Menu

Munchkin Gloom

26 lutego 2018 - Informacje

Niektórzy wierzą, że im więcej cierpicie na tym świecie, tym bardziej zasługujecie na szczęśliwsze życie po życiu. To znaczy, ból teraz równa się zdobyciu później. Jeśli tak jest (i nie sugeruję, że tak jest), to postacie w tej grze z pewnością znajdą Wielką Wieczerzę, która będzie wypełniona niezliczonymi przyjemnościami i rozkoszami. Przygotujcie się na cierpienie i cieszcie się z tego.

Munchkin Gloom, zaprojektowany przez Keitha Bakera, Andrew Hackarda, Steve’a Jacksona i opublikowany przez Atlas Games, składa się ze 110 kart. Karty nie są tak grube ani tak wytrzymałe jak standardowa karta do gry, więc bądź ostrożny. Podczas gdy Munchkin Gloom to gra sama w sobie, jest kompatybilna z każdą inną grą Gloom, co czyni ją zarówno grą podstawową, jak i ekspansją. To nie jest kompatybilne z Munchkin. Artyści Jaume Fabregat i John Kovalic wykonali wspaniałą pracę polegającą na uchwyceniu lekkomyślnego komediowego ducha Munchkina i skręceniu go tak, by pasował do bezdennej ciemności Mroku. Mroczny humor w najlepszym wydaniu.

Klarowność jest kluczem do twojej zagłady

Munchkin Gloom używa unikalnego, przejrzystego systemu kart. Każda karta układa się na wierzchu, usuwając stare wartości i dodając nowe. Główną zasadą Munchkin Gloom jest “zwracać uwagę tylko na to, co widzisz”. Oznacza to, że stare wartości i premie można szybko zastąpić nową kartą, która nakłada i zastępuje stare wartości.

W sumie istnieją cztery różne typy kart. Są one następujące:

Karty postaci

Karty postaci są podstawową podstawą, na której wszystko jest zbudowane. Brakuje punktów niezbędnych do wygrania lub przegrania gry, ale są one głównym celem skupienia się na grze. Karty modyfikatorów są ułożone na wierzchu kart postaci.

Karty modyfikacji

Karty Modyfikatorów przynoszą nieszczęście Stronie gracza i wielki wiwat na Stronę przeciwnika gracza. Karty z modyfikatorem są rozgrywane i układane w stos bezpośrednio nad kartami postaci i wszystkimi wcześniejszymi kartami modyfikatorów. Karty modyfikujące można grać tylko na żywych kartach postaci.

Karty wydarzeń

Karty wydarzeń rozgrywane są z ręki gracza, rozpatrywane, a następnie odrzucane, o ile ma to zastosowanie. Nie układają się na kartach postaci i modyfikatorów.

Nieterminowe karty śmierci

Nieterminowe karty śmierci kończą życie żywych postaci. Mogą być odtwarzane tylko na Postacie, które mają ujemne wartości Self-Worth. Po tym, jak Postać spotyka się ze swoją śmiercią, zostają ustawieni na bok i na zewnątrz przez cały czas trwania gry, aż do ostatecznej oceny.

munchkingloom-cardanat

Ostatnia przygoda

Aby ustawić grę, każ każdemu graczowi wybrać jedną Stronę (na podstawie symboli), a następnie odrzuć 1 wybraną przez siebie kartę. Jeśli grasz z 5 graczami, odrzucone karty tworzą piątą drużynę. Zachowane karty są rozgrywane przed graczem w rzędzie, odkryte i widoczne dla wszystkich przeciwników.

Po drugie, potasuj pozostałe karty i rozdaj każdemu z graczy 5 kart zakrytą. Gracze powinni patrzeć na swoje karty, ale trzymać je w ukryciu przed przeciwnikami aż do momentu zagrania. Umieść pozostałą talię kart na jednej stronie obszaru gry. To jest talię do remisu na czas trwania gry.

To wszystko do ustawienia gry. Z kolei każdy z graczy podsumowuje nędzę, którą ich drużyna do tej pory doświadczyła podczas swojej przygody. Gracz z najbardziej nieszczęśliwą historią jest pierwszym graczem.

Próby, udręki i skarb, dla których warto umierać

Munchkin Gloom rozgrywany jest na zmianę bez zadanej liczby zwojów na mecz. W swojej turze wykonają 2 akcje. Działania prawie zawsze koncentrują się na kartach do własnej partii, ale mogą również obejmować karty do gry na Party przeciwnika. Co oznacza, że ​​karty ujemne są zawsze rozgrywane na Party gracza, a karty tworzące poczucie szczęścia są zawsze rozgrywane na stronie przeciwnika. Działania obejmują:

Zagraj 1 kartę Wydarzenia: natychmiast rozpatrz i odrzuć, jeśli ma to zastosowanie (zanotuj dowolne ikony Story w grze, aby określić dodatkowe efekty)
Zagraj 1 kartę modyfikatora: stos na dowolnej żywej karcie postaci i wcześniej zagrane karty modyfikatora
Zagraj w 1 kartę Nieterminowej śmierci: można ją zagrać na dowolnej żywej karcie Postaci, która ma ujemny wynik Self-Worth
Odrzuć rozdanie: gracz odrzuca wszystkie karty w ręce
Pomiń: gracz nie robi nic dla swojej 1 akcji

Po wykonaniu 2 akcji gracz cofa do 5 kart. Limit remisów może się zmienić dla gracza w trakcie gry. Niektóre karty są odtwarzane, gdy tylko zostaną narysowane. W takim przypadku gracz rozpatruje kartę i NIE pobiera nowej karty, aby ją zastąpić.

To kończy turę gracza, chyba że gracz otrzyma dodatkowe “darmowe gry”. Kolejny gracz w kolejności kolejności kolejności idzie teraz.

Wygrywając grę

Gra kończy się, gdy wszystkie postacie w jednej drużynie zginą. Każdy gracz ma teraz sumę punktów wartych Self-Worth swoich martwych postaci (co jest sumą pokazaną na stosie). Gracz z NAJNIŻSZĄ sumą ma najbardziej nieszczęśliwe przyjęcie, ale jest zwycięzcą gry.

Aby dowiedzieć się więcej o Munchkin Gloom, odwiedź stronę internetową gry.
Ostatnie słowo

finalword_childgeek The Child Geeks odkrył, że cały ten ponury i mroczny aspekt jest zarówno zabawny, jak i zakręcony. Według jednego z dzieci, Geek: “Nie wiedziałem, co zrobić z grą na początku. Chodzi mi o to, próbuję zabić moje postacie. Nadal nie wiem, co myśleć, ale dobrze się bawię. “W rzeczywistości założenie gry było trudne do zrozumienia dla dzieci, które najpierw zrozumiały z powodu całkowicie przeciwnego planu. Podczas gdy wiele gier dotyczy przetrwania, Munchkin Gloom koncentruje się na gineniu w najbardziej bolesny i żałosny sposób. Trochę się do tego przyzwyczaiło, ale gdy Dzieciątka zrozumiały kierunek gry, zaczęły zabijać swoją postać jak czarna plaga. Jak to ujął Child Geek: “Nie miałem pojęcia, że ​​zabawianie się z drużyny było jedną wielką zabawą – jeden po drugim – i pomóc swoim przeciwnikom przetrwać kolejny dzień.” Zabawa, w rzeczy samej. Tyle radości, że Dzieci-Geek wszyscy głosowali za zatwierdzeniem Munchkin Gloom.

finalword_parentgeekParent Geeks, którzy nie znali Mroku, ale byli zaznajomieni z Munchkinem, uwielbiali tę grę. Podobnie, Rodzice, którzy znali Munchkina, ale nie Glooma, dobrze się bawili. Okazuje się, że połączenie dwóch gier wypełnia lukę pomiędzy dwiema różnymi grupami Rodziców Geeków. Ci, “którzy grali” i ci, “którzy nie grali”. Końcowym wynikiem było przyjemne spotkanie graczy, którzy byli obeznani z grą, ale nie wszyscy byli równie podekscytowani grą. Według jednego z rodziców Geek: “Lubię tę grę. Jest humorystycznie mroczny i cudownie przerażający. Nie mogę powstrzymać się od śmiechu maniaka za każdym razem, gdy sprawiam, że członek Partii cierpi lub przynosi światło słoneczne na imprezę mojego przeciwnika. “Inny rodzic Geek powiedział:” Zgrabna zmiana tradycyjnego podejścia do gier. Lubię Munchkina i cieszę się, że ta gra nie przypomina niczego podobnego. Kiedy głosy były już gotowe, Rodzicowie Geeksowie głosowali za zatwierdzeniem Munchkin Gloom.

The Gamer Geeks były mieszane. Według jednego z graczy Gamer Geek: “Nie ma tu nic nowego. To jest Mrok z wszechświatem gry Munchkin. Nie mam wrażenia, że ​​gram tutaj nową grę. “Inny Gamer Geek powiedział:” Żyję w Gloom i lubię Munchkina w bardzo małych dawkach, ale połączenie tych dwóch nie poprawia ani nie szkodzi rozgrywce. To tylko wklejony temat w prawie bezimiennej grze. “Żaden z Gajków nie odnalazł gry źle zrobionej lub słabo zagranej, ale nie dbał o to wszystko. Ale nie wszyscy. Było wielu Gamer Geeks, którzy uznali mieszanie i dopasowywanie świata Munchkina do ponurego świata Mroku za doskonałe połączenie ciemności i dorky. Według jednego z tych Gamer Geeks, “Nic nowego tutaj, ale chłopiec, lubię mnie trochę Munchkin i Gloom! Teraz mogę zagrać za jednym razem. “Kiedy głosy były już w grze, Gamer Geeks dał Munchkin Gloom mieszaną recenzję.

finalword-fathergeekW rzeczywistości, Munchkin Gloom nie przynosi nic nowego do stołu, jeśli znasz Gloom. Dodatkowo ci, którzy lubią grać w Munchkina, odkryją, że Munchkin Gloom nie przypomina gry, której szukają. To jest Mrok z Munchkinsem i niewiele więcej. Ale to samo w sobie nie jest przeszkodą. Okazało się raczej, że był to prawdziwy pozytyw od rodziców, którzy mieli grupy znające obie gry. Myślę, że prawdziwe losowanie gry wynika z jej możliwości odwołania się do dwóch dużych baz graczy. Ci, którzy grają w Gloom i ci, którzy grają w Munchkina. Może to być prosty motyw, ale czasami wystarczy trochę czasu, aby przyciągnąć tłum. Spójrz na Sharknado, na przykład. Bardzo głupi film, który dosłownie sprawi, że będziesz głupszy, jeśli go obejrzysz. Chodzi o rekiny w tornado. Tak, wiem. Teraz chcesz to zobaczyć. Temat jest nieodparty i nie osądzam ciebie. Widziałem to cholerstwo 4 razy. Jestem prawie pewien, że spora część mojego mózgu jest martwa.

Gra jest prosta i szybka, dzięki czemu Munchkin Gloom jest dobrą grą dla wypełniaczy lub rodziny. Sposób, w jaki “śmierdzisz” swoim przeciwnikiem, jest miły dla tematu, co zmniejsza napięcie, ale nic z zabawy. Chociaż nie powstrzymam się od stwierdzenia, że ​​Munchkin Gloom jest lepszy niż którykolwiek z tych imion, mogę stwierdzić, że jest to zabawne połączenie tych dwóch elementów. Spróbuj, jeśli jesteś fanem obu gier. Szanse są bardzo dobre, aby skończyć się kochaniem tego na śmierć.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.