Menu

Niezłe Ziółka

24 lutego 2018 - Informacje
Niezłe Ziółka

XVIII-wieczny poeta, Minnie Aumonier, pisał: “Kiedy świat zmęczony i społeczeństwo nie spełniają, zawsze jest ogród”. Wielu znajduje ukojenie, gdy zgina kolano i kopie ręce w chłodnej ziemi, zasadzając nasiona i rosnącą obfitość. Ale ogrodnictwo może być zastraszające i wymaga dużo cierpliwości. W tej grze gracze będą ćwiczyć swój zielony kciuk i zasadzić ogród ziołowy, jeden z najlepszych i najłatwiejszych sposobów na uzyskanie nawyku ogrodniczego. Ale nie spiesz się.

Zieleń, zaprojektowana przez Eduardo Baraf, Steve Finn, Keith Matejka i opublikowana przez Pencil First Games, składa się z 63 kart Herb, 9 kart specjalnych Herb, 16 kart pojemników, 4 znaczników ogrodowych, 1 karty Herb Biscuit i 4 kart referencyjnych. Karty są tak grube i trwałe jak standardowa karta do gry. Ilustracje Benjamina Shulmana i Beth Sobel, choć minimalistyczne, są kolorowe i dodają tyle wizualnego zainteresowania, aby karty były łatwe do zauważenia, a jednocześnie nie przytłaczają oka dużą ilością szczegółów.

Chodźmy do ogrodu

Aby skonfigurować grę, najpierw rozdaj każdemu graczowi 4 karty Kontenerów z powrotem tą samą kolorową kartą. Umieść wszystkie karty Kontenerów, których nie używasz z powrotem w polu gry. Gracze powinni umieścić swoje karty Kontenera odkrytą przed sobą z rzędu. Ta strefa znajdująca się bezpośrednio przed graczem jest określana jako “prywatny ogród” gracza.

Po drugie, potasuj karty Herb i Special Herb, tworząc jedną talię. Losowo usuń określoną liczbę kart z talii, przenosząc je do pudełka gry, nie patrząc na nie. Numer usunięty z gry opiera się na liczbie graczy.

Po trzecie, umieść talię kart zakrytą na jednej stronie obszaru gry i w zasięgu wszystkich graczy. To jest talię do remisu na czas trwania gry. Obok umieść kartę Herb Biscuit.

Po czwarte, upewnij się, że środek obszaru gry jest wolny od kart. Obszar ten jest określany jako “Ogród wspólnotowy”. Daj każdemu graczowi znacznik Garden, który pasuje do koloru jego gracza i umieść go tak, aby ich prywatny ogród i otwarte obszary ogrodu społecznościowego zostały oddzielone znacznikiem Garden gracza.

To wszystko do ustawienia gry. Określ, kto pierwszy i zacznie.

Kopanie w ziemi

Zielna jest rozgrywana na przemian bez zadanej liczby zwojów na mecz. Tutaj podsumowano turę gracza.

Krok pierwszy: Pot te zioła

Jest to opcjonalny krok, który gracz może pominąć w swojej turze. Przy pierwszej turze gracza nie będą mogli wykonać tego kroku.

Z prywatnego ogrodu gracza, ogrodu społecznościowego lub dowolnej kombinacji tych dwóch elementów, gracz może wybrać zestaw, który pasuje do jednej ze swoich kart pojemników, pokazać je swoim przeciwnikom i umieścić je jako stos pod kartą Kontenerową, której używają. Gracze nie mają “ręki” trzymanych przez nich kart. Raczej każda karta w ogrodzie społecznościowym i ich prywatnym ogrodzie jest uważana za ich “rękę”. Każda karta z Kontem może być użyta tylko raz na mecz, więc w najlepszym interesie gracza jest rozsądne osądzenie, kiedy w swojej turze powinna używać karty Kontenera.

Każda karta Container reprezentuje pewną wielkość doniczki, od dużego pudełka po mały szklany słoik. Rozmiar pula, którą reprezentuje karta Container, określa rodzaj kart Herb i Special Herb, które można sadzić. Na przykład identyczne zioła lub różne zioła. Liczba kart, które gracz doda do karty Kontenera, określa liczbę punktów, które gracz zdobędzie.

Dodatkowym bonusem jest to, że pierwszy gracz, który umieścił specjalny zestaw kart Zioła Specjalnego w karcie “Szklany Słoik” zbiera i ocenia kartę Herb Biscuit.

Krok drugi: posadź te zioła

Podczas gdy krok pierwszy był opcjonalny, krok drugi jest obowiązkowy, ale tylko wtedy, gdy w talii pozostały jeszcze karty. Jeśli gracz zaliczy wszystkie swoje karty Kontenerów, musi wykonać tę akcję.

Gracz dobiera najwyższą kartę i odkrywa ją. Następnie muszą zagrać go w swoim prywatnym ogrodzie lub w ogrodzie społecznościowym, odkrywając go.

Następnie gracz dobiera drugą kartę i kładzie ją odkrytą w obszarze, w którym NIE umieścił ostatniej karty. Na przykład, jeśli gracz umieścił pierwszą wyciągniętą kartę w swoim prywatnym ogrodzie, druga karta musi zostać umieszczona w obszarze ogrodu wspólnotowego. W ten sposób gracze muszą rozważyć, gdzie najlepiej umieścić swoją pierwszą kartę, a następnie podjąć niewielkie ryzyko.

Pamiętaj: karty z ziołami i specjalnymi ziołami w prywatnym ogrodzie gracza mogą uzyskać tylko gracz posiadający ten ogród. Wszystkie karty Zioła i Zioła Specjalnego w Ogrodzie Społeczności są dostępne dla wszystkich graczy.

To kończy turę gracza. Kolejny gracz w sekwencji kolejności zakrętów teraz przybiega na swoją kolej.

Ogród obfitości

Gra końcowa jest uruchamiana po wyczerpaniu talii remisów. Wszyscy gracze kontynuują swoją turę w normalny sposób (z wyjątkiem kart rysunkowych), skupiając się na zalewaniu jak największej ilości ziół. Gra kończy się, gdy wszyscy gracze korzystają z kart Kontenerów lub żaden z graczy nie może zdobyć dodatkowych Ziołów.

Gracze określają teraz swój wynik, dopasowując liczbę kart pod każdą kartą Kontenera do wyniku w karcie wyników kontenera. Gracz, który zdobył kartę Herb Biscuit, dodaje pięć punktów bonusowych do swojego wyniku. Dodatkowo, gracze otrzymują dodatkowy punkt za każde Zioło i Ziele Specjalne w swoim Prywatnym Ogrodzie, które nie zostało umieszczone pod kartą Kontenera.

Gracz z największą liczbą punktów wygrywa grę.

Warianty gry

Zielnych można grać z dwoma zespołami po dwie, z członkami drużyny siedzącymi naprzeciw siebie. Gracze losują trzy karty zamiast dwóch. Jedna karta trafi do prywatnego ogrodu gracza, jedna karta trafi do prywatnego ogrodu gracza, a jedna karta trafi do ogrodu społeczności. Podczas gry z drużynami pojedyncza gra trwa tylko 6 rund. Członkowie drużyny dodają swoje punkty. Zespół z największą liczbą punktów wygrywa.

Zielnych można również grać jak grę w pasjansa. Gracz losuje karty po kolei, dodając je do swojego Prywatnego Ogrodu, Ogrodu Społeczności lub do stosu kart odrzuconych. Gra kończy się, gdy gracz nie może zrzucić żadnych dodatkowych ziół lub talia jest wyczerpana. Punkty są następnie punktowane i rejestrowane. Następnie gracz stara się pokonać swój wynik w kolejnych grach, mając nadzieję na uzyskanie tytułu “Prawdziwy zielony kciuk” (który wymaga 57 lub więcej punktów do zdobycia).

Aby dowiedzieć się więcej o zielnych trawach, odwiedź stronę internetową gry.
Ostatnie słowo

The Child Geeks lubił tę grę, chociaż jestem pewien, że niewielu z nich miało wrażenie, że sadzili zioła, nie mówiąc już o tym, czym jest ogród ziołowy. Co nie ma znaczenia, ponieważ gra polega na zbieraniu zestawów i dokonywaniu ważnych wyborów dotyczących czasu ich zagrania. Według jednego z Child Geek: “Myślę, że gra jest łatwa do zrozumienia i zabawy. Naprawdę podoba mi się to, że mamy własne karty, ale także karty akcji. “Kolejny Child Geek powiedział:” Najtrudniejsza część tej gry nie jest denerwująca w związku z tym, co zasadziłeś później w grze, gdy nagle pojawia się idealna karta. “Gracze będzie po raz kolejny trafiać z perspektywy czasu, ale gra jest na tyle lekka, że ​​nigdy nie podejmie żadnej decyzji. Nie ma czegoś takiego jak “zła gra”, ale z pewnością będzie żałować. Nie żałowano czasu spędzonego na grze w Herbaceous, a wszyscy Geekowie Dzieci głosowali za jego zatwierdzeniem.

The Parent Geeks, zielony kciuk czy nie, czerpali radość z głębienia gry i prowadzenia interesów. To, co znaleźli, to gra, która miała właściwą mieszankę swobodnej gry z odrobiną konkurencyjności, która sprawiała, że ​​wszyscy patrzyli na stół i grę. Według jednego z rodziców Geek: “Bardzo lubię takie gry. Lekki motyw, z lekką grą, zapewnia doskonałą kombinację, która nadal jest przyjemnością bawić się z moją rodziną i przyjaciółmi. “Inny rodzic Geek powiedział:” Bez wątpienia ta gra to moja gra. Przyjemnie wyglądać, bawić się i zawsze stanowić wyzwanie. Uderza we mnie wszystkie dobre oceny. Wszyscy rodzice uznali, że Herbaceous jest grą, którą chętnie by się bawili, z rówieśnikami i rosnącą rodziną.

Gracze Gamer Geeks zgodzili się, że Herbaceous jest dobrze zaprojektowaną grą, ale to nigdy nie wystarcza, by zadowolić elitę gier. Jak ujął to jeden z graczy Gamer Geek: “Myślę, że gra jest zabawna, ale to nie znaczy, że automatycznie myślę, że to gra dla mnie. [Gra] jest nieco zbyt lekka jak na mój gust, ale nie miałbym żadnego problemu z jej graniem z moimi nie-graczowymi przyjaciółmi. “Kolejny Gamer Geek powiedział:” Myślę, że gra jest całkiem niezła. Zrobiłbym to jako wypełniacz i nie zastanawiałbym się dwa razy nad przedstawieniem go nowym graczom. “Kiedy nadszedł głos, Gracze Gajków nadali Herbaceous mieszany poziom poparcia, ale starali się powiedzieć, dlaczego. Dla tych, którzy na niego głosowali, uznali, że gra jest doskonałym przykładem tego, czym powinien być lekki wypełniacz. To znaczy, z ich punktu widzenia, angażowanie się w lekką grę. Żaden z entuzjastów Gamer Geeks nie odrzucił tego, ale było wystarczająco wielu elitarystów, którzy zasugerowali, że Herbaceous, choć dobra gra, nie był na tyle ciężki, by zrobić z niej coś, co chcieliby zagrać.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.