Menu

Luminous Ages

26 lutego 2018 - Informacje

Świat marzeń to miejsce cudów i przerażeń. To tam wszystko jest możliwe i nic nie jest zabronione. Można również znaleźć inspirację i poczucie beznadziejności. Dla tych magów, którzy wiedzą, jak wykorzystać swoją energię, świat marzeń jest ich kontrolą. Ale taka siła jest wielka, a tego rodzaju zasoby są chętnie poszukiwane przez wielu. Moc może być twoja, jeśli jesteś wystarczająco silny, aby ją utrzymać.

Luminous Ages, zaprojektowany i zilustrowany przez Anthony’ego Christou, będzie podobno składał się ze 120 kart, nieokreślonej liczby trzydziestostronnych i sześciościennych standardowych kości, nieokreślonej liczby kart Życia (śledzenia wartości) i nieokreślonej liczby użytych żetonów śledzić różne warunki i efekty w grze. Gra może być dalej rozszerzona poprzez zakup boosterów, które zawierają dodatkowe karty. Należy zauważyć, że Luminous Ages rozlicza się jako “gra karciana typu tabletop & trading ze spółdzielczą i konkurencyjną grą”, co sugerowałoby, że wzmacniacz wzmacnia grę, ale nie jest konieczny do grania. W sumie 125 dodatkowych kart można dodać do podstawowej gry, jeśli wszystkie boostery są kupowane. Ponieważ jest to recenzja wcześniej wydanej gry, nie mogę komentować jakości komponentu gry.

Uwaga: w przeciwieństwie do innych naszych recenzji, nie będziemy omijali zasad gry, ponieważ nadal są w wersji BETA i bardzo prawdopodobne, że się zmienią. Zamiast tego skoncentrujemy się na komponentach gry i na różnych sposobach jej odtwarzania.

O kartach

Luminous Ages ma wiele różnych podtypów kart, ale gdy są traktowane jako całość, podlegają one dwóm głównym kategoriom.

Ziemie

Karty lądowe występują w 4 głównych typach. Są to “Core”, “Dreamlands”, “Dream Structures” i “Questy”. Ziemie zapewniają Dream Energy, składnik, który zasila inne karty, wprowadza je do gry i aktywuje je. Wskazuje również ogólny stan zdrowia postaci gracza w grze.

światła-ziemia

Ziemie są w istocie zasobem. Zasilają i regenerują, zapewniając graczowi niemal nieskończony zapas. Jednak ziemie podlegają atakom i muszą być bronione. Mogą również zostać złapane i wykorzystane przez wrogów. Dzięki temu karty Land to coś więcej niż zwykła bateria energetyczna. Są terytorium, o które należy walczyć, a jeśli nie można ich wygrać, zostają zniszczone.

Przy pomocy mocy generowanej z Lands gracze mogą również rzucać zaklęcia. Chociaż są potężne, również są ulotne. To sprawia, że ​​robią coś z jednego strzału. Prawdziwa siła maga pochodzi od stworzeń, które kontrolują.

Stworzenia

Stworzenia są albo “spokojne”, “Mare”, albo “neutralne”, gdy wchodzą w grę. Ich wyrównanie wskazuje na to, jak dobrze pracują z innymi stworzeniami, zarówno w tym samym ustawieniu, jak i nie. Istnieją również różne rodzaje stworzeń. Należą do nich Dream Dreams, Dream Creatures, Legendary Creatures, Quest Creatures, Royals i Standard Creatures.

świetlne stworzenia

Stwory czują się “wezwane” przez gracza i użyte do ataku i obrony. Niektóre Stwory mogą być również używane do przywoływania innych Stworów, dzięki czemu stwory są czymś więcej niż tylko elementem gry przy stole do gry. Gracz przynosi swoją armię, która jest jednocześnie zależna od gracza i niezależnej, zdolna do uzupełnienia swoich rang, gdy tylko niektóre karty będą w grze.

Wreszcie, Stwory mają specjalne zdolności. Wszystko, od Łucznictwa po umiejętność kierowania kolejną Istotą w stanie szaleństwa z koszmarnymi wizjami. Mogą atakować siebie nawzajem i przeciwników gracza, a nawet bronić się przed atakami (prawdopodobnie usuwając z gry w trakcie procesu). W jaki sposób te umiejętności są używane i od kogo zależy od gracza, ale umiejętności odgrywają istotną rolę w grze. Unikanie lub niezrozumienie ich doprowadzi gracza do niepowodzenia w wygraniu gry.

Jedna gra, wiele sposobów na grę

Zasadniczo Luminous Ages to gra karciana, ale same karty mogą być używane do grania w różne rodzaje gier. W związku z tym, aspekt handlowy i pomimo tego, że jest elementem centralnym, zabiera coś z tylnego siedzenia, gdy gra jest na stole.

Magowie Znaku

To jest podstawowa gra Luminous Ages. Każdy gracz wciela się w rolę potężnego maga, który przywoła potężne stworzenia i obroni ich terytorium. Zwycięstwo zdobywa się albo przez odcedzenie życia marzeń przeciwnika do 10, albo zdobycie 30 życia marzeń i zabranie do niego Boga Snów. W tym momencie i słusznie, postać gracza jest wszechpotężna, ale nie można jej powstrzymać. Gracz musi zachować swojego Boskiego Boga w grze przez 3 rundy. Jeśli tak, wygrywają. Jeśli nie, powraca do przysłowiowej deski kreślarskiej.

Jest to dość intensywna gra, ponieważ może zmieniać bieg z małym lub żadnym prawdziwym ostrzeżeniem. Podczas gdy gracze są zajęci budowaniem własnych zasobów i dekonstruowaniem przeciwnika, obaj próbują także wydobyć Boga Snów. Pierwsza część gry to niewiele więcej niż strzelanie do siebie. Kiedy pojawia się Boski Bóg, gra przeskakuje do trybu przetrwania. Gracz, który jest właścicielem boga snów, broni go najlepiej jak potrafi, podczas gdy przeciwnik gracza gorączkowo próbuje go zniszczyć.

Budowa talii

Granie w podstawową grę można jeszcze bardziej udoskonalić i spersonalizować, umożliwiając graczom tworzenie własnych talii. Jest to odpowiednik dla każdego gracza, który buduje własną książkę zaklęć i przynosi ją do stołu, aby walczyć z przeciwnikiem. Każda talia musi mieć co najmniej 60 kart, a liczba rodzajów kart również jest ograniczona. Na przykład gracze mogą mieć tylko 10 stworzeń snów w swojej talii.

Budowanie talii dla każdego gracza jest określane jako “Tryb podstawowy”. Gracze mogą również udostępniać wspólną talię drawów, która jest zbudowana w ten sam sposób, ale może mieć do 100 kart. Jeśli jest wystarczająco dużo graczy i kart, Luminous Ages można grać z więcej niż 2 graczami, ale każdy gracz musi mieć taką samą liczbę kart w swojej talii.

Dragon Mode

“Dragon Mode” to wspólna gra, w której wszyscy gracze próbują walczyć i zabijać smoki. Liczba smoków do zabicia zależy od liczby graczy w grze. W ujęciu tematycznym jest to jak gra w trybie podstawowym, ale gracze współpracują ze sobą, przekazując swoją magię i moc w krwawych ogromnych smokach. Gracze kolejno atakują smoki, a następnie smoki atakują graczy. Smoki będą czerpać energię ze struktur, stając się potężniejszymi, dzięki czemu obrona ziemi stanie się jeszcze ważniejsza. Gracze wygrywają, jeśli pokonają smoki. Tracą, jeśli są zjedzone.

Tryb konkurencyjnego smoka

Prawie identyczny z trybem Dragon, ale gra jest pół-kooperatywna, zamiast w pełni współpracować. Celem jest przetrwać, ale aby to zrobić, zadając największe obrażenia smokom. Zauważ, że nie powiedziałem “zabić smoki”. Jest to gra polegająca na liczeniu zamachu. Celem jest zniszczenie smoka najbardziej, niekoniecznie go zabić. Chociaż w rzeczywistości jest to ostateczny cel. Po prostu nie najważniejszym celem jest wygrać grę.

Aby dowiedzieć się więcej o Luminous Ages, odwiedź witrynę wydawcy gry lub odwiedź kampanię Kickstarter.
Ostatnie słowo

finalword_childgeek The Child Geeks bardzo podobało się motywy gry i łatwość w grze. Luminous Ages nie jest trudną grą dla dzieci do nauki, jeśli znają już Magic i inne gry handlowe lub kolekcjonerskie. Najtrudniejszym aspektem jest po prostu śledzenie, gdzie są ziemie i jakie karty Istot są wysyłane do miejsca. Jest to ważne z dwóch powodów. Po pierwsze, karty Istoty na niektórych ziemiach nie mogą być używane do niektórych akcji. Po drugie, karty Istot na niektórych kartach Lądowych mogą być celowane tylko przez określone akcje (na przykład czary). Według jednego z Child Geek: “Bardzo podoba mi się ta gra. Przypomina mi Magię, ale trochę prostsze. Grafika jest niesamowita! “Kolejne dziecko Geek powiedział:” Myślałem, że gra będzie trudna do przejścia i zagrania, ale nie jest to wcale trudne. “Ze wszystkich różnych trybów gry spółdzielnia była najbardziej kochana i tak samo było gra jako całość. The Child Geeks zagłosowali za zatwierdzeniem Luminous Ages.

finalword_parentgeek The Parent Geeks uznało grę za wystarczająco przyzwoitą, ale nie podobało jej się, że była to gra karciana. Według jednego z rodziców Geek: “Nie mam nic przeciwko kupowaniu gier, ale nie podoba mi się, gdy muszę zainwestować w grę więcej niż jeden raz. Aspekt handlu przeszkadza mi. Sugeruje to, że nie dostaję pełnej wersji gry i muszę się w nią kupować, jeśli chcę mieć pełne doświadczenie. “Ten szczególny Parent Geek nie był sam. W rzeczywistości, wszyscy Rodzicowie Geeksowie stwierdzili, że cieszą się Luminous Ages, ale nie zakochali się w tym, ponieważ wierzyli, że przyszedł z finansowym ciężarem, którego nie chcieli nosić. Jak to określił Parent Geek: “Świetna mała gra i taka, w którą grałbym raz po raz, gdyby nie to, że będę musiał płacić za nią znowu i znowu.” Końcowy wynik był mieszany poziom akceptacji ze strony Parent Geeks, oparty bardziej na grze, niż na poziomie rozrywki.

The Gamer Geeks nie byli pod wrażeniem. Według jednego z graczy Gamer Geek: “To kolejna magiczna gra na karty, zbudowana na ramionach tytanów, takich jak Magic i inne gry karciane, które pojawiły się wcześniej. Nie widzę tutaj niczego, co jest szczególnie przełomowe lub interesujące. Fajne dzieło sztuki, ale tak daleko, jak tylko pochwalę grę. “Kolejny Gamer Geek powiedział:” Solidna gra, ale nic nowego. Czuję się, jakbym grał w coś, co grałem wcześniej, co nie jest zbyt ekscytujące. “The Gamer Geeks podobało się, że gra ma różne tryby gry, ale nie sądzę, że naprawdę zakwalifikowała ją do czegoś więcej niż solidnego “Meh”. W rezultacie Gamer Geeks nie zatwierdził gry. Wszyscy zgodzili się, że byłoby o wiele ciekawiej, gdyby nigdy nie grali w taką grę karcianą jak poprzednio, ale Luminous Ages nie przyniosło nic do stołu gier elitarnych, które było nowe lub interesujące.

finalword-fathergeekLuminous Ages wpada w tę samą pułapkę, co wiele innych gier karcianych, kolekcjonerskich i kolekcjonerskich, które pojawiły się przed nim i na pewno za nimi pójdą. Istnieje niezachwiane przekonanie, że gra nigdy nie jest tak naprawdę “kompletna”, ponieważ wzmacniacze mogą kontynuować grę przez lata, a bez nich gra jest zawsze cieniem tego, co może być. To sprawia, że ​​dla wielu osób jest to niepożądana gra, z którą można się pobudzić.

Odkładając to na bok i skupiając się na grze, jestem z tego całkiem zadowolony. Różne obszary i ziemie, które mogą zostać zaatakowane, kombinacje i ustawienia dla nieprzyjemnych gier są tutaj. Sama gra jest łatwa do skonfigurowania, a sposób, w jaki karty działają razem, jest bardzo intuicyjny. Nawet jeśli nie grałeś w Magic od samego początku (lub wcale), gra nie zajmuje dużo czasu. Grafika dodatkowo wzmacnia grę, zbliżając ludzi, miejsca i stwory do wizualnego życia, gdy walczą ze sobą na blacie stołu. Krainy snów są piękne, a koszmary senne – koszmarem. Oczu cukierki i łatwość gry sprawiają, że wszystko razem tworzą szybką i zabawną grę. Spróbuj, kiedy pozwoli na to czas. Kto wie, może to być gra Twoich marzeń.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.