Menu

Polowanie na Sasquatcha

26 lutego 2018 - Informacje

Polowanie na nieuchwytny Sasquatch (a.k.a “Big Foot”) miało miejsce na całym świecie. Ze względu na nieuchwytny charakter Sasquatcha, myśliwi muszą podróżować do odległych i niebezpiecznych miejsc, narażając własne życie na niebezpieczeństwo. Ale takie ryzyko jest konieczne, aby znaleźć dowód na istnienie Sasquatcha. Dla tych, którzy wierzą, żaden koszt nie jest zbyt wielki, aby zapłacić, aby w końcu wyprowadzić prawdę na światło.

Polowanie na Sasquatcha, zaprojektowane przez Jeffa Arbougha, Sinę Hirsch, Michaela Knighta, i które ma być opublikowane przez Spy Glass Games, będzie podobno składać się z 8 kości Huntera (Kostium sześciostronny), 1 kości Losu (niestandardowa sześciokątna kostka), 54 karty lokalizacji, 72 karty myśliwych, 30 żetonów dowodu, 5 żetonów wieloznacznych, 10 żetonów podków i 60 żetonów anty-żetonów. Ponieważ jest to recenzja wcześniej wydanej gry, nie mogę komentować jakości komponentu gry. Ilustracje Ignacio Anibal Di Meglio i Dana Rendona dodają humoru, wykorzystując pop-kulturowe odniesienia w całym tekście.

Do lasu

Aby skonfigurować grę, najpierw przetasuj karty Miejsca i umieść je zakryte, aby utworzyć talię Lokalizacja.

Po drugie, potasuj talię Łowców i rozdaj każdemu graczowi po 1 karcie Łowcy. Umieść pozostałe karty Łowców w pozycji odwróconej, aby utworzyć talię losowania Łowcy.

huntingsasquatch-hunter

Po trzecie ułóż żetony w oddzielne pule i odłóż kostki na jedną stronę.

To wszystko do ustawienia gry. Wybierz pierwszego gracza i zacznij.

Wielka stopa, duże problemy

Polowanie na Sasquatch odbywa się na przemian. Tutaj podsumowano turę gracza.

Krok 1: Zadeklaruj lokalizację

Gracz może wybrać jedną z odkrytych kart Miejsca już znajdujących się w grze, określając ją jako lokalizację, w której znajduje się obecnie Łowca lub może wybrać nową kartę Miejsca. Liczba kart lokalizacji w grze zależy od liczby graczy w grze. Jeśli gracz chce odwiedzić nową lokalizację i w grze jest już pewna liczba kart lokalizacji, które są równe liczbie graczy, muszą nałożyć jedną z kart lokalizacji w grze, aby utworzyć stos.

huntingsasquatch-location

Narysowane karty lokalizacji muszą być rozpoznane przez gracza. Jeśli karta Miejsca ma symbol Łowcy Zagłady, który pasuje do Łowcy gracza, to tura gracza się kończy. Jeśli nowa lokalizacja nie zagubi myśliwego lub gracz zdecyduje się na Eksplorację istniejącej lokalizacji, wówczas przechodzi do następnego kroku.

Kiedy Łowca zginie, gracz odrzuca swoją kartę Łowcy. Odrzucenie karty Łowcy może wywołać grę końcową. Jeśli gra jeszcze nie dobiegła końca, gracz odrzuca wszystkie żetony anty-tokeny, żetony wieloznaczne i żetony podków. Następnie losują nowego Łowcę i ogłaszają, że ich tura dobiegła końca.

Krok 2: Eksploruj

Gracz odbiera teraz kości Łowców i rzuca niektóre lub wszystkie z nich (wybór gracza). Celem jest rzucanie wartościami kości, które nie pasują do symboli Trap i The Doomed Hunter. W oparciu o symbole obrócone, następuje:

Anti-tokeny są stosowane najpierw, usuwając 1 kostkę Huntera z gry na żeton. Gracz może wybrać, które kości zostały usunięte, co oznacza, że ​​mogą usunąć kości, które rzucały jeszcze gorsze wartości, bez wpływu ich efektów.
Zdolności Łowcy, jeśli istnieją, są teraz rozwiązywane.
Tokeny wieloznaczne mogą być teraz używane do dostosowania wyrzucanych wartości kości (jeden żeton na zmienioną kostkę).

Krok 3: Rozwiąż rolę

Gracz teraz rozpatruje rzut, po zakończeniu regulacji wartości kości. Ponownie, przestrzegana jest pewna kolejność operacji.

Wszelkie warunki śmierci są umieszczane bezpośrednio na karcie miejsca w przestrzeni odpowiadającej warunkowi.
Jeśli warunek śmierci zostanie spełniony, tura gracza dobiega końca. Jeśli nie, kontynuują.
Wszystkie pozostałe kości są stosowane do warunku Zwycięstwa karty Miejsca.
Jeśli warunek Zwycięstwa jest spełniony, gracz bierze kartę Lokacji i odpowiadające im żetony Dowodu. Jeśli nie, gracz może rzucić kością przeznaczenia, aby ustalić, czy otrzymają kolejną szansę na zdobycie lokalizacji.

Krok 4: Gra z losem lub pułapkami

Kość Losu może zostać wyrzucona tylko wtedy, gdy Łowca Gracza przetrwał eksplorację Lokalizacji, ale sama Lokacja nie została przechwycona. Jeśli spełnią to wymaganie, mogą wybrać rzut kości przeznaczenia lub użyć pułapki.

Pułapka, jeśli zostanie podjęta, kończy turę gracza, ale przyznaje graczowi efekty pułapki Lokalizacji.

Kość losu zostaje wyrzucona, a wyniki zostają rozstrzygnięte. “Lucky Horseshoe” pozwala graczowi na odtworzenie wszystkich nieplasowanych kości Huntera. Gracz rozpatruje kości tak samo, jak podczas pierwszej części swojej tury.

Krok 5: Koniec tury

Turn gracza kończy się, gdy jego Łowca zginie, zabiorą Pułapkę do Lokalizacji lub przechwycą Lokalizację.

Zakończenie polowania

Gra toczy się dalej, dopóki nie zostanie określona liczba odrzuconych kart Łowców. Liczba potrzebna do zakończenia gry zależy od liczby graczy.

Gracze liczą teraz punkty zwycięstwa znalezione na przechwyconych kartach lokalizacji. Unikalne tokeny Dowodu dają także punkty zwycięstwa gracza. Gracz z największą ilością punktów zwycięstwa ma najbardziej przekonujący dowód, że Sasquatch jest prawdziwy i wygrywa grę.

Aby dowiedzieć się więcej o Hunting Sasquatch, odwiedź kampanię Kickstarter.
Ostatnie słowo

finalword_childgeek The Child Geeks natychmiast zrozumiał, że Hunting Sasquatch był grą ryzyka kontra nagrody. W razie potrzeby pchnęli kopertę, ale w większości zachowywali się konserwatywnie, jeśli chodzi o rzuty z kostek. Według jednego z nich, Child Geek, “celem jest zdobycie punktów, nie ryzykuje to wszystko i nic nie daje”. Inny Child Geek powiedział: “Podoba mi się, że masz możliwość bycia naprawdę ryzykownym, jeśli chcesz, ale myślę, że najlepiej grać to grać bezpiecznie. “The Child Geeks udowodnił raz za razem, że” grając bezpiecznie “prowadzi do punktów, ale gry były w rezultacie dłuższe. Dopiero gdy gracze mieli już karku i kończyli grę prawie skończyli, Geek Dzieci wyciągnął wszystkie postoje i przetoczył się na spłukane. Od początku do końca, Child Geeks polował na nieuchwytny Sasquatch, co skutkowało pełną aprobatą.

finalword_parentgeek The Parent Geeks również cieszyli się grą, ale co dziwne, byli mniej konserwatywni niż ich młodsi koledzy. Według jednego z rodziców Geek: “Jeśli nie ryzykujesz wszystkiego, nie wygrasz gry. Chodzi o przesuwanie limitów i bicie wszystkich do mety. “Kolejny rodzic Geek powiedział:” Nie wiem, dlaczego nie zaryzykowałbyś wszystkiego przy każdej roli. To, co tracisz, jest przeważone przez to, co możesz zyskać za każdym razem. “Z bardzo odmienną filozofią gry, gry Parent Geeks były zwarte, skupione i pełne dramatycznych chwil. Bardzo odmienne odczucia i gra niż te z dziecięcych maniaków. Jednak obie grupy miały niewielką różnicę, w tym ogólny poziom zadowolenia. Kiedy gry się skończyły, Parent Geeks zagłosowali za pełnym poparciem Hunting Sasquatch.

The Gamer Geeks znają swoje gry i od razu rozpoznają wszystko, o co chodziło w Hunting Sasquatch. Co nie znaczy, że uważali grę za niesmaczną, ale niektórzy z Gaming Geeks natychmiast stali się bezinteresowni, gdy zobaczyli, że Hunting Sasquatch to niewiele więcej niż rzucanie kostkami i rozwiązywanie rezultatów. Według jednego z graczy Gamer Geek: “Gra nie ma rodzaju gry, której szukam. Chcę interakcji z graczem, dogłębnej gry i podejmowania taktycznych decyzji. Ta gra nie ma nic takiego. “Kolejny Gamer Geek powiedział:” Wystarczająco dobra gra, jeśli chodzi o kości i ryzyko w porównaniu z nagrodą, ale uważam, że gra jest o wiele bardziej zajęta, niż powinna w przypadku tak prostej gry. “Nie wszystkie Jednak Gamer Geeks czuł się tak. Jak ujął to jeden z graczy Gamer Geek: “Zgrabna mieszanka ryzyka, nagrody i podejmowania decyzji przez gracza. Podoba mi się, że jest więcej do zrobienia, niż tylko rzuty kostką. Gracze często decydują o tym, co sprawia, że ​​gra jest o wiele bardziej wciągająca. “Kiedy głosy były już w grze, gracze Gamer’a byli podzieleni, co skutkowało mieszanym poziomem akceptacji.

finalword-fathergeekHunting Sasquatch to bardzo intuicyjna gra. Łatwo było ustawić, nauczać i grać. Wszystko w mniej niż 5 minut. Długość gry też jest właściwa. Nawet jeśli gracz nic nie ryzykuje, zawsze jest lekko zagrożony utratą Łowcy. Dzięki temu gra się porusza bez względu na to, jak konserwatywni mogą być gracze. Oczywiście gracze mogą spieszyć się z grą, co nie jest zbyt dużą sprawą. Zwycięzcą jest gracz, który ma najwięcej punktów. Jeśli grasz w konserwatywną grę, wtedy liczy się więcej punktów. Jeśli grasz lekkomyślnie, jest ich mniej. Wszystko się wyrównuje.

Zgadzam się z Gamer Geeks, że gra czasami wydaje się nieco zajęta. Tokeny wymieniające się kartami i przesuwające je to nie jest wielka sprawa, ale może się wydawać, że odrobinę nad głową, kiedy naprawdę chcesz tylko zdobyć punkty. Należy jednak podkreślić, że użycie tokenów, kostek i kart działa bezproblemowo. Jakiekolwiek poczucie natarczywego zarządzania bitami, które gracz może mieć, powinno być ograniczone do niczego innego niż lekka nagość z tyłu czaszki. Poza tym gra jest solidna. Robi dokładnie to, do czego dąży, dając graczom dobrą zabawę. Spróbuj tej gry, gdy masz taką możliwość.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.