Menu

Pokaż i płytki

24 lutego 2018 - Informacje

Przegląd

Laureat Nagrody Nobla i dramaturg, Sir Derek Alton Walcott, powiedział: “Język angielski nie jest niczyją specjalną własnością. To własność wyobraźni: jest własnością samego języka “. Słowa mają znaczenie, a gdy się je wypowie, przynoszą mentalne obrazy tym, którzy słuchają. W tej grze gracze będą pisowni wyrazów nie literami, ale kształtami.

Show & Tile, zaprojektowany przez Matta Loomisa, Izaaka Shaleva i opublikowany przez Jellybean Games, będzie podobno składał się z 24 wielkoformatowych trójkątów, 12 średnich trójkątów, 24 małych trójkątów, 12 kwadratowych części, 12 rombowych kawałków, 6 playmatów, 105 kart słownych, 1 zegar piaskowy (około 90 sekund) i 1 pad do zrzutu. Niezawarte w grze, ale niezbędne do gry, jest długopis lub ołówek. Ponieważ jest to recenzja wcześniej wydanej gry, nie mogę komentować jakości komponentu gry. Kopia recenzji, którą nam udostępniliśmy, zawierała grube kawałki i playy, dzięki czemu nasze kopie demo są bardzo wytrzymałą grą z naszymi grupami. Jeśli to jest wskazanie, jaki będzie ostateczny produkt, gracze są w dobrych rękach.

Formowanie

Aby ustawić grę, najpierw daj każdemu graczowi 1 arkusz wyników, pióro lub ołówek i zestaw kawałków. “Zestaw” zawiera 4 duże trójkąty, 2 średnie trójkąty, 4 małe trójkąty, 2 kwadratowe i 2 romby tego samego pasującego koloru. Kawałki mają różne kolory po obu stronach. Na przykład “czerwony / niebieski”. Należy o tym pamiętać, rozdając kawałki.

Po drugie, przetasuj karty Słowa i połóż talię zakrytą na środku obszaru gry. To jest talię do remisu na czas trwania gry.

Po trzecie, każdy z graczy powinien zapisać nazwiska swoich przeciwników na arkuszu ocen.

To wszystko do ustawienia gry. Przygotuj się na kreatywność.

Budowanie słów

Show & Tile rozgrywany jest w rundach, w sumie w czterech rundach na mecz. Gra jest jednoczesna, co oznacza, że ​​wszyscy gracze są aktywni podczas rundy w tym samym czasie. Typowa runda gry została tutaj podsumowana.

Krok pierwszy: dobieraj karty

Niech każdy gracz dobierze dwie karty słowne. Gracze powinni trzymać swoje karty w ukryciu przed przeciwnikami. Każda karta Word będzie zawierała kilka słów, w tym słowo w gwiazdce, które jest uważane za trudniejsze (i warte więcej punktów w wyniku). Każdy gracz musi wybrać jedno słowo (zawsze rzeczownik) i umieścić przed nim kartę Word, która ma wybrane przez siebie słowo zakryte. Druga karta Word jest odrzucana obok talii.

Po tym, jak każdy gracz umieścił przed sobą zakrytą kartę Word, jeden z graczy odwraca zegar czasu i krzyczy “Idź!”. Wszyscy gracze używają teraz swoich utworów, aby zbudować słowo, które wybrali, układając elementy na ich grze. Nie ma ustalonych zasad dotyczących tego, w jaki sposób gracz buduje swoje słowo. Gracz może użyć wszystkich lub ich części, jak im się podoba. Jeśli gracz czuje, że jest to konieczne, może nawet złożyć swoje kawałki. Przykłady słów i sposoby ich “budowania” są tutaj pokazane.

Po wyczerpaniu się czasu pracy piaskownicy (lub wszyscy gracze ogłaszają, że skończyli), gracze obracają swój odtwarzacz, więc to, co zbudowali, stoi naprzeciw przeciwników gracza. Zegar piaskowy jest ponownie odwracany, a gracze zapisują na arkuszu nutowym, w co wierzą, że słowo jest dla każdej z artystycznych propozycji przeciwników.

Artyści każdego słowa nie mogą dostarczyć żadnych wskazówek. Obejmuje to hałasowanie, robienie błyskotliwych komentarzy lub gestów.

Krok czwarty: Odsłoń i zdobądź punkty

Po wyczerpaniu się czasu pracy piaskownicy (lub wszyscy gracze ogłaszają, że są skończeni), każdy przeciwnik ogłasza domysły dla pojedynczego gracza. Następnie gracz ujawnia swoją kartę Word, ogłaszając słowo, które próbowali zbudować, używając ich fragmentów.

Każdy gracz, który zgadł poprawnie, otrzymuje jeden punkt
Artysta słowa otrzymuje dwa punkty, jeśli któryś z przeciwników poprawnie odgadnie ich słowo
Artysta słowa otrzymuje dodatkowy jeden punkt, jeśli wybrane słowo ma “gwiazdkę” obok niego

Jeśli żaden przeciwnik nie odgadnie poprawnie słowa artysty, żaden gracz nie zdobędzie punktów.

Ten krok powtarza się, dopóki każdy gracz nie zna swojego słowa. Po ostatecznym zgadywaniu i strzelaniu rozpoczyna się nowa runda, odrzucając wszystkie karty Word w grze.

Zakończenie gry

Gra kończy się po czwartej rundzie. Wszyscy gracze zliczają punkty zdobyte podczas czterech rund gry. Gracz z największą liczbą punktów wygrywa grę.

Ostatnie słowo

The Child Geeks stwierdził, że Show & Tile jest czasem zabawny i zabawny. Według jednego z Child Geek: “Więc celem jest stworzenie obrazu, który każdy zgadnie, ale niektórzy z moich przyjaciół nie mają pojęcia, jak głupio jest ich sztuka.” Naprawdę, kreatywny umysł ma dużo miejsca do wędrowania w tej grze, czego wynikiem są bardzo unikalne interpretacje słów w abstrakcyjnej freestyle, minimalistycznej strukturze. Jak ujął to Child Geek: “Czasami najtrudniejsze rzeczy są także najłatwiejszymi rzeczami.” Dziwnie głębokie, aw wielu przypadkach dla maniaków dziecięcych, na miejscu. Tam, gdzie borykali się najbardziej, było odtworzenie najprostszych słów, często wychodzących za burtę w swoich kompozycjach. Niemniej jednak Geek Dzieci zawsze oddalał się od gry z uśmiechem, co skutkowało silnym poparciem naszych młodych graczy.

The Parent Geeks uznało Show & Tile za grę, która sprawdziła się zarówno w rodzinie, jak i ich rówieśnikach, zarówno w grze rodzinnej, jak i lekkiej grze towarzyskiej. Być przy stole z winem lub mlekiem, fantazyjnym serem lub zwierzęcymi krakersami, gra zawsze była hitem i łączyła się z publicznością i spotkaniami towarzyskimi. Według jednego z rodziców Geek: “Gry takie jak ta zawsze mnie uszczęśliwiają. Pozwalają mi być kreatywnymi bez odczuwania presji, by być kreatywnym. Czy to ma sens? “Rzeczywiście tak. Show & Tile nie jest wyścigiem, ale jest limit czasu (głównie w celu zapewnienia, że ​​gra nie zwalnia), a celem jest zawsze być tak widoczny i jak najbardziej otwarty. Chcesz, aby ludzie odgadywali twoje słowo, które usuwa trudności często dodawane do gier, które wymagają jakiejś formy podstępu. Jak powiedział jeden z rodziców, “Gracze w ten sposób zapraszają do kreatywności i dzielenia się nimi.” Wszyscy Rodzice Geeks zagłosowali za zatwierdzeniem Show & Tile, co daje dużą aprobatę dla rozrywkowej rodziny i przyjaciół.

The Gamer Geeks docenili grę z punktu akademickiego (to znaczy, wszyscy zgodzili się, że Show & Tile to gra), ale nigdy nie uważali, że jest to gra dla nich. Według jednego z graczy Gamer Geek: “Zasady są solidne, a cel jest jasny. Podoba mi się, jak prosta jest gra, jeśli chodzi o światło. Nie obchodzi mnie to, że nie ma tu zbyt wiele gier. “To znaczy, że Gamer Geek jest głodny gier z głębokością, która wymaga strategii i taktyki. Podczas gdy Show & Tile rzucił im wyzwanie twórczo, nigdy nie zaangażował ich na takim poziomie, na którym czuli się zainwestowani. Jak to ujął Gamer Geek: “To byłaby świetna gra dla moich dzieci i rodziny, ale nie wierzę, że była to gra przeznaczona dla nikogo innego niż zwykłych graczy.” W końcu Gamer Geeks dał Show & Połóżcie pełne szacunku skinienie głową, ale powstrzymali się przed zatwierdzeniem go dla elitarystycznych graczy.

To, co najbardziej interesowało mnie w grze, to fakt, że niezależnie od tego, jakie było to słowo, i niezależnie od tego, czy któryś z graczy odgadł słowo artysty, wszyscy zawsze “widzieli” to słowo, kiedy zostało zidentyfikowane. Wiele odpowiedzi “Och, widzę to teraz” i “Ach, oczywiście!” Na końcu rundy. Równie fascynujące, że żadna z opinii graczy przeciwnika nigdy nie miała wpływu na ich twórcze podejście do budowania słów. Ludzie robili, co mogli, w sposób, który był dla nich najbardziej sensowny. Można by pomyśleć, że gracz robił wszystko, aby ich rówieśnicy mogli odgadnąć słowo, ale tak nie było w przypadku naszych obserwacji. Zamiast tego gracze bawili się na własnych warunkach. Jeśli ich przeciwnicy odgadli słowo, tym lepiej. Radość została odkryta w stworzeniu, a nie w próbie gry w czyjeś zgadywanie.

Oto pro napiwek od ojca Geka. Zawsze używaj słów gwiazd. Otrzymujesz więcej punktów, a samo słowo nie jest aż tak trudne. Tak, nieco bardziej abstrakcyjnie, ale gracze budują tutaj słowa z tangramów. Abstrakt jest tym, o czym jest gra. A oto kolejna wskazówka, bo tak bardzo cię lubię. Przynieś słownik do stołu. Niektórzy z naszych młodszych graczy nie wiedzieli, co znaczy słowo. Zwykle sugeruję temu graczowi, aby wybrał inne słowo, ale sugeruje to również (i niepoprawnie), że inne słowa są łatwiejsze. Zapewniając słownik, dajesz graczowi możliwość nie tylko nauki, ale także wyboru słowa, którego naprawdę chce używać.

Grałem w wiele gier logicznych tangram w przeszłości i zawsze kończyło się to samo: buduj coś abstrakcyjnego na podstawie czegoś konkretnego. Show & Tile nie jest inny i nie jest ani lepszy ani gorzej. Jego proste podejście do twórczego rozwiązywania problemów jest łatwe do nauczenia i przyjemne w pracy. Niektórzy gracze mogą początkowo czuć się sfrustrowani, ale celem tej gry (i nie mogę uwierzyć, że to mówię) wcale nie musi być wygrana. Z mojej perspektywy wygląda na to, że projektanci gry rzucili punktację, aby gra była nieco konkurencyjna. Ale tak nie jest. Jest to gra społecznościowa, w której gracze chcą, aby ich przeciwnicy byli partnerami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.