Menu

Sagrada #1

25 lutego 2018 - Informacje

Sagrada Família to duży kościół rzymskokatolicki w Hiszpanii, który rozpoczął budowę w 1882 roku. Do tej pory nie jest jeszcze kompletny i nie bez powodu. Projekt poniósł błędy, problemy polityczne, problemy finansowe, a nawet pożar. Przez cały czas budynek pozostał i rósł, stając się zapierającym dech w piersiach przykładem gotyckiej architektury z pięknymi witrażami. Teraz masz możliwość wzięcia udziału w jego budowie.

Sagrada, zaprojektowana przez Adrian Adamescu, Daryl Andrews i wydana przez Floodgate Games, składa się z 4 plansz graczy Window Frame, 12 kart Pattern Pattern, 12 kart Tool, 10 kart celu publicznego, 5 kart Private Objective, 90 standardowych kości 6-stronnych ( w 5 różnych kolorach, 18 na kolor), 4 znaczniki wyniku, 24 żetony premii, 1 worek z kostką i 1 plansza runda / ocena punktowa. Jakość komponentu gry jest doskonała. Płyty do gry w stolik okienny mają zagłębione kwadratowe otwory, dzięki którym kostka może wygodnie usiąść z zerową szansą na zakłócenia po postawieniu. Doskonały design.

Konfiguracja gry

Aby skonfigurować grę, najpierw przetasuj karty Obiektywu Prywatnego i rozdaj każdemu z graczy 1 kartę zakrytą. Gracze powinni zachować tę kartę w tajemnicy, jak to możliwe w trakcie gry do końca. Wszelkie nieudolne karty Private Objective powinny zostać zwrócone do pudełka gry.

Po drugie, potasuj karty Patter Window i rozdaj każdemu z graczy 2. Każdy gracz wybiera jedną z dwóch kart Okna, których należy użyć i po której stronie chce grać. Umieść pozostałe karty Pattern Pattern w polu gry.

Po trzecie: rozdaj każdemu graczowi 1 planszę na ramkę okna. Gracze prześlizgują wybraną kartę Wzoru Okiennego na planszę gracza Okiennego, korzystając z gniazda na dole. Daj każdemu graczowi w tym momencie kilka żetonów Życzliwości wskazanych przez wybraną kartę Wzoru Okien danego gracza. Pozostałe żetony przysług mogą zostać ponownie umieszczone w polu gry.

Po czwarte, umieść planszę rundy / ścieżki punktowej w centrum obszaru gry, stroną z okrągłym torem odkrytą do góry. Umieść znacznik Score dla każdego gracza obok utworu.

Po piąte, potasuj karty narzędzi i rozdaj 3 odkryte w centrum pola gry. Umieść pozostałe karty z narzędziami z powrotem w polu gry.

Po szóste, potasuj karty celów publicznych i zrób 3 odkryte w centrum pola gry pod trzema wcześniej umieszczonymi kartami narzędzi. Umieść pozostałe karty celu publicznego z powrotem w polu gry.

Po siódme, włóż wszystkie 90 kości do torby z kostkami i wymieszaj je.

To wszystko do ustawienia gry. Określ, kto będzie pierwszym graczem i daj mu torbę do gry w kości.

Koloru i światła

Sagrada jest rozgrywana w rundach i przechodzi na 10 rund na mecz. Rundę gry podsumowano tutaj.

Krok 1: Narysuj kości

Pierwszy gracz (gracz, który aktualnie trzyma torbę do gry w kości) dobiera liczbę kości określoną przez liczbę graczy. W sumie na gracza zostanie wylosowanych 2 kości plus 1 dodatkowa kostka. Na przykład w grze dla dwóch graczy zostanie losowanych 5 kości, a gra dla 4 graczy spowoduje losowanie 9 kości.

Kostki są teraz rzucane, aby utworzyć Draft Pool.

Krok 2: Wybierz Kości / Użyj narzędzi

Zaczynając od pierwszego gracza i kontynuując sekwencję kolejności tur, każdy gracz wykonuje turę, wykonując dwie akcje w dowolnej kolejności, którą uznają za najlepszą. Obie akcje są opcjonalne, co oznacza, że ​​gracz może wykonać dwie, jedną lub żadną akcję w swojej turze. Działania są następujące:

Akcja pierwsza: wybierz jedną kostkę

Gracz może wybrać dowolną kostkę z puli Draft, którą lubi. Po wykonaniu tej wartości nie można zmienić wartości liczbowej. Kość jest natychmiast umieszczana na planszy gracza. Pierwsza matryca do umieszczenia musi być umieszczona na dowolnej krawędzi lub rogach ramy okna. Druga i kolejne kostki muszą być umieszczone po przekątnej lub prostopadle do wcześniej umieszczonych kostek w ramie okna. Nowo umieszczona matryca musi pasować do koloru lub odcienia przestrzeni ramy okna, zgodnie z kartą Wzór okna (białe przestrzenie oznaczają brak ograniczeń). Na przykład niebieska spacja na karcie Wzór okna może być używana tylko przez niebieską kostkę (o dowolnej wartości liczbowej) i spację, która pokazuje, że “3” może być użyte tylko przez kostkę o wartości rzutu “3”. (z dowolnym kolorem). Ostatnią regułą jest to, że matryca nigdy nie może być umieszczona ortogonalnie w pobliżu matrycy tego samego koloru lub tej samej wartości liczbowej. Na przykład dwie niebieskie kości nie mogą znajdować się obok siebie, a dwie kości o tej samej wartości liczbowej nie mogą znajdować się obok siebie.

Jeśli gracz kiedykolwiek stwierdzi, że umieścił kostkę lub kostkę niepoprawnie, musi natychmiast skorygować błędy, usuwając tyle kostek, ile potrzeba, dopóki ich plansza nie będzie uznana za nieprawidłową. Usunięte kości nie są zwracane do puli Draft. Zamiast tego są oni poza grą przez cały czas trwania gry.

Działanie drugie: Użyj jednej karty narzędziowej

Karty 3 Narzędzi mogą być użyte przez dowolnego gracza, ale będzie to kosztować punkty Gracza, aby to zrobić. Karty z narzędziami zapewniają graczowi dodatkowe umiejętności, które domyślnie nie są przewidziane w inny sposób. Jeśli gracz chce skorzystać z umiejętności zaznaczonej na karcie Narzędzia, umieszcza na karcie narzędzi prawidłową liczbę żetonów przysługi, a następnie korzysta z możliwości karty Narzędzia, ale musi używać jej w swojej turze. Gracze nie mogą płacić za zdolności karty Tool do wykorzystania podczas kolejnych skrętów.

Krok 3: Kontynuuj w odwrotnej kolejności

Po tym, jak ostatni gracz w kolejności kolejności kolejki przybierze kolejność, kolejność odwraca się. Ostatni gracz, który teraz przejdzie, staje się pierwszym graczem, a krok 2 jest powtarzany.

Krok 4: Koniec rundy

Runda kończy się, gdy pierwszy gracz wykonuje swoją drugą turę (w tym przypadku pierwszy gracz bierze zarówno pierwszy, jak i ostatni zakręt każdej rundy).

Pozostałe kości w Draft Pool są teraz umieszczane na planszy Round Track, pokrywając ponumerowaną przestrzeń pasującą do aktualnej rundy. Bez względu na liczbę kostek pozostawionych w Draft Pool, tylko jeden numer na torze Round jest pokryty na koniec rundy.

Torba do gry w kostkę jest następnie przekazywana kolejnemu graczowi w sekwencji kolejności tur i rozpoczyna się nowa runda, jak wskazano powyżej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.