Menu

Pack Wars

25 lutego 2018 - Informacje

Bohaterowie skutecznie pokonali smoka, uratowali miasto i mieli dużo skarbów do wydania. Wszystkie łupy muszą zostać spakowane i właśnie tam wchodzisz. Jako Hireling, Twoim zadaniem jest podzielić skarb i nosić go na plecach. Chodzi o to, że jesteś leniwy. Och, bogowie, jesteście leniwi! Po co pracować ciężej niż następny Hireling?

Pack Wars, zaprojektowane przez Johna Harrisa (I), Williama Siningera i opublikowane przez Prolific Games, składa się z 42 kart Przedmiotów, 60 kart Akcji i 6 kart Znacznika Wykupu. Karty są tak grube i trwałe jak standardowa karta do gry. Sama gra opiera się na tym samym wszechświecie co poprzednia gra zatytułowana Hirelings: The Ascent.

Hireling Education 101

Karty przedmiotów

Karty przedmiotów reprezentują różne bity skarbów, które Bohaterowie zdobyli, a Hirelingi muszą teraz transportować. Każda karta Przedmiotów ma klasę wagową (Super Light, Light, Average, Heavy i Extra Heavy) oraz numer wagi (obie wartości są używane przez niektóre karty akcji i do punktowania). Karty przedmiotów są umieszczane w “Strefie ładowania” podczas gry.

Karty akcji

Karty akcji manipulują Strefą ładowania i kartami Przedmiotów, które zawiera. Karty akcji mają numer taktowania i kolor. Ponadto, niektóre karty Akcji mogą również zawierać wizualną reprezentację ruchu kart w Strefie ładowania.

Karty znaczników

Karty Hireling Marker służą graczowi do wizualizacji Hirelingu, w którym grają, podobnie jak podczas gry i są strategicznie rozmieszczeni w okolicach Strefy Ładowania.

Konfiguracja gry

Aby skonfigurować grę, oddziel najpierw samochody typu Item, Action i Hireling Marker na różne stosy.

Po drugie, przetasuj stosy kart akcji i przedmiotów, aby utworzyć talię akcji i przedmiotów.

Po trzecie, rozdaj 15 kart przedmiotów odkrytych, aby utworzyć siatkę 5 × 3 kart. Ten obszar jest określany jako strefa ładowania. Wszyscy gracze powinni widzieć i łatwo do niego dotrzeć. Oznacz jedną z długich krawędzi siatki jako “dolną”. Połóż talię przedmiotów zakrytą na jedną stronę obszaru gry.

Po czwarte, rozdaj 5 kart akcji każdemu graczowi, twarzą w dół. Te karty przedstawiają początkową rękę gracza. Ustaw talię Akcji do dołu i na bok obszaru gry.

Po piąte, losowo rozdaj lub każ każdemu graczowi wybierz kartę Hireling Marker. Wszystkie karty Hireling Marker nieużywane są zwracane do pudełka gry.

To wszystko do ustawienia gry. Określ, kto będzie pierwszym graczem i zacznij.

Let’s Get Packing!

Pack Wars gra się w rundach i turach. Runda gry rozgrywana jest tutaj.

Krok 1: Umieść znaczniki Hirelinga

Zaczynając od pierwszego gracza, każdy gracz wykonuje turę, umieszczając swoją kartę Hireling Marker obok dolnego rzędu siatki Strefy Ładowania, tak więc dokładnie jedna karta Przedmiotów znajduje się nad kartą znacznika Hireling. Gracze powinni przejrzeć swoje karty Akcji w swoich rękach przed umieszczeniem ich karty Hireling Marker.

Krok 2: Wybierz akcje

Każdy gracz wybiera teraz dwie karty akcji i kładzie je zakryte przed nimi. Kolejność, w jakiej są umieszczane, nie ma znaczenia.

Krok 3: Odkryj i rozwiązuj działania

Każdy gracz odkrywa teraz jedną kartę akcji, odwracając ją odkrytą i ustawiając ją ponownie na stole. Wszyscy gracze robią to w tym samym czasie.

Karty akcji są teraz rozwiązywane, zaczynając od pierwszej z najniższym numerem taktowania, a następnie następnym najniższym i tak dalej. Jeśli dwie lub więcej kart akcji mają tę samą wartość numeru taktowania, kolor wartości numeru taktowania jest używany do zerwania więzi. Czerwony najpierw idzie, potem żółty, a potem niebieski (najgorętszy lub najzimniejszy). Karty akcji pozostają na karcie Przedmiotów, na której są rozgrywane do końca rundy. Efekty jednej karty akcji są zastępowane każdą kartą Akcji zagrywaną później. W związku z tym ważna jest pora, w której rozgrywana jest karta akcji.

Po rozpatrzeniu pierwszych kart akcji gracze ujawniają swoją drugą kartę akcji i proces ich rozpatrywania powtarza się.

Podczas rozwiązywania kart akcji ważne jest, aby postępować zgodnie ze wskazówkami i przykładami wizualnymi tak dokładnie, jak to możliwe. Ponieważ karta akcji jest widoczna dla wszystkich graczy, każdy powinien mieć możliwość zakwestionowania wpływu karty akcji na strefę ładowania. Podczas przenoszenia kart Przedmiotów muszą one kończyć się w określonym obszarze Strefy Ładowania. Oznacza to, że gracze nie mogą przenosić kart Przedmiotów poza strefę ładowania.

Krok 4: Spakuj przedmioty

Po manipulowaniu Strefą Ładowania i kart Przedmiotów zmieniły się pozycje, każdy gracz bierze teraz Kartę Przedmiotów, która jest BEZPOŚREDNIO powyżej swojej karty Hireling Marker i kładzie ją odkrytą przed sobą. Obszar ten jest określany w “Plecaku” Hirelinga. Zauważ, że wzięta karta Przedmiotów jest “normalnie” tą bezpośrednio nad kartą Hireling Marker. W zależności od niektórych kart, karta Przedmiotów pobrana przez gracza może być inna. Ponadto niektóre karty akcji zmuszają graczy do wzięcia kart Przedmiotów przed tym krokiem. W takim przypadku jest on również przechowywany w plecaku gracza.

Krok 5: Odrzuć karty akcji i narysuj nowe

Wszystkie zagrane karty akcji są teraz odrzucane, a każdy gracz otrzymuje dwie nowe karty akcji z talii akcji. Jeśli talia Akcji jest wyczerpana, potasuj stos kart odrzuconych, aby utworzyć nową talię Akcji.

Krok 6: Dostosuj i uzupełnij strefę ładowania

Strefa ładowania jest teraz dostosowana. Wszystkie karty Przedmiotów są przesunięte w dół, aby wypełnić luki utworzone z wcześniej usuniętych kart Przedmiotów. Następnie nowe karty Przedmiotów są rysowane i umieszczane w Strefie Ładowania, aby utworzyć nową siatkę kart 5 × 3.

Krok 7: Kolejna runda i ustalenie zamówienia na usługi Hireling

Wszyscy gracze dodają teraz wartość wagi każdej karty Przedmiotów w plecaku, która została pobrana w tej rundzie (nie jest to całkowita wartość wagi). Gracz z najcięższymi przedmiotami jest pierwszym graczem następnej rundy, a następnie kolejnym najcięższym i tak dalej. Wszyscy gracze odbierają teraz swoje karty Hireling Marker i umieszczają je ponownie u dołu strefy ładowania w kolejności określonej przez ich wagę. Krawaty są zrywane przez określenie, kto ma najcięższy Plecak (licząc wagę wszystkich zebranych kart Przedmiotów).

Jeśli jednak wszyscy gracze podniosą tę samą wagę lub żaden z graczy nie zbierze karty Przedmiotów w trakcie rundy, wszystkie karty Hireling Marker pozostają na aktualnej pozycji. Pierwszy gracz jest zdeterminowany przez zliczenie wszystkich zebranych do tej pory wartości masy karty, przy czym najcięższe idzie najpierw.

Pakowanie zwycięstwa

Po zakończeniu piątej rundy gra się kończy. Wszyscy gracze określają teraz łączną wagę kart Przedmiotów zebranych w Plecaku. Gracz z najlżejszym plecakiem wygrywa grę. Krawaty są zrywane przez zliczenie całkowitej liczby zebranych kart Przedmiotów, a zwycięstwo przechodzi na gracza, który zebrał najmniej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.