Menu

Starożytne artefakty

25 lutego 2018 - Informacje

Odnalezienie zaginionych tajemnic to jedno. Ukrywanie ich przed innymi jest zupełnie innym wyzwaniem. W konkurencyjnym świecie archeologii granty i renomę docierają do naukowców, którzy dostarczają towary. Niekoniecznie ci, którzy wykonują najwięcej pracy. W tej grze o najwyższe stawki zwycięzca bierze wszystko, droga do zwycięstwa jest często wybierana przez przeciwnika. Wiedząc, kiedy wyznaczyć własną drogę i kiedy iść za innymi, zapewnią ci miejsce w historii.

Starożytne artefakty, zaprojektowane przez Derika Duleya i opublikowane przez Lagniappe Games, będą podobno składać się z 1 planszy do gry Atlas, 1 arkusza z kartami kariery, 1 torby z materiału, 9 standardowych sześciostronnych kości akcji (3 pomarańczowe, 3 niebieskie, 3 zielone ) i 6 niestandardowych kości wyników. Ponieważ jest to recenzja wcześniej wydanej gry, nie mogę komentować jakości komponentu gry. Artysta Fedor Sosnin dostarczył kilka kolorowych ilustracji, które wsparłyby temat i narrację gry.

Do dżungli

Aby skonfigurować grę, najpierw daj każdemu graczowi jeden arkusz kariery (wyrwany z podkładki) i długopis lub ołówek do pisania. Mocno sugeruję ołówek. Umieść podkładkę z kartami kariery w polu gry.

Po drugie, umieść planszę Atlasu pośrodku obszaru gry, ustawiając sześć kości wyników obok niego.

Po trzecie, umieść dziewięć kostek akcji w worku i potrząśnij nim, aby je wymieszać.

To wszystko do ustawienia gry. Określ, kto będzie pierwszym graczem i daj mu torbę do gry w kości.

Pod baldachimem zieleni

Starożytne artefakty są rozgrywane w rundach i turach. Tutaj podsumowano turę gracza.

Krok 1: Draw and Roll

Gracz losuje 2 kości akcji z torby z kościami, chyba że pozostała kostka akcji z poprzedniej tury. Jeśli pozostała kość, wylosuj tylko jedną kostkę akcji.

Gracz rzuca obiema kośćmi akcji. Po rzucie, gracz ma możliwość wydawania 1 $, aby narysować dodatkowe dwie kości akcji i przetoczyć je, odkładając na bok chwilowo dwie pierwsze rzucone kości akcji. Po rzuceniu dwoma nowymi kośćmi akcji, pierwsze i poprzednio wyrzucone kości akcji powinny zostać zwrócone do torby z kostkami.

Gracz może nadal płacić 1 $, aby rzucić dodatkowe kości, powtarzając powyższe, aż do momentu, w którym wyrzuci wartości, z których chcą skorzystać lub są z nich zadowoleni.

Krok 2: Podejmij działania

Gracz może teraz rzucić kości akcji i umieścić je w odpowiednim polu akcji znajdującym się na planszy ATLAS. Dostępne akcje są tutaj wymienione.

Badania lub rajd: Umieść konkretny kolor kości, aby pasował do koloru regionu, jakiego chce gracz. Gracze mogą badać regiony oceanu, deseru i dżungli. Kość musi mieć określony kolor, ale dowolnej wartości. Jeśli gracz nie może umieścić kości, musi zaznaczyć pola Poszukiwacza na swoim aktywnym Szlaku Renown na arkuszu Kariery. “Aktywny” oznacza dowolny utwór, który nie został jeszcze ukończony lub został zablokowany. Tura gracza kończy się natychmiast.
Bonus akcji: Akcje Kopania, Nurkowania i Eksploracji wymagają tylko podania określonej wartości liczbowej, a nie koloru. Dzięki temu gracz otrzymuje premię za działanie. Jeśli gracz wykona akcję Badawczą z kością, która dopasowuje jedną z regionów, dwie wartości liczbowe, gracz może zignorować wszystkie dodatkowe wymagania w kolorowych polach podczas rzutowania wyników. Jeśli gracz wykona akcję kopania, nurkowania lub eksploracji za pomocą kości dopasowanej do koloru regionu, wyniki zostaną podwojone, ale z jednym wyjątkiem. Gracz nie może uzyskać premii za ostatni krok Kopnięcia w torze “Pustyni” Renown. Dodatkowo każdy utwór Renown ma kilka ikon Raider. Gracz “przegra”, jeśli wyrzucił cztery lub więcej ikon Raidera za pomocą kości wyników.
Podążanie: Po podjęciu akcji każdy inny przeciwnik może zdecydować się na “podążanie”. Jeśli zdecydują się to zrobić, muszą wydać 1 $ i mogą wykonać tę samą akcję za pomocą tego samego utworu Renown. Przeciwnicy, którzy obserwują, będą duplikować wszystkie wyniki rzutu z Aktywnego gracza. Premie akcji i wyniki końcowe są również udostępniane. Za każdego przeciwnika, który następuje, aktywny gracz zaznacza jedno pole na arkuszu Kariery.

Krok 3: Przejrzyj wyniki

Gracz bierze teraz sześć kości wyników i rzuca nimi. Arkusz kariery gracza pokazuje liczbę i typ ikon niezbędnych do ukończenia bieżącego kroku gracza na ścieżce Renown.

Rzut i blokada: Po rzuceniu kością wyników za pierwszym razem gracz może zdecydować o “zablokowaniu” dowolnej liczby kości, odkładając je od reszty kości. Wszystkie kości wyników, które pokazują ikonę “Raider”, są automatycznie blokowane. Kości niezałączone mogą być rzucane ponownie tyle razy, ile gracz lubi. Gracz może wydać 1 $ na odblokowanie wszystkich kości. Trwa to dopóki gracz nie zdecyduje się zatrzymać lub wyrzucił trzy lub więcej ikon Raidera.
Wyniki: Po zatrzymaniu się (z wyboru lub bycia zmuszonym) gracz zaznacza tyle kart na karcie kariery, ile pozwalają na to wyniki w kości. Wszystkie zaznaczone symbole badawcze muszą zostać użyte w jednym ruchu, aby je oznaczyć (to znaczy, nie możesz oznaczyć niektórych z tej tury, a reszta w następnej turze). Jedynym wyjątkiem są akcje Dig, Dive i Explore, które pozwalają graczowi na oznaczenie ich podczas gry. Każdy przeciwnik, który zdecydował się podążyć, powiela wyniki.
Kontynuacja badań: Kroki badawcze powiązane ze strzałkami mają specjalne zasady i kroki, które należy wykonać od lewej do prawej. Osoby po lewej muszą być ukończone przed tymi po prawej. Po ich ukończeniu gracz może natychmiast rozpocząć realizację kolejnych wymagań badawczych. Gracz bierze wszystkie kości (z wyjątkiem tych z zablokowaną ikoną Raiders) i rzuca ponownie. Jedyna różnica polega na tym, że gracz nie może wydać 1 USD na odblokowanie kości.
Ukończenie kamieni milowych: Kamienie milowe na torze Renown oznaczone są pionowymi liniami. Jeśli gracz wykona wszystkie czynności przed Kamieniem milowym, ukończył Kamień milowy, jako wygrywający, zaznaczając pole Milestone. Każdy ukończony Milestone zdobywa uznanie bonusu gracza i często dodatkowe środki pieniężne do wydania.

Jeśli gracz kiedykolwiek rzuci trzy lub więcej ikon Raidera, ma “odpadł”. Ich kolej natychmiast się kończy. Aktywny gracz nie robi dalszego postępu i musi odznaczać jedno pole Raidera na swojej ścieżce Renown, tak samo jak wszyscy przeciwnicy, którzy “podążają” za aktywnym graczem. Przerwanie trzech lub więcej razy na tym samym torze blokuje go i powiązany region do końca gry.

Krok 4: Oczyszczanie

Jeśli w każdym z regionów planszowych Atlasu znajduje się co najmniej 1 kość akcji, usuń wszystkie kości i umieść je z powrotem w torbie do gry w kości. Jeśli nie, zostaw kostki tak, jak są obecnie umieszczone. Torba z kostką i kości rzucone, ale nie umieszczone, są przekazywane do następnego gracza w kolejności kolejności skręcania.

To kończy turę gracza. Następny gracz rozpoczyna turę, zaczynając od kroku 1 opisanego powyżej.

Z dżungli

Jeśli gracz nie jest w stanie zrobić żadnego postępu na swoich torach, rozpoczyna się ostatnia runda gry. Każdy gracz dostaje jedną ostatnią rundę, aby zrobić tyle, ile może. Gdy wszyscy będą mieli ostatnią turę, gra się kończy i rozpoczyna się punktowanie.

Wszyscy gracze przeglądają teraz swoje arkusze kariery i liczą zdobyte punkty sławy, które zostały zdobyte, wykonując kroki na ścieżkach Renown. Następnie gracze dodają do niego wszelkie resztki pieniędzy. Gracz z największą liczbą punktów zaznaczonych na Karcie zawodowej otrzymuje 3 punkty premiowe.

Ktokolwiek ma najwięcej punktów sławy, wygrywa grę!

Wariant gry

Starożytne artefakty można grać pojedynczo. Zasady lub mniej więcej takie same, z wyjątkiem następujących zmian.

Pozostałe kostki muszą zostać przydzielone natychmiast po umieszczeniu kostki akcji na planszy Atlasa. Pozostałe kostki są przypisywane najpierw kolorem, a potem numerem. Jeśli kostki nie można przypisać, gracz MUSI wydać 1 $ na przerzucenie.
Gra kończy się natychmiast po ukończeniu trzeciego utworu Renown, oznaczeniu dziewiątego pola Raiders lub gracz nie może umieścić kości akcji na planszy Atlasa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.