Menu

Śmiertelnicy: Zstąpienie bogów

25 lutego 2018 - Informacje

Bogowie upadli. Żyją wśród nas, pozbawieni swojej mocy i zmuszeni do uniżenia się, kiedy współistnieją z nami śmiertelnikami. Śmierć, najbardziej przerażająca z Czterech Jeźdźców Apokalipsy, wykorzystała nieobecność Bogów jako okazję do promowania własnego programu. Teraz ludzkość jest nękana przez nieumarłych i wszystko wydaje się zagubione. Ale jeszcze nie teraz. Bogowie mogli upaść, ale nie są w dół dla hrabiego!

Mortals: Descent of the Gods, która ma być opublikowana przez Partial Arc, będzie podobno składać się z 12 standardowych dwunastostronnych kości, 12 standardowych sześciostronnych kości, 6 kości Seal, 1 kości Destroyera, 1 kości akcji, 12 kart postaci, 12 kart Mitycznych, 35 kart Potworów, 4 kart Niszczycieli, 3 kart Wpływu, 30 kart Legendarnych Przedmiotów, 60 kart wspólnych Przedmiotów, 6 plansz płytek, 12 Żetonów postaci, 12 żetonów Mitów, 30 żetonów Ghouli, 15 Żetonów Lic, 4 Żetonów Niszczycieli , 73 podstawki tokenów i 11 suwaków XP / HP. Ponieważ jest to recenzja wcześniej wydanej gry, nie mogę komentować jakości komponentu gry.

Witamy na polu bitwy muzeum!

Aby ustawić grę, najpierw weź płytki planszy i losowo je ułóż, ustawiając je obok siebie, aby utworzyć duży trójkąt. Te płytki planszowe reprezentują muzeum, w którym gracze będą eksplorować magiczne foki i walczyć z nieumarłymi. Każda plansza jest podzielona na przestrzenie oddzielone cienkimi liniami i grubymi ścianami.

Po drugie, umieść jedną kostkę Seal na środku każdego kafelka planszy z ikoną płomienia odkrytą. Są to magiczne pieczęcie, które zawierają nieśmiertelną moc upadłych Bogów. Są one używane jako baterie przez Śmierć do zasilania swojej armii, ale mogą zostać odebrane przez graczy w trakcie gry, aby odblokować nowe umiejętności.

Po trzecie, oddzielaj karty na trzy różne talie. Będą to talie Potworów, talię legendarnych przedmiotów i talię wspólnych przedmiotów. Wszystkie talie należy osobno potasować i umieścić je zakryte obok płytek planszy. Będą to talie do ciągnięcia na czas trwania gry.

Karty Potworów przedstawiają hordę nieumarłych, które nakazuje Śmierć, oraz kilka rzadszych i znacznie bardziej niebezpiecznych potworów znanych jako Mity. Istnieje również szansa, że ​​Niszczyciel (który może lub nie może być jeszcze w grze) może wpłynąć na płytki planszy.

Legendarne karty reprezentują artefakty starożytności i wielkiej mocy. Tylko bogowie wiedzą o ich prawdziwym potencjale. Niektóre elementy mają ograniczenia dotyczące tego, kto może z nich korzystać. Legendarne przedmioty również “odblokowują”, gdy postać gracza trafi w Tryb Boga. Na przykład Legendarna karta “Trident of Olympus” daje Postacie Posejdona umiejętność użycia Wolnej Akcji dwa razy w turze.

Karty wspólne to przedmioty codziennego użytku, które każdy śmiertelnik może odebrać i wykorzystać, ale stają się szczególnie użyteczne w rękach boga lub bogini. Podobnie jak przedmioty legendarne, niektóre typowe przedmioty mają ograniczenia dotyczące tego, kto może z nich korzystać. Na przykład popularna karta “Księga zmarłych dla dzieci!” Jest użyteczna tylko wtedy, gdy postać gracza używa magii. Po użyciu elementy wspólne są odrzucane.

Po trzecie, niech gracze wybiorą Boga lub Boginię, którą chcą grać. Bogowie pochodzą z greckiego, nordyckiego i egipskiego mitu. Każda karta postaci opisuje szczególne zdolności Boga i Bogini oraz podstawowe umiejętności. Nie wszyscy bogowie są stworzeni równi, ale każdy z nich jest siłą, z którą należy się liczyć. Niektórzy są awanturnikami, którzy z łatwością walczą fizycznie, a inni wolą nadnaturalną magię przeciwko wrogom. Po wybraniu karty Postaci gracz umieszcza ją przed sobą wraz z żetonem Postaci. Podłącz teraz suwaki HP i XP.

Po czwarte, weź karty Niszczycieli i wybierz jedną z nich w grze lub losowo jedną. Karta Destroyer reprezentuje głównego “złego faceta”, z którym gracze będą musieli się zmierzyć. Niszczyciele działają podobnie jak wiele innych potworów w grze, ale są znacznie potężniejsze i mają specjalne zdolności. Na szczęście dla graczy specjalne zdolności są uruchamiane przez rzuty kostką (co oznacza, że ​​mogą się w ogóle nie zdarzyć).

Po piąte, połóż pozostałe żetony i kości na jednej stronie obszaru gry i w zasięgu rąk graczy.

To wszystko do ustawienia gry. Określ, kto pierwszy podejdzie i rzuć pojedynczą kostką z sześcioma stronami. Zwinięta wartość określa, na którym żetonie planszy gracze umieszczają swoje żetony postaci, włamując się do muzeum, aby znaleźć i zgarnąć pieczęcie. Niech rozpocznie się walka!

Upadłych bogów i wielu potworów

Śmiertelnicy gra się w rundach, fazach i turach. Istnieje określona liczba rund na mecz, w zależności od liczby graczy. Na przykład dziesięć rund w grze 3-osobowej i tylko osiem rund w grze dla 5 graczy. Liczba rund pozostałych w grze jest śledzona za pomocą tarczy Round Counter. To jest ustawione na “1” na początku gry. Pod koniec każdej rundy wartość w rundzie licznika zwiększa się o jeden. Pod koniec ostatniej rundy pojawia się Niszczyciel! Typowa runda gry została tutaj podsumowana.

Faza 1: Pomóż te potwory!

Obecny pierwszy gracz (gracz, który ma okrągły licznik) zwiększa wartość rundy o jeden (chyba że jest to pierwsza runda gry), a następnie rzuca pewną liczbę standardowych sześciościennych kości w zależności od liczby graczy w gra. Narysuj jedną kartę Potwora na rzuconą kostkę i umieść odpowiedni żeton Potwora na pasującym ponumerowanym obszarze płytki. Na przykład karta Potwora dla wartości “1” zostanie umieszczona na kafelku planszy z numerem “1” na karcie. Każda ponumerowana przestrzeń jest “punktem odrodzenia”, w którym wciąż pojawiają się bardziej nieprzyjemne rzeczy. Nie ma ograniczeń co do liczby żetonów postaci lub potwora, które mogą zajmować te miejsca lub dowolne miejsce na planszy.

Jeśli wylosowana karta Monster jest mityczna, pozostaw ją odkrytą obok płytek planszy za pomocą kości, aby śledzić bieżący stan zdrowia. Jeśli narysowana karta Potwora jest Ghulem lub Liszem (czyli potworami zwyczajnymi), odrzuć kartę Potwora, ponieważ te potwory są łatwe do wyjęcia (ma tylko jedno zdrowie). Jeśli wylosowana karta Monster ma wpływ, odłóż ją na bok, ponieważ będzie używana później w rundzie.

Faza 2: Go Get ‘Em, gracze!

Zaczynając od obecnego gracza, każdy gracz wykona jeden obrót. Zakręty są wykonywane w standardowej sekwencji kolejności skrętów (to znaczy, zgodnie z ruchem wskazówek zegara wokół stołu).

Na początku gry każdy gracz ma dwa ruchy i dwie akcje, które mogą wydać. Mogą korzystać z tych ruchów i działań w dowolnej kolejności. Na przykład Akcja> Akcja> Przesuń> Przenieś lub Przenieś> Akcja> Przesuń> Akcja i tak dalej. Masz pomysł.

Pojedynczy ruch wykonuje się, umieszczając żeton postaci na płytce planszy na sąsiedniej przestrzeni w górę, w dół, w lewo lub w prawo. Ruch po przekątnej jest niedozwolony. Gracze nie mogą przesuwać żetonów postaci z planszy (nie uciekając przed tą walką!), Ani żeton postaci nie może poruszać się po ścianach. Jeśli żeton postaci porusza się z pola zajmowanego przez co najmniej jeden żeton potwora, postać gracza otrzymuje jedno obrażenie (potwory otrzymują darmowy atak). Możliwe, że postać gracza może to zignorować, używając mocy, przedmiotów lub wykonując specjalną akcję określaną jako “Akcja Breakaway”.

Pojedyncza czynność zostaje zakończona poprzez wykonanie Ataku, Handlu lub Oderwania.

Atak pozwala graczowi celować i uderzać w jednego potwora, mitra, niszczyciela lub pieczęć, który zajmuje obecnie tę samą przestrzeń, co żeton postaci gracza. Kości są rzucane, a wyniki są oparte na karcie postaci gracza, bieżących przedmiotach i odblokowanych mocach. Ataki mogą być walką wręcz (ta sama przestrzeń) lub dystansami.

A Trade pozwala graczowi wymienić tyle legendarnych przedmiotów z innym graczem, który zajmuje tę samą przestrzeń (zwróć uwagę, że gracz może wymienić dowolną liczbę wspólnych przedmiotów bez użycia akcji).

The Breakaway pozwala graczowi na poruszanie się z miejsca zajmowanego przez jednego lub więcej potworów bez ponoszenia obrażeń.

Dwa szybkie dodatkowe punkty do zapamiętania podczas ataku. Linia celowania służy do określenia, czy postać gracza może trafić na potwora. Ponadto należy wziąć pod uwagę priorytety celów. Brawlery mogą zaatakować każdego, kogo lubią, ale czarodzieje muszą zawsze atakować najsłabsze potwory. Dodatkowo potwory będą starały się chronić swoich rywali, co oznacza, że ​​skromny ghul bohatersko skacze przed atakiem, by uratować Mityczne.

Gdy postać gracza zdobędzie PD, w końcu odblokuje Wolną Akcję. Akcja swobodna pozwala graczowi rzucić kością wolnej akcji. Zwinięty wynik daje graczowi określone działanie, które należy wykorzystać do rundy, jak mu się podoba. Wynik rzutu na walkę jest porównywany z kartą postaci gracza.

Jeśli postać gracza zdobędzie PD podczas swojej tury, jest śledzona na karcie postaci. XP zdobywa się niszcząc potwory i pieczęcie. Niektóre akcje przynoszą tylko PD gracza, podczas gdy inne przyznają PD wszystkim graczom. Jeśli Seal zostanie zniszczony, wszyscy gracze zdobędą 3 PD, a Niszczyciel natychmiast otrzymuje 6 punktów obrażeń. Zniszczenie potwora pozwala również graczowi dobrać kartę wspólnego przedmiotu. Zniszczenie Mitycznego pozwala graczowi narysować Legendarny przedmiot.

W trakcie gry gracze odblokują swoje moce i zbierz potężne przedmioty, które ugną zasady gry. Gdy zostanie to zaznaczone, karty będą miały pierwszeństwo i będą obowiązywać w standardowych regułach gry.

Faza 3: Potworne przyjęcie!

Teraz potwory walczą! Wszelkie potwory pozostawione na planszy płytki przesuwają się teraz do najbliższego gracza Żeton postaci sąsiadujący z nimi albo za pomocą linii celowej lub najbliższej niewidocznej postaci. Podobnie jak gracze, muszą poruszać się w górę, w dół, w lewo lub w prawo i nie mogą poruszać się po ścianach ani po przekątnej. Liczba ruchów i akcji, które potwór bierze, zależy od jego typu. Na przykład Mityczny ma trzy Akcje Potworów, podczas gdy żałosny Ghul ma tylko dwa Potwory. Potwory używają swoich Potworów, aby wykonać pierwsze ruchy. Wszystkie pozostałe Akcje Potworów opuszczone, gdy zajmują tę samą przestrzeń, co gracz Żeton postaci jest używany do walki. Oznacza to, że jeśli potwór znajduje się już na polu zajmowanym przez co najmniej jeden znacznik postaci, wszystkie jego Akcje Potwora zostaną przeznaczone na atak.

Kiedy potwór atakuje, robi to bez obawy porażki. Wszystkie żetony postaci w tej samej przestrzeni co atakujący potwór otrzymują obrażenia. Jeśli więcej niż jeden potwór atakuje przestrzeń z więcej niż jednym żetonem postaci, gracze mogą dzielić obrażenia według własnego uznania.

Jeśli zostaną narysowane karty wpływów, zostaną one rozwiązane w tym momencie.

Po tym, jak każdy potwór wziął swoje Potwory, a walka (jeśli istnieje) została rozstrzygnięta, Okrągły Licznik zostaje przekazany do następnego gracza w kolejności kolejności skrętów, czyniąc z nich nowego Pierwszego Gracza dla następnej rundy.

Niszczyciel Cometh!

Pod koniec ostatniej rundy, Round Counter jest nadal używany do śledzenia, kto jest pierwszym graczem w każdej rundzie, ale nie śledzi rund w grze. Na początku następnej rundy pojawia się Niszczyciel. Niszczyciel zaczyna od maksymalnej liczby punktów życia w zależności od liczby graczy w grze, ale w zależności od liczby zniszczonych Pieczęci liczba punktów życia jest zmniejszona.

Niszczyciel pojawi się na dowolnym polu, na którym wciąż znajduje się pieczęć. Po umieszczeniu niszczyciela usuń wszystkie kości Seal jeszcze w grze. Nie mają już znaczenia.

Niszczyciel porusza się i atakuje tak, jak potwory, którym dowodzi, ale ma także siłę oddziaływania, która dodaje dodatkową fazę na początku każdej rundy. Aktualny pierwszy gracz rzuca kość wpływów i dopasowuje wyniki do karty Niszczyciela. Po rozpatrzeniu wpływu (jeśli zostanie wyzwolony), runda trwa z fazą 1.

Wygrywanie i przegrywanie gry

Gracze wygrywają, jeśli zniszczą wszystkie sześć Pieczęci przed ostatnią rundą lub zniszczą Niszczyciel, jeśli ma się pojawić.

Gracze przegrywają, jeśli któryś z graczy zginie podczas rund prowadzących do Niszczyciela lub jeśli Niszczyciel zabije wszystkie postacie gracza.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.