Menu

Mad Science Foundation

26 lutego 2018 - Informacje

Granica między szaleństwem a blaskiem jest czasami cienka. Na przykład Robert Oppenheimer jest znany jako “ojciec bomby atomowej”. Był genialnym człowiekiem, ale jego wysiłki doprowadziły do ​​stworzenia jednej z najbardziej niszczycielskich broni znanych ludzkości. Czy to szaleństwo? W tej grze grasz jako naukowiec, a niektórzy twierdzą, że jest tak szalony jak Robert, ale uważasz, że jesteś genialny i niezrozumiany.

Mad Science Foundation, zaprojektowana przez Sharanga Biswasa, Maxa Seidmana i opublikowana przez Cryptozoic Entertainment, składa się z 1 Infamy track, 42 ​​Scientific Resource cards, 5 Minion Resource cards, 6 Quirk cards, 4 Headquarters card, 30 Invention cards, 1 Sassy AI Standee, 1 Standee Crooked Director, 1 Truckee O ‘Standee Cash, 1 Spee Standee i 4 znaczniki gracza. Karty są tak grube i trwałe jak standardowa karta do gry. Infomy Track i Standees wykonane są z litego kartonu. Artysta Robb Mommaerts wykonał świetną robotę, uchwycając dziwność i ekscentryczność różnych naukowców i ich miłość do dużych czerwonych guzików.

Witamy w laboratorium

Aby skonfigurować grę, najpierw potasuj karty Dziwactwa i rozdaj każdemu z graczy 1 zakrytą. Gracze powinni wyglądać kartami, ale powinni trzymać je w tym czasie w ukryciu. Wszystkie karty, które nie zostały rozdane, powinny zostać zwrócone do pudełka gry.

Po drugie, potasuj karty Kwatery Głównej i zrób 1 odkryte przed każdym graczem. Gracze powinni ustawić kartę tak, aby była skierowana w bok, co oznacza, że ​​jest to tylko prototyp. Każda karta główna, która nie została rozdana, powinna zostać zwrócona do pudełka gry.

Po trzecie, każdy gracz bierze znacznik gracza, który pasuje do swojej karty głównej i umieszcza go na “zero” miejsca znalezionego na torze Infamy.

Po czwarte, ustaw karty Przepracowanych Minionów na jedną stronę obszaru gry i przetasuj karty Minionów na karty zasobów, aby utworzyć talię zasobów. Umieść talię zasobów zakrytą obok ścieżki Infamy.

Po piąte, z talii Wynalazków i dodaj do niej liczbę Przepracowanych Sługi na podstawie liczby graczy w grze.

Po szóste, daj najstarszemu graczowi uczestnika Crooked Director i umieść innych graczy na jednej stronie obszaru gry.

To wszystko do ustawienia gry. Czas na naukę!

Dziwaczne dziwactwa

Karty Quirk dają graczom specjalną misję. Jeśli uda im się osiągnąć wymagania wyszczególnione na karcie Quirk, na końcu gry otrzymają dodatkową infamię. Gracze powinni trzymać swoje karty Quirk przez cały czas, ale mogą je oglądać w dowolnym momencie gry. Wykonywanie tego, co mówi karta Kwiksu, jest opcjonalne, ale warto je ścigać, ponieważ zwycięzcą jest gracz z największą ilością infamii pod koniec gry.

madsciencefoundation-dziwactwa

Świat nie jest wystarczający…

Mad Science Foundation rozgrywana jest w rundach bez ustalonej liczby rund na mecz. Każda runda ma dwie fazy. Podsumowano tutaj jedną rundę gry.

Faza 1: Przyznawanie zasobów

Gracz, który aktualnie kontroluje Reżysera, odkrywa najwyższą kartę z talii losowania Wynalazku (lub 2 najwyższych kart, jeśli Przeszkolony Badacz jest w grze), odwracając ją i kładąc ją odkrytą, aby wszyscy mogli ją zobaczyć.

Następnie gracz, który aktualnie kontroluje reżysera, losuje i odkrywa pewną liczbę kart zasobów z talii losowania zasobów w oparciu o liczbę graczy w grze. Jeśli jakakolwiek karta Minion zostanie ujawniona podczas losowania karty, karta i dopasowany stojak zostaną umieszczone z pozostałymi kartami.

Po ujawnieniu wszystkich kart, gracze, którzy obecnie kontrolują dyrektora, organizują karty na stosy równe liczbie graczy. Liczba kart w każdym stosie i rodzaju zależy od gracza, który układa stosy, ale powinni oni dokładnie rozważyć, co i ile kart wkładają do każdego stosu, gdy są na nim. Nieprzestrzeganie tego może oszukać cenne karty.

Zaczynając od osoby bezpośrednio leżącej od gracza reżysera, każdy gracz weźmie 1 stos kart i wszystkich uczestników, którzy są jego częścią. Gracz, który wykonał stosy, będzie ostatnim, który wybierze stos, a jedyny stos, jaki można wykorzystać, to ten, którego nikt nie wziął. Dlatego ważne jest, aby gracz, który robi stosy, starannie rozważył, co tworzy.

Gracze wyglądają teraz na nowo nabyte karty. Każda karta Wynalazków jest odkryta i przechylona, ​​co oznacza, że ​​są tylko prototypami, a nie zostały jeszcze zbudowane. Karty zasobów są również odkrywane. Gracze również wprowadzają do gry swoje postacie w tym czasie. Stojak reżysera może zmienić ręce gracza.

Faza 2: Eksperymentacja

Zaczynając od gracza, który obecnie kontroluje dyrektora, każdy gracz może tworzyć i aktywować karty Invention w dowolnej kolejności.

Karty Wynalazków zaczynają jako prototypy i wymagają odpowiedniej liczby i rodzaju kart zasobów, które mają zostać zbudowane. Gracze odrzucają odpowiednią liczbę i rodzaj kart zasobów, aby przekształcić prototypowy wynalazek w skonstruowany wynalazek. Wynalezione Wynalazki są ustawione pionowo, wskazując, że można je teraz aktywować.

madsciencefoundation-wynalazek

Zasoby występują w czterech różnych typach. Są to Cryptomium, Lasers, Dark Matter i Sharks. Ilość zasobów, które gracz ma do dyspozycji, to wiedza publiczna, co oznacza, że ​​karty zasobów są zawsze odtwarzane odkryte i organizowane przed swoim graczem w dowolny sposób, jaki im się podoba.

madsciencefoundation-resources

Miniony można znaleźć ukryte w kartach zasobów. Sługusy obejmują Krzywy Dyrektor, Truckload O ‘Cash, Sassy AI, notorycznego Szpiega i Przepracowanego Badacza. Każda z nich pomoże graczowi w pewnym stopniu i może być wymagana do określonych działań.

madsciencefoundation-minions

Aktywacja Wynalazku uruchamia efekty karty Wynalazku. Każda skonstruowana karta Inwencji, którą gracz ma, może zostać aktywowana raz na turę podczas tej fazy rundy. Niektórych kart Wynalazków nie można aktywować, dopóki nie zostaną spełnione określone warunki. Ponadto niektóre Wynalazki są powiązane z określonymi kategoriami, które mogą oddziaływać w różny sposób z graczem na podstawie jego karty Quirk. Gracze powinni nagrywać każdego zdobytego Infamy za pomocą utworu Infamy.

Po tym, jak każdy gracz zakończy turę, runda się kończy i rozpoczyna się nowa runda.

To Szalony Szalony Świat Naukowców

Gra dobiega końca, gdy rozdano ostatnią kartę talii Wynalazku. Runda kończy się normalnie, a następnie gracze ujawniają swoją kartę Quirk i dostosowują swój wynik Infamii, aby ujawnić swoją ostateczną sumę. Gracz z największą ilością Infamy wygrywa!

The Child Geeks naprawdę dobrze się bawili, stwierdzając, że zabawnie jest udawać, że naciskają BIG RED BUTTON na swoich skonstruowanych kartach Invention, śmiejąc się jak mali szaleni naukowcy. Według jednego z Child Geek: “Najlepszą częścią gry jest aktywacja twoich wynalazków w najlepszy możliwy sposób, aby zdobyć duże punkty”. W pewnym sensie gracze budują silnik, który pozwala im podejmować dodatkowe działania i zdobywać punkty w każdej rundzie. Nie zaginęło to w przypadku bardziej doświadczonych dzieci-maniaków, którzy grali w gry na pokładach w przeszłości. Ale co ważniejsze, wzbudziło to zainteresowanie mniej doświadczonych Geeków, którzy chcieli odkryć więcej gier, takich jak Mad Science Foundation. Końcowym rezultatem była powszechna akceptacja Child Geeks, dla której wszyscy uznali grę za szybką, zabawną i wymagającą.

finalword_parentgeek The Parent Geeks również cieszyło się grą, zarówno ze swoją rodziną, jak i rówieśnikami. Według jednego z rodziców: “Myślę, że gra jest dobrym połączeniem zasobów zbierających talię, ale nie buduje się naprawdę talii. Jesteś konstruktorem Invention. “Inny rodzic Geek powiedział:” Podoba mi się, jak wszystkie karty są widoczne w grze. Najpierw myślałem, że to będzie zbyt łatwe i niezbyt zabawne, ale chłopcze, myliłem się! “. Fakt, że wszystkie te informacje służyły tylko zwiększeniu intensywności gry, ponieważ gracze wiedzieli dokładnie, co robią ich przeciwnicy i potrafią. z. Oczywiście, posiadanie tej wiedzy silnie wpłynęło na wybór pala i budowanie, czyniąc każdą fazę każdej rundy ciekawym ćwiczeniem w podejmowaniu akcji i reagowaniu na innych przeciwników. The Parent Geeks zdecydowali, że Mad Science Foundation trafi w odpowiednie przyciski i zagłosuje za jej zatwierdzeniem.

finalword_gamergeekGamer Geeks początkowo był sceptyczny, uznając opis gry i szybki przebieg rozgrywki za dość prosty. Według jednego z graczy Gamer Geek: “Gra wydaje się być dobrze wykonana, a zasady są ścisłe, ale wydaje się również bardzo lekkie. Nie jestem pewien, czy ta gra zostanie przyjęta przy stole elitarystów. “Po graniu Gamer Geeksowie zaczęli zmieniać zdanie. Jeden z graczy powiedział: “Nie byłam pewna, czy ta gra sprosta zadaniu, ale się myliłam. Jest świetna mieszanka taktyki i strategii do grania, a także zbierania zasobów i określonych mocy gracza z Minionami. Wszystko działa bardzo dobrze. “Kolejny Gamer Geek powiedział:” To lekka gra, ale ma dość mięsa, aby mnie wypełnić. Sądzę, że jest to idealna gra o wypełniaczach lub świetny wybór na lżejszą noc gry. Kiedy głosy były już w grze, Gamer Geeks z przyjemnością zatwierdzili Mad Science Foundation.

finalword-fathergeek Gra była wspaniałą niespodzianką. Kiedy po raz pierwszy przeczytałem zasady, nie byłem pewien, czy gra może wywołać tak wiele drobnych mechaniki gry bocznej i doprowadzić ją do siebie. Budowanie zasobów, budowa silnika, rysowanie kart i zmienne moce graczy to mechanizmy gry, które były wcześniej używane, ale kiedy zaczniesz je łączyć, połączenia między różnymi aspektami gry mogą być mylące. Albo jeszcze gorzej, wymuszony. Nie w tym przypadku. Wszystko działa naprawdę płynnie i wydaje się być częścią naturalnej progresji gry.

Nie byłem też pewien, czy spodoba mi się gra, która zmusiłaby mnie do pokazania tego, co zbieram, ale okazało się, że tak nie jest. W rzeczywistości było dokładnie odwrotnie. Wiedząc, co moi przeciwnicy mieli i nad czym pracowali, wiedziałem dokładnie, gdzie muszę skupić moją uwagę i jakie ryzyko podjąć. Było to szczególnie ważne, gdy byłem dyrektorem i podzieliłem zasoby w taki sposób, aby nikt nie miał solidnej ręki. Oczywiście nie zawsze działało, ale gra daje graczom wiele informacji i wystarczającą umiejętność użycia go, aby każda decyzja była znacząca.

Naprawdę podobała mi się ta mała gra, uznając ją za właściwą mieszankę rozrywki i wyzwania. Chociaż grał świetnie z rodziną, gra bardzo dobrze działała na stole elitarystów gier, co uszczęśliwiało wszystkich. Wypróbuj tę grę i sprawdź, czy sprawia ci to radość.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.