Menu

Starożytna gra w SeraQetra

25 lutego 2018 - Informacje

W zamierzchłych czasach ludzkość kiedyś uważała, że ​​można osiągnąć boski status poprzez rytuały, rytuały i czyny. Pragnienie, by być większym i lepszym od tego, kim jesteśmy, jest częścią nas wszystkich. Który z nas nie chciał być wyższy, mądrzejszy, lepiej wyglądający lub bogatszy? W tej grze można uzyskać najwyższy status ponad wszystko, ale tylko poprzez staranność, przebiegłość i strategię.

Starożytna gra SeraQetra, zaprojektowana i samodzielnie wydana przez Bruce’a Bakera, składa się z 1 planszy do gry i 75 elementów gry (25 elementów gry na gracza). Dostarczono nam wersję deluxe gry, która pochodzi z podświetlaną planszą do gry i rzeźbionymi kawałkami. Bardzo szykowny.

The Game Pieces

Zanim będzie można grać w grę, trzeba zrozumieć, w jaki sposób różne elementy gry są używane w grze. Kształty i ruch idą w parze, pozwalając graczom bardzo szybko zeskanować planszę gry i określić, w jaki sposób najlepiej się poruszać iz jakiego kierunku mogą się zbliżyć zagrożenia. Każdy fragment gry jest tutaj podsumowany.

Bóg (1 sztuka)

Bogowie mogą poruszać się w dowolnym kierunku na planszy, ale tylko 1 przestrzeń sześciokątna na raz.

Linijki (2 sztuki)

Linijki mogą poruszać się w dowolnym kierunku na planszy bez żadnych ograniczeń miejsca.

Ambasadorzy (4 sztuki)

Ambasadorzy mogą poruszać się tylko po bokach sześciokąta bez żadnych ograniczeń przestrzeni.

Wojownicy (4 sztuki)

Wojownicy mogą poruszać się tylko po rogach sześciokąta bez żadnych ograniczeń przestrzeni.

Kapłani (2 sztuki)

Kapłani mogą poruszać się tylko po bokach sześciokąta, ale tylko po 1 heksagonie naraz.

Szpiedzy (2 sztuki)

Szpiedzy mogą poruszać się tylko po rogach sześciokąta, ale tylko po jednym polu sześciokąta na raz.

Stwory (10 sztuk)

Stwory mogą poruszać się w dowolnym kierunku, ale tylko 1 przestrzeń sześciokątna na raz.

Konfiguracja gry

Aby skonfigurować grę, najpierw każdy z graczy powinien usiąść za swoją częścią planszy. Te sekcje są określane jako “Wszechświat” gracza i reprezentują obszar początkowy, który kontrolują. Najbliższe miejsce dla gracza na planszy to “Tron”. Przekątna do tronu i reprezentująca daleko sięgającą granicę Wszechświata gracza to dwie “bramy pałacowe”.

Po drugie, każdy z graczy powinien ustawić swoje pionki w dowolnej konfiguracji w granicach własnego Wszechświata. Gracz może użyć wszystkich swoich elementów lub tylko niektórych, ale musi użyć przynajmniej kawałka Boga, jednego kawałka Władcy i jednego kawałka Minionu. Elementy, które nie zostały umieszczone teraz, mogą wejść do gry później w trakcie gry. Jedynymi obszarami, które nie mogą zawierać utworu w tej chwili, są Bramy Pałacowe i Tron.

Wojny w Niebie, Bitwy na Ziemi

Gracze na zmianę wykonują ruch po jednym kawałku na raz. Każdy kawałek może trafić w dowolne miejsce na planszy oprócz Tronu. Przestrzeń tronowa jest zarezerwowana dla fragmentów Boga i Władcy.

Fragmenty są przechwytywane, jeśli zostaną wyładowane przez kawałek przeciwnika. Zdobyte przedmioty są brane przez przeciwnika. Zdobyte przedmioty można zdobyć, jeśli gracz przeniesie swojego Sługę do kawałka Palace Gate należącego do przeciwnika. Fragment Minion może zostać zamieniony na dowolny wcześniej przechwycony kawałek, z wyjątkiem Linijka. Jeśli Minion ląduje na polu Tronu przeciwnika, można go wymienić na dowolny element, w tym na Linijkę.

Przechwytywanie kawałka jest zawsze opcjonalne (tj. Gracze nie są zmuszani do poruszania się w celu przechwycenia pobliskiego kawałka). Jedynym wyjątkiem jest dzieło Boga. Jeśli kawałek Boży może uchwycić element na turnie gracza, musi go przesunąć, aby uchwycić kawałek przeciwnika. Jest to zarówno błogosławieństwo, jak i przekleństwo, ponieważ przeciwnik może poświęcić kawałek, aby zmusić przeciwnika do przeniesienia swojego Boga do niepewnej pozycji.

Zamiast przesuwać element aktualnie na planszy, gracz może wybrać grę, która jest obecnie poza planszą, którą posiada. Ta część musi być umieszczona we Wszechświecie gracza i nie może być umieszczona na polu zajmowanym obecnie przez inny element.

Jeśli w dowolnym momencie gracz ma element Boga przeciwnika na oczach i gotowy do ewentualnego schwytania, ogłasza go na stole. Przeciwnik może wtedy twierdzić, że może poruszyć swój Boży kawałek z niebezpieczeństwa lub przyznać się do porażki.

Jeśli gra się tylko z dwoma graczami, pierwszy gracz, który zdobędzie kawałek Boga przeciwnika, wygrywa. Jeśli gra z 3 graczami, gracz, który chwyta Boga przeciwnika, najpierw przejmuje kontrolę nad dwoma obszarami Wszechświata i odzyskuje wszystkie swoje przechwycone części. Następnie gra trwa, dopóki tylko jeden gracz nie pozostanie z elementem Boga w grze.
Ostatnie słowo

The Child Geeks nie miał problemu z szybką nauką gry, ponieważ dobrze znał Checkers and Chess. Według jednego z Child Geek: “Gra jest bardzo łatwa do nauczenia”. Wydawało się, że tak jest, ale “Child Geeks” stale odsyłało do podręcznika zasad, aby upewnić się, że poruszają się poprawnie. Nawet po wyjaśnieniu, że kształt utworu dyktuje jego ruch, Dziecięce Geki nie mogły dopasować kształtu do ścieżki ruchu. Tak było do trzeciej gry, w którym to momencie nie było już odwołania do podręcznika zasad. Jak to ujął Child Geek: “Na początku jesteś trochę zagubiony, jak poruszają się kawałki, ponieważ wyglądają bardzo podobnie. Ale powoli zaczynasz dostrzegać różnice i dowiadujesz się, w jaki sposób poruszają się po planszy. “The Child Geeks świetnie się bawili z grą i twierdzili, że jest tak samo trudne jak Chess i ma o wiele więcej zabawy niż Warcaby. Głosowali, aby w pełni zatwierdzić grę.

The Parent Geeks również byli pod wrażeniem. Część tego miała związek z prezentacją gry. Wersja deluxe gry, którą otrzymaliśmy, zawsze przyciągała tłumy. Według jednego z rodziców Geek: “Musisz wierzyć, że gra, która wygląda tak dobrze, gra naprawdę fajnie”. I rzeczywiście tak. The Parent Geeks najbardziej lubił tę grę dla trzech graczy, uznając, że jest to prawdziwe wyzwanie do zarządzania dwoma możliwymi zagrożeniami naraz i pracy nad ciągle zmieniającą się strategią. Okazało się również, że gra jest świetną zabawą podczas zabawy z inną osobą dorosłą lub dziećmi. Jak to określił Parent Geek: “Gra z pewnością nauczy graczy, jak być strategicznym, stosować taktyki i dostosowywać ich sposób myślenia.” Plansza zmienia się bardzo często, a upadek jednego gracza szybko staje się grą innego gracza. Pozwoliło to wszystkim zgadywać i chcieć więcej. The Parent Geeks zagłosowali za zatwierdzeniem SeraQetry.

The Gamer Geeks byli pod wielkim wrażeniem planszy i elementów gry, ale stwierdzili, że rozgrywka jest nieco bujna. Według jednego z graczy Gamer Geek: “Taa, to jest dla mnie po prostu mieszaniną Warcabów i Szachów. Nic naprawdę nowego lub interesującego poza bitami gry i planszą ze światłami. “Kolejny Gamer Geek powiedział:” Jestem gotowy do grania w pochodne z innych gier, do cholery Gram w gry typu Remik w domu. To jednak wydawało się, że jedyną rzeczą, która zmieniła się były imiona i rozmiary sztuk. “To nie jest tak, że Gamer Geeks uznał SeraQetra za złą grę. Bardziej jak to nie było bardzo interesujące. Gdy tylko minęli grę, okazało się, że gra nie jest niczym nowym. To naprawdę je wyrzuciło; nawet sprawił, że kilka z nich było wkurzonych. Nie trzeba dodawać, że głosowanie za zatwierdzeniem gry było gorące. W końcu Gamer Geeks postanowił odrzucić SeraQetrę, uznając ją za grę z małym zainteresowaniem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.