Menu

Kettou

25 lutego 2018 - Informacje

Japońsko-amerykański rysownik i twórca komiksów, Stan Sakai, powiedział: “Samuraj powinien zawsze być przygotowany na śmierć – czy to własną, czy cudzą.” Życie mieczem oznacza śmierć mieczem. Droga Bushido jest drogą równowagi, odwagi i poświęcenia. Czas sprawdzić swoje umiejętności, aby sprawdzić, czy lata treningu przygotowały cię na tę chwilę. Śmierć jest pewna, ale niekoniecznie Twoja.

Kettou, zaprojektowany przez Thomasa Songa i wydany przez Table Forged, składa się z 36 kart Walki, 21 kart Bushido, 8 kart Samurajów, 17 kart Hitów i 6 standardowych kości sześciokątnych. Karty są tak grube i wytrzymałe jak standardowa karta do gry, minimalistyczna w prezentacji i wysoce stylizowana. Artysta Cory Trego-Erdner doskonale schwytał duchy samurajów. Mroczny, rozmyślający i zupełnie zły.

Droga Bushido

W grze jest kilka rodzajów kart. Każdy gra określoną rolę i współdziała z innymi kartami w specjalny sposób. Typy kart są tutaj zestawione.

Karty Samurajów

Osiem kart Samurajów reprezentuje wojowników w grze. Każda z nich ma wartość Ataku, wartość Punktu Uderzenia oraz Zdolność Specjalną. Wartość Ataku wskazuje ilość zadawanych obrażeń, jeśli atak się powiedzie. Wartość Hit Point wskazuje, ile obrażeń całkowitych może zabić samuraj, zanim zostanie usunięty z gry. Specjalne zdolności są warunkowe i unikalne dla każdego Samuraja w grze, zapewniając Samurajom premię lub określoną korzyść taktyczną.

Karty Bushido

Karty Bushido reprezentują ruchy, które Samurai wykonują podczas pojedynku. W trakcie gry karta Bushido zostanie dołączona do karty Walki.

Karty walki

Karty walki skupiają się na trzech określonych obszarach. Są to stanowiska ofensywne, postawy obronne i specjalny Katas, ćwiczenie treningowe uwzględniające warunki taktyczne i strategiczne. Karty bojowe są używane z kartami Bushido, zwiększając je.

Hit karty

Karty Hit są używane zarówno jako Czytnik, jak i do wskazywania miejsca ataku.

Umysł jak woda

Aby skonfigurować grę, najpierw daj każdemu graczowi zestaw kart Bushido. Niech zawodnicy ustawiają je tak, aby wartości liczbowe biegły od najniższego do najwyższego od lewej do prawej przed nimi w rzędzie. Ostatnia karta po prawej stronie rzędu powinna być kartą Bushido “Lojalność”.

Po drugie, oddziel karty Hit od ich dwóch różnych stosów, Czytnika i Walki (nie takich samych, jak karty Walki). Pile czytelników będą zawierać kartę Hit “Tsuki”. Potasuj wszystkie stosy i umieść je zakryte. Śledź, który stos dotyczy Combat, a który jest czytnikiem. Narysuj pierwsze cztery karty Walki i połóż je odkryte na środku pola gry.

Po trzecie, połóż karty Samurajów odkryte na jednej stronie i każ im rzucić kostką, aby ustalić, kto pierwszy wybierze swojego Samuraja. Liczba użytych kart samurajów zależy od rodzaju rozgrywki.

Po czwarte, potasuj karty Walki i narysuj po jednym dla każdego gracza w grze. Każdy gracz wybiera kartę Walki używając tej samej wartości, którą wyrzucił, aby określić, kto pierwszy wybrał Samuraja, ale w odwrotnej kolejności (to znaczy, jeśli wybrałeś Samuraja jako pierwszy, wybierzesz kartę Walki jako ostatnią). Wybrana karta Walki jest odkryta na dowolnej otwartej, szczelinowej karcie Bushido.

Po piąte, daj każdemu graczowi dwie kości, aby śledzić indywidualne zdrowie samurajów.

To wszystko do ustawienia gry. Czas narysować swój miecz.

Śmierć przed utratą honoru

Kettou rozgrywany jest w rundach bez ustalonej liczby rund na mecz. Typowa runda gry została tutaj podsumowana.

Krok 1: Walka

Dwóch graczy, którzy stoją naprzeciw siebie, ma trzeciego gracza, który ogłasza kartę Czytelnika. Pierwszy gracz, który prawidłowo dotknie pasującej karty trafienia, uderza przeciwnika i zadaje obrażenia. Jeśli dotknięta zostanie niewłaściwa karta Hit, gracz zostanie ukarany, zmuszony do przeniesienia swojej karty walki na karty Bushido.

Krok 2: Bushido

Każdy gracz wykonuje turlając dwie sześciostronne kości i dopasowując wartość do swojej karty Bushido. Obrażenia dodatkowe są rozdawane i zmniejszane w razie potrzeby. Jeśli kata zostanie rzucone, jest ono rozstrzygane w tym momencie. Jeśli samuraj zostanie pokonany, zastępuje go nowy samuraj.

Krok 3: Szkic

Nowe karty Walki są rysowane i umieszczane w środku obszaru gry. Nowe karty Bojowe są następnie tworzone od gracza, który przegrał rundę walki podczas kroku 1. Nowe karty otrzymują pustą szczelinę Bushido.

Szybcy i martwi

Gra toczy się dalej, dopóki tylko jeden gracz nie opuści żadnego z samurajów. Ostatnia pozycja samurajów jest dosłownie iw przenośni zwycięzcą.

Aby dowiedzieć się więcej o Kettou, odwiedź stronę internetową gry.
Ostatnie słowo

The Child Geeks wyrzuciło piekło ze stołu podczas tej gry do punktu, w którym byłem zaskoczony, że nikt nie odszedł z gry z zranioną ręką. The Child Geeks szybko zorientowali się, że zwycięstwo trafi do najszybszego gracza, ale także do gracza, który słuchał i obserwował najbliższego. Według jednego z dzieci, Geek: “Musisz być szybki, aby wygrać, ale musisz także uważać. Jeśli skoczysz zbyt szybko, stracisz szansę na trafienie. “To znaczy, jeśli gracze nieprawidłowo dotknęli niewłaściwą kartę, kara za to była wystarczająco ostra, aby wszyscy gracze szybko nauczyli się uważnie słuchać działał szybko. Inny Child Geek powiedział: “Najbardziej podoba mi się walka. Reszta gry – po prostu rzucanie kostkami – wydaje się, że właśnie kończysz walkę. “The Child Geeks wszyscy świetnie się bawili i głosowali za zatwierdzeniem Kettou.

The Parent Geeks również świetnie się bawili, a nawet odkryli, że gra była równie przyjemna dla ich rodziny, jak dla ich rówieśników. Według jednego z graczy, nie grającego na gitarzystę Parent Geek, “Gra przypomina mi trochę Slap Jack, grę, w którą grałem z moimi dziećmi. Ale ten ma dużo więcej sensu, dlaczego klepiecie karty. “Ważność bycia pierwszą osobą, która uderzyła kartą, nie została już utracona na Parent Geeks, niż straciła na swoich młodszych kolesiach. Podobnie jak Geek Dzieci, Rodzicowie Geek rozumieli, że bycie pierwszym uderzającym jest ważne, ale wkładają dużo więcej czasu i energii w swoje karty Bushido z dopasowanymi kartami Walki. Jak powiedział jeden z rodziców, “Bycie szybkim jest ważne, ale umiejętność i szybkość wygrają grę.” Kiedy wszystkie gry się skończyły, Rodzice Geekowie głosowali za zatwierdzeniem Kettou.

The Gamer Geeks natychmiast polubił sposób, w jaki gra uchwyciła znaczenie pierwszego uderzenia mieczem, wykorzystując zręczność i elementy prędkości, aby naśladować uderzenia miecza. Według jednego z graczy Gamer Geek: “Zawsze lubię, kiedy projektant gier wdraża mechanikę gry, która nie tylko ma sens, ale oddaje narrację i motyw gry. Używanie szybkości i uderzanie w stół, aby reprezentować uderzenia mieczem, jest genialne. “The Gamer Geeks bardzo polubili też, w jaki sposób byli w stanie zbudować swoje Bushido, tworząc karty, których chcieli użyć, aby stworzyć zrównoważonego wojownika, zabójcę lub obronę Ściana. Jak to ujął jeden z graczy Gamer Geek: “Miksowanie i dopasowywanie kart Walki ze specjalnymi umiejętnościami Samuraja pozwala budować wojownika, którego pragniesz, kładąc nacisk na elementy walki, z których chcesz skorzystać.” Wszyscy geolodzy Gamer głosowali za zatwierdzeniem Kettou, znajdując to być świetną grą wypełniaczem.

Gra znakomicie wykorzystuje zręczność i taktykę. Rola kości w grze może sprawiać wrażenie losowego doświadczenia, ale tak nie jest. Osoba, która wygrywa walkę i najpierw uderza, jest najszybszym graczem. Stamtąd kości są używane do zwiększenia lub zrekompensowania prędkości gry, ale nigdy do momentu, w którym całkowicie przebije element zręczności. Jeśli pościsz i zwrócisz największą uwagę, zawsze wygrasz walkę. W ten sposób gra uchwyciła napięty moment pomiędzy dwoma samurajami, którzy stoją naprzeciw siebie, czekając, aż drugi wykona ruch.

Katas są możliwymi zmieniaczami gry, ponieważ niektóre pozwalają graczowi zmienić układ kart Walki na kartach Bushido lub zabić Samuraja. Może to oznaczać ogromne problemy dla przeciwnika gracza, który mógł budować swoje karty Bushido w połączeniu z tym, co gracz budował. Oczywiście, od kiedy używana jest karta Bushido, zawsze jest przypadkowa, może to nie robić mądrej mechaniki gry. Psychicznie jednak uderza w miękki punkt i zaczyna krwawić morale przeciwnika. Przygotowanie właściwych kart Walki na dłuższą metę ma duże znaczenie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.