajomiony z grą, szybko odrzuci karty wsparcia i nawet nie pomyśli o tym dwa razy. To nie jest złe w mojej książce, ale gdy gracze przestają myśleć o grze, przestają się nimi interesować.

Karacterz był dla mnie zabawny, ale wydawało mi się, że to trochę za długo. Wolałbym, żeby gra trwała godzinę lub krócej, walka była mocniejsza, a poziom energii gry był większy. Obecnie mamy dobrze zaprojektowaną grę, która dobrze się gra, ale można ją usprawnić i zacieśnić. Reguła szybkiego domu lub dwa zmniejsza czas potrzebny na grę bez zmiany ogólnych zasad gry. Znalazłem gry z określoną liczbą punktów obrażeń, aby określić, które zwycięstwo jest najlepsze.

Jeśli lubisz gry walki i umiejętność tworzenia wojowników, aby walczyć w Twoim imieniu i budowaniu talii, spodoba ci się Karacterz. Jego złożoność polega na zmuszaniu gracza do rozważenia długoterminowych celów przy jednoczesnym podejmowaniu krótkoterminowych zagrożeń. Ciekawa mieszanka brutalnej walki i przemyślanej ewolucji postaci. Spróbuj, kiedy pozwoli na to czas

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.