Menu

Murder at Blood Mansion

25 lutego 2018 - Informacje

Mieszkańcy Krwawej Mansion to dziwny los. W większości trzymają się i pilnują swoich sekretów jak głodna wiewiórka pilnująca orzecha. Kiedy walczą, często są podgrzewane, ale szybko rozwiązane. Z pewnością członkowie rodziny i bliscy przyjaciele rodziny mają urazy, ale nikt nigdy nie myślał, że będzie to cokolwiek. Do dzisiaj. Kiedy znaleźli martwe ciało twarzą w dół na podłodze salonu.

Murder at Blood Mansion, zaprojektowany przez Bradena Barty’ego i samopublikowany, będzie podobno składał się z 7 żetonów postaci, 7 kart podejrzanych, 7 kart broni, 7 kart morderstw, 6 kart Dead End, 24 kart akcji i 22 kart winy . Ponieważ jest to recenzja wcześniej wydanej gry, nie mogę komentować jakości komponentu gry.

Narzędzia morderczego handlu

Murder at Blood Mansion to gra karciana. W związku z tym ważne jest, aby zrozumieć, co robią karty, jeśli chcesz uciec z morderstwem lub znaleźć winnego.

Podejrzane karty

Podejrzane karty (oznaczone literą “S” na odwrocie karty) przedstawiają dość ekscentryczną grupę postaci, które znajdowały się na terenie Krwawej Mansion w momencie popełnienia morderstwa, czyniąc każdą z nich “osobą zainteresowaną”. Chociaż wszyscy mają podejrzane środowiska i możliwe motywy popełnienia straszliwej zbrodni, tylko jeden z nich jest winny morderstwa.

Karty zabójstw

Karty morderstw opisują makabryczną zbrodnię, w której znaleziono ofiarę i broń, której użyto do popełnienia morderstwa. Karta Morderstwa jest losowana na początku każdej gry, dzięki czemu gracze nigdy nie muszą rozwiązywać (lub uciec) tego samego morderstwa dwa razy z rzędu.

Karty broni

Karty broni (oznaczone jako “W” na odwrocie karty) przedstawiają wszystkie nieprzyjemne i potencjalnie śmiertelne przedmioty, które można znaleźć w pobliżu Krwawej Mansion. Z tego jest zaskakująco dużo. Podczas gdy każdy przedmiot jest potencjalnie śmiertelny, tylko jeden został użyty do popełnienia morderstwa.

Karty akcji

Karty Akcji (oznaczone jako “A” na odwrocie karty) umożliwiają graczowi podjęcie konkretnych i ukierunkowanych akcji przeciwko swoim przeciwnikom. Niektóre karty Akcji pomagają graczowi dowiedzieć się, kto jest mordercą, podczas gdy inni pomagają graczowi uniknąć oskarżenia. Na przykład, biorąc karty od innych graczy i kradnąc skręty.

Karty Wina

Karty Winy (oznaczone “G” na odwrocie karty) robią trzy rzeczy. Po pierwsze, zapewniają niewinnym graczom, którzy próbują znaleźć morderstwo, które są potrzebne, by złapać diabła. Po drugie, zapewnij mordercy drogę ucieczki (ikony różnych środków transportu znajdujące się na górze karty, nazywane symbolami Escape). Po trzecie, można je wykorzystać do opisania oskarżenia, które nie jest konieczną częścią gry, ale dodaje zabawny element twórczej opowiadania.

Karty Dead End

Karty Dead End to czerwone śledzie (fałszywe tropy) udające solidne dowody. Nikt nie może być naprawdę zaufany w Krwawej Mansion, co utrudnia oddzielenie prawdy od pogłosek. Karty Dead End przedstawiają naturalne podejrzenia i założenia poczynione podczas śledztwa w sprawie morderstwa, prowadząc graczy w dół do dziur w króliczkach, w których nie znajdą nic poza straconym czasem.

Murder Most Foul

Aby skonfigurować grę, najpierw każdy z graczy powinien wybrać po jednym żetonie Postaci. Można to zrobić losowo lub pozwolić graczom wystarczająco dużo czasu, aby wybrać wybraną przez siebie postać. Wybrana postać będzie miała specjalną umiejętność “Scheme”. Ta specjalna umiejętność może być użyta tylko raz na grę. Wszystkie niewyszczególnione żetony postaci są zwracane do pudełka gry. Wybrany żeton postaci gracza znajduje się przed nimi, aby wszyscy mogli go zobaczyć. Zapraszam do wprowadzania postaci …

Po drugie znajdź i odłóż na bok wszystkie karty podejrzane, które pasują do żetonów postaci w grze. Usuń z gry wszelkie podejrzane karty, które nie pasują do siebie. Potasuj karty podejrzanych w grze i wybierz losowo, nie pokazując nikogo. Ta podejrzana karta identyfikuje mordercę! Usuń wszystkie inne niewybrane karty Podejrzane z gry, nie pokazując żadnego z graczy.

Po trzecie, przetasuj wybraną kartę podejrzanych kartami Śmiertelnego Konca, Akcji, Broni i Winy. To jest talię Play. Rozdaj każdemu graczowi 5 kart zakrytych. Gracze powinni trzymać rękę na ręce ukrytą przed przeciwnikami, ale muszą upewnić się, że tył kart i litera identyfikująca typ karty są przez cały czas widoczne dla przeciwników. Umieść pozostałe karty w talii gry zakryte w środku obszaru gry.

Po czwarte, weź karty Morderstwa i potasuj. Dobrać losowo jedną kartę Morderstwa i przewrócić ją, czytając ją graczom. Karta Morderstwa opisuje miejsce zbrodni i używaną broń. Umieść kartę Morderstwa odkryte obok talii. Wszystkie nieużywane karty morderców są ponownie umieszczane w polu gry.

To wszystko do ustawienia gry. Gracz z najmniejszą liczbą kart podejrzanych i broni jest pierwszy, na podstawie tego, co widać po odwróceniu kart.

“M” oznacza morderstwo

Murder at Blood Mansion rozgrywany jest w rundach i turach, bez ustalonej liczby rund na mecz. W każdej rundzie gracz ma jeden obrót. W swojej turze mogą wykonać jedną lub dwie różne akcje, które są tutaj podsumowane.

Opcja działania pierwsza: Narysuj lub odrzuć kartę

Ta akcja pozwala graczowi dobrać jedną kartę z talii gry lub odrzucić jedną kartę z ręki, dodając ją do stosu kart odrzuconych. Gracz może nigdy nie zakończyć swojej tury z więcej niż 5 kartami w ręce, co zmusi gracza do odrzucenia do 5 na koniec swojej tury. Każda karta może zostać odrzucona, z wyjątkiem rzeczywistej karty Broni użytej w morderstwie. Karty, które można wykorzystać, ale są odrzucane, nie dają graczowi wymienionej akcji po odrzuceniu.

Opcja działania druga: zagraj w kartę akcji

Jeśli gracz ma kartę akcji w ręce i chce jej użyć, ujawnia ją swoim przeciwnikom, czyta na głos akcję, a następnie odrzuca kartę akcji na stos kart odrzuconych. Karta akcji zostaje natychmiast rozwiązana.

Jeśli gracz ma kartę akcji rozgrywającą przeciwko niej, a oni mają kartę, która zapewnia im immunitet od akcji na nich rozgrywającej, mogą ujawnić tę kartę teraz, odrzucając ją. To robi dwie rzeczy. Po pierwsze, natychmiast kończy turę przeciwnika, który próbuje wykonać akcję na odtwarzaczu. Po drugie, gracz anuluje akcję, która ich dotyczy.

PRZYSŁUGUJĘ!

Na turnie gracza mogą złożyć oskarżenie, oskarżając przeciwnika o bycie mordercą. Gracz musi mieć wystarczająco dużo punktów winy (dostarczonych przez karty Guilt) i właściwą kartę Broni (patrz “Zabicie Morderstwa lub Sprawiedliwości jest obsługiwane”). Karta podejrzana nie jest wymagana, co oznacza, że ​​gracz może zgadnąć, czy im się to podoba, ale jest to odradzane ze względu na grę. Gracz może oskarżyć tylko w swojej turze.

Chociaż nie jest to konieczne, zasady sugerują, że gracze opisują znalezione dowody, które wyraźnie wskazują na mordercę.

Zabrakło zabijania z morderstwem lub sprawiedliwością

Gra może się zakończyć na dwa sposoby, ale tylko jeden sposób na wygraną.

Jeśli gracz jest winny (to znaczy, że wybrana karta Podejrzany pasuje do żetonu postaci gracza), wygrywa, jeśli zbierze dwie karty z poczuciem winy, które mają identyczne symbole Escape i kartę Broni wymienioną na karcie zabójstwa. Uciekli i zabili morderstwo!

Jeśli gracz jest niewinny i chce znaleźć mordercę, może wygrać grę, jeśli ma kartę Broni, która jest wymieniona na karcie zabójstwa, i ma wystarczająco dużo punktów winy dostarczonych przez karty z poczuciem winy (40 punktów winy za 2-4 gra dla graczy lub 30 punktów winy za grę dla 5-6 graczy). Przyprowadzili mordercę przed oblicze sprawiedliwości!

Warianty gry

Dwie kopie Murder at Blood Mansion można połączyć, aby umożliwić grę towarzyską, w której zasiądzie od 8 do 12 graczy. Gracze tworzą drużyny składające się z 2 graczy i próbują razem ukończyć warunek zwycięstwa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.