Menu

Pathfinder RPG: Horror Adventures Book

26 lutego 2018 - Informacje

Amerykański autor, H.P. Lovecraft powiedział: “Poszukiwacze po horrorze nawiedzają dziwne, odległe miejsca”. W tej książce dla popularnego RPG (Pathpindera) można odwiedzić te mroczne i niepokojące miejsca. Wszystko, co jest niezbędne, aby Game Master i ich gracze przemierzali ciemne miejsca świata, można znaleźć w tej jednej książce. Czy odważysz się wyruszyć w krainę, do której nikt nie miał podróżować?

Pathfinder RPG: Horror Adventures, zaprojektowany przez Jasona Bulmahna i opublikowany przez Paizo, to 255 stron przerażających, pełzających rzeczy, które mają miejsce w nocy. Głównym tematem materiału jest edukacja Game Master (GM) i graczy na świecie, który leży w cieniu i ciemności, rzeczy, które czają się tam i niebezpieczeństwach związanych z poszukiwaniem przygody w królestwie przerażających. Aby w pełni korzystać z książki, musisz posiadać Podstawowy zbiór przepisów.

Usuwamy przerażenie

Pojawiają się nowe koncepcje, a stare są odkurzane w tej książce. Wprowadzono także nowe zaklęcia i rytuały, koncepcję zdrowego rozsądku i korupcji oraz nowe i stare wyposażenie, które powinno zostać spakowane, jeśli postacie mają przetrwać. Nie wspominając już o nowych stworzeniach i potworach, z którymi GM może się bawić. Poniżej znajduje się podsumowanie każdego rozdziału w książce, które powinno dać ci dobre pojęcie o tym, co zawiera i czy jest odpowiednie dla twojej grupy.

Rozdział 1: Postacie grozy

Pierwszy rozdział książki jest słusznie poświęcony graczom i ich postaciom. Gracze mogą wprowadzić swoje obecne postacie w przygody z gatunku horroru lub użyć nowych zasad i sugestii, jak zbudować postać przygotowaną do walki z najstraszliwszymi z horrorów. Duża część poświęcona jest strachowi, zdrowiu psychicznemu i korupcji oraz jej wpływowi na charakter gracza. Strach pojawia się na kilku różnych etapach i ostatecznie powoduje, że postać gracza zostaje zablokowana w stanie lęku. Poczytalność, czyli stan posiadania rzeczywistości, można zaatakować równie łatwo jak tarczę. Zdejmij zbyt wiele obrażeń psychicznych, a szaleństwo staje się normą. Zepsucie to powolne pochylanie własnej woli w moc ciemności. Nikt nie jest odporny na zepsucie, ale bohaterowie mogą się przed nim bronić.

Nowe tła postaci są również wprowadzane. Przeklęty, głęboki, Ghoul, Hellbound, Hive, Lich, Lycanthropy, Opętany, Promethian, Shadowbound i Vamprism są dostępne do użycia i spętane. Nowe zasady dotyczące wyścigów są również uwzględnione.

Rozdział 2: Archetypy i opcje klasowe

Drugi rozdział koncentruje się na pochodzeniu bohatera i obecnej sytuacji, na archetypach i zawodach klasowych. W końcu każdy potrzebuje pracy i hobby. Alchemik, barbarzyńca, duchowny, druid, inkwizytor, badacz, dzierżyciel, medium, mesmerysta, okultysta, paladyn, pogromca, duchowiec, Vigilante, czarownica i czarodziej, wszyscy otrzymują aktualizację. Ich mroczne natury są wydobywane, a ich praca przybiera niebezpieczny obrót. W świecie, w którym rzeczy, które pojawiają się w nocy mają wiele zębów, postacie graczy, które z nimi walczą, muszą być równie okrutne. Ale taka okrucieństwo i tendencja do walki z największym złem istot ma swoje żniwo. Nowe archetypy i opcje klasowe odkrywają to i sprawiają, że nawet święty paladyn jest postacią, którą należy uważnie obserwować z uczuciem lęku.

pathfinderhorror-hiveRozdział 3: Wyciski

Waluty są ulepszone, a nowe wprowadzone do walki z szalejącymi armiami zła (zarówno martwymi, jak i nieumarymi). Ponad 50 nowych atrakcji, obejmujących wszystko, od tworzenia przedmiotów do konkretnych stylów walki. Szczególnie interesujący był Deadhand Style, wyczyn w stylu walki, który może wywołać strach w twoim celu, a także ból fizyczny. Porozmawiaj o jednym uderzeniu dwa razy!

Rozdział 4: Czary i rytuały

Czwarty rozdział omawia nowe czary i rytuały, aby walczyć z ciemnością lub kontrolować ją. Nowe zaklęcia obejmują Alchemika, Antypaladynę, Barda, Krwawięcej, Kleryka, Druida, Inkwizytora, Magusa, Medium, Mesmerysty, Okultystę, Paladyna, Psychika, Łowcę, Szamana, Czarodzieja / Czarodzieja, Spirytualistę, Przywoływacza i Czarownicę. Zaklęcia mają naturę bardzo instynktowną i sięgają po gardło, albo chronią z wielką złośliwością, albo niszczą czystością, którą tylko złe serce może wiedzieć.

Wprowadzane są także rytuały okultystyczne. Są to zaklęcia, ale stare, które są bardziej szkodliwe i niebezpieczne niż większość. Są one oferowane jako szansa dla postaci gracza, aby spojrzeć poza zasłonę zdrowia psychicznego i próbować wyśmiewać los. Ci, którzy próbują takich rytuałów, są albo odważni, albo odważni.

Rozdział 5: Reguły grozy

Piąty rozdział dotyczy GM. Omawia podstawowe elementy horroru i sprawia, że ​​są makabryczną zabawą. Wprowadzono klątwy, które mają na celu utrudnianie i kwestionowanie zdolności gracza do odgrywania roli z nadprzyrodzonymi wadami. Przeklętych przedmiotów można również znaleźć, a także zasady dotyczące ich tworzenia. Wreszcie, wprowadzono przeklęte ziemie, a nawet świątynie, instruując GM, w jaki sposób stworzyć własny kawałek piekła na podstawowym poziomie materialnym.

Ale przekleństwa nie wystarczą. Och, dobroć, nie. Poddaje się także chorobie, która niszczy ciało, umysł i duszę. Ten niewielki kaszel może być pierwszym etapem gore robaków lub gorzej.

Na końcu rozdziału omówione są środowiska i sposoby ich konstruowania w celu uzyskania wciągającego przerażającego efektu. Zagrożenia zagrażające życiu w domenach czystego zła podane są bardzo szczegółowo. W tym przyziemne pułapki i podstępne walki z ciałem, które pozwalają graczowi lub NPC zmienić swoją formę fizyczną i stać się żywym horrorem. Czasami celowo, ale więcej razy nie. Dyskutowane są także o nawiedzeniach, echach przeszłości, które wkraczają w teraźniejszość. I, oczywiście, jakie dobre są takie okropności, jeśli szaleństwo nie jest możliwe? Cała ta ciemność przetestuje mentalną siłę postaci gracza. Dla tych, którzy nie wytrzymają ataku, wpadną w ciemność.

Rozdział 6: Bieganie po przygodach z horroru

Rozdział szósty koncentruje się na tym, co należy zrobić, aby uruchomić przygodę z horrorem. Co ciekawe, rozdział omawia potrzebę GM, aby wszyscy gracze zgodzili się na horror. To, czy zostanie dodany do efektu, czy nie, nie jest łatwe do ustalenia, ale sugeruje, że gra z gatunku horroru zajmie tyle samo graczy, co bohaterów.

Rozdział opisuje szczegółowo różne gatunki i ustawienia, które GM powinien wziąć pod uwagę. Opowieści z duchów i gotyk grozy, na przykład. Porady i wskazówki są dostępne, aby pomóc GM stworzyć własne przygody horroru i kilka sposobów, aby zmienić aspekt narracji dostarczania dla maksymalnego efektu. Nawet jeśli MG nie ma zamiaru zagrać w pełną kampanię grozy, materiał w tym rozdziale z pewnością będzie czytaniem edukacyjnym.

Rozdział 7: Sprzęt grozy i magiczne przedmioty

Rozdział ten poświęcony jest całkowicie narzędziom handlu niezbędnym do walki ze złem i przetrwania z nim kontaktu. Zapewniono narzędzia do tortur, a także sztylety ofiarne. W tym rozdziale jest tyle “rzeczy”, że GM będzie miał problem ze zrozumieniem, od czego zacząć.

Następnie są magiczne przedmioty. Dostarczono zasady, aby pomóc GM tworzyć nowe i niezwykłe magiczne przedmioty, które mogą być tak samo szkodliwe, jak je trzymać. Kiedy skończysz z tym rozdziałem, zaczniesz doceniać, że arsenał do walki z cholernym i ciemnym jest mieczem obosiecznym.

Rozdział 8: Bestiariusz

Ostatni rozdział książki poświęcony jest garstce nowych stworzeń, nawiedzeń i horrorów do walki i wykorzystania w grze. Choć wszystkie są przerażające na swój własny sposób, najbardziej niepokojące jest Waxwork Creature, które wygląda jak topiący się człowiek. Podobnie jak wszystkie zwierzęta i potwory, mają one być narzędziami do dalszego rozwoju gry i ekscytacji. Ci z pewnością wykonają robotę i dodadzą zdrowej dawki niepokoju i strachu.

Aby dowiedzieć się więcej o Pathfinder RPG: Horror Adventures, odwiedź stronę wydawcy.
Ostatnie słowo

finalword_gamergeek Jedyną grupą, z którą testowano tę książkę, byli Gamer Geeks. Ta grupa aktywnie odgrywa rolę i ma uzasadnioną opinię na temat treści książki. Kiedy przedstawiali materiał książki, Gracze Gamer byli bardzo troskliwi, gdy przeglądali swoje strony. Prawie wszyscy Gracze Gamerów nie dbali o zasady Poczytalności, uważając je za zbyt kłopotliwe. Kilku Gamer Geeks również uważało, że książka jest zbyt “skoncentrowana na złym”. Według jednego z Gamer Geek: “Wiele dobrych rzeczy w tej książce, ale wydaje się, że zostały zaprojektowane dla złych postaci. To utrudni korzystanie z mojej grupy kampanii, którzy są dobrymi facetami. “Kolejny Gamer Geek powiedział:” Ogólnie, lubię tę książkę. Nie wydaje mi się, żebym to wszystko wykorzystał, ale jest wiele rzeczy, które mogę wybrać i drażnić, aby pasowały do ​​mojej kampanii. “Kiedy Gamer Geeks skończyli przeglądać książkę i omawiać ją, wszyscy zgodzili się, że warto . Dostarczyło wielu świetnych nowych pomysłów i byłoby prawdziwym atutem każdego GM.

finalword-fathergeek Dla mnie raczej spodobała mi się książka. Ma wiele zgrabnych pomysłów i przeczytałem ją od początku do końca ze względu na tematy, które obejmuje. Podobnie jak Gamer Geeks, zgadzam się, że ta książka nie jest miejscem, w którym wszystko, czego gracz będzie potrzebować, nie będzie dostępne. W rzeczywistości odkryłem, że niektóre treści są zbyt znajome – prawie tak, jak w poprzednich książkach. Może to być spowodowane moim poziomem znajomości treści Pathfinder, ale nigdy nie czułem się tak jak Pathfinder RPG: Horror Adventures był zupełnie nowy. Wiele z pojęć i szczegółów zawartych w książce zostało omówionych w mniejszym zakresie w innym miejscu. Jeśli nic więcej, książka dostarcza jednego źródła zamiast zbioru rozproszonych pojęć z różnych materiałów źródłowych. Jest w tym ogromna wartość.

Nie uważam, że Pathfinder RPG: Horror Adventures to “must buy” dla ludzi, którzy kochają system RPG Pathfinder. Zamiast tego porównuję to do wyboru napoju. Niektórzy będą chcieli głęboko pić z przerażających i makabrycznych detali zawartych w książce, podczas gdy inni mogą tylko od czasu do czasu popijać. Mimo to będą inni, którzy unikają go całkowicie. Każda z trzech opcji jest dobra, ponieważ Pathfinder RPG: Horror Adventures ma służyć jednemu celowi, jakim jest rozrywka. Jeśli myślisz, że walka ze złem i najprawdopodobniej stanie się złem, to świetny sposób na spędzenie czasu, spójrz na Pathfinder RPG: Horror Adventures.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.