Menu

Side Quest Caverns

26 lutego 2018 - Informacje

Przygodowe życie jest ekscytujące, krótkie i często wypełnione długimi okresami monotonii. Rodzaj, w którym musisz zebrać pewną liczbę kur lub dostarczyć paczki do kogoś w następnej wiosce. To nie jest efektowna praca, ale płaci rachunki. To także jedne z najbezpieczniejszych “zadań”, z bardzo niskim współczynnikiem umieralności. Cóż, przez większość czasu, w każdym razie …

Side Quest Caverns, zaprojektowane przez Sam Pugh i opublikowane przez gry True Territory przez Game Crafter, składa się z 33 kart Cavern, 36 kart Przedmiotów, 2 kart Bohaterów i 2 Żetonów Serca. Karty są grube i tak wytrzymałe, jak standardowa karta do gry, a żetony Serca to drewniane serca. Ilustracje są proste, oczywiście ręcznie rysowane, a światy lepsze, niż ja kiedykolwiek miałem nadzieję stworzyć. Niektóre z ilustrowanych potworów są koszmarami.

Let’s Go Questing!

Aby skonfigurować grę, najpierw oddziel karty Cavern, karty Przedmiotów i Hero, tworząc dla siebie różne stosy. Daj każdemu graczowi 1 kartę bohatera i 1 żeton serca, ustawiając żeton serca na polu “4” Tarcza.

Po drugie, weź karty Cavern, znajdź kartę “Exit” Cavern i odłóż ją na bok, twarzą do dołu.

sidequest-exit

Następnie potasuj karty Cavern i losuj 2 losowe karty “Zablokowane” Cavern. Weź wszystkie 3 karty Cavern i potasuj. Połóż je zakryte w rzędzie pośrodku obszaru gry. Potasuj karty Cavern jeszcze raz i podziel je na około 3 równe porcje, umieszczając 1 porcję na każdej z 3 wcześniej umieszczonych kart Cavern, upewniając się, że zawsze trzymają karty zakryte. Powinieneś mieć 3 stosy kart. Są to talie do ciągnięcia w Cavern.

Po trzecie, potasuj talię przedmiotów i rozdaj każdemu z graczy 4 karty przedmiotów, zakryte. Gracze powinni patrzeć na swoje karty Przedmiotów, ale trzymać je w ukryciu przed przeciwnikami, dopóki nie zostaną zagrane. Umieść talię kart Przedmiotów na jedną stronę obszaru gry. Jest to talię do ciągnięcia przedmiotów na czas trwania gry. Zostaw miejsce na stos kart odrzuconych.

To wszystko do ustawienia gry. Określ, kto pierwszy rozpocznie misję i zacznij.

Wsparcie! Wsparcie! Straciłem moje kury!

Side Quest Caverns rozgrywany jest na zmianę bez zadanej liczby zwojów na mecz. Tutaj przedstawiono podsumowanie gry.

Krok 1: Ukończ misję!

Jeśli poszukiwacz zadań jest dostępny, a gracz może ukończyć zadanie, odrzuca niezbędne karty Przedmiotów i zbiera kartę Poszukiwacza przygód.

Krok 2: Do jaskini!

Wybierz 1 kartę Cavern, aby się odwrócić. Istnieją trzy różne rodzaje kart Cavern, z których gracz może wybierać. Są to “Zablokowane”, “Zablokowane” i “Otwarte”.

sidequest-cavern

“Zablokowane” karty Cavern nie mogą zostać zabrane i przewrócone, chyba że gracz ma kartę “Klucz”, którą należy odrzucić. Karta “Zablokowana” Cavern nie może zostać odwrócona, chyba że gracz ma kartę “Bomb”. Każdy gracz może przejść przez kartę “Otwarta” Cavern bez użycia karty Przedmiotów. Jeśli gracz nie jest w stanie pokonać żadnej z dostępnych kart Cavern, zmniejsza wartość “Tarcza” o -1, odrzuca wszystkie karty Przedmiotów, które posiada, a następnie losuje 4 nowe karty Przedmiotów.

Krok 3: Spotkanie z ciemnością!

Gdy gracz wybierze kartę Cavern i wyrzuci wszystkie niezbędne karty Przedmiotów, bierze kartę Cavern i odwraca ją, ujawniając, co znajduje. Możliwe spotkania obejmują potwory, skrzynie ze skarbami i zadania poboczne.

TY SPOTKANIE POTWOREM!

Potwory w grze pojawiają się znikąd, nie można ich uniknąć, są raczej mniejszymi uderzeniami niż poważnymi zagrożeniami. Aby je pokonać, gracz musi tylko odrzucić kartę Przedmiotów, która pasuje do przysłowiowej zmory potwora, w którą wpadł. Jeśli to zrobi, karta Przedmiotów zostanie odrzucona, a potwór utrzymany, aby pomóc graczowi śledzić skarb (klejnoty), które zarobili. Niektóre potwory przyznają graczowi dodatkowe korzyści, takie jak losowanie kolejnych kart Przedmiotów lub zwiększenie ich całkowitej liczby Tarcz.

sidequest-mon

Alternatywnie, jeśli gracz nie jest w stanie pokonać potwora, gracz zmniejsza jego wartość Tarcza o -1 lub więcej i potwór jest odrzucany.

ZNAJDZIESZ SKARB TREASURE!

Losowe skrzynie skarbów znajdziesz w jaskiniach. Przypuszczalnie łup poległych bohaterów lub wędrownych potworów, którzy obecnie wędrują. Gdy zostaną znalezione, są zbierane przez gracza, a przyznana premia jest im natychmiast dostępna.

sidequest-skarb

KTOŚ POTRZEBUJE TWOJEJ POMOCY!

Jaskinie są wypełnione zarówno potworami, jak i innymi ciemnymi mieszkańcami, ale nie wszystkie z nich chcą sprawić kłopoty. W rzeczywistości niektórzy z nich są najbardziej spragnieni pomocy graczy. Quest Givers poprosi o określoną liczbę i rodzaj kart Przedmiotów. Jeśli gracz jest w stanie dostarczyć żądane przedmioty, gracz ukończył zadanie. Kicker jest, Quest Diver nie jest wybredny, kto pierwszy rozwiązał zadanie. Po tym, jak Quest Quest zostanie wylosowany, pozostaje on w grze i dostępny dla obu graczy. Pierwszy, który ukończy zadanie, otrzymuje nagrodę. Zadanie można ukończyć tylko na początku tury gracza.

zadanie poboczne

Wykonuj zadania tak często i tak szybko, jak tylko możesz, ponieważ dostarczona nagroda często zawiera zdolności, które ułatwiają przemierzanie jaskini.

Krok 4: Och, Hej! Przedmiot!

Podłoga pieczary jest zaśmiecona kościami, śmieciami i przedmiotami. Na koniec tury gracza dobiera 1 kartę Przedmiotu i dodaje ją do swojej ręki. W zależności od specjalnych umiejętności lub znalezionego skarbu, gracz może narysować 2 lub więcej kart Przedmiotów. Nie ma limitu wielkości dłoni.
sidequest-item

Karty przedmiotów mogą być używane do wyświetlania dowolnych przedmiotów, ale nie obu

To kończy turę gracza. Następny gracz rozpoczyna turę, zaczynając od kroku 1 opisanego powyżej.

Questing Victory!

Pierwszy gracz, który opuści jaskinię, wygrywa grę. Alternatywnie, jeśli żeton Serca gracza osiąga zero, jego bohater upadł, a jego przeciwnik wygrywa domyślnie.

Going Solo

Side Quest Caverns można grać solo, używając tych samych zasad i ustawień. Cel gry jest wciąż taki sam, to znaczy przetrwać w jaskini. Jednak gracz powinien śledzić, ile klejnotów zbiera i wyjść, próbując pokonać tę liczbę za każdym razem. Aby to zrobić, gracz będzie musiał spędzić dłuższy czas w Podmroku, odkrywając i przesuwając swoje szczęście.

The Child Geeks dobrze się bawiło w tę grę, ale czasami było to frustrujące. Według jednego z Child Geek: “Wszystko, co chcę zrobić, to znaleźć te głupie kurczaki, ale inni gracze najpierw je odnajdują!” To, co większości dzieciom nie lubiło, było to, że zadania nie należały do ​​nich samych. Prawdę mówiąc, nie wiem, jak gra by działała, gdyby została zaprojektowana inaczej niż tak, jak jest. Jaskinia jest zawsze “budowana” losowo i nie ma sposobu, aby przejść do farmy (snicker) kurczaka, aby ukończyć zadanie. Mimo to nie pasowało to niektórym z Child Geeks, ale udało im się to znieść. Jak to ujął Child Geek: “Musisz po prostu toczyć z ciosami w grze. Czasami dostajesz misję, a czasem nie. “Większość dzieciaków uświadamiało sobie, że gra nie polega na wykonywaniu pobocznych zadań. Chodziło przede wszystkim o przetrwanie i pierwsze wyjście. To była świetna zabawa. Kiedy gry się skończyły, wszystkie Geek Dzieci zagłosowały za zatwierdzeniem Side Quest Caverns.

finalword-parentgeeksThe Parent Geeks uznał grę za nieco zabawną, ale w większości nudną. Według jednego z rodziców Geek: “Bawiłbym się z tym moimi dziećmi, ale nie z dorosłymi. Cała gra polega na losowaniu kart i kart do gry. Nie mam ochoty na przygodę ani na przygodę. “Aby być uczciwym, ani Geek dla Dzieci w większej części, ale spodobał im się pomysł, aby nie wiedzieć, co kryje się za każdym rogiem i dowiedzieć się z klapką karty. The Parent Geeks nie odczuwał takiego pośpiechu i szybko się nudził. Trzymali się gry podczas zabawy z dziećmi, ale szybko przenieśli się do innych gier, grając tylko z rówieśnikami. Według jednego z rodziców Geek: “Myślę, że jest to dobra gra dla dzieci, ale nie dla dorosłych. Po prostu zbyt monotonne, żeby nie było prawdziwej zabawy. Kiedy głosy były już w środku, Rodzicowie Geekowie zdecydowali się odrzucić Jaskinie Po Stronie Poszukiwania.

finalword-gamergeeksThe Gamer Geeks byli rozczarowani grą, stwierdzając, że brakuje jej znaku na tak wielu oczywistych wyborów dotyczących projektowania gier. “Na przykład”, powiedział jeden z graczy Gamer Geek “Kiedy odwrócisz kartę, powinieneś być w stanie spotkać to, co za tym wszystkim stoi, z czymś więcej niż tylko kartą. Powinienem mieć kilka możliwości. “Kolejny Gamer Geek powiedział:” Myślę, że projektant powinien był dać możliwość natychmiastowego wyjścia, a zwycięzcą gry był gracz, który przeżył i miał najwięcej skarbów. Następnie gra powinna się zakończyć, gdy losowy potwór zostanie wylosowany lub znajduje się za jednym z 3 drzwi. Po prostu wiele straconych okazji tutaj. “Gaming Geeks uznał Side Quest Caverns za dobry przykład gry, która mogłaby być lepsza i nadal mogłaby być, gdyby projektant gry chciał to zrobić. Jak to ujął Gamer Geek: “To mnie denerwuje, kiedy grasz w grę, która ma tak wiele oczywistych sposobów, aby uczynić ją jeszcze lepszą.” Kiedy gry się skończyły i wszyscy wyszli z jaskini, Gracze Gajków odrzuciły Jaskinie Side Quest .

finalword-fathergeek Łatwo jest ocenić grę i powiedzieć, że mogła być lepsza, szybsza, większa i większa niż obecnie. Głównie dlatego, że niektórzy gracze mają już solidne wyobrażenie o tym, czego chcą w grze. Jednak ocenianie gry na to, czym “mogło być” w porównaniu do “tego, co to jest” jest błędem. Side Quest Caverns z łatwością upraszcza tematykę eksploracji, niebezpieczeństwa, przygody, ryzyka i nagrody. Byłem szczerze zaskoczony, że żaden z moich graczy nie pomyślał tak jak ja, ponieważ gra została ustawiona bez wysiłku i stanowiła prawdziwe wyzwanie, gdy grałem. Ale aby być sprawiedliwym, wyzwanie to opiera się na losowych wynikach, a nie trudnych wyborach. Chociaż nie zgadzam się z niektórymi negatywnymi opiniami, nie mogę też ich odeprzeć. Są one silnie tendencyjne i niepoprawne z punktu widzenia osoby je dostarczającej.

To powiedziawszy, Side Quest Caverns to prosta gra i idealna dla Child Geeks. Żałuję, że to więcej niż 2 graczy, ale gra pozostanie na stole o wiele dłużej niż powinna. Tak jak obecnie, jest szybki, zapewnia przygnębiającą i brudną przygodę, i rzuca wyzwanie graczom, by pchali głębiej w ciemność, by ratować kurczęta. Niezbyt brudny. Jeśli szukasz gry fantasy, która jest łatwa do nauczenia i łatwa do odegrania, poznaj Side Quest Caverns.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.