Menu

Pompeje: Gniew Wezuwiusza

26 lutego 2018 - Informacje

Pompeje to rzymska sytuacja na morzu. Było to tętniące życiem miejsce, pełne życia, rozrywki i handlu. Nad nim stał Wezuwiusz, śpiący olbrzym, którego nikt w mieście nie uważał za zagrożenie. Były od czasu do czasu trzęsienia, ale były niewielkie i stały się tylko częścią miejskiego życia. Niewiele osób wiedziało, że trzęsienia były ostrzeżeniem i wkrótce Wezuwiusz ożyje, sprowadzając popiół, ogień i śmierć do Pompejów.

Pompeje: Wrath of Vesuvius, zaprojektowany przez Jason Little, Dylan Shepherd, Lucas Zerby i opublikowany przez Punch-It Entertainment LLC, będzie podobno składał się z 1 planszy do gry, 5 kart Gracza, 5 kostek wyników, 18 żetonów Lawy i 84 Płytki magazynowe. Ponieważ jest to recenzja wcześniej wydanej gry, nie mogę komentować jakości komponentu gry. Grafika jest minimalna, ale utrzymuje grę w motywie, w którym została zaprojektowana.

Konfigurowanie gry

Aby ustawić grę, najpierw umieść planszę na środku obszaru gry i w zasięgu wszystkich graczy.

Po drugie, pozwól graczom wybrać preferowaną kartę gracza lub losowo wylosuj ich. Te karty znajdują się przed graczem, a faza Pompejów jest odkryta. Daj każdemu graczowi odpowiednią kostkę punktową (kolory będą pasować do kart Gracza), a następnie umieść wszystkie kostki wyników na “zero” miejsca na torze zwycięstwa znalezionym na planszy.

Po trzecie, każdemu z graczy nadaj określoną liczbę żetonów Magazynu i tokenów Lawy. Podana liczba jest oparta na liczbie graczy w grze.

To wszystko do ustawienia gry. Określ, kto pierwszy i zacznie.

O bitach

Nie ma zbyt wiele do tej gry, ale każdy bit gry ma bardzo szczególną rolę. Są one tutaj streszczone.

Plansza do gry

Plansza przedstawia miasta dystryktów magazynowych Pompei. Tutaj towary są sprzedawane i kupowane, pieniądze wymieniają się rękami i mają wpływ na zasady. Gracze będą walczyć o kontrolę nad różnymi dzielnicami, zdobywając punkty za wywieranie największego wpływu.

pompeii-gameboard

Plansza pokazuje również możliwe szlaki przepływu lawy przez miasto i miejsca, w których znajdują się żetony Lawy. Od graczy zależy faktyczne prowadzenie lawy, ale jest zupełnie jasne, patrząc na planszę gry, w której dzielnice magazynów mogą być bardziej zagrożone niż pozostałe.

Karty graczy

Karty Graczy reprezentują różne rodziny w Pompejach, które zdobyły władzę. Każda karta Gracza jest taka sama, jak jej kolor. Po jednej stronie karty Gracza znajduje się podsumowanie fazy gry Pompejów, a po drugiej faza Wezuwiusza.

pompeii-karta gracza

Tokeny magazynowe

Tokeny magazynowe reprezentują wpływ i są dwustronne. Jedna strona nie ma wartości liczbowej. Z drugiej strony jest to wartość liczbowa 2, 3, 4 lub 5. Istnieje również wartość “X”, która jest równa zeru. Gracze będą używać tokenów Magazynu, aby potajemnie ustawić kontrolę nad różnymi okręgami magazynowymi. Mogą również ujawnić tokeny, aby uzyskać większy wpływ lub mniej.

The Doom of Pompeii

Pompeje: Wrath of Vesuvius rozgrywany jest w 2 fazach, kilku krokach, a gracz obraca się. Typowa gra jest tutaj podsumowana.

Faza Pompejów

Pierwsza faza gry koncentruje się na ludziach z Pompei, którzy prowadzą codzienne zajęcia. Gracze skupią się przede wszystkim na swojej działalności i zarabiają pieniądze, nie mając pojęcia o przeznaczeniu, które ma uderzyć w miasto.

Krok 1: Rozwój

Zaczynając od gracza rozpoczynającego, każdy gracz umieści 1 żeton Magazynu zakryty na rzymskich “1” punktach znalezionych w każdej dzielnicy. Gracze kontynuują po kolei umieszczanie jednego tokena Magazynu na raz, dopóki wszystkie płytki Magazynu nie znajdą się na planszy.

Krok 2: Odkrywanie i dzielenie punktów

Różne dzielnice w Pompejach są teraz sprawdzane w celu określenia, który gracz ma największy wpływ. Domyślnie każda wartość tokenu w magazynie po umieszczeniu zakrytą jest równa “1”. Gracz może z kolei odkryć wartość liczbową tokena Magazynu, aby zamiast tego był wart wartości liczbowej. Daje to graczowi możliwość zwiększenia swojego wpływu, ale kosztem pokazania przeciwnikom ich wartości tokena Magazynu.

Ten krok trwa, dopóki wszyscy gracze nie przejdą.

Krok 3: Wynik

Okręgi są teraz punktowane. Najlepszych 3 graczy o największym wpływie w każdej z dzielnic zdobywa punkty wskazane na karcie Gracza. Po zdobyciu każdej dzielnicy pierwsza faza się kończy i rozpoczyna się druga faza.

Faza Wezuwiusza

Czas skończyć z Pompejami. Wezuwiusz wybucha i wyrzuca popioły w powietrze i pada deszcz na miasto, niszcząc magazyny gracza. Aby rozpocząć tę fazę, każ każdemu graczowi odwrócić kartę Gracza na stronę Wezuwiusza.

Krok 1: Zniszczenie

Gracze teraz po kolei umieszczają żetony Lawy, zaczynając od wierzchołka Wezuwiusza i ostatecznie biegną w dół do centrum miasta. Lava zniszczy magazyny i dołączony do nich token magazynu. Ścieżka, którą pokonuje lawa, jest określona przez graczy i sposób, w jaki kierują lawą, rozgałęziają ją na różne części miasta.

Ten krok trwa do momentu odtworzenia wszystkich żetonów Lawy.

Krok 2: Vesuvius Scoring

Zniszczenie zostało zakończone. Wszystkie zakryte żetony Magazynu nadal są odkrywane, a dzielnice magazynowe ponownie zdobywają punkty. Gracze dostosowują swój wynik, wykorzystując odpowiednio punkt zwycięstwa.

Ogłuszająca cisza z Pompei

Zwycięzcą gry jest gracz z największą liczbą punktów. Miasto leży teraz pod popiołem i cisza przenika powietrze, skąd odezwały się dźwięki miasta.

Aby dowiedzieć się więcej o Pompejach: Gniew Wezuwiusza, odwiedź kampanię Kickstarter.
Ostatnie słowo

finalword_childgeek The Child Geeks nie mieli problemu z grą i byli naprawdę zaskoczeni tym, jak krótki był czas. Według jednego Child Geek: “Czy to jest to? To znaczy, myślę, że to fajnie, ale czy to naprawdę wszystko w grze? “Oczywiście, Geek dla dzieci jest przyzwyczajony do znacznie dłuższych gier, ale długość gry została zakwestionowana jedynie w celu uzyskania jasności. Po kilkukrotnym graniu w grę, żaden z Dzieciątków nie wierzył, że gra jest zbyt krótka lub zbyt długa. W rzeczywistości, Child Geeks uznali grę za słuszną. Jak to ujął Child Geek, “podoba mi się szybkość gry, ale także – jak to jest skoncentrowane w tym słowie”. I wreszcie inny Child Geek powiedział: “Chodzi o to, aby złapać odpowiedni magazyn, używając właściwego prawa token i palenie konkurencji! “Kiedy wszystkie gry się skończyły, Child Geeks zagłosowali za zatwierdzeniem Pompei: Wrath of Vesuvius, uznając, że jest to gra, która trafiła we właściwe miejsca.

finalword_parentgeek The Parent Geeks również byli pod wrażeniem zarówno długości gry, jak i głębi gry. Według jednego z rodziców: “Byłem zaskoczony, jak wiele myślenia musiałem zrobić w trakcie gry. Musisz strategować, zapamiętywać i teoretycznie wszystko w czasie krótszym niż 30 minut. “The Parent Geeks uznało, że gra jest świetną zabawą dla całej rodziny, a jeszcze więcej radości z rówieśnikami. Jak to określił Parent Geek, “Gra działa świetnie w każdym wieku i grupach umiejętności, ale nie ma nic lepszego niż granie z przyjacielem i patrzenie jak marszczą brwi, gdy powoli spalasz wszystkie swoje magazyny.” The Parent Geeks uznał, że gra jest po prostu odpowiedni mix prędkości i zabawy. Każda faza była specyficzna, a zadanie do wykonania było jasne. Wyzwanie zawsze koncentrowało się na blefowaniu przeciwników i próbie wywnioskowania ich ruchów. The Parent Geeks świetnie się bawili i głosowali za zatwierdzeniem gry.

Gracze Gamer Geeks czerpali radość z gry już na samym początku. Jak powiedział jeden z graczy Gamer Geek: “Lubię takie pozornie proste gry. Lekkie zasady, ale głęboka gra. Trzeba zwracać uwagę, a im mądrzejszy jest twój przeciwnik, tym mądrzejszy musisz być. “Kolejny Gamer Geek powiedział:” Prosta gra, kiedy po raz pierwszy na nią patrzysz, ale jest zaskakująco głębsza, niż się spodziewałem. Musisz użyć swojej pamięci, wymyślić strategię i użyć kilku taktyk, aby wyprzedzić swoich przeciwników. Naprawdę podobał mi się. “Gaming Geeks wszyscy zgadzają się, że gra była lekka, ale miała wystarczającą ilość substancji, by łatwo wybrać grę. Spodobało im się także to, że gracze spoza branży lubili grę, która im się podobała, dzięki czemu jeszcze bardziej można zdobyć na stole Pompeje: Wrath of Vesuvius. Gdy miasto zostało zniszczone, a wulkan przestał dudnić, Gamer Geeks wiwatował i poparł grę.

finalword-fathergeekPompeii: Wrath of Vesuvius był dla mnie prawdziwą niespodzianką. Podobnie jak wielu innych w naszych grupach testowych, błędnie oceniam grę na podstawie jej wyglądu. W grze nie ma zbyt wiele sugestii, o co w tym wszystkim chodzi. Dopiero gra w pełną grę, w której siedzisz, szeroko otwarte oczy i mówisz “Och, teraz to rozumiem”. Gra jest o wiele większa niż na pierwszy rzut oka, ale nie o wiele więcej. Nie chcę was opuścić z wrażeniem, że jest to najlepsza gra na świecie, bo na pewno nie jest. Co to jest, jest jednak bardzo dobrą grą. Angażuje graczy, zapewnia szybką grę i rzuca im wyzwanie od samego początku. Zachowało nas wszystkich zainteresowanych i szczęśliwych, od pierwszego do ostatniego kroku.

Zawsze lubię znajdować takie gry jak Pompeje: Wrath of Vesuvius. Przypomina mi to, że nasze hobby jest wypełnione grami, które zajmują mało miejsca, ale zapewniają dużą zabawę. Ta gra nie jest wyjątkiem i tak naprawdę jest to definicja lekkiej gry, która zapewnia mocny cios. Będzie kwestionować twoją pamięć, sprawdzać umiejętności dedukcji, nagradzać cię za tajemnicę i intensywnie wykorzystywać swoją intuicję. Dzięki krótkiej grze możesz wziąć udział w wielu grach jednego wieczoru, próbując różnych taktyk i subtelnie zmieniając swoją strategię. Szczęście nie odgrywa żadnej roli w grze, ale może się wydawać, że niektórzy chcą, jeśli chodzi o poruszającą się lawę. Spróbuj tej gry, gdy masz szansę. Wierzę, że okaże się, że jest to gorący czas.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.