Menu

Mythe

25 lutego 2018 - Informacje

Rzymski dramaturg, Plautus, napisał: “Mysz nie polega tylko na jednej dziurce.” Myszy są ocalałymi i mimo, że wydają się podejmować ryzyko, każdy jest obliczany. W tej grze każdy gracz będzie odgrywał rolę myszy, która szuka przygody i ostatecznie znajdzie niebezpieczeństwo. Pod koniec podróży leży największy skarb, na który może liczyć mysz i smok. Zaryzykujesz wszystko, aby zostać bohaterem myszy?

Mythe, zaprojektowany przez Koji Malta i opublikowany przez LudiCreations, składa się z 16 kart Przygody, 5 kart referencyjnych (w pięciu różnych kolorach), 1 żetonu Czerwonego Smoka, 1 tokena Słonego Sera, 5 żetonów Myszy (w pięciu różnych kolorach) i 1 pop-up game board (tak, wyskakuje). Gra jest jasna i kolorowa. Artyści Yoshihiro Arisawa i Sami Laakso mieszają klasyczne fantazje z kreskówkowymi myszami, przedstawiając kapryśny świat pełen humoru i niebezpieczeństw. Składniki gry są doskonałe. Karty są grube i trwałe, a żetony są wykonane z drewna. Prawdziwą historią jest jednak pop-up plansza, która po rozłożeniu tworzy trójwymiarową reprezentację świata fantazji, w którym żyją nasi bohaterowie myszy.

Godny podziwu…

Przygotowanie do przygody

Aby ustawić grę, najpierw umieść planszę na środku obszaru gry.

Po drugie, umieść żeton Czerwonego Smoka na najwyższej przestrzeni zamku na planszy i na torze świętego sera na ostatniej przestrzeni (za Czerwonym Smokiem, oczywiście) zamku.

Po trzecie, każdy gracz powinien wybrać token myszy i wziąć kartę referencyjną tego samego koloru. Umieść żetony myszy w przestrzeni wioski planszy. Karta Referencyjna znajduje się przed graczem będącym właścicielem. Wszelkie niewykorzystane żetony i karty Odniesienia myszy są ponownie umieszczane w polu gry.

Po czwarte, usuń z gry określoną liczbę kart Przygód (w oparciu o liczbę graczy) i potasuj resztę. Wybierz pierwszego gracza i niech ten gracz rozdaje wszystkie karty Przygód, zakryte. Niektórzy gracze mogą mieć więcej kart niż inni. Gracze powinni patrzeć na swoje karty, ale trzymać je w ukryciu przed przeciwnikami.

To wszystko do ustawienia gry. Czas wybrać się na przygodę w epickich, drobnych proporcjach.

Wielkie przygody, małe bohaterki

Mythe jest odtwarzany na przemian. Kolejka gracza składa się z dwóch faz, które są tutaj streszczone.

Faza 1: dobieraj karty

Na początku tury każdego gracza gracz musi dobrać 1 kartę losowo z wybranego przez siebie przeciwnika. Wyciągnięta karta zostaje odkryta przed aktywnym graczem.

Po obowiązkowej akcji gracz może wykonać dwa opcjonalne działania podczas tej fazy.

Pierwsza opcja polega na kontynuowaniu losowania kart. Nazywa się to “Przygodą”. Aktywny gracz losowo dobiera kartę z wybranej przez siebie ręki przeciwnika, dodając ją do dowolnej karty już odkrytej na stole. Gracz może kontynuować losowanie kart tak długo, jak im się podoba, ale jeśli dobierze “przeszkodę” (oznaczoną ikoną czaszki), aktualna faza natychmiast się kończy, przechodząc do fazy 2. Dotyczy to również pierwszego losowania karty gracza. Jeśli pierwsza wylosowana karta jest przeszkodą, natychmiast przechodzi do fazy 2.

Drugą opcją jest Advance, która może zostać wykorzystana, zanim kolejne karty zostaną wylosowane lub w dowolnym momencie, o ile gracz nie wytyczy przeszkody. Gracz dodaje przed sobą wszystkie wartości numerów kart Przygód (zwane dalej “Punktami Przygody”). Liczba zdobytych punktów Przygody określa liczbę miejsc, w których żeton myszy może podróżować po planszy. Nie wszystkie przestrzenie są jednakowe, a niektóre wymagają więcej punktów ruchu niż inne. Jeśli gracz nie jest w stanie zapłacić za całkowity ruch, aby przejść przez spację, nie może kontynuować. Dodatkowo tylko jeden token myszy może zająć jednocześnie miejsce (z wyjątkiem przestrzeni wiejskiej). Po przeniesieniu gracz kontynuuje swoją turę, rozpatrując fazę 2.

Faza 2: Daj karty

Gracz bierze teraz wszystkie karty, które narysował podczas fazy 1 i dodaje je do swojej ręki. Aktywny gracz decyduje, ile kart chce dać każdemu z graczy. Może to być dowolna liczba, w tym zero. Liczba wybranych kart rozłożona jest równomiernie między przeciwnikami aktywnego gracza, jedną twarzą w dół, jedną po drugiej. Oddane karty są natychmiast dodawane do ręki przeciwnika. Po zakończeniu każdy gracz musi mieć przynajmniej jedną kartę w ręce.

To kończy turę aktywnego gracza. Kolejna kolejność graczy w kolejności według kolejności zaczyna się teraz od fazy 1.

Myszy i smoki

Ostatecznie, gracz posunie się do przodu wystarczająco daleko w dążeniu do spotkania z Czerwonym Smokiem i będzie miał szansę na zdobycie Sacred Cheese. Aby wejść do przestrzeni Czerwonego Smoka, muszą mieć w swojej ręce odpowiednią liczbę Punktów Przygodowych i kartę Przygody “Legendarnego Przedmiotu” (nie wyciągnąć z przeciwnika podczas fazy 1).

Jeśli graczowi uda się wejść do przestrzeni Czerwonego Smoka z niezbędnymi Punktami Przyspieszenia i posiadać Legendarny Przedmiot, zabiją potworną bestię i zdobędą Sacred Cheese, tym samym wygrywając grę.

Aby dowiedzieć się więcej o Mythe, odwiedź stronę internetową gry.
Ostatnie słowo

The Child Geeks uwielbiał grafikę i motyw gry, od razu wchodząc w grę. Według jednego z dzieci, Geek: “W tej grze najbardziej podoba mi się uczucie przygody, jaką uzyskujesz, gdy dostajesz karty od innych graczy.” Istnieje ryzyko i ryzyko związane z każdym użyciem karty, ale także szansa na wspaniałe nagroda. Mythe to gra, która zachęca odwagę i odwagę. Ci, którzy poświęcą swój czas i będą bezpieczni, pozostaną daleko w tyle. Według innego Child Geek: “Smok był łatwy do zabicia, ale prawdziwym wyzwaniem było dotarcie tam na początku.” To prawda, że ​​Czerwony Smok nie jest żadną przeszkodą nie do pokonania. Wszystko, czego potrzeba, to Legendarny przedmiot i punkty Przygód, które przenoszą je do zwycięstwa. Prawdziwym wyzwaniem jest zbieranie właściwych kart i doskonalenie czasu. Szczęście i nieustępliwość odgrywają jednakową rolę, ale czują się przygnębione. Kiedy przygody się skończyły, wszystkie Geek Dzieci zagłosowały za zatwierdzeniem Mythe.

The Parent Geeks byli pod wrażeniem prezentacji gry i tego, jak łatwo gra. Według jednego z rodziców Geek: “Gra wygląda na tak małą i nieszkodliwą. Nigdy bym nie pomyślał, że spędzę tak wiele czasu rozważając, czy chcę narysować kartę, czy nie. “To, o co wspomina Parent Geek, to podejmowanie decyzji w grze. Nie ma zbyt wiele, aby być całkowicie szczerym, ale to, jakie są wybory, może zrobić lub zbić kolej gracza. Narysuj przeszkodę, a twoja tura się skończyła, ale jeśli będziesz ryzykować i przesuwać granice, mała mysz może być zmiotła do wielkiej przygody. Inny rodzic Geek powiedział: “Myślę, że jest to doskonała gra do nauczenia nowych graczy o ryzyku i nagrodach oraz doskonałym przypomnieniu dla weteranów gier, że nie potrzebujesz wielkiej gry, aby dobrze się bawić.” Kiedy Sacred Cheese został zdobyty (i uznany za skonsumowany), wszyscy nadrzędni geekowie głosowali za zatwierdzeniem gry.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.