Menu

PeltaPeeps

25 lutego 2018 - Informacje

Amerykański protestancki duchowny i lider akademicki, Douglas Horton, powiedział: “Sztuka prostoty jest zagadką złożoności.” My, jako gatunek, mamy tendencję do nadrobienia rzeczy. Bierzemy małe problemy i tworzymy duże rozwiązania. Prawdziwą sztuczką jest rozwiązywanie dużych problemów za pomocą prostych rozwiązań. Czy można to zrobić? Ta gra ma na celu udowodnienie, że potrafi.

PeltaPeeps, zaprojektowany przez Thomasa Kite, Samuela Kite i opublikowany przez Pelta Games, składa się z 32 elementów (16 sztuk na gracza) lub 8 elementów Core i 16 sztuk na gracza, jeśli gra się z 3 lub więcej graczami (przeglądamy dwa różne wersje tej samej gry tutaj). Kawałki są wykonane z solidnego plastiku i bardzo trwałe. Grafika (a także ogólna prezentacja gry) jest bardzo minimalna.

Konfiguracja gry

Aby skonfigurować grę, najpierw daj każdemu z graczy swoje 16 sztuk, jeśli grasz w grę dwuosobową. Gracze będą mieli do dyspozycji następujące elementy:

Jajo Peltragona: okrągły przedmiot z oczami
PeltaPeep: okrągły przedmiot bez oczu
Nieruchomy krąg Peltana: okrągły przedmiot bez oczu i dziura w środku
Kości i strzały: element łączący, który łączy jajo Peltragona, PeltaPeepsa i nieruchomy krąg Peltana

Jeśli grasz w co najmniej trzy wersje gry gracza, daj każdemu z graczy ich kolorowe części. Nie ma żadnych strzałek ani kości, które mogłyby zemdleć.

Określ, kto pierwszy i zacznie.

Art Meets Game Play

Uwaga: Opisana gra dotyczy dwóch graczy. Więcej informacji na temat gier zawierających więcej graczy znajdziesz w sekcji “Warianty gry” tej recenzji.

PeltaPeeps jest rozgrywany na turach i rundach. Kolejka gracza jest zakończona w dwóch etapach, które są tutaj podsumowane. Gracze mogą robić “oferty” ze swoim przeciwnikiem, ale zasady nie zawierają żadnych szczegółów dotyczących tego, jak należy to zrobić. Pozwoliliśmy graczom, którzy pomogli nam przejrzeć tę grę, aby zawrzeć umowę, jeśli chcą. Ogromna większość nie robiła tego, co ani nie szkodziło, ani nie pomagało w grze na końcu.

Krok 1: Umieść kawałek

Kiedy rozpoczyna się gra, pierwszy gracz musi umieścić okrągły przedmiot. Przy kolejnych zjazdach każdego gracza muszą najpierw spróbować umieścić okrągłą część, łącząc ją z wcześniej umieszczonymi częściami (w tym przypadku łącząc ją z fragmentem kości lub strzały). Gracz umieszcza następnie kawałek kości lub strzały.

Jeśli gracz nie może umieścić okrągłego elementu, musi najpierw umieścić kawałek kości lub strzały, tworząc punkt połączenia. Następnie gracz umieszcza okrągły przedmiot.

Większość elementów pasuje do siebie jak układanka i blokuje się z jednym wyjątkiem. Kawałek kości ma wklęsłą stronę, gdzie można umieścić okrągły element, aby połączyć te dwa elementy.

Krok 2: Przenieś lub Odwróć (opcjonalnie)

Gracz, po umieszczeniu swoich elementów, może teraz opcjonalnie wziąć drugą część swojej tury lub pominąć ją i ogłosić, że są gotowe.

Gracz może poruszyć kawałek przeciwnika, podnosząc go ze stołu i łącząc go z innym elementem już w grze. Podczas usuwania utworu nie wolno mu “osierocić” żadnego innego elementu już w grze. Oznacza to, że wszystkie elementy znajdujące się w grze po przeniesieniu i przeniesieniu elementu muszą utrzymywać jeden stały i połączony wzór. Żadnych kawałków nie można pozostawić bez połączenia z całością. Każdy element musi mieć co najmniej jedno połączenie z innym elementem.

Gracze nigdy nie mogą przenosić ani przerzucać własnych fragmentów. Dodatkowo, niegdyś grany nieruchome koło Peltana nigdy nie może zostać przeniesione ani przewrócone. Tworzą one “kotwice” we wzorach, zmuszając graczy do obracania się wokół nich.

To kończy turę gracza. Następny gracz wykonuje swoją turę, wykonując dwa opisane powyżej kroki. Kiedy obaj gracze wykonają swoją turę, runda się kończy i rozpoczyna się nowa runda.

Zakończenie gry

Gra końcowa jest uruchamiana, gdy dowolny gracz umieszcza swój ostatni element lub gracz nie może umieścić elementu. Jeśli pierwszy gracz rundy zakończy grę, drugi gracz może nadal nadążać. Dopiero gdy runda dobiegnie końca, gra dobiega końca.

Gracze określają teraz swój wynik, licząc kawałki w grze, a nie w grze.

Każdy kawałek w grze liczy się jako punkt “1 dołączenie” (obejmuje to wszystkie okrągłe elementy, strzałki i kości w grze)
Każdy gracz otrzymuje punkt “1 Join” za każdym razem, gdy dwa z ich elementów są połączone
Każdy gracz otrzymuje dodatkowe punkty za każdy kawałek, który jest “face-up” (utwór pokazuje projekt)

Gracze zmniejszają całkowitą liczbę zdobytych punktów poprzez odejmowanie punktów związanych z elementami, które nie są w grze. Niektóre części zmniejszają całość o więcej niż inne, dzięki czemu ich umieszczenie jest bardziej priorytetowe w grze, tak aby nie być karanym przez większy margines na końcu.

W zależności od odtwarzanej wersji gry, punktowanie odbywa się nieco inaczej.

Warianty gry

Istnieją różne wersje tej gry. Podczas gdy gra pozostaje w dużej mierze taka sama, kawałki są różne. Gra dla dwóch graczy zawiera okrągłe kawałki, które są oddzielone od kości i strzał. Daje to graczom więcej opcji umieszczania elementów. Czteroosobowa gra zawiera różne elementy, które łączą okrągłe kawałki z kościami i strzałami, tworząc jedną całość. W ten sposób kroki gry dla dwóch graczy i gra dla czterech graczy są subtelnie różne. W przypadku, gdy gra dla dwóch graczy wymagała od graczy umieszczenia dwóch elementów, a gra dla czterech graczy wymaga jedynie, aby gracz umieścił jedną sztukę w swojej turze. Ponadto, cztery lub więcej wersji gry dla gracza pozwala na grę drużynową i specjalne zasady dla gry dla trzech graczy.

Aby dowiedzieć się więcej o PeltaPeeps, odwiedź stronę internetową gry. Demo online gry jest dostępne, jeśli chcesz spróbować teraz

The Child Geeks czerpało radość z gry, sprawiając, że fajnie jest próbować myśleć przeciwnikiem, obracając i przewracając kawałki, dostosowując krajobraz układanki, tworząc coraz bardziej złożone konfiguracje. Cel był zawsze taki sam, “przetrwał przeciwnika”, ale każda gra była inna. Według jednego z dzieci, Geek: “W tej grze podoba mi się to, jak łatwo jest się uczyć. Jedyne, co musiałem zrobić, to popatrzeć na kawałki, a ja na przykład: WIEM, W JAKI SPOSÓB GRAĆ W TEN GRA! “Inny Child Geek powiedział:” Lubię układanki i to jest gra o łamigłówkach. To tak, jakby wspólnie wyrzucali gry i zagadki. “Jedynymi maniakami dzieci, które nie lubiły tej gry, byli ci, którzy nie lubili zagadek. Ponieważ nie było wielu dzieci-maniaków, z którymi graliśmy, od czasu do czasu nie lubiliśmy dobrej układanki, PeltaPeeps zasłużyła na poparcie Child Geek.

The Parent Geeks również cieszył się grą, znajdując kolory i subtelną złożoność gry, aby były intrygujące i łatwe do podejść. Przypadkowi Rodzice-Rodzice byli najbardziej zachwyceni tym, że bardziej “hard core” Parent Geeks czerpało radość z gry za to, co było, ale nie na poziomie, jak mało elitarni gracze w grupie. Według pewnego przypadkowego Parent Geek: “Myślę, że gra jest idealną mieszanką strategii i rozwiązywania puzzli. Ja też lubię kolory. “Bardziej doświadczony Parent Geek powiedział:” Gra jest dobra, ale nie sądzę, żebym grała dużo, chyba że moje dzieci lub żona chciałyby zagrać. Czuję się jak układanka i nigdy nie czułem się jak gra. “Kiedy wszystkie elementy były na swoim miejscu, Rodzice Geeks cofnęli się i obserwowali, co stworzyli. W końcu wszyscy Rodzice Geeks zgodzili się, że PeltaPeeps to gra warta swojego czasu, ale nie cały czas.

Gamerowi Geeksowi podobała się jakość komponentu gry, ale nie byli zbytnio zainteresowani samą grą. Według jednego z graczy Gamer Geek: “To tylko zagadka, w której gracze na zmianę budują ją w nadziei na skunkinga innego gracza. Nie jest to dla mnie zbyt interesujące. “Kolejny Gamer Geek powiedział:” Myślę, że jest to świetna gra dla dzieci lub tych, którzy lubią łamigłówki i zwykłe gry, ale dla mnie okazało się, że gra jest powtarzalna. Tak, musiałem myśleć o moich ruchach, ale nie czułem, że to było zabawne. “The Gamer Geeks spróbował tego z ich dziećmi (w każdym razie takimi, którzy mieli trochę) i odkryli, że PeltaPeeps był znacznie przyjemniejszy niż z ich grupy rówieśnicze. Jednak niewiele zrobiło, aby ocalić grę przed osądem elitistów. Ostateczne głosowanie sprawiło, że PeltaPeeps trafił prosto na śmietnik z Gamer Geeks.

Jedynym trudnym i nieco irytującym aspektem tej gry jest punktacja. Odnieśliśmy się do zasad o wiele więcej razy, niż uważałem za konieczne, aby określić prawidłowe wartości punktacji. W grze pojawia się arkusz punktacji (dołączony do zasad, co powoduje konieczność jego fotokopii), ale okazało się to pomocne, ponieważ służyło jako miejsce do zapisywania punktów. Nadal musieliśmy dowiedzieć się, jakie są te punkty. Ponieważ liczba punktów do zdobycia nie jest intuicyjna, proces ich liczenia wydaje się nieco uciążliwy. Po rozegraniu kilku gier wszyscy gracze zapamiętali procedurę punktowania, znacznie zmniejszając ilość frustracji końcówki. Do punktu, w którym nie był to już problem, a zatem brak jakichkolwiek uwag podczas ostatecznej oceny. Po wyczyszczeniu tej przeszkody łatwo już nie uważać tego za problem.

W związku z tym bardzo ważne jest, aby wszyscy gracze zrozumieli, w jaki sposób zdobywa się grę, zanim zaczną grać. Niewykonanie tej czynności spowoduje, że gracze będą mieli dość dość PeltaPeeps po pierwszej grze. Jeśli gracz nie zrozumie, w jaki sposób zdobywa punkty, wybory, które podejmą, będą w pełni oparte na dostępności miejsc docelowych, co nie jest zbyt strategiczne na dłuższą metę, gdy uznamy, że niektóre elementy penalizują gracza bardziej niż inne.

Uważam grę za zabawną, ale tylko z moimi dziećmi. Z dorosłymi, to po prostu było jak puzzle, a nie jak gra. Tak, była to łamigłówka, która ciągle się zmieniała, i to frustrujące, ale z mojej perspektywy utrzymywała grę po prostu “OK”. Nigdy nie byłem podważany, co było cudowną rzeczą, ale nigdy nie byłem tak pochłonięty. Prawdę mówiąc, gram w te gry o wiele bardziej niż zwykły gracz w jednym posiedzeniu, aby zrozumieć, w jaki sposób gra się gra i dostarczyć wykształconej opinii. To z pewnością może być jednym z powodów, dla których gra trochę spadła w moich oczach. Nie trzeba dodawać, że trzymałem się tego i nigdy nie odrzuciłem gry. Warto to zauważyć.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.