Menu

Legendy o Śpiącej Pustyni

25 lutego 2018 - Informacje

Być może słyszeliście historię niefortunnego nauczyciela szkolnego, Ichabod Crane’a i jego przerażającego spotkania z Bezgłowym Jeźdźcem, ale nie słyszeliście tego wszystkiego. W mgławych lasach otaczających Sleepy Hollow można znaleźć mroczniejsze opowieści i głębsze tajemnice. Zło czai się tutaj, a prastara ciemność porusza. To zależy od Ciebie, mało prawdopodobnego zespołu bohaterów, aby bronić ludzi i świecić światłem, w którym żyją tylko cienie.

Legends of Sleepy Hollow, zaprojektowane przez Bena Pinchbacka, Matta Riddle’a i opublikowane przez Greater Than Games i Dice Hate Me Games, będzie podobno składać się z 16 kafelków Map, 4 figurek Hero, 10 miniatur Gobków (brzydkich kolesiów z dyni), 10 Schrikrootów miniatury (jeszcze brzydsze kolesie z drzewa), 15 jeszcze ustalonych figurek, ponad 140 miniaturowych kart (dla talii legend, umiejętności postaci, ulepszeń umiejętności i wrogów), ponad 50 kart wielkości mostu (dla umiejętności postaci i biegłości Ulepszenia), 4 maty dla graczy (z dołkami na żetony i karty ulepszeń), 20 żetonów akcji, 25 żetonów strachu, 6 kości niestandardowych, 1 standardowa sześciościenna matryca, 40 obrażeń (dołącz do dolnej części miniaturowych podstaw, aby śledzić obrażenia) i 1 24-stronicowy Storybook (zawierający szczegóły rozdziału, elementy opowieści i maty do gier). Ponieważ jest to recenzja wcześniej wydanej gry, nie mogę komentować jakości komponentu gry. Greater Than Games ma historię wypuszczania produktów wysokiej jakości i ta gra wydaje się być bez różnicy, przechwalając się komponentami wykonanymi z dobrze wyrzeźbionego plastiku i grubych kawałków drewna. Wrzuć wspaniałe ilustracje autorstwa Colina Chana, Abigail Larson i Kseni Svincova, a to powinna być wspaniała gra.

Ale jak gra …?

Witaj w Dolinie

Uwaga: Konfiguracja gry i kolejne podsumowanie gry są oparte na zestawie reguł podglądu z pierwszego rozdziału. Ponieważ jest to gra odkrywcza i tajemnicza, odkrycia i elementy historii nie są tutaj omawiane, aby nie popsuć twojej eksploracji Śpiących Hollowów. Wiele bitów znajduje się w kopertach z instrukcjami, kiedy je otworzyć. Dokonuje się tego celowo, aby gra ewoluowała i powoli ujawniała się podczas gry, pozostawiając graczy zgadujących, co będzie dalej!

Aby ustawić grę, najpierw umieść plan mapy Schoolhouse na środku obszaru gry.

Po drugie, umieść wszystkie żetony odkryć zakryte, losuj je, a następnie umieść je na każdej z plamek Tokenów Odkrycia na mapie, upewniając się, że nie pokazują odsłoniętej strony.

Po trzecie, umieść kartę rozdziału 1 obok kafelka mapy i dodaj żeton dyni do pierwszego miejsca na karcie (obszar ruchu / rozmnażania / ataku).

Po czwarte, potasuj talię legendy i umieść ją zakrytą obok mapy, a także karty Schrikroot i Gobkin dla odniesienia. Umieść początkowe miniatury Schrikroot i Gobkin na mapie w tym momencie.

Po piąte, daj każdemu graczowi wybór maty gracza, 2 początkowych kart umiejętności, żetonów akcji, żetonów zdrowia i dopasowanej miniatury bohaterów. Umieść miniatury Bohaterów w miejscu początkowym znalezionym na mapie. Jeśli grasz z mniej niż czterema graczami, musisz mieć tyle graczy, ile potrzeba, zagrać co najmniej dwie postacie.

Po szóste, umieść kostki i inne odkryte elementy gry na jednej stronie obszaru gry i w zasięgu ręki. Wszystkie pozostałe elementy gry, które nie zostały jeszcze ujawnione (tj. “W kopertach”), pozostaw w polu gry. Dostaniesz je później, gdy gra o to poprosi.

To wszystko do ustawienia gry. Czas rozwiązać zagadkę! Przeczytaj wprowadzenie do rozdziału, aby dodać tematyczny smak i upewnij się, że wszyscy wiedzą, co należy zrobić, aby wygrać. Wszystko to jest podsumowane na karcie Kapituły.

Przez mgłę i Mayhem

Legends of Sleepy Hollow gra się w rundach i turach. Gracze decydują o kolejności tur, w której grają w każdej rundzie, zmieniając ją w każdej rundzie, jeśli chcą. Typowa runda gry została tutaj podsumowana.

Krok 1: Zamień pozycje i przypisz akcje

Każdy gracz bierze żeton Akcji lub żeton Feara i przenosi go do dostępnego pola Akcji na swoich Matach postaci lub kartach Umiejętności. Niektóre automaty akcji (takie jak Środowisko, Atak i Odpoczynek) mogą mieć dowolne wiele żetonów, w zależności od potrzeb gracza, podczas gdy inne biorą tylko określone żetony o ograniczonej liczbie na rundę.

Akcja Atak pozwala graczowi na udział w walce wręcz lub walce dystansowej. Zadawane przez nich obrażenia są wymienione na ich umiejętnościach, które zostaną zmienione za pomocą bonusów i wyposażenia. Sukces ataku zależy od rzucenia jednej lub więcej kości Ataku.

Akcja “Środowisko” pozwala graczowi na interakcję z innymi elementami planszy gry znajdującymi się w tym samym miejscu co miniatura Bohatera gracza. Na przykład otwieranie biurka, przewracanie żetonów, a nawet rozdawanie przedmiotów innym pobliskim Bohaterom. Znalezione nowe przedmioty i sprzęt można wyposażyć zaraz po ich losowaniu, zamieniając dowolny aktualnie wyposażony przedmiot. Gracz może nigdy nie aktywować akcji Środowiska, jeśli przeciwnik zajmuje tę samą przestrzeń co miniatura Bohatera.

Akcja Rest leczy trochę Bohatera lub usuwa żetony Strachu.

Dodatkowe akcje są dostarczane przez różne przedmioty, które mają dostępny slot akcji. Karty te będą miały jeden lub więcej slotów akcji, wymagających użycia takiej samej liczby żetonów akcji i strachu, aby je aktywować. Tylko jeden przedmiot może być wyposażony w Hero na raz, ale może posiadać nieograniczoną liczbę kart przedmiotów w gotowości. Podczas tego etapu tury gracza można dostosować, który przedmiot ma w grze, zamieniając przedmiot aktualnie przyłączony do swojego bohatera na inny. Należy pamiętać, że gracze muszą najpierw przekazać przedmioty innemu graczowi za pomocą akcji Środowisko, co oznacza, że ​​gracz musi najpierw otrzymać nowy przedmiot od innego gracza podczas pierwszej rundy, aw następnej rundzie może go wyposażyć.

Krok 2: Rozwiązuj akcje i ruch

Przy użyciu sekwencji kolejności zakrętów ustalonej przez grupę, każdy gracz wykona Ruch i Akcja lub Akcja, a następnie Ruch. Cały ruch, linia wzroku i zasięg są obliczane w sposób ortogonalny, co oznacza, że ​​nie są dozwolone żadne ukośne linie, kiddos. Pewne elementy na mapie (takie jak regały i ściany) blokują linię widzenia, walczą na dystans i nie można ich przenosić, zapewniając zarówno osłonę, jak i przeszkodę. Inni Bohaterowie i Wrogowie nigdy nie blokują linii wzroku.

Każdy gracz rozwiązuje teraz swoją turę, atakuje, odkrywa, odpoczywa lub wykonuje określone akcje. Każda postać przynosi do stołu unikalny zestaw umiejętności i akcji, dając graczom wiele możliwości dostosowania się do tego, jak chcą wygrać grę. Najważniejsza jest tu komunikacja i wyczucie czasu, a gracze szybko się dowiedzą, że ich ruch i działania nie powinny odbywać się w próżni. Jest to gra kooperacyjna.

Bohaterowie mogą przemieścić się z przestrzeni zajmowanej przez Wrogów, ale dzięki temu wrogowie mogą wykonać dowolny atak, który może zadać obrażenia, ale nigdy się nie bój.

Krok 3: To zwrot wrogów …

Wszyscy ci źli na mapie teraz skaczą do życia i biorą udział w akcji. Jakie działania podejmują, określa karta rozdziału 1 i aktualna pozycja żetonu dyń. Obejmuje to pojawianie się kolejnych złych facetów, ruchów i ataków lub dowolnej kombinacji tych trzech elementów. Żeton dyni jest regulowany w każdej rundzie, dzięki czemu działania wrogów przyjmują różne w każdej rundzie, ale także przewidywalne.

Akcja Move przesuwa wszystkie aktualnie ustawione wrogów o jedną spację w kierunku najbliższej postaci. Ilekroć istnieją wątpliwości co do miejsca, w którym powinien się poruszać Wroga, należy wprowadzić “Średnią Zasadę”, która jasno stwierdza, że ​​Wrogowie podejmą jakiekolwiek działania, które będą bezpośrednio związane z najlepszym interesem gracza i Bohatera. Po rozdarciu, pomiędzy którymi Bohater musi zaatakować, przeciwnik użyje Priorytetu Ataku (wskazanego na karcie Rozdziału) i nigdy nie opuści miejsca zajmowanego przez Bohatera. Maksymalnie czterech wrogów może zajmować to samo miejsce na raz.

Działanie Spawn jest zakończone przez rzucenie kością i porównanie wyników z kartą Kapituły. Wskazana liczba wrogów zostaje dodana do mapy losowo, ponownie rzucając kością i dodając miniaturę Wroga do odpowiedniego miejsca na mapie.

Akcja Atak pozwoli wrogom na atakowanie raz na rundę w najbliższym Bohaterom, do których mogą dotrzeć. Niektórzy wrogowie mają atak dystansowy, w tym przypadku atakują najbliższego bohatera w zasięgu i na linii wzroku. Bohater może mieć sprzęt, który zmniejszy całkowite zadawane obrażenia. Za każde obrażenia zadane bohaterowi gracz zmniejsza swoje całkowite zdrowie. Usunięcie wszystkich żetonów zdrowia obezwładnia bohatera, a gracze przegrywają grę. Więc nie pozwól, aby to się stało. Bohaterowie będą również zbierać żetony Strachu, nawet jeśli unikną obrażeń. Jeśli gracz zbierze 10 lub więcej żetonów strachu, bohater odważnie ucieka, a gracze przegrywają grę. Więc nie pozwól, aby tak się stało.

Po tym, jak wszyscy wrogowie mieli okazję wykonać akcję i ruch, runda się kończy i rozpoczyna się nowa runda.

Grave End lub Triumphant Victory

Gracze wygrywają grę, wypełniając określony cel rozdziału. W każdym rozdziale jest inny cel. W pierwszym rozdziale gracze musieli zbadać budynek szkoły i znaleźć konkretny przedmiot, cały czas walcząc z wrogami i pozostając przy życiu. Ponadto, gracze dowiedzą się więcej na temat legend o Sleepy Hollow, ujawniając gadżety podane na końcu rozdziału tylko po pomyślnym zakończeniu. Nowe przedmioty i umiejętności mogą zostać odblokowane. Przykro mi, wydawcy gier poprosili mnie, by nie zdradzał, jakie cuda czekają na Ciebie poza najbardziej ogólnymi terminami.

Gracze przegrywają, jeśli jakikolwiek Bohater jest niezdolny do działania, ucieka ze strachu, lub jeśli wyczerpią się zasoby dostępnych wrogów i nie można ich już odrodzić (tym samym pokonując bohaterów).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.