Menu

Krasnoludzki Smithy #1

25 lutego 2018 - Informacje

Typowy “karzeł fantazji” to mistrz-rzemieślnik, wysoko wykwalifikowany górnik, legendarny pijący i wojownik o twardych jak na gwoździe. W tej grze gracze będą testować swoje umiejętności rzemieślnicze i wydobywcze przed innymi krasnoludami, aby ustalić, kto jest naprawdę mistrzem kuźni. Picie i walka wkrótce się utrzymają.

Krasnoludy Smithy, zaprojektowane przez Mike’a Warth’a i opublikowane przez Flatworks Gaming, będą podobno składać się z 78 kart Gildii, 116 kart Zasobów, 8 kart Gracza, 1 Karty Magazynu, 80 Żetonów Monet (w wartościach 1, 5, 25, i 100), 4 kart referencyjnych ikon oraz 4 kart zakrętu / punktowania. Do naszej kopii dołączono także planszę do gry, która pomogła w uporządkowaniu kart, ale ten składnik gry może być lub może nie być dołączony do opublikowanej wersji gry. Ponieważ jest to recenzja wcześniej wydanej gry, nie mogę komentować jakości komponentu gry. Dostarczona grafika autorstwa Enggar Adirasa, Leonardo Borazio i Nicka Deligaris utrzymuje mocny wątek gry, pięknie ją wspomabiając.

Konfigurowanie Kuźni

Uwaga: Krasnoludzką Smithy można grać za pomocą dwóch różnych metod. Pierwsza i sugerowana metoda to “Gra początkowa”, w której wprowadzono podstawową grę. Druga metoda to “Pełna gra”, która usuwa karty wprowadzające. Obie metody gry są “kompletne”, a jedyną różnicą jest wyższy poziom złożoności. Opisana tutaj gra i konfiguracja gier to gra dla początkujących (ponieważ jest to najprawdopodobniej pierwsza próba każdego nowego gracza w Krasnoludzkiej Smithy). Podsumowanie Full Game znajduje się w sekcji Game Variant.

Aby skonfigurować grę, najpierw odłóż karty z ikonami, graczami i kartami zakrętu / oceniania gracza. Zostaną one zniesione po zakończeniu konfiguracji gry iw razie potrzeby. Oddziel także karty Gracza, Gildii i Zasobów.

Po drugie, przeszukaj karty Gildii i usuń karty Pełnej Gry, umieszczając je z powrotem w polu gry. Lub, jeśli grasz w pełną grę, usuń 16 początkowych kart. Potasuj pozostałe karty Gildii, aby utworzyć talię do losowania Gildii. Umieść talię drawów Gildii w dół w obszarze gry.

Po trzecie, przetasuj karty zasobów, aby utworzyć talię do losowania kopalni. Postaw talię z kopalnianą stroną w dół obok talii losowania gildii.

Po czwarte, każdemu graczowi należy dać 15 złotych monet o wartości żetonów Coin, a resztę umieścić na stosie z boku obszaru gry. Sugeruję, aby wyznaczyć jednego gracza jako “bankiera”, aby pomóc w razie potrzeby zmienić.

Po piąte, każdy gracz otrzymuje losowo 1 kartę Gracza, 4 karty Mine i 2 karty Gildii. Karta gracza znajduje się przed graczem, odkryta. Karty Gildii i Zasobów wchodzą do ręki gracza i powinny pozostać ukryte do momentu zagrania.

To wszystko do ustawienia gry. Określ, kto pierwszy i zacznie.

Narzędzia handlu

Krasnoludy Smithy używa niewielkiej liczby kart do reprezentowania materiałów i umiejętności potrzebnych do rzemiosła w kuźni. Te karty są tutaj zestawione.

Karty graczy

Karty Gracza są w takim samym stopniu narzędziem odniesienia jak warsztatem. Karta gracza wykorzystuje swoje cztery granice, aby reprezentować cztery różne obszary zainteresowania gracza. Są to “Market”, “Apprentice”, “Tool” i “Workshop”. Na karcie wyświetlane są ikony, które pozwalają szybko określić czynności, które można wykonać w danym obszarze, a także ogólną liczbę kart ograniczoną do każdego obszaru.

Karty Gildii

Karty Gildii reprezentują różnych rzemieślników, których gracz będzie kontrolował (“Praktykanci”), “Narzędzia”, ​​z których będą korzystać, “Przedmioty”, które będą wykonywać, oraz specjalne przedmioty zamówione przez króla, które nazywane są “Przedmiotami króla” . Karty Gildii “Uczeń” zmieniają podstawowe zasady gry, pozwalając graczowi na tworzenie własnej strategii i taktyki, a także modyfikowanie ich w miarę postępów gry. Karty “Uczeń” zawierają koszt zasobów, wartość kupna, typ karty i specjalne zasady, które mogą dotyczyć samej karty.

Karty Gildii “Narzędzia” mogą być sprzedawane Bankowi za Monety lub używane do pomocy w zdobywaniu dodatkowych przedmiotów, zmniejszając koszty niezbędne na kartach Gildii. Karty Gildii “Narzędzia” zawierają koszt zasobów, wartość kupna, wartość, jaką jest wart, oraz specjalne zasady, które mogą dotyczyć samej karty.

Karty Gildii przedmiotów muszą zostać wykonane, a następnie sprzedane Bankowi. “Przedmioty” Karty Gildii podają koszt zasobów, wartość kupna, wartość, jaką jest wart, oraz specjalne zasady, które mogą dotyczyć samej karty.

Karty Gildii “przedmiotów królewskich” są jak karty Gildii przedmiotów, ale są warte o wiele więcej i są potajemnie budowane przez gracza. Po stworzeniu pozostają ukryte, aż wreszcie ujawnią się na końcu gry. “Gildie króla” Karty Gildii wymieniają koszt zasobów, wartość kupna, wartość, jaką jest warta, oraz specjalne zasady, które mogą dotyczyć samej karty.

Karty zasobów

Karty zasobów reprezentują materiały znalezione w kopalniach. Są to “Mithril”, “Gold”, “Silver”, “Iron”, “Emerald”, “Ruby”, “Sapphire”, “Moongem”, “Thunder Runestone”, “Light Runestone”, “Frost Runestone” oraz “Earth Runestone”.

Kiedy niektóre zasoby są zbierane z talii remisowej kopalni i grane, zaczynają się jako “nierafinowane”. Gracz może teraz udoskonalić wszelkie niewybredne zasoby w Warsztacie gracza, obracając je o 180 stopni. Po udoskonaleniu zasobu zwiększa się jego wartość kupna i sprzedaży.

Pełna faza

Wszystkie karty Gildii, które zostały utworzone podczas ostatniej tury gracza, mogą być teraz zbierane.

Karty “Gildia adeptów” są umieszczane w obszarze “Uczeń” karty Gracza, a użyte karty Zasobów są odrzucane. Tekst karty Gildii “Uczeń” jest natychmiast uznawany za “aktywny” i powinien zostać rozwiązany, jeśli będzie to konieczne, zanim gracz będzie kontynuował swoją turę. Na jedną kartę Gracza obowiązuje limit dwóch ukończonych kart Gildii “Uczeń”.

Karty Gildii “Narzędzia” są umieszczane w obszarze “Narzędzia” lub sprzedawane Bankowi. Po uruchomieniu Narzędzi w obszarze “Narzędzia” nie można ich usunąć. Używane karty zasobów są odrzucane. Na jedną kartę Gracza obowiązuje limit dwóch ukończonych kart Gildii “Narzędzia”.

“Przedmioty” Karty Gildii są sprzedawane Bankowi po odrzuceniu kart Zasobów.

“Karty Gildii Króla” i wszelkie dołączone zasoby są uważane za “jedną kartę” podczas gry. Po zakończeniu wszystkie karty układane są zakryte jednym stosem, a następnie przenoszone do obszaru “Market” gracza.

Faza akcji

Podczas swojej tury gracz ma dostęp do siedmiu możliwych akcji, które mogą wykonać tyle razy, ile chce, ale muszą zostać ułożone w kolejności. Na przykład, gracz może “zagrać kartę” 3 razy z rzędu, a następnie wziąć “Przenieś lub zamień kartę”. Działania są następujące:

Zagraj w kartę: karty Gildii i zasobów są odtwarzane odkryte z ręki gracza albo do obszarów “Market” lub “Warsztat”. Wszystkie karty rozegrane na obszarze “Market” są przechylone o 180 stopni i są uważane za “nierafinowane”.

Przenieś lub zamień kartę: Karty w “Rynku” i w obszarach “Warsztat” można zamieniać lub przenosić. Karty przeniesione lub zamienione są przechylone w obszarze “Rynek”.

Odrzuć Kartę Gildii z Rynku: Pojedyncza, nie przechylona karta w obszarze “Rynek” może zostać wysłana na stos kart odrzuconych.

Sprzedaj Kartę Zasobów do Magazynu: Pojedyncza, nie przechylona karta w obszarze “Rynek” może być sprzedana za wartość Monety. Karta Zasoby jest dodawana do obszaru “Magazynu” Banku, gdzie może być zakupiona przez innych graczy, zgodnie z wymaganiami.

Kup Kartę Zasobów z Magazynu: Pojedyncza karta jest kupowana z obszaru “Magazynu” Banku dla notowanej wartości Monety. Zakupiona karta zostaje dodana do ręki gracza.

Kup kartę z innego rynku: Pojedyncza karta jest kupowana od “rynku” dowolnego przeciwnika, o ile karta jest odkryta. Zakupione karty z “Market” innego przeciwnika muszą być umieszczone w obszarze “Market” lub “Workshop” gracza. Karty przeniesione do obszaru “Market” gracza są przechylone. Udoskonalone zasoby są udoskonalane. Przeciwnik otrzymuje wartość monety i dodaje ją do własnej puli monet.

Rzemiosło lub wypożycz kartę gildii: Przenieś niezbędne karty zasobów i kartę, która ma zostać wytworzona lub wynajęta, do obszaru “Warsztat” gracza, przeczesując je w jednym stosie. Jeśli tworzona karta jest kartą Gildii “Przedmiot Króla”, trzymaj ją zakrytą. Karty te zostaną wynajęte lub wykonane w następnej turze gracza.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.