Menu

Knowledge

26 lutego 2018 - Informacje

Niektórzy wierzą, że moc magów pochodzi z nieziemskiego miejsca. Jest to tylko częściowo prawdą. Tym, co sprawia, że ​​mag jest magiem, nie są kule ognia, które rzucają w powietrze lub magiczne sztuczki. Nie. Znajomość tajemnic i tego, do czego jest zdolna, jest tym, co sprawia, że ​​prawdziwy posiadacz magii jest potężny. W tej grze będziesz szukał wiedzy, aby zmiażdżyć twoich wrogów, zanim cię zmiażdżą.

Wiedza, zaprojektowana i opubliko- wana przez Kevina Larkinsa, składa się z 5 standardowych sześciostronnych kości, 15 ametystowych “many” i 405 kart. Ilustracje kart przedstawiają fantastyczne stworzenia, bohaterów i odległe lokalizacje. Ponieważ jest to recenzja wcześniej wydanej gry, nie mogę komentować jakości komponentu gry.

Na skałach i papierze

W grze jest kilka różnych rodzajów kart. Każdy ma rolę do odegrania, którą podsumowano tutaj.

Karty Many i Kamienie Many

Mana jest najlepiej postrzegana jako forma waluty w grze. Kupowanie kart nazywa się “Przywoływaniem”. Wartości many przedstawiają zarówno koszt i moc Przyzywania. Gracze rozpoczynają grę z ograniczoną ilością many do ich dyspozycji.

wiedza-mana

Każdy kamień Many jest równoważny 1 wartości Many. Zdobywane są przez zwycięskie bitwy, pomijając przywoływanie i są dostarczane przez określone karty. W przeciwieństwie do kart Many, kamienie Many muszą zostać wydane tak szybko, jak zostały nabyte, czyniąc je użytecznym – ale ulotnym – źródłem magicznej mocy.

Przenieś karty

ruch wiedzy

Przenieś karty dają graczowi specjalne akcje, które mogą wykonać podczas swojej tury. Mogą również służyć do obrony przed innymi kartami Move. Przenieś karty da graczowi premię do gry w dodatkowe karty Przenieś, premię do zakupu dodatkowych kart i premię do całkowitej Many. Cztery różne rodzaje kart Przenieś obejmują “Bitwę” (atakowanie), “Strukturę” (obrona), “Uzdrowiciel” (karty ożywienia) oraz “Rzadkość” (zapewnia wiele korzyści).

Karty przedmiotów

Karty przedmiotów są podobne do kart Przenieś, ponieważ dają graczowi dodatkowe akcje, ale można ich użyć tylko raz. Gdy gracz ich używa, musi być “Trafiony”.

element wiedzy

Karty wiedzy

Zbieranie kart Wiedzy jest kluczem do wygrania gry. Każda karta wiedzy zapewni punkty wiedzy. Ponadto zdobywanie określonych kart wiedzy pozwala graczowi ulepszyć rękę i rozszerzyć normalne reguły gry.

wiedza-wiedza

Karty znaczników i okładek

Te karty służą do utrzymywania porządku kart graczy.

Jeśli wiedza jest tym, czego szukasz …

Aby ustawić grę, najpierw wybierz 12 różnych stosów (sugeruję siatkę 4 x 3) kart Ruchu lub Przedmiotów w środku obszaru gry. Są to karty, które gracze będą wzywać podczas gry.

Po drugie, uporządkuj karty Many na 3 różne stosy według ich wartości liczbowej. Umieść Kosz i karty Wiedzy (na ponumerowanym stosie) obok siebie, razem z kamieniami Many.

To wszystko w przypadku konfiguracji gry (pomijając kilka mniejszych elementów, których tutaj nie udokumentowano). Pora zobaczyć, kto może wiedzieć, że jest najszybszy.

Wiedza to potęga

Każdy gracz będzie miał początkową rękę o identycznej liczbie kart. Tutaj podsumowano turę gracza.

Krok 1: Przenieś

Graj Przenieś karty, aby atakować, bronić i ożywić inne karty w grze i poza nią. Karty wiedzy mogą być również odtwarzane tym razem. Można grać tylko karty w ręce gracza, ale za pomocą innych kart można narysować dodatkowe karty. W stosownych przypadkach wynik efektów karty jest określany przez rzuty kostką.

Krok 2: Przywołaj

Gracz kupuje karty poprzez przywołanie ich za pomocą Many. Gdy wejdą do gry, mogą zostać wykorzystane do dalszego wzmocnienia armii gracza lub obrony granic. Domyślnie można dokonać tylko jednego zakupu, ale ponownie za pomocą kart gracz może kupić więcej. Ponieważ gracz używał już swojego kroku ruchu, żadne przywołane nie może zostać użyte do ataku lub podjęcia działania na innym graczu, chyba że wyraźnie stwierdza to na karcie.

Krok 3: koniec zakrętu

Gracz odrzuca teraz wszystkie swoje karty w ręku i wszystkie w grze, które nie pozostają. Zużyte karty nie są tracone. Będą tasowane i wielokrotnie wcielane do gry w trakcie gry. Następnie gracz dobiera 5 nowych kart i ogłasza koniec swojej tury.

Zakończenie gry

Gra kończy się, gdy wezwano wszystkie karty wiedzy 4 i 8. Gracze liczą teraz swoje punkty wiedzy, w tym wszystkie karty Ruchu i Przedmiotów, które nie zostały przeniesione do kosza. Gracz, który ma najwięcej Wiedzy, wygrywa grę.

Aby dowiedzieć się więcej o wiedzy, odwiedź kampanię Kickstarter.
Ostatnie słowo

finalword_childgeek The Child Geeks z łatwością opanowali podstawy gry, ponieważ wielu z nich grało w gry budujące talię w przeszłości. Według jednego z Child Geek, “Łatwa gra, aby nauczyć się grać, ale tak naprawdę nie rozumiesz tej gry, dopóki nie zagrasz w nią co najmniej 3 razy.” The Child Geeks mówi prawdzie. Możesz nauczyć się wszystkiego, aby zagrać w grę w kilka minut i spędzić resztę dnia, grając różnymi kartami na różne sposoby. Inny Geek dziecięcy powiedział: “Karty i to, co mogą zrobić, jest całkiem fajne. Nie mam wrażenia, że ​​mam kiepską kartę “. Prawdę mówiąc, trudno jest zepsuć turę, ale poziom wpływu, jaki gracz ma na grę, jest wprost proporcjonalny do tego, jak dobrze zbudowali swoją talię. The Child Geeks przyłapało i zaczęło pracować nad różnymi kombinacjami, sprawiając, że każda gra była o wiele trudniejsza do wygrania i o wiele zabawniejsza. The Child Geeks zagłosowało za zatwierdzeniem gry.

finalword_parentgeek The Parent Geeks również nie mieli problemu z nauką gry, ale nie byli tak biegli w tworzeniu kombinacji kart tak szybko, jak ich młodsze części. Kiedy zapytałem, dlaczego, jeden z rodziców powiedział: “Grałem już wcześniej w budowanie talii, ale staram się je raz zagrać, a potem przejść do innej gry. Po prostu nie mam tego rodzaju doświadczenia, które mają Dzieci-Geekowie. “WYKRESY! Kiedy Parent Geeks i Child Geeks grali przeciwko sobie, Parent Geek trzymali się z własnej inicjatywy dzięki wieloletniemu doświadczeniu, podczas gdy Child Geeks byli w stanie utrzymać linię dzięki intuicyjnemu wyczuciu, które karty najlepiej pasują do siebie. To spowodowało doskonałą obserwację gry. Kiedy tylko Rodzice Geeks grali przeciwko sobie, gry stały się mniej ekscytujące, ale nigdy nie straciły intensywnego poczucia konkurencji. Kiedy gry się skończyły, Rodzice Geekowie głosowali za zatwierdzeniem Wiedzy.

finalword_gamergeekGamer Geeks przyznał, że Knowledge jest dobrze zaprojektowaną grą z kilkoma dobrymi pomysłami, ale nie rozdzieliła się na tyle, by poczuć się jak unikalna gra sama w sobie. Według jednego z graczy Gamer Geek: “Ta gra ma trochę magii i trochę dominium. Obie dobre gry, ale wydaje się, że to dziwna kopia tych dwóch. “Gamerowi Geeksowi spodobały się kupowanie i akcja, a także walka. Żadne z nich nie wydawało się nie na miejscu, ale kwestionowali poziom skupienia na fazie przesunięcia w porównaniu z fazą przyzywania. Jak to ujął Gamer Geek: “Gra polega na włożeniu wszystkich jajek do jednego koszyka. Jeśli nie lubisz konfrontacji w grze budującej talię, nie sądzę, że ta gra byłaby dla ciebie bardzo przydatna. Po kilku grach, Gaming Geeks przerwał, by zastanowić się nad tym, co znaleźli i doświadczyli. W końcu połowa Gamer Geeks odrzuciła Wiedzę, uznając ją za nieoryginalną koncepcję gry. Druga połowa bardzo podobała się ich doświadczonym i przeniosła się do zatwierdzenia gry. To opuściło Wiedzę z mieszanym poziomem akceptacji ze strony elitystów gier.

Jedynym aspektem gry sprawiał, że czułem się, jakbym nie grał “kolejna gra budująca talię” była walka. Wszystko inne w tej grze wydawało się znajome i trochę zmęczone, szczerze mówiąc. Aby być uczciwym, metoda, w której karty są rysowane i przerysowywane, jest dość standardowa, więc nie uważam, aby gra opierała się na mechanice lub mechanice gry, która działa i działa dobrze. Ale dla kogoś takiego jak ja, który gra dużo i wiele gier, widząc to samo, ciągle się starzeje. Podczas gdy wiele aspektów gry było słabych, system walki nie. Gracz może ustawić swoje karty, aby wielokrotnie atakować i kontratakować, czyniąc z walki śmiertelną działalność. Zabawne i pełne wyzwań kombinacje są bardzo możliwe dla obu stron, które zaangażowały się w ataki i obronę. To sprawia, że ​​bitwy to coś więcej niż porównywanie wartości kart i rzucanie kośćmi.

Ogólnie uważam, że gra jest po prostu OK. Reguły są solidne, ale nic specjalnego. Gra jest solidna, ale znowu nic specjalnego. Jedynym godnym uwagi aspektem jest walka, ale nie wystarcza to w grze, aby reszta zabłysnęła. Oto gra, w którą grasz, nie rozczarujesz się, ale nie sądzę, że byłbyś szczególnie zainteresowany głębszym w niej zagłębianiem się. Gra dobrze od razu po wyjęciu z pudełka, wywiązuje się z obietnicy i rzuca wyzwanie graczom na tyle, by utrzymać ich zaangażowanie. Znowu solidny. Jeśli szukasz solidnej gry, daj jej szansę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.