Menu

Superbeings Jumbo Card

25 lutego 2018 - Informacje

W przyszłości nie ma czegoś takiego jak “naturalna ewolucja”. Nauka może teraz wyhodować zupełnie nowe gatunki, wzmocnić ciała o potężnych nowych zdolnościach i znaleźć sposób na sprawienie, by roboty były czułe. Wojna i zniszczenie są wszędzie, ale kilka z nich walczy z bitwą na innym poziomie, walcząc w pojedynkach z różnymi frakcjami. Przegrany kładzie się w ziemi. Zwycięzca jest o wiele bliżej kontrolowania wszechświata.

Superplota Jumbo Card Game, zaprojektowana przez Ricka Medinę i opublikowana przez Alienplay Games, będzie podobno składała się z 60 dwustronnych kart superbohaterów Superbeing, 60 kart bitewnych, 28 kości (od standardowych rozmiarów dwunastościennych kości do spersonalizowanych sześciu -sided die), 24 żetonów (które śledzą warunki i inne różne wartości) i jedną torbę do gry w kości. Ponieważ jest to recenzja wcześniej wydanej gry, nie mogę komentować jakości komponentu gry. Karty są duże. Jak sugeruje gra, są one “jumbo”, z łatwością będąc dwukrotnie większym od zwykłej karty. Sztuka autorstwa Justina Hillgrove’a sprawia, że ​​każda karta jubilerska jest kolorowa i budzi się do życia dzięki przechwyconym działaniom bojowym.

Ustawianie etapu wojny

Uwaga: Tutaj przedstawiono konfigurację i grę gry w standardową grę dla dwóch graczy. Dostępna jest również szybsza i lżejsza wersja, podobnie jak gra dla trzech lub czterech graczy. Aby uzyskać więcej informacji, patrz “Warianty gry”. Ponadto gry można dostosowywać, a talie budować w określony sposób. Konfiguracja gry będzie odzwierciedlała ogólne podejście do sposobu przygotowania gry i nie będzie omawiać szczegółów dotyczących aspektu gry w budowaniu talii.

Aby skonfigurować grę, najpierw obaj gracze siedzą naprzeciwko siebie i ustaw wszystkie kostki i żetony na jednej stronie obszaru gry oraz w zasięgu wszystkich graczy. Obszar pomiędzy graczami nazywany jest “polem bitwy”.

Po drugie, niech każdy gracz weźmie swoje z góry zbudowane superbohaterowskie karty jubilerskie i bitewne i przetasuj je, upewniając się, że wszystkie superbohaterowskie karty są skierowane we właściwym kierunku (strona “Pro” jest zwrócona w ten sam sposób w talii kart) i bitwa wielkie karty pokazują kartę z powrotem. Po zakończeniu umieść każdą talię na boku gracza, który jest ich właścicielem.

Po drugie, każdy gracz przecina połowę talii kart superbohaterów Superbeing przeciwnika i ujawnia wartość rangi karty. W zależności od wartości rangi, karta zostanie umieszczona na “frontach” pola bitwy lub umieszczona z powrotem na dole talii. Trwa to tak długo, aż każdy gracz ma trzy karty superbohaterów Superbeing w linii frontu, naprzeciwko siebie, tworząc walkę “trzy na trzy”. Pamiętaj, że wszystkie karty jumbo Superbeing wchodzą do gry w trybie Pro.

To wszystko do konfiguracji gry. Określ, kto pierwszy i zacznie.

Szybkie spojrzenie na karty

W grze są tylko dwa rodzaje kart. Są to dwustronne karty superbohaterów Superbeing i karty bitewne. Tutaj każdy jest podsumowany.

Superbeing Jumbo Cards

Superbohater jumbo (zwane także “super kartami”) reprezentuje potężnych wojowników, którzy angażują się w walce. Jedna strona reprezentuje stronę defensywną bojowników (określaną jako “Pro” – skrót od “ochrona”), podczas gdy druga reprezentuje ich najpotężniejsze i śmiertelne ataki (określane jako “Pow” – skrót od “moc”). Każda strona wyświetla różne informacje i ma na celu pomóc graczom skupić się na tym, co każde Superbeing może i nie może zrobić w zależności od tego, która strona karty jest odwrócona. Wszystkie Superbeingi wchodzą do gry w trybie Pro, a gdy przechodzą przez grę, mogą zostać odwrócone, aby zainicjować śmiertelne ataki. Obrażenia i efekty statusu są umieszczane bezpośrednio na kartach.

Battle Jumbo Cards

Karty bitewne przedstawiają różne taktyczne i strategiczne ruchy defensywne i ofensywne, jakie mogą przybierać Superbohaterowie, oprócz wymienionych już specjalnych umiejętności. Karty bitew mogą zapewnić ciągłą premię lub ograniczony efekt. Bez względu na to, gracze są ograniczeni do liczby kart bitewnych, które mogą być w grze w dowolnym momencie.

Zjedz moje pięści furii!

Superbeings Jumbo Card Game rozgrywana jest w rundach, turach i fazach. Kiedy gracz wykonuje swoją turę, uważa się, że rozpoczyna ofensywę. Tutaj podsumowano turę gracza.

Faza 1: Start!

Gracz losuje 1 kartę jumbo bitwy i dodaje ją do swojej ręki. Nie ma ograniczenia liczby kart bitewnych, które gracz może mieć w ręku podczas gry. Jeśli jakakolwiek karta jumbo Superbeing zostanie uznana za “niewidzialną”, kostka zostanie rzucona, aby określić, czy pozostaną one niewidoczne podczas tej rundy. Widoczność jest śledzona za pomocą tokena. Wykonuje się kolejną rolkę, aby ustalić, czy jakakolwiek karta jumbo Superbeing, która jest obecnie “ekranowana”, pozostanie taka.

Faza 2: Podejmij działanie (opcjonalnie)

Każdy gracz otrzymuje 3 Akcję akcji na turę, aby wydać, jeśli im się to podoba, z możliwym większym podaniem na podstawie kart będących aktualnie w grze. Wydatki na nie lub w zależności od taktyki i strategii gracza. Akcje obejmują losowanie karty superbohaterów Superbeing i dodawanie jej do “backline” graczy (tuż za linią frontu, czyli wzmocnienia). Gracze mogą także wydać Punkty akcji na przeniesienie pozycji kart (z powrotem na talię, poruszanie się do przodu lub cofanie do tyłu), uszkodzenie leczenia, rzucanie kartami i przeciwdziałanie pewnym warunkom w grze. Jeśli gracz potrzebuje więcej punktów akcji, może odrzucić karty w grze lub z ręki. Ponownie ta faza jest opcjonalna, podobnie jak każde z działań, które gracz może podjąć.

Faza 3: Wczesny atak! (co jest również opcjonalne)

Jeśli gracz ma w grze dowolne karty superbohaterów Superbeing, które aktualnie znajdują się w pierwszej linii i mają zdolność do wczesnego ataku, mogą go aktywować teraz. Efekt jest odczytywany na głos i rozwiązany.

Faza 4: Atak! (ponownie, opcjonalnie)

Gracz może podjąć działanie tylko w tej fazie (jeśli chce), jeśli przynajmniej jedna z ich superumingowych kart w linii frontu jest aktualnie odwrócona w stronę trybu Pow. Jeśli atak zostanie wykonany, dwunastostronna kostka zostanie rzucona, aby określić, ile kredytów ataku gracz musi wydać. Kredyty Ataku są wydawane jak waluta i można je zapisać do następnej rundy, jeśli gracz nie chce ich wszystkich użyć.

Wydając kredyty na atak, gracz może zaatakować tyle razy, ile może sobie pozwolić na skorzystanie z pierwszej linii superbohaterów w trybie Pow. Pojedynczy Superbeing może zaatakować wiele razy lub gracz może podzielić swoje ataki pomiędzy inne karty frontowe. Karty na zapleczu nigdy nie atakują.

Jeśli jakakolwiek karta Superbeing (na linii frontu lub na zapleczu) otrzymuje +1 więcej obrażeń niż wskazuje na to jej stan zdrowia, zostaje uznana za “KO’ed” i odrzucona. Kredyty KO są zbierane i umieszczane na karcie Superbeing, która wykupiła ich przeciwnika.

Ataki można skierować tylko na inną kartę bezpośrednio przed kartą, podejmując akcję ataku. Jedynym wyjątkiem od tej reguły jest sytuacja, gdy gracz ma lidera w grze. Karta Przywódca może atakować linię obrony, nawet jeśli przed nią znajduje się karta frontowa. Podczas ustalania, czy atak się powiódł, czy nie, gracz broniący używa informacji “Obrona” swojej karty. Warunki i karty bitew w grze wpłyną na wynik gry i jej wpływ na efekt.

Faza 5: Owijanie

Gracz kończy swoją turę, wydając dodatkowe kredyty akcji, które mogą mieć. Wszystkie zauważone efekty końca fazy również działają i są rozwiązywane. Turn gracza dobiega końca.

Zwycięstwo nad wszystkim

Gra trwa, dopóki nie zostanie spełniony jeden z trzech możliwych warunków zwycięstwa. Pierwszy gracz, który zdobędzie pięć Kredytów KO wygrywa, jeśli gracz może zredukować linię frontu przeciwnika do zerowej karty, którą może wygrać, lub jeśli gracz zdobędzie 15 lub więcej Super Rang, które wygra. W przypadku, gdy jest więcej niż dwóch graczy, warunek zwycięstwa wymaga, aby gracz był ostatnim z armią wojowników stojących przy stole.

Warianty gry

Rozgrywka rozgrywana tutaj jest standardową grą. Dostępna jest także opcja “szybkiego odtwarzania”, która została zaprojektowana tak, aby szybko dostać grę do stołu i jest bardziej odpowiednia dla rodzin i młodszych Geeków. Wersja szybkiej gry jest zasadniczo rozwodnioną wersją standardowej gry, w której strategie i taktyki zajmują tylne miejsce, aby zrobić miejsce na szybszą grę, usuwając z gry karty bitewne.

Będzie większe

Dostarczono nam standardową grę dla dwóch graczy, ale gra Superbings Jumbo Card może wygodnie pomieścić do czterech graczy, dodając kilka dodatkowych komponentów (sprzedawane osobno).

Decking w halach bojowych

Superbeings Jumbo Card Game można dodatkowo dostosować, budując konkretne talie. Każda kompozycja na pokładzie zapewnia trochę inne wrażenia z gry. Na przykład, istnieje “Wojny Przymierze” dla dwóch graczy z wcześniej skonstruowaną fabułą i “Archetypem” dla dwóch do czterech graczy z ulepszonymi regułami, wykorzystującymi specjalne karty Archetype.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.