Menu

Rooster Rush

24 lutego 2018 - Informacje
Rooster Rush

Przegląd

Jest stary dowcip o kurczaku, który przecina drogę. To okropny żart, a jednak, jako gatunek, wciąż zadajemy sobie to samo pytanie, próbując ułożyć odpowiedź w sposób komediowy z powodów, które nigdy nie mogą być prawdziwie uzasadnione. Przez większość czasu ten żart wywołuje jęk. W tej grze nie ma dowcipu na śmiech. Życie twojego kurczaka zależy od ostrego oka i szybkiego odruchu.

Rooster Rush, zaprojektowany przez Antoine Bauza, Corentin Lebrat i opublikowany przez Mayday Games, składa się z 40 kart Crossing, 1 karty Red Button i 5 żetonów pojazdu. Jakość komponentu jest doskonała. Karty są tak grube i wytrzymałe, jak standardowa karta do gry, a żetony pojazdów są ważonymi plastikowymi żetonami.

Zagrajmy w kurczaka

Aby skonfigurować grę, najpierw umieść kartę Czerwonego Przycisku na środku obszaru gry i w zasięgu wszystkich graczy.

Po drugie, przetasuj karty Przejścia i połóż je zakrytą talią po jednej stronie karty Czerwonego Guzika. To jest talię do remisu na czas trwania gry.

Po trzecie, połóż żetony pojazdów na małym stosie na jednej stronie obszaru gry.

To wszystko do ustawienia gry. Czas, aby uruchomić niektóre kurczęta.

Idź, Kurczak! Udać się!

Rooster Rush rozgrywany jest w rundach bez ustalonej liczby rund na mecz. Wszyscy gracze uczestniczą w grze jednocześnie, dopóki nie zostaną wyeliminowani z gry lub gra dobiegnie końca. Typowa runda gry została tutaj podsumowana.

Krok pierwszy: dobieraj karty

Jeden z graczy powinien narysować trzy karty Crossing (lub cztery, jeśli gra z czterema lub więcej graczami) i umieścić je zakryte po przeciwnej stronie karty Red Button. Końcowym wynikiem będzie rząd kart Przekierowania, następnie karta Czerwonego Guzika, a następnie talię kart. Upewnij się, że te karty są łatwo dostępne dla wszystkich graczy.

Każda z kart Crossing ma obraz pojazdu, który będzie pasował do jednego tokena pojazdu. Zidentyfikuj te żetony i usuń je ze stosu żetonów, które zostały ustawione po jednej stronie obszaru gry. Jeśli pojazd jest pokazywany więcej niż jeden raz, otrzymujesz tylko jeden token pojazdu, który pasuje do niego. W zależności od wylosowanych kart i liczby graczy, będziesz miał od jednego do czterech żetonów.

Losowo rozprowadź żetony pojazdów (lub pozwól graczom wybrać swoje ulubione). Niektórzy gracze mogą nie mieć żadnych żetonów. Wszystkie wybrane żetony pojazdów nie są dostępne przez cały czas trwania gry.

Krok trzeci: Odsłoń karty i zakręć te żetony

Jeden gracz powinien teraz odwrócić każdą z rozdanych kart w linii. Wyświetlony zostanie jeden lub więcej pojazdów wraz z kilkoma innymi obrazami (takimi jak stożki drogowe), które mają zapewniać nieco tematycznego odczucia i powodować wizualne rozproszenie uwagi.

Po zaglądaniu odkrytymi kartami, gracze jednocześnie obracają swoje żetony pojazdów w centralnym obszarze, gdzie wszyscy gracze mogą je przeglądać. Przędzenie tokena można wykonać za pomocą dowolnej metody, którą lubi gracz. Celem jest obrócenie żetonu, aby strona, na której ostatecznie wyląduje, nie jest oczywista. Nie odwracaj żetonu jak monety, bo to nie działa. Jeśli jeden lub więcej żetonów Pojazdów nie zostanie prawidłowo obrócony lub spadnie na podłogę, zakręć wszystkie żetony.

Krok czwarty: Nie bądź kurczakiem

Gdy żetony pojazdów są wirowane, gracze mogą wybrać jedną z odkrytych kart. Pierwszy gracz, który dotknie karty, otrzymuje ją. Karta Red Button może również zostać odebrana w tym momencie.

Celem każdego gracza jest próba zgłoszenia karty Crossing, która nie pasuje do żadnego z odkrytych żetonów Pojazdów. Oznacza to, że karta Przejścia jest “bezpieczna”. Oznacza to, że gracz ma nadzieję, że uda mu się zdobyć kartę Crossing z ikonami pojazdów, które nie pasują do żadnego z odkrytych żetonów pojazdów. Ponieważ żetony są obracane, nie będzie to oczywiste. Ponadto niektóre karty przekierowań mają więcej niż jedną ikonę pojazdu.

Gdy gracz dotknie karty (kładąc na niej palec lub uderzając ją ręką), nie może usunąć swojej ręki, dopóki wszystkie żetony nie przestaną się poruszać. Gracz może, jeśli uważa, że ​​jest to najlepszy sposób działania, zdobyć kartę Czerwonego Guzika. Takie postępowanie oznacza, że ​​gracz uważa, że ​​żadna z kart Skrzyżowania nie jest “bezpieczna”. Gracz może również wybrać nie wybrać żadnej karty. Gdy żetony przestaną się kręcić, każdy gracz, który jeszcze nie wybrał karty, nie może wybrać karty do następnej rundy.

Krok piąty: rozwiąż los swojego ptaka

Gdy wszystkie żetony pojazdów przestaną się obracać, każdy token będzie pokazywał pojazd lub nie. Jeśli nie, zignoruj ​​token pojazdu. Jeśli tak, każdy gracz sprawdza teraz, czy wybrana przez niego karta Crossing ma pasującą ikonę pojazdu. Ikony pojazdów występują w różnych rozmiarach i kolorach na kartach Przejścia. Odbywa się to w celu odwrócenia uwagi oka, ale nie ma znaczenia przy dopasowywaniu kart przekierowania do żetonów pojazdów.

Jeśli karta Przejścia nie pasuje do żadnego z widocznych pojazdów na żetonach Pojazdów, karta jest “bezpieczna” i zdobywa się ją, układając ją odkrytą na stosie obok gracza, tak aby wartość punktowa karty była widoczna
Jeśli karta Przejścia ma co najmniej jeden pasujący widoczny pojazd, karta jest uważana za “niebezpieczną”, a gracz bierze kartę, umieszczając ją przed nią zakryty
Jeśli gracz odebrał kartę Czerwonego Przycisku i żadna karta Przejścia nie jest uważana za bezpieczną, może odrzucić jedną zebraną “niebezpieczną” kartę, którą wcześniej zebrała
Jeśli gracz nie odebrał żadnych kart, nie robi nic

Jeśli gracz kiedykolwiek zbierze trzy “niebezpieczne karty”, są one poza grą. Wszystkie zebrane karty są odrzucane.

Krok szósty: Zresetuj

Karta Czerwonego Przycisku jest teraz zwrócona obok talii, wszystkie nieodebrane karty Przejścia są odrzucane, a wszystkie tokeny Pojazdów są zbierane. Kolejna runda może rozpocząć się od kroku pierwszego opisanego powyżej.

Super kurczak

Gra jest kontynuowana zgodnie z opisem, dopóki wszyscy gracze, z wyjątkiem jednego, nie będą w grze lub jeden z graczy zdobędzie “bezpieczne” karty z kartami o łącznej wartości równej 11 lub więcej.

Warianty gry

Do opublikowania tej recenzji są co najmniej cztery rozszerzenia. Należą do nich Pakiet Projektantów (który pokazuje ilustrowany obraz dwóch projektantów gier na pojazdach) z pasującym znacznikiem Pojazdu, Pakiet Grubej Mgły (chmury pokrywają ikony pojazdów, które utrudniają ich zobaczenie), Zestaw Ciężkich Padów (podobny do Grubej Mgły) Pack, ale dodaje krople deszczu) i Traffic Jam Pack (który dodaje karty Crossing pełne ikon pojazdów). Wszystkie te rozszerzenia kart można bezpośrednio dodać do podstawowej gry. Nie dodają one wiele do gry poza odmianą i lekkim uderzeniem w trudność gry.

Aby dowiedzieć się więcej o Rooster Rush, odwiedź stronę internetową gry.
Ostatnie słowo

The Child Geeks świetnie się bawiły, a początkowa trudność polegała na nauce prawidłowego obracania żetonów pojazdów. Jak na ironię, spędziłem więcej czasu ucząc, jak obrócić żeton dzieciom, niż ucząc ich gry. Kiedy wszyscy zaczęli się kręcić, chodziło tylko o wybranie odpowiedniej karty. Według jednego z Child Geek: “Czasami właściwa karta do pobrania jest naprawdę łatwa, a czasem nie chcesz żadnej z kart”. Zazwyczaj ta karta do odebrania nie jest łatwym zadaniem, zwłaszcza jeśli ma więcej niż jedną kartę. jedna ikona pojazdu. Ale wszyscy Geek Dzieci zgodzili się, że proces wyboru właściwej karty był zabawnym ćwiczeniem. Jak to ujął Child Geek: “Każda runda jest nowa! Naprawdę musisz zwracać uwagę na te karty i żetony! “Kiedy wszystkie gry się skończyły i różne kurczaki były albo bezpieczne, albo spłaszczone, Child Geeks głosowali za zatwierdzeniem Rooster Rush.

The Parent Geeks uznało grę za zabawną ze swoimi dziećmi, ale niezbyt dobrą zabawę z rówieśnikami. Według jednego z rodziców: “dość łatwe do grania, ale nigdy nie czułem się tak ekscytująco, ani nigdy nie byłem tym zainteresowany.” Ponieważ gracze nie są karani za wzięcie karty Czerwonego Guzika lub nie wybranie żadnej karty, każda runda stał się ćwiczeniem w oczekiwaniu aż do ostatniej możliwej chwili, aby wybrać odpowiednią kartę Crossing. Jeśli nie, to nic wielkiego. Jeśli tak, dostali punkty. Powtarzano to w każdej rundzie, a Rodzicowi Geeksi zaczęli tracić zainteresowanie. Jak to ujął Parent Geek: “Jest to gra, która wydaje się być zabawna tylko wtedy, gdy w sztuczny sposób stresujesz się, że za każdym razem wybierasz kartę za punkty. Szkoda, że ​​nie zostałeś ukarany za to, że nie wybrałeś karty, ale nieco mniej, więc gdy wybrałeś niebezpieczną kartę. To by było bardziej interesujące. “The Parent Geeks w końcu dał Rooster Rush mieszane poparcie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.