Menu

Skarb

25 lutego 2018 - Informacje

Ze wszystkich sposobów na szybką monetę lub dwie, kradzież ze smoka nie jest uważana za “inteligentną”. Ale duże ryzyko oznacza wielkie nagrody i nic nie jest bardziej opłacalne ani niebezpieczne niż kradzież dla kochającego złoto smoka. Ty i kilku innych złodziei powędrowało do legowiska smoka, by wziąć łup. Nie wiedziałeś, że smok, którego kradniesz, wciąż jest w domu.

Hoard, zaprojektowany przez Tim Kings-Lynne, Julię Schiller i opublikowany przez Cheeky Parrot Games, składa się z 3 plansz Dragon, 42 kart Skarbów, 8 kart Akcji Smoka, 3 kart Miecza, 3 kart Tarcz, 6 kart Pomocy Gracza, 6 pionków graczy , mała liczba żetonów punktów zwycięstwa (w różnych wartościach), 1 niestandardowa sześciościenna kostka i 1 żeton czapki Jester. Karty są tak grube i trwałe jak standardowa karta do gry. Pionki graczy są wycinanymi postaciami z kreskówek wyjętymi wprost ze swojego ulubionego świata fantasy, z których każdy jest umieszczony w standee, gdy jest używany. Miłym akcentem.

Zbliżamy się do Smoczego legowiska

Aby ustawić grę, najpierw weź trzy plansze Smoka i połóż je, niebieską stroną do góry, w rzędzie, aby stworzyć wizerunek śpiącego smoka.

Po drugie, usuń karty Pomocników i przetasuj pozostałe karty do gry. Rozdaj 12 kart zakrytych wokół planszy Smoka, aby utworzyć trójwymiarową siatkę z kartami Smoka pośrodku.

Po trzecie, rozdaj każdemu graczowi 5 kart zakrytą. To jest początkowa ręka gracza. Powinny utrzymywać swoje karty w ukryciu do momentu zagrania. Umieść pozostałe karty zakryte i z boku obszaru gry. To jest talię drawów.

Po trzecie, każdy z graczy wybiera 1 pionek gracza, dołącza stojącego na jego podstawie, a następnie umieszcza pionka na dowolnej niezajętej karcie skarbów otaczającej plansze smoka. Gracz może następnie potajemnie spojrzeć na tę kartę, a następnie odkłada ją z pionkiem gracza umieszczonym na górze.

To wszystko do ustawienia gry. Określ, kto pierwszy i zacznie.

Nigdy nie śpij śpiącego smoka

Hoard jest rozgrywany w rundach i turach bez ustalonej liczby rund na mecz. Po pierwszej rundzie gracz z najniższą liczbą punktów jest zawsze pierwszym graczem nowej rundy. Gracz może wykonać jedną z czterech akcji w swojej turze, które są tutaj podsumowane.

Poznaj legowisko

Aby zbadać legowisko smoka, gracz bierze niestandardową sześciościenną kość i rzuca nią. Jeśli wartość zrolowanej liczby wynosi od jednego do pięciu, gracz przesuwa swój pionek Gracza o wiele kart (lub pól) w dowolnym kierunku wokół śpiącego smoka. Gracz nie może zmienić kierunku, w którym podróżują, gdy się zaczną. Jeśli gracz rzuca ikoną złodzieja, może pozostać w bieżącej lokalizacji lub przesuwać się od jednej do pięciu kart w dowolnym kierunku.

Gdy ruch pionka Gracza zostanie zakończony, gracz rzuca okiem na kartę, na której znajduje się jego pionek, uważając, aby przypadkowo nie ujawnić jej żadnym przeciwnikom. Jeśli karta jest tą, którą gracz chce zatrzymać, może ją teraz umieścić w ręce i dobrać nową kartę, aby zastąpić ją z talii lub wymienić kartę z dowolnej karty już w ręce. Jeśli karta jest jedna, której gracz nie chce zatrzymać, odkłada ją i dobiera kartę z talii, aby zachować ją.

Zabezpiecz skarb

Aby zatrzymać skradziony skarb, zabezpieczając go przed szybkim ucieczką, gracz musi umieścić je odkryte przed sobą w zestawach. Zestaw to dowolne zgrupowanie 3 lub więcej kart o tej samej ikonie. Jeśli grupa ma już 3 lub więcej kart, dwie lub więcej takich samych kart można dodać na turę gracza. Jest to określane jako “rozszerzanie zestawu”.

Gracz może również zagrać kartę Tarcza lub Korona. Granie w Tarczę pozwala graczowi ukraść dowolną kartę Miecza w grze, która nie jest już sparowana z kartą Tarcza (tworząc w ten sposób parę). Złożenie karty Korony spowoduje przyznanie punktów gracza, a także przyznanie żetonu Czapka Jesterowi jednemu przeciwnikowi (który również zdobędzie punkty).

Bałagan z Smokiem

Posługiwanie się śpiącymi smokami nie jest ogólnie dobrym pomysłem, ale w tej grze jest to taktyczny sposób na przeszkadzanie innym przeciwnikom i kontrolowanie czasu trwania rundy. Odbywa się to poprzez granie kart Dragon Action. Karty Akcji Smoczych pozwalają ci hałasować (budzić smoka) lub nie hałasować (pozwól smoczycy zasnąć). Kiedy powstaje hałas, jedna z trzech tablic Smoka jest odwrócona od strony niebieskiej do kolorowej, co oznacza, że ​​smok się porusza. Jeśli zmniejszy się hałas, dzieje się odwrotnie. Kolorowa strona jest odwrócona na niebieską stronę, co oznacza, że ​​smok znowu zasypia.

Smok śpi, smok przebudzony

Użyj sprzętu

Karta Miecza pozwala graczowi “atakować” przeciwnika.

Celowany przeciwnik ma kartę Tarcza, przeciwdziała atakowi i bierze kartę Miecza gracza. W przeciwnym razie, jeśli nie ma takich kart defensywnych, gracz może spojrzeć na rękę przeciwnika i wybrać jedną wybraną przez siebie kartę, dając przeciwnikowi jedną wybraną przez siebie kartę, lub dokonać zamiany karty jeden-na-jeden.

Karta Cloak neguje inne karty po ich zagraniu. Na przykład można go użyć do pokrycia jednej karty Dragon Action, rujnując możliwy zestaw.

Zakończenie rundy i zdobywanie punktów

Runda kończy się, gdy smok jest w pełni obudzony, ostatnia karta z talii jest zajęta lub każdy gracz rozpoczyna turę bez kart w ręce. Wynik każdego gracza jest teraz obliczany. Punkty są zdobywane za posiadanie zestawów kart (skarb, Dragon Actions, ekwipunek itp.) I Jester Caps. Punkty są zmniejszane w przypadku kart, które nie są jeszcze zabezpieczone, które pozostają w ręku gracza.

Gracz ogłasza teraz swoje wyniki. Gracz z najwyższym wynikiem otrzymuje żeton zwycięstwa “2”, a gracz z drugim najwyższym otrzymuje żeton zwycięstwa “1”.

Gra jest kontynuowana z początkową konfiguracją i kolejną rundą rozgrywki. Gra kończy się, gdy gracz zdobędzie 5 lub więcej punktów zwycięstwa na koniec rundy.

The Child Geeks spędzali czas z Hoardem, przekonując się, że jest to gra, którą szybko mogli pojąć i grać. Według jednego z dzieci, Geek: “Myślałem, że gra jest łatwa do nauczenia i przyjemna w graniu. Najbardziej lubię budzić smoka. “Kolejne dziecko Geek powiedział:” Im dłużej uda ci się utrzymać smoka w uśpieniu, tym większe twoje zestawy. Ale to jest problem. Bo jeśli pozwolisz graczom dalej zbierać skarby, coraz trudniej jest wygrać rundę. “To Dziecięce Geeksy podnoszą doskonały punkt. Im dłużej smok śpi, tym więcej skarbów mogą zebrać wszyscy gracze. To może wydawać się świetną rzeczą, dopóki nie uświadomisz sobie, że zwycięstwo odnosi się tylko do graczy, którzy zbierają najwięcej. Jeśli każdy ma prawo do zbierania tyle, ile chce, szanse na uzyskanie punktu zwycięstwa są zmniejszone ze względu na liczbę innych graczy, którzy robią to samo. Dlatego budzenie smoka to świetny sposób na zakończenie rundy, gdy myślisz, że masz przewagę. Fakt, że Geek Dzieci szybko się nauczył i cieszył. Wszystkie Geek-Dzieci głosowały za zatwierdzeniem Hoarda.

The Parent Geeks również cieszyło się grą, zarówno ze swoimi rodzinami, jak iz przyjaciółmi. Według jednego z rodziców Geek: “Trudno znaleźć gry o tematyce fantasy, które są dość łatwe do nauczenia innych graczy, a jednocześnie są wystarczająco tematyczne, by zaangażować wszystkich. Uważam, że ta gra świetnie się spisała w uchwyceniu historii gry i zaprezentowaniu jej w sposób, który jest łatwy do zrozumienia dla graczy. “Inny rodzic Geek powiedział:” Łatwo nauczać, ale nie tak łatwo, jak myślałem, że będzie grać. Kilka razy straciłem przytomność, a teraz widzę, że muszę grać o wiele bardziej agresywnie. “The Parent Geeks byli zachwyceni, że gra pozwoliła na nieplanowe poszukiwania i granie w karty, ale prawdziwy cel jest znalezienie tego miejsca w środku, które pozwala graczowi na wykonanie obu tych rzeczy. To miejsce przesuwa się podczas gry i utrzymuje graczy na palcach. Wszyscy nadrzędni geekowie głosowali za zatwierdzeniem Hoarda.

The Gamer Geeks lubił elementy gry i jej pomysł, ale nie jego wykonanie. Według jednego z graczy Gamer Geek: “Oto mój największy problem z grą. Gracze mogą sztucznie wydłużyć i skrócić długość rundy. Ze względów strategicznych i taktycznych uważam, że jest świetny. Nie podoba mi się to, że moje wysiłki, aby gra trwała dłużej lub krócej, mogą bardzo szybko zostać podważone. To sprawia, że ​​osobiście czuję, że gra nie jest tak dobrze zaprojektowana. “Kolejny Gamer Geek powiedział:” Wszystko mi się podoba, oprócz możliwości przywrócenia smoka do snu. Myślę, że powinno się powoli budzić, ale nigdy nie wolno mu zasnąć. “Brak napięcia był kolejnym komentarzem, który usłyszałem kilka razy i ogólnym brakiem głębi gry. Rezultatem końcowym był Gamer Geeks odrzucający Hoarda.

Jeden z moich ulubionych aspektów gry okazuje się być powodem, dla którego większość graczy Ginger Geeks odrzuciła Hoarda to pierwsze miejsce. Byłem wielkim fanem umiejętności kontrolowania smoka, a co za tym idzie, rundy. To sprawiło, że gra stała się głębsza, bardziej taktyczna, a każda z kolei bardziej strategiczna. Gdybym skupił się na zbieraniu kompletów, byłbym ślepy na to, że runda kończy się wcześniej, niż mam nadzieję. Podobnie, gdybym skupił się na smoku, nie miałbym czasu na zbieranie moich zestawów. Stworzyło to balansowanie, które było jednym krokiem miękkim, z poczuciem pilności i agresywnym graniem, by przyspieszyć tempo gry.

Zagraj w tę zabawną kolekcjonerską grę karcianą, gdy tylko pozwoli na to czas. Wzywa graczy do odkrywania, podejmowania ryzyka i podejmowania działań. Przez cały czas smok śpi o wiele lżejszy niż jakikolwiek gracz. Wykonaj niewłaściwy ruch lub podejmij zbyt duże ryzyko, a olbrzymia jaszczurka, która będzie oddychać ogniem, będzie ryczeć do życia. Oczywiście, bez odwagi i ryzyka, jak możesz się spodziewać, że będziesz bardzo bogatym bohaterem?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.