Menu

Makroskop

25 lutego 2018 - Informacje

Ta historia ma trochę coś takiego. Grupa niewidomych po raz pierwszy spotyka słonia. Dotykając poszczególnych części, wszyscy identyfikują go jako coś innego niż słoń. Na przykład, gent dotykając tułowia sugeruje, że to olbrzymi wąż. W tej grze gracze dostaną tylko przebłyski wielkiego obrazu, ryzykując zgadnąć, co zakładają, że widzą.

Makroskop zaprojektowany przez Martina Nedergaarda Andersena i wydany przez Mayday Games, składa się z 54 żółtych kryształów Punktów Zwycięstwa (każdy warty 1 punkt), 10 niebieskich kryształów Punktów Zwycięstwa (o wartości 10 punktów każdy), 200 dwustronnych kart obrazkowych, 1 rundy gry Plansza śledzenia, 1 znacznik rundy gry, 2 standardowe sześciostronne kości i mikroskop (który musi zostać złożony). Karty obrazkowe są cienkie i przypominają papier, łatwo ulegają fałdowaniu i składaniu. Deski są grube i trwałe. Macroscope wymaga pewnego montażu, w tym naklejek, ale jest to jednorazowa czynność.

Konfiguracja gry

Aby ustawić grę, najpierw umieść Macroscope w środku obszaru gry.

Po drugie, usuń kartę “Pizza” i przetasuj pozostałe karty. Umieść karty odkryte w Macroscope, umieszczając kartę “Pizza” na górze. Po umieszczeniu wszystkich kart, podłącz górną część Macroscope.

Po trzecie, umieść żeton makroskopu losowo w każdej z przestrzeni znajdujących się na wierzchu makroskopu, pokrywając kartę “Pizza”.

Po czwarte, usuń najlepszą kartę “Pizza”, upewniając się, że żadna z kart graficznych nie jest widoczna dla graczy.

Po piąte, umieść planszę rundy gry obok Macroscope i ustaw znacznik rundy gry na “1”. Umieść kostki obok planszy.

Po szóste, daj każdemu graczowi 2 żółte kryształy Punktów Zwycięstwa, umieszczając pozostałe kryształy w jednej puli na jednej stronie obszaru gry. Po zakończeniu obszar gry może wyglądać podobnie do następującego obrazu.

To wszystko do ustawienia gry. Ustal, kto pójdzie pierwszy i niech zgadywanie się rozpocznie!

Punkt widzenia

Makroskop jest rozgrywany w rundach i turach. Tutaj podsumowano turę gracza.

Krok 1: Dostosuj mikroskop

Gracz powinien ostrożnie obrócić mikroskop tak, aby miał wyraźny widok bez usuwania go ze środka obszaru gry. Strzałki na kartach obrazków pokazują, w którym kierunku karta powinna być skierowana od gracza.

Krok 2: Rzuć te kości

Gracz rzuca kostką. Gracz usuwa jeden token z Macroscope za liczbę wycenioną z wartością w sumie 2 możliwe żetony. Po usunięciu pierwszego tokena gracz może spróbować odgadnąć, co to jest zdjęcie lub usunąć drugi token. Po usunięciu drugiego tokena gracz może ponownie spróbować odgadnąć lub przejść do następnego kroku.

Jeśli gracz nie zgadł, bierze 1 żółty kryształ Punktów Zwycięstwa za każdy usunięty żeton.

Krok 3: Zgadnij obraz

Jeśli gracz chce, może odgadnąć, na co patrzy. Zapowiadają przeciwnikom, jak sądzą, obraz. Przeciwnik może rzucić wyzwanie zgadywaniu, jeśli wierzy, że obraz jest czymś zupełnie innym. Wyzwania muszą zapłacić 2 żółte kryształy Punktów Zwycięstwa i ogłosić wszystkim, co ich zdaniem jest obrazem. Jeśli pod koniec tury gracza nie odważy się zgadywać, przeciwnik może rzucić wyzwanie i spróbować zgadnąć, płacąc taką samą liczbę kryształów Punkt Zwycięstwa. Jeśli gracz nie ma 2 żółtych żetonów Punktów Zwycięstwa, nie może zgadnąć.

Liczba żetonów wciąż znajdujących się na makroskopie, które zakrywają obraz, określa liczbę Punktów Zwycięstwa, które można wygrać lub przegrać.

Następnie wszystkie usunięte żetony są umieszczane z powrotem na Macroscope, ukrywając kartę z obrazem. Następnie karta zdjęciowa zostaje usunięta i ujawniona wszystkim graczom.

Gracz, który odgadł obraz poprawnie, otrzymuje liczbę Punktów Zwycięstwa, które są warte karty. Wszyscy gracze, którzy zgodzili się na błędy, muszą zapłacić z własnej puli tyle punktów zwycięstwa z puli.

Czy zgadłeś poprawnie?

To kończy turę gracza. Kolejny gracz z kolejnością w kolejności zaczyna się od kroku 1 opisanego powyżej. Gdy każdy gracz ma już kolejkę, znacznik rundy gry zostaje przesunięty do następnego miejsca na planszy rundy w grze.

Las dla drzew

Po 10 rundach gra dobiega końca. Wszyscy gracze liczą zebrane Punkty Zwycięstwa. Gracz z największą liczbą punktów zwycięstwa wygrywa.

Warianty gry

Możesz zignorować kości i po prostu usunąć token w swojej turze. To dodaje nieco bardziej strategicznego i taktycznego myślenia do gry, ponieważ pozwala graczowi wybrać to, co chcą zobaczyć lub nie pokazać swoim przeciwnikom.

Gracze mogą również potajemnie odgadnąć, co to jest obraz. Gdy wszyscy gracze zapisują swoje przypuszczenia, domysły zostają ujawnione. Gracz, który odgadł poprawnie (i pierwszy), otrzymuje 1 kryształ Punktów Zwycięstwa. To dobry wariant dla rodzin lub dla graczy, którzy nie chcą ograniczać się do zgadywania na podstawie ich wszystkich dostępnych Punktów Zwycięstwa.

Aby dowiedzieć się więcej o Macroscope, odwiedź stronę internetową gry.
Ostatnie słowo

The Child Geeks czerpał radość z gry, stwierdzając, że jest to zabawne i wymagające ćwiczenie, aby odgadnąć, jaki był obraz, który powoli się ujawnił. Według jednego z nich, Child Geek, “za każdym razem, gdy usuwany jest token, muszę przemyśleć to, co widzę. Czy to wieloryb? Pies? Pies wielorybów? “Kolejne dziecko Gee powiedziało:” Podoba mi się, jak zdobywa się mniej punktów, gdy widać więcej zdjęć. To sprawia, że ​​chcesz zgadnąć tak szybko, jak to tylko możliwe. Jedynym aspektem gry, której nie lubili dzieciom, było ograniczenie do zgadywania Punktów Zwycięstwa. Okazało się to jednak bardziej przeszkodą niż zmieniaczem gry, a Child Geeks muskularni przez to przeszli, co zaowocowało pełnym poparciem.

The Parent Geeks również cieszyło się grą, która sprawiała, że ​​był to świetny czas zarówno dla rodziny, jak i dla rówieśników. Według jednego z rodziców Geek: “Lubię, jak zdobywasz więcej punktów przy mniejszej ilości informacji. To sprawia, że ​​gracze naprawdę koncentrują się i podejmują pewne domysły, ryzykując trochę, aby uzyskać możliwy los. “Podczas gdy Geek Dzieci nie przejmował się ograniczeniem odgadywania Punktów Zwycięstwa, Rodzicowi Geeksi uznali to za niezbędny element do gry. Jak to określił Parent Geek: “Myślę, że jest genialne, jak wyraźnie pokazują graczowi aspekt ryzyka w porównaniu do nagrody, dając im Punkty Zwycięstwa do zarabiania, wydawania i przegrywania.” Kiedy wszystkie gry się skończyły , Rodzice Geekowie głosowali za zatwierdzeniem Makroskopu.

The Gamer Geeks nie byli pod wrażeniem gry. W rzeczywistości wielu z nich uznało, że nie jest to wcale gra. Według jednego z takich Gamer Geek: “To nie jest gra. To ćwiczenie w zgadywaniu. To niezbyt zabawne. “Kolejny Gamer Geek powiedział:” Myślę, że to raczej gra rodzinna i dziecięca niż gra dla graczy. Tak, ma on ryzyko w stosunku do nagrody i istnieje pewna strategiczna korzyść z tego, że nie ujawnia się niektórych żetonów w porównaniu do innych, ale wszystko to jest dość cienkie. Tak, nie jest to gra dla mnie. “Żaden z Gamer Geeks nie uznał Macroscope za złą grę, ale wszyscy zgodzili się, że to po prostu nie jest grą dla elitarnych graczy. W związku z tym zagłosowali za odrzuceniem go, stwierdzając, że mogli wyraźnie zobaczyć wartość gry bez odgadywania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.