Menu

Powstanie #1

25 lutego 2018 - Informacje

Przyszłość jest idealnym miejscem, w którym panuje najwyższa logika, a sztuczna inteligencja dominuje nad wszystkim. Z wyjątkiem brzydkiej grupy ludzi ta nowa utopia byłaby kompletna. Zdecydowano, że element ludzki musi zostać wyeliminowany raz na zawsze, ale pojawia się problem. Wiedza to potęga i że moc ta jest swobodnie dostępna dla ludzi, jeśli zaczną współpracować. To się nie liczy.

Emergence, zaprojektowane przez Benjamina Morgana, Jordana Robertsa, Williama Shenga i opublikowane przez Win Go, składa się z 14 kart do gry, 12 znaczników akcji, 11 kafelków do gry / operacji, pęczku żetonów wiedzy, garści bloków danych, 1 żetonu lidera , 1 pudełko wiedzy agregatora, 6 agentów meeples, 6 kart graczy i 1 tracker wyników. Jakość komponentu gry jest doskonała. Gruby karton, solidne tworzywo sztuczne i czysty design można znaleźć w całej grze.

Konfiguracja gry

Aby skonfigurować grę, najpierw weź kafelki gry i stwórz “miasto”, w którym gra zostanie zagrana. Każde miasto będzie miało inną mieszankę płytek gry, ale zawsze będzie mieć 1 kafelek “Start”, 1 “Kompilacja” i 1 “Przyswajanie”. Budowa miasta zależy od graczy, ale kafelki “Start”, “Asymilacja” i “Kompilacja” mogą nie byćsiadują ze sobą. Premade City jest przewidziane dla pierwszej gry graczy. Dodatkowe wstępnie skonstruowane Miasta można znaleźć online na stronie gry.

Po drugie, umieść 1 blok danych na każdym z kafelków gry “Dane” w mieście. Kolor umieszczonego bloku danych jest związany z kształtem płytki gry “Dane”. Na przykład jasnoniebieskie bloki danych są umieszczane na trójkątnych kafelkach gry “Dane”.

Po trzecie, każdemu z graczy należy dać planszę gracza, 1 znacznik agenta i 1 znacznik akcji.

Po czwarte, w oparciu o liczbę graczy w grze, zmniejsz całkowitą liczbę kart Allegiance według typu, potasuj pozostałe karty i rozdaj 1 każdemu graczowi. Gracze powinni patrzeć na tę kartę, ale trzymać ją w ukryciu przed swoimi przeciwnikami (którzy mogą lub nie są przyjaźnie nastawieni do przyczyny gracza).

Po piąte, wszyscy gracze powinni teraz ustawić swojego agenta meeple na kafelku “Start”, a następnie zamknąć oczy. Jeden gracz powie teraz wszystkim graczom “Ludzkim” (na podstawie swojej karty Lojalności), aby otworzyć oczy i nawiązać kontakt wzrokowy z innymi graczami o tej samej lojalności. Wtedy wszyscy znowu zamykają oczy. Kiedy minie kilka sekund, każdy może ponownie otworzyć oczy. Tylko gracze z Human Allegiance wiedzą teraz, kim są.

To wszystko do ustawienia gry. Ustaw pozostałe składniki gry na jedną stronę, określ, kto będzie pierwszym graczem (dając im żeton Lidera) i zacznij.

Na polowanie na dane

Emergence rozgrywa się w rundach. Podczas pojedynczej rundy gry gracz prowadzący (ten, który trzyma żeton Lidera), będzie prowadził rundę, pozwalając wszystkim graczom na ustalenie następnych akcji w ustalonym czasie. Jest to określane jako “Odliczanie”. Podczas odliczania (które odbywa się werbalnie i głośno dla wszystkich graczy), wszyscy gracze wybierają akcję i ulepszenie.

Akcje są określane poprzez umieszczenie znacznika akcji na planszy gracza. Znacznik Akcji ma dwie strony, które określają powiększenie gracza w rundzie. Są to “elektromechaniczne” i “biomechaniczne”. Wybrana augmentacja określa, które typy bloków danych gracz może próbować “odczytać” i wpłynąć na ruch.

Akcje są podzielone na dwa podzbiory. Są to akcje kafli i wrogie działania.

Aktywuj: Umożliwia graczowi wykonanie akcji na kafelku, który aktualnie zajmuje agent Meeple. Obejmuje to aktywowanie kafli “Dane”, aktywowanie kafla “Kompilacja” i aktywowanie kafelka “Przyswajanie”. Aktywacja płytek z danymi “Dane” pozwala graczowi na zbieranie bloków danych, aktywowanie pola gry “Kompilacja” pozwala graczowi na konwersję zebranych bloków danych na żetony wiedzy, a aktywowanie pola gry “Przyswajanie” pozwala graczowi zdobyć punkty.
Zwiększ: Umożliwia graczowi przesunięcie o jedną dodatkową płytkę gry.
Uzupełnij: Umożliwia graczowi dodanie dodatkowych bloków danych do kafelka gry.
Hack: Pozwala graczowi wykraść bloki danych od przeciwnika, który ma Meeple’a agenta na sąsiednim polu gry, kosztem tokenu wiedzy.
Szpieg: Pozwala graczowi spojrzeć na kartę Allegiance przeciwnika kosztem żetonów wiedzy.
Zakończ: Pozwala graczowi wykraść bloki danych od przeciwnika, który ma Meeple’a agenta na sąsiednim polu gry i wysłać meeple agenta przeciwnika z powrotem do kafelka “Start” na koszt żetonów wiedzy.

Po zakończeniu przez każdego gracza wyboru akcji i wzmocnienia podczas odliczania, gracze wykonują swoją turę w kolejności kolejno od gracza prowadzącego. Po zakończeniu każdego ruchu, runda kończy się, a żeton Lidera zostaje przekazany kolejnemu graczowi w kolejności kolejności skrętów. Runda jest wtedy zakończona.

Zakręt gracza składa się z dwóch części. Ruch i działanie.

Agent Meeple może przenieść się do sąsiedniego pola gry. Jeśli inne Meeplerzy z Agentami zajmą tę samą Płytkę Gry, gracz może przesunąć swojego agenta Meeple, jeśli ich znacznik Akcji ma taką samą rozbudowę. Jedynym wyjątkiem od tej reguły jest kafelek “Start”, który można swobodnie poruszać.

Po przeprowadzce gracz wykonuje wybraną akcję. Jeśli gracz wybrał wrogie działanie (Hack, Spy lub Terminate), może zrezygnować z wybranej akcji kosztem 1 tokenu Wiedzy, aby wykonać akcję na kafelku Gry (aktywować, zwiększyć lub uzupełnić). Gracze mogą opcjonalnie nic nie robić, gdy ruszą się niezależnie od wybranej akcji. Jedyną rzeczą, która nigdy się nie zmieni, jest wybrana przez gracza poprawa na rundę.

Kompilowanie danych, przyswajanie wiedzy

Bloki danych są jednym z dwóch różnych rodzajów “waluty” w grze. Bloki danych są zbierane jako akcja z kafla lub skradzione przeciwnikowi. Gracz może “skompilować” swoje bloki danych, aby przekonwertować je na inny typ waluty zwany “wiedzą”. Liczba i typ konwertowanych bloków danych określa liczbę otrzymanych tokenów wiedzy. Na przykład trzy różne typy bloków danych można przekształcić w 4 tokeny wiedzy. Dostarczana jest poręczna karta referencyjna, aby ułatwić proces zmiany danych na wiedzę.

Gdy gracz ma już żetony wiedzy w swojej puli, może je “przyswoić”. Żetony wiedzy umieszcza się w A.I. lub ludzki “przedział wiedzy”. Żetony wiedzy są potajemnie umieszczane w agregatorze, aby zapewnić, że lojalność gracza jest utrzymywana w tajemnicy.

Wyzwalanie asymilacji wiedzy zmusza wszystkich graczy do wnoszenia wkładu do agregatora, poczynając od gracza, który zainicjował asymilację. Każdy gracz musi umieścić co najmniej 1 żeton wiedzy, bez żadnych ograniczeń co do tego, ile chce dyskretnie zapewnić. Gdy każdy gracz (który może) dostarczy co najmniej 1 żeton wiedzy, agregator otwiera gracz, który zainicjował asymilację, a żetony są liczone i dodawane do wszystkich żetonów wiedzy wszystkich drużyn.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.