Menu

Teraz wejście na pokład

25 lutego 2018 - Informacje

Oriville Wright powiedział kiedyś: “Żadna maszyna latająca nigdy nie poleci z Nowego Jorku do Paryża.” Zastanawiam się, jak zareagowałby na dzisiejszy ruchliwy przemysł lotniczy. Gdy pasażerowie oczekują czasu na niebie, pilot zawsze lata z jednego miejsca do drugiego na całym świecie. W tej grze będziesz spędzać czas usiłując zadowolić pasażerów, wciąż próbując utrzymać swój samolot w powietrzu!

Teraz Boarding, zaprojektowany przez Tima Fowersa i opublikowany przez Fowers Games, będzie podobno składał się z 1 30-sekundowego czasu, planszy dla 4 graczy, 72 kart pasażerskich, 4 znaczników gracza, 30 kart rozszerzeń, 6 żetonów pogody, 16 kart pogody , 30 żetonów gniewu i 1 dwustronna plansza do gry. Ponieważ jest to recenzja wcześniej wydanej gry, nie mogę komentować jakości komponentu gry. Grafika Ryana Goldsberry jest kolorowa i stylizowana, dzięki czemu gra jest wyjątkowa i zabawna.

Przygotowanie do lotu

Aby skonfigurować grę, najpierw zdecyduj, której planszy użyć (na podstawie liczby graczy). Umieść planszę na środku obszaru gry i w zasięgu wszystkich graczy.

Po drugie, umieść miniatury Plane w ich obszarach startowych na planszach planszy. Na przykład “żółta” miniaturka samolotu zostanie umieszczona na polu startowym “ATL”.

Po trzecie, weź karty Pasażerów i usuń wszystkie, które są określone przez reguły na podstawie liczby graczy w grze. Rozdaj po jednej karcie Pasażera każdemu graczowi, który pasuje do ich początkowego miasta. Te karty są umieszczane na początkowych miejscach na lotnisku na planszy, odkryte.

Po czwarte, potasuj pozostałe karty Pasażera i zrób z nich trzy stosy zakryte. Pale te reprezentują “poranny”, “popołudniowy” i wieczorny “zapotrzebowanie klientów na loty. Liczba kart na każdym stosie zależy od liczby graczy. Umieść każdy stos obok planszy. Gracze będą zaczynać od “Morning”, następnie ruszą na “Afternoon”, a następnie “Evening” pod koniec gry. Pale te są zbiorczo określane jako “stosy pasażerskie”.

Po piąte, przetasuj karty pogody i zrób układ zakryty w stosy na podstawie liczby graczy w grze. Narysuj jedną kartę pogody i usuń jej efekt, dodając do mapy kafelek Pogoda, dzięki czemu ta konkretna trasa będzie dłuższa lub krótsza ze względu na bieżące warunki pogodowe. Powtarzaj, dopóki wszystkie kafelki pogody nie zostaną przypisane do tras na planszy.

To wszystko do ustawienia gry. Czas lecieć!

“To jest kapitan mówiąc …”

Teraz Boarding rozgrywany jest w rundach i fazach. Podsumowano tutaj jedną rundę gry.

Faza 1: Lot

Pierwsza faza gry obejmuje 4 kroki i czas trwania gry.

Krok 1: Rozdaj karty pasażerskie

Pierwszą rzeczą wykonaną w pierwszej fazie jest rozdanie nowych kart Pasażera zakrytymi od aktualnego stosu Pasażerów (rano, po południu lub wieczorem). Te karty NIE są ujawniane, ale gracze są zachęcani do przedyskutowania, w jaki sposób powinni podnosić i dostarczać pasażerów, którzy właśnie się pojawili, a także tych już znanych.

Krok 2: Uruchom programator

Po tym, jak gracze mają wystarczająco dużo czasu (i nie ma limitu czasowego w kroku 1), aby omówić swoją strategię, licznik jest odwracany. Gracze mają teraz czas trwania tak długo, jak tylko mogą, wykorzystując ograniczony czas!

Krok 3: Odbij pasażerów

Wszystkie zakryte karty Pasażerów są teraz obrócone i pokazują, gdzie są podnoszone (Pochodzenie), ich ostateczne miejsce przeznaczenia (Miejsce docelowe) i kwota, którą są warte, gdy zakończą swoją podróż (Pieniądze).

Krok 4: Równoczesny lot

Działając jako grupa i jednocześnie, gracze jednocześnie zaczynają podejmować działania na planszy. Każdy gracz może wykonać dowolną z następujących czynności dowolną liczbę razy, jak chcą w granicach podanego czasu. Ważny jest czas wydarzeń, co oznacza, że ​​gracze powinni omówić, kto powinien najpierw odwieźć pasażerów, aby inny gracz mógł je odebrać i tak dalej.

Przesuń płaszczyznę
Nie więcej niż aktualna maksymalna prędkość gracza
Zabieranie i opuszczanie pasażerów jest dozwolone, a gracz nigdy nie jest zobowiązany do przeniesienia całej przydzielonej kwoty
Cały ruch musi odbywać się na wyznaczonych trasach, do których ma dostęp samolot gracza, a czarne trasy są zawsze dostępne domyślnie
Ruch może się skończyć gdziekolwiek na trasie, nie tylko na lotniskach
Odbierz pasażerów
Nie więcej niż obecne maksymalne miejsca graczy, jedna ikona na pasażera na miejsce
Podnosząc pasażera, weź kartę Pasażera z obecnego miejsca na lotnisku, usuwając wszystkie czerwone żetony gniewu
Dowolne tymczasowe dodatkowe miejsca mogą zostać wyrzucone raz na rundę, aby zwiększyć maksymalną liczbę miejsc siedzących o jeden nad bieżącym limitem gracza
Upuść pasażerów
Dowolną liczbę pasażerów można zrzucić i nie musi to być ich ostateczne miejsce przeznaczenia, ale nie może to być ich miejsce na lotnisku
Jeśli pasażer zostanie zrzucony w miejscu docelowym, gracz bierze kartę Pasażera i dodaje ją do swojego osobistego stosu

Krok 4 trwa, aż skończy się czas. W tym momencie wszystkie działania muszą się zatrzymać i kończy się pierwsza faza rundy.

Faza 2: Konserwacja

Wszystkie loty zostały tymczasowo zakończone, a samoloty muszą zostać ukończone. Podobnie jak w pierwszej fazie, należy podjąć kilka kroków.

Krok 1: Skargi dotyczące plików

Każda karta Pasażera wciąż czekająca na lotnisku otrzymuje jeden czerwony token gniewu. Jeśli karta Pasażera otrzyma czwarty żeton, zostaje usunięty z planszy i umieszczany jest na nowym stosie określanym jako “Stos skargi”. Nie pozwól, aby tak się stało!

Krok 2: Kup aktualizacje

Kiedy gracz deponuje pasażera we właściwym docelowym miejscu, zbiera kartę Pasażera i otrzymuje podaną wartość pieniężną. Te pieniądze można teraz wydać na ulepszenie samolotu gracza. Ulepszenia są układane odkryte pod kartą Plane gracza. Aktualizacje obejmują więcej miejsc, więcej prędkości i więcej tras. Ulepszenia można umieszczać tylko na samolocie gracza, a pieniędzy nie można wydać na ulepszenie samolotów innych graczy. Niektóre aktualizacje są tylko tymczasowe. Gracze mogą przekazywać pieniądze innym graczom, jeśli znajdują się na tym samym lotnisku.

Runda kończy się, gdy wszyscy gracze ukończyli jakiekolwiek ulepszenia, które chcą dodać.

Wicked Weather

Kiedy jeden z pasaży pasażerskich zostanie wyczerpany (pierwszy poranek, niż po południu, a następnie wieczorem), pogoda się zmienia. Płytki pogody są usuwane z planszy, a następnie tasowane. Nowa pogoda jest dodawana do planszy. To zmieni długość tras, na lepsze lub na gorsze.

Zakończenie dnia lotu

Po tym, jak kupon pasażerski “Wieczór” jest pusty, gracze mają ostatnią rundę, aby dostarczyć jak najwięcej pasażerów. Na planszy nie ma nowych pasażerów. Po zakończeniu rundy gracze otrzymują jedną skargę za każde dwie karty Pasażera, które nie zostały jeszcze dostarczone do miejsca docelowego.

Wygrywanie lub przegrywanie przyjaznego nieba

Jeśli stos skargi zawiera trzy lub więcej kart Pasażera, gra się kończy, a gracze przegrywają. Jeśli jednak po zakończeniu gry gracze otrzymają mniej niż trzy skargi, wspólnie wygrywają!

Wariant gry

Podstawowa gra opisana powyżej może sprawić więcej trudności, włączając pasażerów VIP. Te specjalne karty Pasażerskie mają warunkowe wymagania, które muszą zostać spełnione podczas przenoszenia ich na planszy. Na przykład muszą “latać samotnie”, nie mogą latać przez pogodę lub zajmują 2 miejsca. Pasażerowie VIP są wprowadzani do gry, gdy gracze tego chcą, co oznacza, że ​​są ujawnieni tylko wtedy, gdy gracze uważają, że mogą sobie z nimi poradzić. Jednak gdy wejdą do gry, będą narzekać jak każdy inny pasażer. W przeciwieństwie do innych pasażerów, pasażer VIP nie może zostać tymczasowo zrzucony i musi pozostać z graczem, który je zabiera, dopóki nie zawiedzie ich w miejscu docelowym.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.