Menu

Robit Riddle

26 lutego 2018 - Informacje

W Tink Town wszystko jest zbudowane na zamówienie. Od samochodu do drogi, od podwórza do domu, od robota do robota. O co chodzi w robocie? Dlaczego jest to najlepszy kompan, o który może prosić robot. Dlatego miasto zapadło w mrok, gdy zaginęły wszystkie szaty. Ale kilka robotów chce odzyskać swoich przyjaciół i są gotowi zrobić wszystko, aby je znaleźć!

Robit Riddle, zaprojektowany przez Kevina Craine’a i opublikowany przez Baba Geek Games, będzie podobno składał się z 3 Storybooks, 6 kart postaci, 4 kart lokalizacji, 6 kart sprzymierzeńców, 6 kart przeciwników / robitów, 6 kart pułapek / przedmiotów, 15 artykułów żetony, 45 kart historii, 30 kart początkowych, 1 zakładka, 5 kości spotkań (niestandardowe kości sześciokątne) i 1 kostka fabularna (niestandardowa kostka z sześcioma stronami). Ponieważ jest to recenzja wcześniej wydanej gry, nie mogę komentować jakości komponentu gry. Artysta John Ariosa wykonał znakomitą pracę polegającą na uchwyceniu postaci i świata, w którym żyją, co ułatwia wizualizację akcji i historii w umyśle.

O grze

Robit Riddle to gra polegająca na opowiadaniu historii, w której gracze podejmują decyzje i kierują rozwojem fabuły. Każdy gracz przybiera postać obywatela robota Tinker Town. Życie jest idealistyczne i spokojne w tym małym miasteczku, gdzie zmieniają się koła zębate i parowce, aby utrzymać miasto i jego mieszkańców w ruchu. Postać każdego gracza ma zwierzaka określanego jako “robit”. Niestety, wszystkie ubrania zniknęły! Tutaj gracze wchodzą do historii.

Każdy Storybook zapewni niektóre z odpowiedzi, ale nie wszystkie. Ponadto, każdy Storybook zwróci niektóre, ale nie wszystkie, brakujące Robits. Jest to gra o poszukiwaniu odpowiedzi, która prowadzi do znalezienia ukochanych zaginionych zwierząt. Aby się rozwijać, gracze muszą zostać gawędziarzami i aktywnymi uczestnikami opowieści. Po drodze gracze spotkają się z przyjaznymi i nieprzyjaznymi robotami, odkryją nieznane krainy, pokonają niebezpieczeństwa i odkryją prawdę o swoich zaginionych szatach. Podróż jest jedną z eksploracji i kreatywności.

Każdy Storybook opiera się na modelu “pick-a-path”. W tym przypadku gracze zostaną poproszeni o dokonanie wyboru. Historia rozwija się w oparciu o decyzje podejmowane przez graczy. Postacie będą zagrożone, nagradzane, zdejmowane z kursu i umieszczane na właściwej ścieżce w oparciu o wybory dokonywane przez graczy. W bardzo realistyczny sposób postać w historii zawdzięcza swój los graczom i jak bardzo zwracają na siebie uwagę.

Opowiedz mi historię…

Aby skonfigurować Robit Riddle, najpierw pozwól graczom wybrać kartę postaci lub losowo rozdaj im karty. Wszelkie niewykorzystane karty postaci należy ponownie umieścić w pudełku. Daj graczom czas na odczytanie ich kart postaci i podzielenie się nimi z innymi graczami.

robitriddle-char

Po drugie, przetasuj karty początkowej pamięci i rozdaj 1 każdemu graczowi z odkrytą wskazówką. Karty te dostarczają graczom wskazówek i wskazówek.

Po trzecie, umieść 6 żetonów opowieści na środku pola gry. To jest Pula znaczników historii. Umieść pozostałe żetony opowieści na jednej stronie obszaru gry i w zasięgu ręki. Obok tych żetonów umieść kości Story, kości Spotkania i zakładkę.

Po czwarte, grupuj karty Spotkań najpierw według koloru, a następnie według ikony. Porządkuj je w rzędach, aby były widoczne nazwy każdej karty. Zrób to samo z kartami lokalizacji.

Po piąte, zamów karty Story Cue według ich wartości liczbowej i umieść je zakryte, aby utworzyć talię do losowania Story Cue. Te karty są jak karty Initial Cue, ale ujawniają się podczas gry.

Po szóste, wybierz 1 z 3 możliwych Storybooks do przeczytania. Daj tę książkę jednemu graczowi określanemu jako “Przywódca”.

To wszystko do ustawienia gry. Niech rozpocznie się przygoda na stronie 1.

Bohater nie rodzi się, oni są …

Gra nie jest rozgrywana w rundach lub turach, ale raczej czytana, omawiana i udostępniana jako grupa. Kiedy Storybook wprowadza lokalizacje, spotkania i zaproszenia do określonych działań, są one również rozpatrywane jako grupa.

W czasie podróży gracza wejdą do Lokalizacji i będą mieć Spotkania. Lokalizacje i spotkania są uważane za “poza grą”, dopóki nie zostaną określone w Storybook. Tylko 1 Miejsce i 1 Spotkanie są zawsze w grze na raz, co oznacza, że ​​poprzednie Karty Miejsca i Spotkań są wymieniane i zwracane.

robitriddle-location

robitriddle-spotkanie

Wybory, które gracze mogą wprowadzić, są wymienione na dole strony w Storybook. Są one odczytywane na głos przez “Lidera”, a gracze dyskutują o najlepszym sposobie działania, ostatecznie zgadzając się na wybór. Po uzgodnieniu gracze zmieniają stronę na wybraną przez siebie wybraną i kontynuują przygodę. Podczas czytania strony jest natychmiast rozwiązywany. Wszelkie zarobione świadczenia lub uzyskane kary są rejestrowane.

Podczas gdy gracz prowadzący zmieni się w trakcie gry, aktualny przywódca będzie czasami musiał porównać statystyki z działaniem lub postacią nie będącą graczem. Statystyki są podzielone na trzy kategorie. Są to: Bateria (moc i siła wewnętrzna), Procesor (intelekt i mądrość) oraz Skaner (komunikacja i obserwacja). O ile nie określono inaczej, każda z trzech statystyk może być wykorzystana do pokonywania przeszkód.

Następnie liczba kości jest wyrzucana na równe wybranej wartości statystyki. Rolki będą skutkować sukcesem, brakiem lub żetonem opowieści. Żetony historii reprezentują wiedzę, szczęście i ukryty sukces. Są zbierane przez graczy podczas gry i mogą być używane do zmiany historii, zapewnienia korzyści, a nawet zmiany rzutów kostką. Dzięki znacznikowi fabuły i zakładce gracz może nawet cofnąć się w czasie do poprzedniej strony w historii i dokonać różnych wyborów. Można ich używać tylko raz na grę, ale żetony opowieści są naprawdę potężne.

Kiedy historia się kończy, tak samo jest z przygodą, ale nie z misją. Gracze dopiero zaczynają swoją podróż i istnieje wiele różnych ścieżek do podjęcia. ZAPISZ ROBITY !!!

The Child Geeks natychmiast zostali wciągnięci i uwielbiali każdą minutę swojej przygody z Robit Riddle. Gra polega na jednoczęściowym odgrywaniu roli i na częściowym aktywnym uczestnictwie w czytaniu przy użyciu podejścia “wskaż ścieżkę”. Pozwoliło to na stworzenie doskonałego wprowadzenia do gry fabularnej dla młodszych i niedoświadczonych graczy i zachowało wszystkich zaangażowanych, ponieważ historia zależała od ich wkładu w kontynuowanie. Według jednego z dzieci, Geek: “Ta historia naprawdę Cię chwyta i czujesz, że jesteś jej częścią.” Inny Child Geek powiedział: “Bardzo podoba mi się grafika. Z łatwością mogłem sobie wyobrazić wszystkie postacie, z którymi się spotkałyśmy i z którymi rozmawiałem. “Najlepsze ze wszystkich, gra wzbudziła zainteresowanie, aby dowiedzieć się więcej na temat gier RPG i jak daleko mogą się posunąć Dzieciom Geekom. Największym rozczarowaniem dla tego młodego tłumu był brak dodatkowych opowiadań (dostaliśmy tylko jeden Storybook do przeglądu). Bez względu na wszystko, wszystkie Geek Dzieci zagłosowały za zatwierdzeniem Robita Riddle’a i oczekiwały kolejnych przygód.

finalword_parentgeek The Parent Geeks byli grupą mieszaną. Dla osób ze starszymi kochankami, Robit Riddle dostarczył niewiele rozrywki lub wyzwania. Według jednego z takich Parent Geek: “Gra jest dobra, ale to tak, jakby próbować zabawiać nastolatka zabawką dla dzieci. To po prostu nie działa, ponieważ przerosło to. “Ale dla tych rodziców, którzy mieli młodszych Geeków dzieci, Robit Riddle był kolejną najlepszą rzeczą dla Dungeons & Dragons. Jak to określił Parent Geek, “Długo szukałem gry RPG, którą mogłem grać z moimi dziećmi, ale wszystkie są zbyt długie lub zbyt skomplikowane. Ta gra jest idealną mieszanką między odgrywaniem ról a historią z dziećmi! “Prawdziwa magia pojawiła się między Parent Geek i Child Geek, kiedy pracowali razem, aby przezwyciężyć przeszkody. Ponieważ każdy jest graczem, wszyscy mogą cieszyć się grą razem. Stworzyło to wiele cudownych i pamiętnych chwil dla Rodziców Geeków, czyniąc Robit Riddle hitem dla młodszych rodzin.

finalword_gamergeek The Gamer Geeks byli pod wrażeniem wyglądu i grafiki gry, ale nie uważali, że była to gra przeznaczona dla poważnych graczy lub poważnych graczy. Według jednego z graczy Gamer Geek: “Myślę, że jest to idealne dla młodszego pokolenia geeków i ich rodzin. Stary Gamer Geek, taki jak ja, nie znajduje zbyt dużego wyzwania ani zainteresowania tym, co mi dzisiaj pokazujesz. “Inny Gamer Geek powiedział:” Chciałbym mieć coś takiego, kiedy byłem dzieckiem. Dlaczego wszystkie dzieci w dzisiejszych czasach zdobywają wszystkie naprawdę dobre rzeczy? Założę się, że nie doceniają tego nawet o połowę tak bardzo jak ja. Odwróciła się wyraźna gorycz, Gamer Geeks wszyscy zgodzili się na dwa bardzo ważne punkty. Po pierwsze, Robit Riddle był solidną grą RPG, z dobrą mieszanką opowiadania historii i podejmowania decyzji. Po drugie, gra nie była dla nich.

finalword-fathergeekRobit Riddle łączy radość z opowiadania z dreszczykiem odgrywania ról w sposób zapewniający płynną przygodę przy stole. Wszystko, czego potrzeba, to wyobraźnia i umiejętność czytania. Ale nawet umiejętność czytania może być nieco usprawiedliwiona, jeśli gracze są skłonni czytać młodszym graczom, którzy jeszcze nie wykonali zadania. Powoduje to grę, w którą mogą grać rodziny z małymi dziećmi, które chcą mieć przygodę z grą. Co więcej, jest bardzo mało ustawień i zasady gry są tak lekkie, że można je przeczytać raz i być ekspertem.

Świetnie, przygody są nieliniowe. Mogą zawsze zaczynać to samo, ale dzięki różnym decyzjom, rzutom kostek i różnym wynikom, pojedynczy Storybook oferuje wiele różnych możliwości. Nawet gdy jedna ścieżka dobiega końca, gracze muszą dopiero zacząć od nowa, aby znaleźć nową ścieżkę, która daje nowe możliwości do rozważenia. To jest największa siła gry, według mnie. Poprzez przekazanie książki każdy gracz staje się “Liderem” i pomaga podejmować ważne decyzje. Gdy lider zmienia się, tak samo dzieje się tempo gry. Niektórzy przywódcy są agresywni, a niektórzy lubią grać bezpiecznie. Kto Lider ma wpływ na ostateczny wynik.

Bardzo podobał mi się Robit Riddle i, podobnie jak Gamer Geeks, żałuję, że ten mały klejnot nie był w pobliżu, kiedy byłem dzieckiem. To świetne wprowadzenie do gier fabularnych i wspaniałej przygody dla rodziny i przyjaciół. Zagraj w tę grę, gdy czas na to pozwoli, i zostań zmyty historią, którą tworzysz.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.