Menu

Morels #1

25 lutego 2018 - Informacje

Profesor John Tyler Booner powiedział: “Nagłe pojawienie się grzybów po letnim deszczu jest jednym z najbardziej imponujących spektakli w świecie roślin.” Grzyby wyglądają nieziemsko i rosną w ukrytych miejscach. Mogą być stosowane do żywności i mają unikalne właściwości farmaceutyczne. Ale mogą też być śmiertelne. W tej grze najlepiej znasz różnicę między tym, co smakuje wspaniale, a tym, co Cię wbije w ziemię.

Morels, zaprojektowany przez Brenta Povisa i wydany przez Two Lanterns Games, składa się z kart 84-dniowych, 8 kart Night, 2 kart przewodników, 16 żetonów żetonów i 2 żetonów Pan. Karty są tak grube i trwałe jak standardowa karta do gry. Żetony są wykonane z grubej tektury.

Konfiguracja gry

Aby skonfigurować grę, najpierw obaj gracze powinni znajdować się naprzeciw siebie. Upewnij się, że jest wystarczająco dużo miejsca po lewej, prawej stronie i przed każdym graczem, aby mieć karty. Miejsce bezpośrednio przed graczem jest określane jako “obszar gry”. Umieść 1 Token Pan w każdym obszarze gry.

Po drugie, oddziel karty Nocy od kart Dnia, aby utworzyć talie Nocy i Dnia. Potasuj każdą talię osobno i połóż je zakryte z jednej strony obszaru gry.

Po trzecie, wylosuj 8 kart z talii losowania dnia i umieść je w rzędzie, odkryte, pomiędzy graczami. Ten rząd kart nazywany jest “lasem”. Następnie rozdaj każdemu z graczy 3 karty z talii Dnia. Te karty są początkową ręką gracza. Gracze powinni zawsze trzymać rękę w ukryciu.

To wszystko do ustawienia gry. Połóż żetony żetonów w stosie na boku obszaru gry. Czas na polowanie na smaczne kąski.

Mikologia 101

Mycology jest wyspecjalizowaną gałęzią biologii, która koncentruje się na badaniu grzybów. Jako gracz nie musisz być ekspertem, a nawet lubić smak grzybów do grania. Musisz jednak wiedzieć nieco więcej niż przeciętny Joe, aby właściwie zbadać las i znaleźć smaczne grzyby.

Grzyby

Wszystkie grzyby można podzielić według rodzaju, smaku, rzadkości i ceny rynkowej. Każda karta grzybowa będzie miała określoną nazwę określającą typ. Ikony Pan i Foraging Stick z wartością liczbową reprezentują ogólny smak, rzadkość i cenę rynkową grzyba.

Patelnie, kosze i żerdziki

Każdy gracz rozpoczyna się od tokena Pan, a później w grze znajdzie i będzie mógł grać na kartach Pan. Patelnie są używane do gotowania grzybów, co da punkty.

Kosze służą do przenoszenia grzybów. Rozmiar dłoni karty gracza jest początkowo ograniczony. Za pomocą koszyków gracz może trzymać więcej kart, co powoduje, że więcej grzybów uważa się za własne.

Pałeczki do żerowania są używane jako rodzaj waluty, w której gracz “płaci” koszt żerowania w głębi lasu, wydając żetony sztyftu.

Księżyc

Karta Księżycowa pozwala graczowi zbierać specjalne rodzaje grzybów, które są dostępne tylko w nocy. Grzyby znalezione w nocy są warte więcej niż jeden grzyb (co jest normą dla tych, które znajdują się w talii losowania dnia), ale zajmują tylko 1 kartę w ręce gracza. Podczas gdy grzyby znalezione w świetle Księżyca są o wiele bardziej ekonomiczne, są również znacznie trudniejsze do zdobycia. To ma sens, gdy weźmiesz pod uwagę temat, że gracz kręci się w ziemi w ciemności.

Niszczenie aniołów

The Destroying Angel to specjalny rodzaj grzybów, który jest wręcz nieprzyjemny w grze i śmiertelny w prawdziwym życiu. Jeśli gracz kiedykolwiek zażąda zniszczenia anioła jako swojego, natychmiast rozwiązany. Gracz musi odrzucić swój rozmiar ręki do 4 kart, a także dodatkowe 2 za każdą Kartkę Koszyków, jaką mają w grze. Ponadto kąt niszczenia tymczasowo ogranicza limit wielkości dłoni gracza. Na przykład gracz z 1 koszem w grze musiałby odrzucić do 6 kart i ma teraz limit ręki do 6, który nie brzmi tak źle, ale jest pewien haczyk. The Deadly Angel kontynuuje ograniczanie ręki gracza, 1 dodatkową rundę na żeton Pan i Pan w grze, która była używana do gotowania. Oznacza to, że jeśli gracz ma 1 żeton Pan i 2 karty Pan w grze z pieczonymi pieczarkami, musi zawsze odrzucić do swojego nowego limitu rozmiaru ręki dla ich aktualnej tury i ma tymczasowo ograniczony rozmiar ręki dla 3 dodatkowych zakrętów. Gracz nigdy, przenigdy nie weźmie kart do ręki, co spowoduje więcej kart, niż pozwala na to ich aktualny limit wielkości.

Gracz może nigdy nie mieć więcej niż jednego Zniszczonego Anioła w czasie gry, co powoduje wiele problemów. Podwójna dawka paskudnej rzeczy z pewnością by ich zabiła (co w prawdziwym życiu jest absolutnie prawdziwe). Po wykonaniu wymaganej liczby zwojów, które zostały wykonane przez Niszczącego Anioła, zostaje odrzucony, a limit wielkości dłoni gracza powraca do aktualnego stanu naturalnego. Jeśli gracz naprawdę chciał, mogliby natychmiast zatruć się. Nowo upieczone grzyby podczas kar, które są karane, nie zwiększają długości kary.

Spacer po lesie

Morels gra się na zmianę. W swojej turze muszą wykonać jedną z pięciu możliwych akcji. Podsumowano tutaj działania.

Opcja 1: Weź kartę

Ta akcja pozwala graczowi zabrać 1 kartę z lasu, ale tylko wtedy, gdy wzięcie karty nie przekracza limitu wielkości karty gracza (domyślnie 8 kart, ale limit wzrasta wraz z postępem gry).

Gdzie karta znajduje się w lesie określi jej koszt. Pierwsze dwie karty znajdujące się najbliżej stosu Zepsucie (stos kart po drugiej stronie rzędu lasów kart) są uważane za “stopy” gracza i nie będą one kosztować gracza, aby go zebrać. Każda inna karta w rzędzie lasu jest uważana za “w lesie”. Im głębiej gracz wejdzie do lasu, tym więcej żetonów będzie musiał zapłacić. Koszt jednej karty żetonów na kartę dla każdej karty z dala od dwóch kart u stóp gracza.

Na przykład poniższy obraz przedstawia typowy obszar konfiguracji gry. Zauważ, że dwie karty obok stosu Rozpadu są uważane za nogi gracza i można je zabrać nie wydając żadnych żetonów. Jeśli gracz chce mieć jakąkolwiek inną kartę, będzie musiał za nią zapłacić. Koszt w żetonów jest oznaczany jako liczba na każdym polu karty, a najtańszy (poza darmowym) jest 1 kij do żerowania, a najdroższym jest 6 żetonów (karta najbliższa talii losowania dnia i nocy).

Jeśli zebrana karta to “Kosz” lub “Anioł niszczący”, natychmiast trafia do obszaru gry gracza i nie wlicza się do bieżącego limitu wielkości ręki gracza. Karta “Księżycowa” jest natychmiast odrzucana na osobisty stos kart odrzuconych gracza i pozwala graczowi dobrać 1 kartę Nocną, dodając ją do ręki (obowiązuje limit ręki).

Opcja 2: Weź karty rozpadu

Ta akcja pozwala graczowi wziąć wszystkie karty znajdujące się obecnie na stosie Rozpadu i dodać je do swojej ręki, ale tylko wtedy, gdy nie przekroczysz limitu rozmiaru ręki gracza. Ponownie, Kosze, Księżyce i Niszczenie Aniołów są natychmiast rozwiązywane.

Opcja 3: Gotuj grzyby

Ta akcja pozwala graczowi “ugotować” 3 lub więcej kart grzybów, które wyświetlają ten sam rodzaj grzyba, jeśli mają wolny i dostępny żeton Pan lub karta Pan. Podczas jednego toru można gotować tylko jeden rodzaj grzybów. Gotujące grzyby nagradzają gracza Mushroom Varietal Points (MVP). MVP do zdobycia za kartę w gotowanym zestawie są wymienione na karcie obok ikony Pan. Na przykład 3 grzyby ugotowane o wartości 3 MVP każdy dałoby 9 MVP.

Gracz może umieścić swoje 3 pasujące karty z pieczarkami na patelni już w swoim obszarze gry lub zagrać 3 pasujące karty grzybów wraz z kartą Pan.

“Masło” można dodać do zestawu 4 pasujących kart grzybów, a “Cider” można dodać do zestawu 5 lub więcej pasujących kart grzybów. To spowoduje więcej MVP. Możliwe jest dodanie do gotowania zarówno Masła, jak i Cydru, a nawet dwóch Butrów lub dwóch Cydrów, ale gracz musiałby mieć dużą liczbę grzybów, ponieważ każda karta Masła i Cydru jest przypisana do określonej liczby kart w zestawie i żadna karta grzybów nie może mieć przypisanego więcej niż 1 Butte lub 1 Cydr. Tak więc znowu jest to bardzo możliwe, ale jest to dużo kart, które gracz musi zebrać! Mówię, że idziesz na to …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.