Menu

Stir Fry Eighteen

26 lutego 2018 - Informacje

Niektórzy (nie ja i per se) mówią, że gotowanie jest sztuką. Inni powiedzą ci, że to nauka. Nadal istnieje kilka, które podpowiedzą, aby pominąć całą sprawę gotowania i po prostu zamówić z menu. Niezależnie od preferencji i przekonań, nie można twierdzić, że gotowanie jest procesem, który jest po części kreatywnością i jednym chaosem. W tej grze chaos opiera się na kreatywnych grach karcianych.

Stir Fry Eighteen, zaprojektowany przez Marshalla Britt i opublikowany przez Yanaguana Games, składa się z 18 kart Ingredient. Karty są tak grube i trwałe jak standardowa karta do gry. Ilustracje są minimalne, z niewielkim naciskiem na cukierki. Nie jest dołączony do gry, ale konieczny do gry, jest długopisem lub ołówkiem i kartką papieru, aby śledzić wyniki graczy.

Wok Fu

Aby zagrać w grę, potasuj karty i rozdaj każdemu graczowi 3 karty (zwane “szefami kuchni”), zakryte. Umieść pozostałe karty zakryte w środku obszaru gry, aby utworzyć talię drawów. Kolejka gracza składa się z kilku kroków, które są wykonywane w kolejności. Te kroki są tutaj podsumowane.

Krok 1: Narysuj jedną kartę

Gracz losuje 1 kartę z talii i dodaje ją do swojej ręki. Gracz ma teraz 4 karty składników.

Krok 2: Odrzuć i narysuj (opcjonalnie)

Gracz może odrzucić 1 kartę naraz i dobrać nową kartę z talii, aby ją zastąpić. Odrzucając, połóż odrzucone karty zakryte na osobnym stosie. Tę czynność można wykonać tyle razy, ile gracz lubi. Po wyczerpaniu talii dobierania stos kart odrzuconych nie jest tasowany, aby stać się nową talią losowań, dopóki gracz nie skończy swojej tury.

Ponadto, jeśli gracz odrzuci parę pasujących kart (na przykład 2 “Ginger”), może narysować 3 nowe karty. Jeśli odrzucają pojedynczą kartę typu “białko” (np. “Shrimp”), mogą narysować liczbę kart równą podanej wartości punktu wskazania.
stirfry-pro

Odrzucić 1 krewetki na 4 karty? Co za okazja!

Te dwie specjalne akcje odrzucania są dostępne tylko dla gracza raz na mecz. Gracz nie musi nigdy podawać dokładnie tego, co odrzuca, ale musi przynajmniej pozwolić przeciwnikom wiedzieć, co robi (niekoniecznie z kartami).

Blefowanie jest również zalecane. Gracz może powiedzieć coś w rodzaju: “Nie potrzebuję tego kurczaka”, kiedy w rzeczywistości odrzucają “krewetki”. To, czego gracz nie może zrobić, to złamać zasady dotyczące pasujących par lub odrzucania białka. Te karty muszą być koniecznym rodzajem i ilością.

Krok 3: Wymieszaj Fry lub Pass

Gracz może “ugotować” smażyć za pomocą od 3 do 5 kart. Co najmniej jedna z kart Składnika musi być “Makaronem”, a każda karta używana w narybku musi być niepowtarzalna (nie więcej niż 1 na każdy rodzaj składnika). Gracz kładzie swoje karty, a następnie liczy swoje punkty, w tym punkty bonusowe uzyskane z różnych kombinacji kart składników, rejestrując sumę punktów uzyskanych na kartce papieru.
smażyć na stirfry

Ten smażak jest wart 5 punktów!

Opcjonalnie gracz może przejść i przejść do kroku 4. Zapewni to, że gracz nie zdobędzie żadnych punktów w tej turze. Jednak może być konieczne, aby stworzyć idealną (i bardzo wysoką punktację) smażyć na żywo w następnej turze gracza!

Krok 4: Koniec tury

Po zdobyciu punktów (lub nie) wszystkie karty użyte do smażenia są zbierane i umieszczane na stosie kart odrzuconych. Stos kart odrzuconych i wszystkie pozostałe karty w talii drawów są następnie przetasowywane razem w celu utworzenia nowego talii drawów.

Jeśli gracz ukończył tę turę, dobiera 1 kartę i dodaje ją do swojej ręki, ale tylko wtedy, gdy ma 2 lub mniej kart w ręce. Jeśli mają więcej niż 3, muszą odrzucić, dopóki nie mają tylko 3 karty w ręku. Wszystkie odrzucone karty należy powrócić z powrotem do talii.

Teraz kolej na kolejnego gracza.

Testowanie smaku

O ile blefowanie zachęca od samego początku, blefy mogą zostać wywołane przez przeciwników w dowolnym momencie gry. Wywołanie blefu przeciwnika jest określane jako “testowanie smaku” i może wystąpić tylko wtedy, gdy inny przeciwnik uważa, że ​​karta odrzucona przez gracza nie została dokładnie zidentyfikowana (odrzucona “krewetka” była w rzeczywistości “imbirem”, na przykład). Gracz może poprosić o test smaku, jeśli ma co najmniej 1 kartę w ręce lub co najmniej 5 punktów.

Jak tylko gracz zostanie oskarżony, przeciwnik odwraca odrzuconą kartę Składnika, aby ją odsłonić.

Jeśli karta Ingredient została dokładnie ujawniona, oskarżający przeciwnik musi natychmiast odrzucić wszystkie swoje karty. Lub, jeśli oskarżający przeciwnik nie ma żadnych kart, traci 5 punktów.
Jeśli karta Ingredient była rażącym blefem, oskarżający przeciwnik otrzymuje dodatkową kartę podczas pierwszego kroku swojej następnej tury.

Smażenie wysoko!

Gra trwa, dopóki 1 gracz nie uzyska 50 lub więcej punktów na koniec swojej tury. Ten gracz jest zwycięzcą i otrzymuje tytuł Wok Overlord lub cokolwiek innego, co możesz wymyślić.

Warianty gry

Dostępna jest niewielka liczba wariantów gry, aby urozmaicić rozgrywkę po grze podstawowej. Tutaj każdy jest podsumowany.

Zamknij kuchnię

Zamiast zakończenia gry po zdobyciu przez gracza 50 lub więcej punktów na koniec swojej tury, każdy gracz otrzymuje 1 dodatkowy obrót, aby zdobyć jak najwięcej punktów. Gracz z największą liczbą punktów na końcu gry jest zwycięzcą.

Zmienne zwycięstwo

Dostosuj niezbędne punkty, aby wygrać, aby wydłużyć lub skrócić grę. Przykłady obejmują zmniejszenie długości gry poprzez ustawienie zwycięstwa na 25 punktów lub dłuższą grę z wygranym na 300 punktów.

Pusta spiżarnia

Gracze nie losują karty podczas swojej tury. Zmusza to graczy do zarządzania swoimi kartami jako ograniczonym zasobem i wymaga więcej testów smaku.

The Child Geeks wskoczyli na miejsce i przejęli kontrolę. W grę nie trudno się nauczyć, a nawet łatwiej grać. Ale w tym przypadku prostota gry maskuje podstawową trudność wygrania gry. Gracz może zdobywać punkty w każdej rundzie, jeśli grają w nią bezpiecznie, ale nigdy nie przejdzie wystarczająco szybko, aby być pierwszymi w kręgu zwycięzcy. Gracze muszą blefować i podejmować ryzyko wywołania potencjalnego blefu przeciwnika. Zwycięstwo przyznawane jest tym, którzy naciskają na ich losy i agresywnie ścigają każdy punkt, jednocześnie ograniczając szansę zdobycia dużych punktów przez przeciwników. Według jednego z Child Geek: “Szybko dowiadujesz się, że nie wystarczy po prostu zdobywać punkty w grze. Musisz ograniczyć to, co robią Twoi przeciwnicy. “Kolejny Geek Dziecka powiedział:” Nie ma wielu kart, więc możesz zapamiętać większość tego, co się gra. Kiedy inny gracz mówi, że odrzuca kartę, o której wiesz, że jej nie ma, nadszedł czas, aby rzucić się! “Kiedy wszystkie głosy były już w środku, Geek Dzieci zagłosował za zatwierdzeniem Stir Fry Osiemnaście.

finalword_parentgeek The Parent Geeks odkryli także wiele wartości i przyjemności w grze, porównując ją do Kłamców Liarsa z powodu konieczności rażącego kłamania o tym, jakie karty odrzucacie. Według jednego z rodziców: “Musisz odrzucić, aby dostać to, czego potrzebujesz, ale nawet wtedy musisz trzymać to, co mówisz grupie, tak proste, jak to możliwe. Zbyt wiele informacji da ci wskazówkę, ale zbyt mało sprawi, że do ciebie zadzwonią. To interesujący balans “. Inny rodzic Geek powiedział:” Największym wyzwaniem jest próba zdobycia jak największej ilości punktów, ale aby to zrobić, musisz powstrzymać się od mówienia zbyt wiele. Naprawdę musisz blefować od początku do końca. “Ponieważ wyniki są zawsze widoczne, szybko stało się oczywiste, kto był na czele i który był w rozpaczliwej potrzebie nadrobienia zaległości. Wiedząc o tym, Rodzice Geek zawsze reagowali inaczej na graczy w zależności od tego, ile punktów mieli. Zostało to szybko wykorzystane i blefowanie było coraz głębsze i bogatsze. Kiedy mecze dobiegły końca, Rodzice Geekowie głosowali za zatwierdzeniem Stir Fry Eighteen.

finalword_gamergeekGamer Geeks były zmieszane, gdy chodziło o grę. Według jednego z kibiców Stir Fry Eighteen: “Ta mała mikro gra ma wszystko, co powinna mieć gra. Głębokość, blefowanie, odliczanie, ryzyko, nagroda, a nawet odrobina pamięci. Myślę, że bardzo dobrze pójdzie z moją grupą, gdy chcemy grać w grę jako wypełniacz “. Inny zwolennik powiedział:” Zejście z mikro-gry. Zakwestionował mnie i dobrze się bawiłem grając. Sądzę, że to jest tak dobre, jak to tylko możliwe. “Ale nie wszystkim podobała się gra. Detractor powiedział: “Zbyt proste. Możesz zdobywać punkty w każdej turze, nawet nie próbując. Najgorszą częścią gry jest to, jak prosta jest gra. Nie musisz dużo myśleć. A może wcale. “Kolejny detractor powiedział:” Gra jest zaprojektowana poprawnie, ale jest powtarzalna. Wszystko, co robisz, to zdobywać punkty w każdej turze i mieć nadzieję, że masz tylko kilka więcej niż inni gracze, abyś mógł wygrać. Nie ma potrzeby blefować, a podejmowanie ryzyka nie jest opłacalne. Nie dbam o to. “Kiedy wszystkie głosy były w głosowaniu, głos został podzielony, co skutkowało mieszanym poziomem poparcia ze strony elitarystów gier.

finalword-fathergeekStir Fry Eighteen jest idealny na te rzadkie chwile, gdy chcesz szybkiej gry, ale nie masz zbyt wiele czasu ani miejsca na zagrywanie. Mówi się, że Stir Fry Eighteen to mikro-gra i zgadzam się z tą oceną. Ale jest też wystarczająco dużo, aby gra była szybkim wypełniaczem, wymagającym od graczy nie tylko zapamiętania, jakie karty zostały zagrane, ale także blefowania i dedukcji. W tej grze jest coś więcej niż na pierwszy rzut oka, ale nie tak dużo, jak przepełnienie przysłowiowego talerza do gry. Ma odpowiednią głębokość, aby utrzymać graczy zaangażowanych, ale nie na tyle, aby wymagać więcej niż 5 do 10 minut swojego czasu. Po prostu idealny dla tych, którzy czekają na własny posiłek, aby zostać obsłużonym lub przerwy między większymi grami.

Jeśli szukasz szybkiego grania w grę pamięciową i blefowania, dedukcji i podejmowania ryzyka, wypróbuj Stir Fry Eighteen. Chociaż w każdej turze możesz nie być w stanie tworzyć wysokich wyników, gra z pewnością ugotuje trochę zabawy dla ciebie i twoich przeciwników.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.